Schaamteloos stoomafblazen 2.0 *Puber Editie*

11-09-2015 14:14 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic van Bambi waarin er schaamteloos stoom afgeblazen mag worden over je kinderen is hier nu ook de puber versie!

Komen de volgende quotes jou bekend voor?

- waarom word je altijd gelijk zo boos?

- dat snap jij toch niet!

- dit is echt heel belangrijk!

- ik haat jullie!

- maar iedereen uit de klas mag...

- maar niemand uit de klas hoeft...

- ja duuuuh!

- ik ben geen baby meer hoor!

Kom er dan bij! Belangrijkste spelregels: geen oordelen, ongevraagde adviezen, of moralistisch gedoe. Want we weten allemaal heus wel dat je een goede ouder bent én van je puber/puberella houdt.

Geen discussies dus! Slechts een heerlijke uitlaatklep. En dat mag best heel lelijk, als dat nodig is.

(Bij haar topic schrijft zij oa ook het volgende: Schaamteloos stoom afblazen over je kinderen - Dit deden 'we' 10 jaar geleden al hier op Viva.

Wat een genót was dat. Gewoon even ongenuanceerd spuwen.

Vaak was dat heel hilarisch en herkenbaar. Vooral zo heerlijk herkenbaar! )
Ceylon, denk dat je even iets uit je posting moet halen, tenzij dochter met de nieuwe nick ook een nieuwe naam heeft gekregen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 03 januari 2016 @ 21:00:

Ceylon, denk dat je even iets uit je posting moet halen, tenzij dochter met de nieuwe nick ook een nieuwe naam heeft gekregen Klopt. Ben recent gewisseld van nick gewisseld. Doe ik vaker. Het is geen geheim maar ik hang het ook niet aan de grote klok, zoals DH dat laatst deed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 03 januari 2016 @ 20:55:

...Daar hebben we nog wel even een gesprekje over gevoerd naderhand. Ik had niet hoeven ontploffen, maar dat ze zich wel eens moest afvragen hoe vaak ze niet luistert, dat ik er op voorhand maar vanuit ga dat ze haar taken niet uitvoert.

...

Herkenbaar! Ik ontplof in zijn beleving blijkbaar continu "zomaar" en als ik dan uitleg dat het samenhangt met de vorige 154 keer dat ik het idee had een conversatie te hebben met een betonnen plaat voor zijn kop dan kijkt hij me aan alsof ik het ter plekke verzin, alsof ik niet per app, over de telefoon, face to face en met een neergelegd briefje heb gevraagd of hij dit of dat wil doen. Blijkbaar heeft het in zijn hoofdje echt geen verband met elkaar. Dus als ik het dan nog eens vraag en ik weer een vermoeide blik, zucht en gemopper oogst, dan is dat iets totaaaaal anders als ik daar "ineens" sta met de constatering dat het niet gebeurd is.

Paar maanden geleden mocht hij later op school komen i.v.m. schoolkamp de dag ervoor. Dus ik 's ochtends hem uit bed halen, uitleggen, op een briefje de exacte tijden opgeven, navragen of hij het begrepen heeft, naar werk gaan, vanaf werk appen dat hij het niet vergeet, vijf minuten van tevoren voor de zekerheid nog bellen. Alles A-okay. "Jahaaa, ik ben twaalf, geen zes, ik kan dit best hoor!"

Vervolgens word ik door school gebeld dat hij ontbreekt. Dus ik meteen bellen. Geen gehoor. Weer bellen. En weer. En weer. Nog een keer. Jas aantrekken, collega's inlichten dat er iets mis is thuis blijkbaar, ondertussen buren bellen of ze willen kijken. Ik stap net in mijn auto, belt de buurvrouw: ze is aan de deur geweest, hij heeft opengedaan en medegedeeld dat hij ziek is. Op mijn verzoek gaat ze nog eens langs om hem te vragen zijn @#@&@ telefoon op te nemen.

Het verhaal? Nou ja, ik belde of hij van plan was te gaan, en ja, dat was hij. Hij voelde zich niet lekker, maar hij was van plan te gaan. Hij ging niet, want hij was ziek, maar toch, hij wóú echt gaan. Dus wat was nou het probleem? Dat ik dan ontplof (denk dat ze me door het plafond hebben kunnen horen, sorry collega's) komt voor hem dan echt uit de lucht vallen. Had ik maar gericht moeten vragen of hij niet toevallig ziek was of nog iets anders te melden had dan of hij naar school zou gaan.

Serieus, vorig jaar zou dit goed gegaan zijn, hij kon zoveel zelf. Moet dus een stapje terug doen qua zelfstandigheid blijkbaar...
Ja, die indruk heb ik ook wel eens Lotus. Ook met betrekking tot eten. Waar ze voorheen haar hand niet omdraaide voor het bakken van een pannekoek, neemt ze nu liever een pak koekjes en een reep chocolade. Dat is veel sneller/makkelijker.

Maar de feestdagen zijn voorbij, dus ik denk dat ik de komende tijd met het boodschappen doen de lekkere dingen maar eens een poosje moet vergeten. En nee, ze krijgt geen zakgeld. Lang verhaal en ze heeft heus een eigen rekening en ze kan ook goed met geld omgaan. Maar iets met afspraken enzo.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Oh, dat treuzelen, word er ook gék van! Vanochtend ook weer, ze is haar ov-kaart kwijt, dus ze moest vanochtend een kaartje kopen en het was glad, dus snel naar station fietsen lukt ook niet, ik zou in haar geval dus eerder naar het station gaan.

De trein gaat om 8.08 en zij staat om 10 voor nog rustig haar make up te doen... zucht...
Zo herkenbaar dit alles.

Dochter stond hier vanmorgen óók weer op treuzelstand, vriendin stond al drie keer te bellen met de fietsbel en dochter moest nog "even" haar make-up doen....

Had ze pas een half uur de tijd voor gehad hoor, maarja, facebook, Whatsapp, en you tube enzo vragen in de ochtend nu eenmaal óók haar tijd.

En dan bij het deur uitgaan erachter komen dat er nog een hoes van de laptop "kwijt"is en de sleutel van het kluisje even onvindbaar enz.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
quote:Ceylon schreef op 03 januari 2016 @ 21:10:

[...]

Klopt. Ben recent gewisseld van nick gewisseld. Doe ik vaker. Het is geen geheim maar ik hang het ook niet aan de grote klok, zoals DH dat laatst deed.

Je hebt haar echte naam staan in je post van 20:55.

(ik lees mee om me alvast voor te bereiden als mijn nichtje gaat puberen ;) Nog heel lang te gaan gelukkig!)
quote:Ceylon schreef op 03 januari 2016 @ 22:57:

Ja, die indruk heb ik ook wel eens Lotus. Ook met betrekking tot eten. Waar ze voorheen haar hand niet omdraaide voor het bakken van een pannekoek, neemt ze nu liever een pak koekjes en een reep chocolade. Dat is veel sneller/makkelijker.

...Ja ik denk ook dat het iets is met een onvermogen om op de lange termijn te denken. Alles moet nu, nu, nu. Ik denk daarom ook inderdaad dat ze blijven hangen in als "even" dit of dat. Alleen het nu telt. En dan alleen het eigen nu he, mijn nu bestaat even niet.
Zoonlief zit alweer te zuchten boven zijn huiswerk. Nu is het ook ontzettend veel wat hij voor deze week ineens opgekregen heeft, en gelijk een proefwerk voor volgende week aangekondigd, dus ik snap best dat dat geen fijn begin na de vakantie is. Maar het zuchten zit er alweer in. En als ik vraag of hij Frans geleerd heeft: "ja, ik heb de nieuwe woordjes overgeschreven". Ja ok, maar KEN je het ook? Dan krijg je een blik van: Ik snap absoluut niet wat je bedoelt !

Verder is het een schatje hoor, maar ik geloof dat die diesel weer aangeslingerd moet worden om het ritme van huiswerk maken er weer in te krijgen. En dan heeft hij niet eens sporttraining deze week, dus dat scheelt al 2 avonden dat hij meer tijd heeft.

Dat treuzelen heb ik hier dan gelukkig weer niet, lijkt me inderdaad heeeeeel irritant. Ikzelf sta liever 10 minuten te vroeg klaar en zoonlief heeft dat tot nu toe ook nog (vasthouden die gedachte, het zal nu morgen vast veranderen ).

Lotus: om die situatie met het schoolkamp zou ik ook door het plafond gaan hoor ! Dan gewoon niet begrijpen dat het toch wel belangrijk is om zoiets als mogelijk ziekzijn te melden, pfff.....

Lientje: Ow ja, die kluissleutel was hier gisteravond ook kwijt. Gelukkig lag die duidelijk zichtbaar in de keuken - hoezo zoeken met je neus - dus dat was snel opgelost. Maar als zoiets 's morgens vroeg nog gezocht moet worden, onnodige stress toch?
quote:nes89 schreef op 04 januari 2016 @ 18:02:

[...]

Je hebt haar echte naam staan in je post van 20:55.

(ik lees mee om me alvast voor te bereiden als mijn nichtje gaat puberen ;) Nog heel lang te gaan gelukkig!)CeyLON LONneke. Dat is niet haar naam. Als je nog een andere naam ziet, dan hoor ik het graag (dan lees ik eroverheen).
O sorry, ik had de link met je nieuwe nick niet gelegd! Maar nu snap ik 'm.
Manlief vind puberzoon af en toe brutaal. Ik daarentegen vind zoon nogal adrem worden en kan er best om lachen.

Verbaal zijn ze beide sterk, hetgeen nogal eens wat frictie veroorzaakt.

Situatie vanavond: man is tijdens werk in het water gevallen en doorweekt geraakt. Ik raakte erheen met droge kleren

Iets later raken vader en zoon in discussie. Nogal verhit en de irritaties lopen op.

Vooral bij kant van man.

Opmerking zoon: wat ben je chagerijnig? Zit je string verkeerd? Of is hij gekrompen en zit hij nu te strak omdat je in het water bent gevallen?

Echt. Je kon me wegdragen..

Man vond hem niet grappig. Maar zoals hij altijd zegt: de meeste mensen lachen dus is het wél grappig.
Leedvermaak is toch ook alleen maar leuk als het niet over jezelf gaat...

Beetje zwak van je man.
quote:lientje69 schreef op 02 januari 2016 @ 13:43:

[...]

Blijkbaar heeft hij dan toch ergens anders geld kunnen lenen voor het kopen van vuurwerk, Suzy?

Want van jou kreeg hij het toch niet?

Als ze iets willen, kunnen die pubers toch verdomd creatief zijn...Nee, vriendje had vuurwerk gekocht, hij zelf niet, maar hij was er uiteraard wel bij betrokken ;) Nog niks gehoord.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Dat wordt afwassen in het bejaardenhuis Suzy.

Heb zelf in de zorg gewerkt en we kregen daar regelmatig Halt klantjes.
Echt hoor,wat een opmerking hahahahaha Ik moest ook erg lachen toen ik het las Lientje.....

Hier een puberdochter die echt elke avond loopt te zeiken over het avondeten. Zijn het nieuwe jaar begonnen met een paar dagen gezond eten(broccoli,stamppot andijvie en sperciebonen ). Nou,dat lust ik niet en dat weet je dus waarom eten we dat zo vaak.....

Daarentegen komt ze met prima cijfers thuis,heeft ze het heel erg naar haar zin op school en zit ze elke avond op haar kamer ons te trakteren op muziek. Ze heeft een keyboard gekregen voor haar verjaardag en speelt al een aantal top 40 liedjes mee die ze zichzelf aanleert.

Kortom,ik klaag nu even niet over haar en haar eigenaardigheden.
Suusje, ik heb gelukkig twee pubers die nagenoeg alles lusten. Wel vinden ze het een lekkerder ( is volgens mij niet echt goed Nederlands) dan het ander maar ze eten alles.

Gezellig, die muziek. En knap dat ze zichzelf dat zo aanleert

Hier doet fochter dat ook, maar iets minder fanatiek.

Die kan nog maar een paar liedjes spelen.
Mijn dochter is meer van het buitenlands eten,nasi en italiaans enz. Zoonlief is dan weer meer van de hollandse pot hahaha.... Heb ook meer het idee dat het om het protesteren gaat,haar mening even verkondigen . En dat mag,maar bordje gaat leeg.
Precies mijn dochter en zoon. De een heeft liever buitenlands, de ander liever Hollands. Grappig!

Maar ze mopperen hier gelukkig zelden over het eten dus dat valt dan weer mee.
Hier ook gezegend met goed etende kinderen. Alleen dochter lust geen (warme) champignons, gaat ze echt van over haar nek.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Eigenlijk lusten ze hier ook wel veel maar inderdaad,champignons krijg ik ook niet bij ze naar binnen.

Zoon lust geen vis,dochter eet het weer af en toe mee na een hele lange tijd geen vis te hebben gegeten.

Olijven en dat soort dingen eten ze weer wel......
quote:lientje69 schreef op 04 januari 2016 @ 19:32:

Manlief vind puberzoon af en toe brutaal. Ik daarentegen vind zoon nogal adrem worden en kan er best om lachen.

Verbaal zijn ze beide sterk, hetgeen nogal eens wat frictie veroorzaakt.

Situatie vanavond: man is tijdens werk in het water gevallen en doorweekt geraakt. Ik raakte erheen met droge kleren

Iets later raken vader en zoon in discussie. Nogal verhit en de irritaties lopen op.

Vooral bij kant van man.

Opmerking zoon: wat ben je chagerijnig? Zit je string verkeerd? Of is hij gekrompen en zit hij nu te strak omdat je in het water bent gevallen?

Echt. Je kon me wegdragen..

Man vond hem niet grappig. Maar zoals hij altijd zegt: de meeste mensen lachen dus is het wél grappig. Geweldige opmerking. Ik zou ook dubbel liggen als dat gezegd werd
Lonneke is net een kleuter als het om eten gaat . Groente en fruit gaan er alleen in onder dwang, en dan nog lang niet alles. In de soep gaat meestal wel goed, dus dat eten we dan ook best vaak.

Qua groente; mais, spinazie-met-blub, erwtjes en dat was het wel zo´n beetje. Onder dwang krijg ik er dan nog worteltjes, snijboontjes en boerenkool in, en in de soep kan ik broccoli, prei, wortel en kool verwerken. In bami mag eventueel nog wel tauge en dat was het wel zo´n beetje. Rauwkost helemaal niet. Stoofperen wel, maar hey, aangezien die pruttelen in suikerwater betwijfel ik toch of daar überhaubt nog een viezemientje in zit.

Qua vlees eet ze dan wel weer alles, maar het liefst het ´dure´ spul. Ik maak haar heel erg blij met biefstuk, varkenshaas en nu in de winter ligt er wel eens wild op het bord.

Ik heb een fijnproever in huis.

Niet fijn.
Hahhahaha.....ik mopper niet meer
Hier eten ze alles, wel voorkeuren maar geen dingenndie niemand eet.

Wel heel veel luxe dingen. Ze ruilden als kleiters hun knakworsten tegen onze zalm. Waren 4, 7 en 9 en atenngewoon mee vannde mosselen. Ook eten ze veel, alles gaat hier altijd schoon op. Als dochter later komt, houd ik echt wat achter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven