scheveningen en kinderen

14-07-2010 13:00 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

met een paar vriendinnen en onze kinderen (leeftijd 2-4) gaan we een paar dagen naar Scheveningen.

Het strand/boulevard is natuurlijk attractie nr 1 maar wie komt er uit de buurt en kan ons een beetje wegwijs maken daar. Heb je daar kinderboerderijen, speeltuinjes enzo?

We hoeven niet naar grote attractieparken ofzo, het gaat juist om simpele dingetjes voor kleine kinderen. Is daar in de buurt alles op loop/fietsafstand? Evt. tram?

Of andere dingen die erg leuk zijn daar in de buurt?

als ik google, dan kom ik toch uit op grotere dingen en die verderweg zijn.

kun je daar ook fietsen in de omgeving?

alvast bedankt!!
De haven is inderdaad ook leuk, lekker langs de havens slenteren en een visje eten bij Simonis (tegenover de visafslag). Daar moet je gegeten hebben. Vis in alle soorten en maten met lekker veel patat met vette mayo. De tafeltjes zijn al bijzonder voor kinderen: schelpjes in het zand, en er is binnen een grote 'boot' waar je ook kunt gaan zitten.

Je kunt ook door de duinen fietsen naar Kijkduin, daar ligt aan het einde van de boulevard een klim- en klauterschip voor kinderen. Je kunt er ook komen met bus 24 (met de tram lijn 8 of 9 of bus 22 naar Centraal station, daar overstappen op bus 24) maar dat is minder leuk dan fietsen natuurlijk.
Ik vond als kind panorama Mesdag geweldig.

En ja, ik was pas 3. Ik heb de foto's om het te bewijzen.

Naar paleis Noordeinde gaan.

Kun je wijzen en zeggen dat de koningin daar is.

Ik moet nog het eerste kind ontmoeten dat daar niet van onder de indruk is.
Op een paar honderd meter afstand van de kinderboerderij zit ook een zwembad, de Blinkerd.

Ook leuk als het weer niet helemaal meewerkt en de kids toch willen zwemmen.

Plukkiezoon van 1,5 vond Sealife wel leuk. Maar je bent er wel met 1 uurtje doorheen.
Jeetje, kom al heel wat jaren met regelmaat in Scheveningen, maar nooit geweten dat er nog veel meer te doen is.

Bedankt voor de tips!
Frankly my dear, I don"t give a damn
In het Zuiderpark (tram) in Den Haag rijden minitreintjes waar je een ritje mee kunt maken, altijd leuk.

Iemand schrijft dat de kinderen op het strand kunnen spelen en je voor jezelf een dik boek mee moet nemen. De kinderen in kwestie zijn tussen de 2 en 4 jaar oud. Ik kan me niet voorstellen dat je dan een boek kunt lezen, je moet kinderen echt wel voortdurend in het oog houden, zeker op het strand.

Van strandtenten met een speelhuisje of iets dergelijks hebben wij regelmatig dankbaar gebruik gemaakt en zullen dat deze zomer ook wel weer doen. Wat heerlijk om ergens wat te kunnen drinken en/of eten, terwijl de kinderen niet steeds op hun stoel hoeven blijven zitten en een eigen hoekje hebben.

xYella.
Op het strand heb je springkussens,en in De Palace (klein overdekt winkelcentrum) een bowling baan glow in the dark en speelhal.
Weet niet wanneer je precies gaat, maar tm dit weekend staat de Parade in het Westbroekpark. Erg leuk op de kindermiddagen in het weekend!
quote:elska schreef op 14 juli 2010 @ 13:03:

Er is een strandtent met een grote speeltuin, ongeveer ter hoogte van het Kurhaus. Verder zou ik de strandtenten aan het zwarte pad opzoeken (rechts van de pier doorlopen). Vooral strandtent Buiten (de laatste) is leuk, daar zitten altijd veel jonge gezinnen.

Het Zwarte Pad zou ik juist NIET doen

Standaard een dj die staat te draaien en een grote groep young free and singles...

Ik zou de andere kant op lopen, richting Wij
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik hoop dat ze na drie jaar met veel plezier terug denkt aan dit topic Of dat ze weekend weg was drie jaar geleden .
Goeie morgen Summer...

3 jaar oud
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven