ruimte om was op te hangen in kleine woning

zondag 20 juli 2008 om 15:56
Hoi allemaal.
Binnenkort krijgen mijn vriend en ik een kindje. We wonen in een drie-kamerappartement. Op dit moment laat ik altijd de was drogen op een uitklaprek in de slaapkamer. Maar daar moet ruimte komen voor het bedje. Liefst zou ik de was niet meer op een rek op de grond zetten.
Hebben jullie goede ruimtebesparende tips om de was op te hangen?
Een droger kunnen we niet betalen en daar hebben we ook geen ruimte voor.
Binnenkort krijgen mijn vriend en ik een kindje. We wonen in een drie-kamerappartement. Op dit moment laat ik altijd de was drogen op een uitklaprek in de slaapkamer. Maar daar moet ruimte komen voor het bedje. Liefst zou ik de was niet meer op een rek op de grond zetten.
Hebben jullie goede ruimtebesparende tips om de was op te hangen?
Een droger kunnen we niet betalen en daar hebben we ook geen ruimte voor.
zondag 20 juli 2008 om 17:38
zondag 20 juli 2008 om 17:56
Handige ideeën, ik ga zo direct haakjes in de muur zetten!
(gebruik ook die rekjes aan de deuren, maar vind het vooral onhandig dat ik er dan half onderdoor moet laveren tot mijn was droog is)
Als het niet regent heb ik mijn was buiten hangen aan een inklapbare waslijn. Geen last van en het ruikt heerlijk als het droog is!
Extrahalo: ziet er heel handig uit! Nu nog een trapgat om hem in te hangen;-)
(gebruik ook die rekjes aan de deuren, maar vind het vooral onhandig dat ik er dan half onderdoor moet laveren tot mijn was droog is)
Als het niet regent heb ik mijn was buiten hangen aan een inklapbare waslijn. Geen last van en het ruikt heerlijk als het droog is!
Extrahalo: ziet er heel handig uit! Nu nog een trapgat om hem in te hangen;-)
Dat zeg ik....
zondag 20 juli 2008 om 18:08
Nou, ik kan haken in de muur draaien wat ik wil, de rekken die ik heb, passen daar niet in!
Lang leve Blokker.
Ik ben op zoek naar deurdroogrekken met platte haken (die had ik vroeger), zodat de deuren gewoon open en dicht kunnen, maar ben ze tot nu toe nog niet tegen gekomen. Als iemand de tip heeft, hoor ik dat graag.. Ik ben sowieso blij als mijn droger gemaat of vervangen is, want een vochtig huis (en bed, yuk) is echt te smerig voor woorden...

Ik ben op zoek naar deurdroogrekken met platte haken (die had ik vroeger), zodat de deuren gewoon open en dicht kunnen, maar ben ze tot nu toe nog niet tegen gekomen. Als iemand de tip heeft, hoor ik dat graag.. Ik ben sowieso blij als mijn droger gemaat of vervangen is, want een vochtig huis (en bed, yuk) is echt te smerig voor woorden...
zondag 20 juli 2008 om 18:12
Wij hebben ook het droogrek met katrol aan het plafon, werk super ook handig voor dekbedovertekken die kunnen dan ook normaal drogen zonder kreukels, en daarbij hebben we wegklapdroogrek aan de wand, waar ik ook al foto's van hier zag staan van de ikea allemaal.
Ik zou zeggen dagje uit naar ikea helemaal top.
Opblaasbaaraankleedkussen handig voor onderweg of vakantie of familie.
En de eetstoel is ook handig voor camping of thuis makkelijk in te klappen en weg te ruimen.
En dat alles bij ikea kan wel werken bij ikea.
succes
Ik zou zeggen dagje uit naar ikea helemaal top.
Opblaasbaaraankleedkussen handig voor onderweg of vakantie of familie.
En de eetstoel is ook handig voor camping of thuis makkelijk in te klappen en weg te ruimen.
En dat alles bij ikea kan wel werken bij ikea.
succes

zondag 20 juli 2008 om 20:16
Ik zou toch ook meerdere lijntjes op het balkon spannen hoor. Vaak genoeg droogt het daar prima als het niet al te regenachtig is en dan heb je op die momenten iig geen last van was in huis.
Wij hebben ook op een driekamerappartement gewoond met een baby en had de was zoveel mogelijk op het balkon. En anders op een staand wasrek in de hal en op rekjes aan de deuren.
Wij hebben ook op een driekamerappartement gewoond met een baby en had de was zoveel mogelijk op het balkon. En anders op een staand wasrek in de hal en op rekjes aan de deuren.
zondag 20 juli 2008 om 20:26
kus, toen wij onze baby kregen woonden we op een 2 kamer appartement, 50 vierkante meter, inclusief 2 katten en we hadden toch alles geschoven en gedaan voor een droger, echt een zegen. Dan maar een kastje weg of een tafeltje of wat dan ook, maar je hebt zoveel was in het begin met een baby, dat een droger echt absoluut de moeite waard is. Anders wasrekken in de woonkamer, deden we ook nog wel eens, kon gewoon niet anders. Succes
zondag 20 juli 2008 om 20:38
quote:Ligeia schreef op 20 juli 2008 @ 18:08:
Nou, ik kan haken in de muur draaien wat ik wil, de rekken die ik heb, passen daar niet in!
Lang leve Blokker.
Ieuw ja, natte was is goor.
Volgens mij heb ik mijn wasrek bij Marskramer gekocht (dit jaar nog) en die heeft rechte haken: dus misschien daar eens kijken?

Ieuw ja, natte was is goor.
Volgens mij heb ik mijn wasrek bij Marskramer gekocht (dit jaar nog) en die heeft rechte haken: dus misschien daar eens kijken?

maandag 21 juli 2008 om 16:25
maandag 21 juli 2008 om 16:47
Wat dacht je van de brabantia wall fix?
Zal zo es zoeken naar een plaatje of link?
Zelf heb ik zo'n hoge droogtoren op wieltjes. Inderdaad handig! Maar je hebt ze in goede (stevige metalen) uitvoeringen en halve plastice en die vind ik minder.
Vraagje voor de droogtrommels?
Worden de kleren in zo'n droogtrommel niet veel sneller gaar? Ik heb gehoord dat je kleren dan supersnel slijten en dat geloof ik ook wel eigenlijk als je ziet wat er allemaal uit het filter komt (voornl. een boel vezels van kleren). Vinden jullie dat niet zonde?
Zal zo es zoeken naar een plaatje of link?
Zelf heb ik zo'n hoge droogtoren op wieltjes. Inderdaad handig! Maar je hebt ze in goede (stevige metalen) uitvoeringen en halve plastice en die vind ik minder.
Vraagje voor de droogtrommels?
Worden de kleren in zo'n droogtrommel niet veel sneller gaar? Ik heb gehoord dat je kleren dan supersnel slijten en dat geloof ik ook wel eigenlijk als je ziet wat er allemaal uit het filter komt (voornl. een boel vezels van kleren). Vinden jullie dat niet zonde?

maandag 21 juli 2008 om 17:00
quote:intiem schreef op 21 juli 2008 @ 16:47:
Vraagje voor de droogtrommels? Excuse me, droogtrommeldames bedoelde ik
Vraagje voor de droogtrommels? Excuse me, droogtrommeldames bedoelde ik