Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
En een on topic bijdrage, uit de oude doos, stiefdochter is al volwassen en zelf moeder inmiddels..

Ze woonde samen met haar vriendje bij ons thuis, en ze hadden een vreselijk stormachtige relatie. Op een ochtend hoor ik een hoop gedonder in de keuken eindigend met "Ik ga wel naar Manunui, dan zal die het je wel zeggen!"

Dus ik inwendig me al opvretend naar ze toe... staan ze daar te ruziën over diepvriessaté. Volgens de één moest dat in een pan heet water, de ander vond de magnetron de enige optie.

Even de verpakking lezen was natuurlijk een idioot idee.
quote:Manunui schreef op 19 december 2015 @ 20:52:

En een on topic bijdrage, uit de oude doos, stiefdochter is al volwassen en zelf moeder inmiddels..

Ze woonde samen met haar vriendje bij ons thuis, en ze hadden een vreselijk stormachtige relatie. Op een ochtend hoor ik een hoop gedonder in de keuken eindigend met "Ik ga wel naar Manunui, dan zal die het je wel zeggen!"

Dus ik inwendig me al opvretend naar ze toe... staan ze daar te ruziën over diepvriessaté. Volgens de één moest dat in een pan heet water, de ander vond de magnetron de enige optie.

Even de verpakking lezen was natuurlijk een idioot idee.Ze hebben elkaar al niet de ogen uitgestoken met dat saté-stokje .
Mijn ouders hebben ons altijd voorlichting gegeven over drugs enz. En bij ons op school kwamen ex drugs gebruikers praten over de schade die het kan aanbrengen (dat was soms echt heftig), nu moet ik wel zeggen dat het drugsgebruik in dat dorp groter was dan elders in Nederland. Maar mijn ouders waren altijd heel open en we konden alles vragen. Wel was het zo dat als we niet roken we ons rijbewijs kregen. Als we wel gingen roken (of ooit gaan roken) moet alles terug betaald worden. Dit demotiveren qua roken ook best wel
Dat dorp? Dat moet dan Volendam of Urk zijn?

Als de kans bestaat dat de pubers moeten afruimen dan zijn ze ineens heel snel Hahaha! Of ze moeten ineens huiswerk maken.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
quote:suzyqfive schreef op 21 december 2:38:

Als de kans bestaat dat de pubers moeten afruimen dan zijn ze ineens heel snel Hahaha! Of ze moeten ineens huiswerk maken.

Zelfs in de vakantie! Eerst een uur voor de tv hangen en dan bij het afruimen roepen dat ze nog heel veel huiswerk hebben!

Hier hadden ze net de verwarming wat hoger gezet, de heren hadden het koud in hun pyjama's op de bank. De buitendeur dichtdoen was niet bij ze opgekomen. Op zolder had ik da t pas door, toen het daar wel heel warm werd.
Hahaha!

Hier hebben de katten net vlooienspul gehad dus ze mogen nu echt niet naar boven. De oudste roept steeds naar de kleintjes dat ze de deur dicht moeten doen. Dan belt er een vriend en loopt ie weg met alle deuren openlatend. Even later stampt ie boos met de kat in zijn handen de kamer binnen: "wie heeft de deur opengelaten!"
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Deuren dicht doen en licht uitdoen? Dat is toch veeeeeeels te moeilijk voor een 17 jarige knul?

Maar als ik even de gang in stap om wat weg te leggen en de deur open laat omdat ik direct weer terug wil stappen krijg ik de deur in mijn gezicht gesmeten.
quote:suzyqfive schreef op 21 december 2015 @ 10:38:

Als de kans bestaat dat de pubers moeten afruimen dan zijn ze ineens heel snel Hahaha! Of ze moeten ineens huiswerk maken.Hahaha ja misschien een van beiden. Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat ik daar niet woon en weg ben van school en er nooit meer terug hoef te komen
Hier wel weer iets liefs: zoon was een paar dagen logeren. Had gevraagd hoe laat ik hem weer op moest halen, want een kleine 1 1/2 uur rijden nl. en de app werkte niet helemaal lekker. Ik ontving het bericht daardoor eind van de ochtend. Zoon opgehaald, zegt hij, ik wilde dat je liever om 10.00 uur hier was, wil graag weer thuis zijn
Krijg motto niet verwijderd :-)
Wat doen jullie als er vriendinnen of vrienden komen logeren. Hier onverwachts logeerpartij, maar we hadden net afspraken gehad over niet te laat naar bed komende dagen, vanwege komend kamp, dus 2400 even uiterste nu. Ook ivm slaapstoornis, en dit niet erger maken. Nu zijn ze dus nog bezig, en heb wel aangegeven, stil zijn of uit elkaar. Mijn man vindt dat ik het maar met rust moet laten, ik ben nog pissed off vanwege wiet incident en nu dit, kan het even niet hebben. Wat zouden jullie doen behalve hier stoom afblazen? Ben zo boos dat ik nu niet kan slapen, ook vanwege opstapeling irritant gedrag en grenzen over gaan steeds.
Dit is hetzelfde kind als het wietincident? Ik zou ze zeker uit elkaar halen na 1x waarschuwen.

Denk overigens dat er bij mij ook geen onverwachte logeerpartij was geweest zo kort op het wietgebeuren.
He nog wakker ook? Ja is hetzelfde kind, jongste geeft geen problemen, oudste wel. Ja ze hebben nu waarschuwing gehad, ik werd wakker van ze, had niet door dat ze nog wakker waren. Logeerpartij was onverwachts, niet zo slim van ons om toe te staan, maar huisarrest was al gebeurd direct en afgerond.
Ik dreig bij te laat doorgaan tijdens logeerpartijen altijd dat degene die ik nu nog hoor bij mij in bed moet slapen😁. Niemand heeft tot nog toe het risico genomen 😂😂😂
Hoi dames,

Ik wil ook graag hier mee komen schrijven. Ik heb een puberzoon van 12 jaar en een dochter van 9, die af en toe net zo hard mee wil puberen ;). Zoonlief is eigenlijk een schatje, altijd geweest, bevriend met iedereen, beleefd etc. dus het is behoorlijk wennen als hij nu af en toe brutaal is, zucht bij heel veel dingen die hij thuis moet doen, en vergeetachtig, jeetje ! Hij zit sinds september op het voortgezet onderwijs en dat was ontzettend wennen, want hij moest ineens leren leren, was veel tijd kwijt met huiswerk, en wanneer moest hij dan op de Playstation? Euh... als je klaar bent met huiswerk? Wat vervolgens afgeraffeld werd natuurlijk ;) dus daar zijn we maar iets korter bovenop gaan zitten en nu begint het te komen. Hij mag na de kerstvakantie in een lagere klas starten, dat zal al heel veel schelen want hij werkte (toen hij het eenmaal door had) heel hard maar kwam toch met slechte punten thuis. Dochterlief is een echte verzamelaar en ik ben afgelopen week in 3 fases haar kamer gaan opruimen met haar (Lees: ik zit erbij en stuur een beetje wat ze wel en niet bewaart ;)). Uiteindelijk is er kilo's speelgoed - versleten, kapot, of te oud voor - weggegaan dus dat is wel fijn, maar ik weet dat ik over een maand weer dezelfde exercitie kan doen .

Het is zo fijn hier soortgelijke verhalen te lezen, te weten dat jouw kind echt niet de enige is die zo doet etc. Natuurlijk weet je dat wel, maar herkenning geeft toch " troost ".

Zojuist met zoonlief even snel de stad in gegaan omdat we een broek voor hem gekocht hadden die ingekort moest worden en die was vandaag klaar. Man, wat een gekkenhuis, er stonden minimaal 10 wachtenden voor de kassa dus ik was superblij dat ik langs die rij de broek kon ophalen en weer de winkel uit binnen 3 minuten, pff... Maar zoon helemaal gelukkig want nu kan hij de broek met kerst aan en dat wilde hij zo graag. Ook qua kleding zoekt hij het nu wat stoerder (kleding van Coolcat vind hij helemaal geweldig) dus dat is wel grappig om te zien. Ze willen zo graag groot worden, maar gelukkig nog niet in alles, want als hij op tv een stelletje ziet zoenen is het nog "Eh bah ! " en dat vind ik HELEMAAL niet erg .

Weinig stress voor kerst hier, dochterlief en ik gaan vanavond naar de kinderviering, zij leest deel van het kerstverhaal voor. Daarna lekker met zijn viertjes thuis. Eerste kerstdag bij mijn ouders, ieder maakt een gang van het diner, en tweede kerstdag lekker uit eten met schoonmoeder. Ik hoop dat jullie niet teveel in de stress zitten voor de komende dagen?
Hier een twaalfjarige die de kerstvakantie maar saai vindt. Grote broer en zus hebben allebei een bijbaan in horeca en recreatie, heel druk daar nu, dus die werken hele dagen. Jongste heeft alleen mij de hele dag maar ik heb het druk met koken voor morgen. Vriendjes zijn op vakantie of weg naar familie, gelukkig zijn er wel een paar online.
Maakte mijn puberdochter van 13 om 10.15 uur wakker om nog even naar de stad te kunnen gaan om voor haar een nieuwe broek en blouse te kopen, kon ze alleen maar klagen dat ik haar zo vroeg wakker maakte... Je zou denken dat ze daar blij mee zou zijn...
Middelste kind ging om even half tien naar boven. 'Lekker douchen en dan naar bed,' zei hij. Kom ik net boven, is hij vergeten om te gaan douchen en zit dus nog aangekleed op zijn kamer achter de computer! Dat kunnen echt alleen pubers!
Hoe doen jullie dat met oud en nieuw.

Wij hebben echt een grafhekel aan vuurwerk en willen dan ook niet dat ze buiten lopen op oudejaarsavond.

Voorheen gingen we gewoon weg, nu niet. Ze weten dat ze niet weg mogen, maar weet nu al dat er vrienden aan de deur komen en ze bij het 'schorem' willen staan. Wat dus niet mag...

Wel mogen ze vuurwerk afsteken, maar gewoon in het park bij ons voor de deur.

Voel me echt een zeikmoeder, maar wil het gewoon echt niet.

Wat doen jullie pubers?
Dochter wil best wat rotjes afsteken maar gaat verder alleen kijken. Zoon(11)zit zich al weken op het vuurwerk te verheugen. Hij mag op oudjaarsdag met een vriendje wat categorie 1 vuurwerk afsteken(grondbloemen en wat knetterballetjes), om 24:00 mag hij onder begeleiding van pa en grote neef wat andere dingen aansteken.
Hier zijn ze 15 en 12.
Waarvoor wil je dat niet Z&Z?

Misschien anders tot 20 uur?
quote:Zusenzoo schreef op 29 december 2015 @ 22:35:

Hoe doen jullie dat met oud en nieuw.

Wij hebben echt een grafhekel aan vuurwerk en willen dan ook niet dat ze buiten lopen op oudejaarsavond.

Voorheen gingen we gewoon weg, nu niet. Ze weten dat ze niet weg mogen, maar weet nu al dat er vrienden aan de deur komen en ze bij het 'schorem' willen staan. Wat dus niet mag...

Wel mogen ze vuurwerk afsteken, maar gewoon in het park bij ons voor de deur.

Voel me echt een zeikmoeder, maar wil het gewoon echt niet.

Wat doen jullie pubers?Mijn dochter geeft niks om vuurwerk, dat is makkelijk. Zonen vinden het wel leuk, maar voelen geen behoefte om hun zakgeld er aan uit te geven, dus ook wel makkelijk. Middelste heeft astma en kan niet tegen de rook en de kruitdampen, dus bij vriendjes gaan staan kijken is vooral heel vervelend. Die is ook heel blij met de nieuwe regels, die zat jaren lang echt de hele dag binnen, met de ramen dicht. Om twaalf uur blijven wij dus ook meestal binnen, in ons vorige huis, stond iedereen in de straat om twaalf uur buiten, altijd heel leuk. In deze straat is dat dus niet, wel hebben we in de middag een burenborrel om het oude jaar uit te luiden ook leuk!
Hier is er een wonder gebeurd: oudste was voorheen altijd al weken van tevoren bezig met vuurwerk, lijstjes maken wat hij ging kopen enz. En ineens... vindt hij er niets maar dan ook niets meer aan. Vuurwerk laat hem totaal onverschillig. Ik ben zo blij!

Fases gaan vaker zo snel bij hem. Hopelijk gaat de jongste ook iets dergelijks meemaken (maar die is wat banger, net als ik, dus ik heb goede hoop).
Ik post hier weinig de laatste tijd, omdat oudste in zo'n goeie leuke lieve fase zit. O jee, gaat dat nu veranderen doordat ik dit gepost heb?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven