Ruzie met ex om kind

23-05-2018 14:39 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:17
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Echt doen hoor die advocaat bellen!! Hij/zij weet wat en hoe je het moet aanpakken!!
Ik denk dat een advocaat op dit moment weinig zin heeft. Wat wil je hiermee bereiken? Als het om het contact tussen ex en jullie kind gaat, moet je er niet op rekenen dat er iets zal veranderen zolang jullie kind niet aantoonbaar in gevaar is. Zeer waarschijnlijk zal een rechter (als het al tot een rechtszaak komt) je terugverwijzen naar mediation/hulpverlening. Daar zou ik dus beginnen, bij mogelijke hulpverlening.
kataravrouw schreef:
23-05-2018 22:48
Echt doen hoor die advocaat bellen!! Hij/zij weet wat en hoe je het moet aanpakken!!
Een advocaat is geen hulpverlener... Er zijn zeker goede advocaten. Er zijn advocaten die goed advies geven, en het belang van het kind vooropstellen. Er zijn ook advocaten die voor het geld gaan, of die een zaak graag willen 'winnen', ook al heeft dit meer conflicten tot gevolg. Of advocaten die niet zo kundig zijn als ze doen voorkomen - het zijn ook maar mensen he?
Het-groepje schreef:
23-05-2018 17:09
To heeft er heel goed aan gedaan onder toezicht van de politie die id kaart af te geven. Ik persoonlijk had hem nog liever door de plee gespoeld maar dat is dan idd niet verstandig.
Het gaat er niet om wat je persoonlijk liever zou willen.

Het gaat maar om 2 dingen:
1. De wet
2. Het belang van het kind.
Alle reacties Link kopieren
Advocaat zal een officiele omgangsregeling gelasten. Met allerlei voorwaarden erin die het beste zijn voor het kind. Ex zal ook een advocaat moeten inschakelen. E dan dus samen tot een overeenkomst komen.

Hulpverlening is prima, zolang de ex dan ook mee werkt. Zie ik in deze situatie niet snel gebeuren.

Je kind mee geven aan je ex die in het buitenland op vakantie wil zonder enige informatie is toch je reinste horror?

De advocaat zal haar tools geven hoe ze zich moet opstellen tov haar ex, Welke bewijs stukken er toe doen enz.
Als jullie beide gezag hebben, dan heeft hij net zo goed recht om het ID kaart van jullie zoon te gebruiken.

Mijn ex is dan niet van buitenlandse afkomst, maar ik moest ook de kinderen afgeven zonder te weten waar hij ze mee naar toe nam. Dat wilde hij niet vertellen. Ik wist niet eens waar hij woonde, niets!
Oordeel van de rechter: hij heeft een mobielnummer en dat is voldoende!! Tja, dat mobieltje kan ook uitgezet worden, in de wc vallen etc.......
Ik vond het een beangstigend idee. Niet dat ik hem wilde stallen, verre van! Maar wat als er een noodgeval was en ik moest hem bereiken? Dan moest ik maar afwachten of hij de telefoon wel op zou nemen...... Gelukkig is dat nooit het geval geweest!
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
23-05-2018 22:50
Ik denk dat een advocaat op dit moment weinig zin heeft. Wat wil je hiermee bereiken? Als het om het contact tussen ex en jullie kind gaat, moet je er niet op rekenen dat er iets zal veranderen zolang jullie kind niet aantoonbaar in gevaar is. Zeer waarschijnlijk zal een rechter (als het al tot een rechtszaak komt) je terugverwijzen naar mediation/hulpverlening. Daar zou ik dus beginnen, bij mogelijke hulpverlening.
Dit! Echt hoor TO.
Heeft de politie echt niks gezegd over een zorgmelding?
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
23-05-2018 23:12
... Maar wat als er een noodgeval was en ik moest hem bereiken? Dan moest ik maar afwachten of hij de telefoon wel op zou nemen......
Ik vraag mij dan altijd af wat dan zo'n noodgeval zou wezen.
Voor welk noodgeval heb je nu precies op dat moment jouw Ex of jouw kind nodig? Want hoe hard het ook klinkt, de verantwoording m.b.t. het kind ligt primair bij de ouder die op dat moment de zorg draagt.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Wat dacht je van bijvoorbeeld een sterfgeval binnen de directe omgeving? Opa of oma bijvoorbeeld? Zou dan toch wel fijn dat als je kinderen daarvan op de hoogte gebracht kunnen worden. Of mss wel moeders zelf iets ernstigs gebeurd?
Je zou toch echt wel op zn minst bereikbaarheid mogen eisen hoor!
kataravrouw schreef:
24-05-2018 11:47
Wat dacht je van bijvoorbeeld een sterfgeval binnen de directe omgeving? Opa of oma bijvoorbeeld? Zou dan toch wel fijn dat als je kinderen daarvan op de hoogte gebracht kunnen worden. Of mss wel moeders zelf iets ernstigs gebeurd?
Je zou toch echt wel op zn minst bereikbaarheid mogen eisen hoor!
Want met eisen bereik je altijd wat je wil toch?
Alle reacties Link kopieren
Je kan aangifte doen van mishandeling. Ook van de mishandelingen uit het verleden.

Je bereikt er alleen niets mee behalve een boze ex.

De foto's laten alleen zien dat je mishandelt bent. Niet wie het gedaan heeft. Dus als jij geen keihard bewijs hebt dat je ex dit gedaan heeft zal hij niet veroordeeld worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar ook flinke ruzie om gehad met mijn ex.
Mijn zoon communiceert dagelijks op Instagram en zijn taalgebruik daar is iets flink mis mee. Zo heb ik hem niet opgevoed en gebruikt ook hele naare woorden. Zoon hierop aangesproken want iedereen kan het lezen en wil niet dat anderen denken dat ik mijn kinderen niet heb opgevoed.
Alle reacties Link kopieren
Ik merk gewoon aan zijn plaatsen van opmerkingen op zijn Instagram dat hij schreeuwd om aandacht. Zijn vader kijkt namelijk weinig naar hem om. Hij doet zich stoer voor met taalgebruik terwijl hij maar n heel klein hartje heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven