Rijstebloem pap
donderdag 2 augustus 2018 om 10:49
Goeie morgen,
Ik wil onze dochter rijstebloem pap gaan geven bij haar avond flesvoeding.
Ze is 5 maanden oud. (9 weken te vroeg geboren)
Echter heb ik nu speen 3 van dokter brown op de fles zitten maar krijgt ze de pap er niet doorheen gezogen.
Heb de pap al extra dun gemaakt en als ik het zelf probeer komt er wel pap uit.
Waarschijnlijk heeft zij wat minder zuigkracht.
Welke fles/speen gebruiken jullie voor pap voeding?
Ik wil onze dochter rijstebloem pap gaan geven bij haar avond flesvoeding.
Ze is 5 maanden oud. (9 weken te vroeg geboren)
Echter heb ik nu speen 3 van dokter brown op de fles zitten maar krijgt ze de pap er niet doorheen gezogen.
Heb de pap al extra dun gemaakt en als ik het zelf probeer komt er wel pap uit.
Waarschijnlijk heeft zij wat minder zuigkracht.
Welke fles/speen gebruiken jullie voor pap voeding?
donderdag 2 augustus 2018 om 10:56
Echt niet doen met deze leeftijd!!! (sowieso m.i. rijstebloem niet doen, is onnodige vulling, maar dat is een ander verhaal)
Ik neem aan dat je met een baby die met 31 weken geboren is intensieve begeleiding uit het zkh krijgt. Daar leggen ze je uit dat je altijd de gecorrigeerde leeftijd moet aanhouden. Bijvoeden voor 4 maanden is niet goed voor de darmflora (sommige mensen houden zelfs 6 maanden aan). Overleg alsjeblieft met dit soort dingen met je kinderarts voordat je zo maar iets uit gaat proberen.
Waarom wil je überhaupt pap gaan geven nu al?
Ik neem aan dat je met een baby die met 31 weken geboren is intensieve begeleiding uit het zkh krijgt. Daar leggen ze je uit dat je altijd de gecorrigeerde leeftijd moet aanhouden. Bijvoeden voor 4 maanden is niet goed voor de darmflora (sommige mensen houden zelfs 6 maanden aan). Overleg alsjeblieft met dit soort dingen met je kinderarts voordat je zo maar iets uit gaat proberen.
Waarom wil je überhaupt pap gaan geven nu al?
donderdag 2 augustus 2018 om 11:02
Heb nu een mail gestuurd naar de kinderarts met een advies vraag.
Mijn collega adviseerde het. Aangezien ik 1 maand terug ook al mocht beginnen met oefenhapjes van de kinderarts dacht ik dat rijstebloem pap ook wel zou mogen.
Kindjes van collega's zijn er verzot op. Vandaar dat ik dacht ik ga het ook eens proberen.
Mijn collega adviseerde het. Aangezien ik 1 maand terug ook al mocht beginnen met oefenhapjes van de kinderarts dacht ik dat rijstebloem pap ook wel zou mogen.
Kindjes van collega's zijn er verzot op. Vandaar dat ik dacht ik ga het ook eens proberen.
donderdag 2 augustus 2018 om 11:34
Slapen ze zo lekker van door.Lucifer2018 schreef: ↑02-08-2018 11:22Ik snap ook niet waarom er papflessen gegeven moeten worden met 5/4/3 maanden.
donderdag 2 augustus 2018 om 11:37
Mijn kinderen hebben zelfs nooit pap gehad, niet in een fles en ook niet met een lepel.Lucifer2018 schreef: ↑02-08-2018 11:22Ik snap ook niet waarom er papflessen gegeven moeten worden met 5/4/3 maanden.
donderdag 2 augustus 2018 om 11:44
Pap hoeft niet slecht te zijn hoor.wolkewitje schreef: ↑02-08-2018 11:37Mijn kinderen hebben zelfs nooit pap gehad, niet in een fles en ook niet met een lepel.
Je kan pap ook maken met Brinta of met havermout, harstikke voedzaam.
Alleen dat zou ik onder de 8 maanden niet geven.
donderdag 2 augustus 2018 om 11:56
Dat zei mijn schoonmoeder ook altijd, omdat mijn kinderen 's nachts altijd wakker waren. 'Geef ze kindermeel (?) in de pap, dan slapen ze lekker door' Bij 6+ maanden dat toch eens geprobeerd, hielp niets. Uiteindelijk bleek dat man tot z'n 2e jaar ook 's nachts een flesje gekregen had. Net als mijn kinderen, overigens, uiteindelijk.
Later is nu
donderdag 2 augustus 2018 om 11:59
Bijzonder dat geheugen he?Dreamer schreef: ↑02-08-2018 11:56Dat zei mijn schoonmoeder ook altijd, omdat mijn kinderen 's nachts altijd wakker waren. 'Geef ze kindermeel (?) in de pap, dan slapen ze lekker door' Bij 6+ maanden dat toch eens geprobeerd, hielp niets. Uiteindelijk bleek dat man tot z'n 2e jaar ook 's nachts een flesje gekregen had. Net als mijn kinderen, overigens, uiteindelijk.
Zie het best vaak dat mensen ( vooral de wat oudere) advies geven of dingen beweren over hun kinderen die achteraf pas veel later gedaan werden of dat kinderen dat konden.
donderdag 2 augustus 2018 om 12:06
Rijstebloem zit niet zoveel in behalve calorieën. Het is niet echt gezond voedsel. In de toegevoegde melk zit wel veel gezonds maar in totaal (dus de pap) scoort het vermoedelijk onvoldoende voor zo'n jong kind. Wacht nog even daarmee totdat het ietsje groter is en dan is het een prima aanvulling.
Dan moet het maar zoals het kan
donderdag 2 augustus 2018 om 12:14
Vroeger kwam die gebreksziekte beri-beri nogal vaak voor bij mensen die zich vooral met witte rijst voedden. Dat zal bij jouw kind zo'n vaart niet lopen maar waarom zou je het geven als er betere producten zijn?
Overigens kunnen de wat oudere kinderen witte rijst naar hartelust eten (ik vind zilvervliesrijst overdreven) zolang er maar lekkere sausjes en groenten bij zitten en het totaal gevarieerd is. Hele volksstammen blijven gezond met rijst als hoofdvoedsel..
Overigens kunnen de wat oudere kinderen witte rijst naar hartelust eten (ik vind zilvervliesrijst overdreven) zolang er maar lekkere sausjes en groenten bij zitten en het totaal gevarieerd is. Hele volksstammen blijven gezond met rijst als hoofdvoedsel..
donderdag 2 augustus 2018 om 12:33
Wat een aparte redenatie.tv-icoon schreef: ↑02-08-2018 12:14Vroeger kwam die gebreksziekte beri-beri nogal vaak voor bij mensen die zich vooral met witte rijst voedden. Dat zal bij jouw kind zo'n vaart niet lopen maar waarom zou je het geven als er betere producten zijn?
Beriberi wordt veroorzaakt door een tekort aan vitamine B1.
Aan rijstebloempap wordt juist extra vitamine B1 toegevoegd, dus hoe kan dat dan een tekort veroorzaken?
donderdag 2 augustus 2018 om 12:37
Bij zoon werkte het als een trein en ik ben met een maand of 2 al begonnen. Gewoon een klein schepje in de fles. (misschien maak je 'm toch te dik to?) Zoon was ook groot en had die calorieen gewoon nodig. Honger is ook zo'n ding voor zo'n uk hé tegenstanders. Zoon at ook met 3 maanden de eerste hapjes fruit en wortel.
En ter info. De generatie die het oudst word met de minste klachten, die van rond 1910 1930 is wel de generatie die met 3 maanden de eerste hapjes kreeg en als volwassenen reuzel en vet vlees aten.
En ter info. De generatie die het oudst word met de minste klachten, die van rond 1910 1930 is wel de generatie die met 3 maanden de eerste hapjes kreeg en als volwassenen reuzel en vet vlees aten.
donderdag 2 augustus 2018 om 13:29
Normale rijstebloem niet waar je ook gewoon pap van kan maken. Ik zou ook op de aanbevelingen letten op het pak.stripverhaal schreef: ↑02-08-2018 12:33Wat een aparte redenatie.
Beriberi wordt veroorzaakt door een tekort aan vitamine B1.
Aan rijstebloempap wordt juist extra vitamine B1 toegevoegd, dus hoe kan dat dan een tekort veroorzaken?
Ik vind dat je een baby niet goed genoeg kan voeden.
donderdag 2 augustus 2018 om 13:47
Dat waren misschien ook de sterkste die overleefden. Er stierven rond die tijd veel meer baby’s dan nu .nina1966 schreef: ↑02-08-2018 12:37Bij zoon werkte het als een trein en ik ben met een maand of 2 al begonnen. Gewoon een klein schepje in de fles. (misschien maak je 'm toch te dik to?) Zoon was ook groot en had die calorieen gewoon nodig. Honger is ook zo'n ding voor zo'n uk hé tegenstanders. Zoon at ook met 3 maanden de eerste hapjes fruit en wortel.
En ter info. De generatie die het oudst word met de minste klachten, die van rond 1910 1930 is wel de generatie die met 3 maanden de eerste hapjes kreeg en als volwassenen reuzel en vet vlees aten.![]()
Daarnaast denk ik dat er niets mis is met vet en dat suiker veel ongezonder is.