schijnzwanger???

17-05-2009 14:52 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
bestaat er zoiets als schijnzwanger bij mensen?? dus wel de zwangerschapverschijnselen maar dan toch niet zwanger zijn??
Schijnzwangerschap

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Een schijnzwangerschap is een toestand waarin een vrouw of een vrouwelijk zoogdier de symptomen heeft die lijken op een zwangerschap, terwijl er geen vrucht in de baarmoeder aanwezig is. Bij vrouwen is er ook sprake van het gevoel zwanger te zijn. Bij dieren wordt ook gedrag waargenomen dat bij drachtig zijn hoort, zoals het voorbereiden van een nest.

[bewerken] Schijnzwangerschap bij mensen

Een vrouw die in de toestand van schijnzwangerschap verkeert, is in dat geval overtijd en ze heeft enkele van de vele zwangerschapssymptomen (onder andere misselijkheid, overgeven, moeheid, behoefte aan extra slaap, gewichtstoename, opgeblazen gevoel, meer zin in andere soorten eten, vaker plassen, pijnlijke, grotere of gevoelige borsten of tepels, verhoogde temperatuur, verhoogde hartslag, beter ruiken/meer dingen vinden stinken). De vrouw heeft een vermoeden dat ze zwanger is, maar een zwangerschapstest toont aan dat dat niet zo is.

Een van de oorzaken van schijnzwangerschappen is het té bewust bezig zijn met zwanger worden (maar dat geldt niet voor iedereen die schijnzwanger is). Na verloop van tijd, maar later dan normaal, komt meestal dan toch de menstruatie.

Als een zwangerschapstest geen zekerheid geeft (terwijl zo'n test toch een nauwkeurigheid van 99,9% heeft) doet de vrouw er verstandig aan om naar de huisarts te gaan.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Schijnzwangerschap

Hoezo?
Google is je vriend. En mits je een konijn bent, komt het maar erg weinig voor.
Al komt het op de kinderpijlert wel regelmatig voor.

Zie alle topics in de trant van "Ik ben een dag over tijd en voel me niet zo lekker, zwanger?". "Wie testte ook negatief en was toch zwanger?" enz.

Hoorde laatst een verhaal van een verpleegkundige in de zorg die een schijnzwangere vrouw zelfs bij haar schijnbevalling had begeleid. Maar de schijnzwangere in kwestie was zeg maar "niet helemaal goed".
Denk dat hier vaak vrouwen tussen zitten die in meer of mindere mate last hebben van schijnzangerschap. Incl. mezelf haha.

Hoe vaak je wel niet leest van allerlei vermeende kwaaltjes, steekjes, beetje misselijk, paar dagen overtijd etc. en dan toch niet zwanger.

Ik had dat zelf ook toen ik graag zwanger wilde worden en mijn menstruatie niet kwam. Dacht dat ik zwanger was, incl. mezefl beetje flauwtjes en moe voelen. Ook een soort vorm van schijnzwanger.
Hoe lang ben je overtijd en wat zijn de verschijnselen?
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
te serieuze reactie op een zeer onzinnige vraag
Mijn nichtje van drie was ook in de volle overtuiging dat ze in verwachting was, ze wilde zelfs een commode hebben en haar broertje moest voorzichtig met haar zijn etc. Toen de toekomstige 'oma' er genoeg van had is het kind uiteindelijk bij Bart Smit geboren. (Hoezo gehaaid?)
quote:Vl43inder schreef op 17 mei 2009 @ 15:24:

Mijn nichtje van drie was ook in de volle overtuiging dat ze in verwachting was, ze wilde zelfs een commode hebben en haar broertje moest voorzichtig met haar zijn etc. Toen de toekomstige 'oma' er genoeg van had is het kind uiteindelijk bij Bart Smit geboren. (Hoezo gehaaid?)
Ik kan je wel vertellen dat het erg confronterend is als blijkt dat je toch niet zwanger bent. En dat je het zo ontzettend graag wilt...

Misschien binnenkort...
quote:wurm schreef op 17 mei 2009 @ 15:41:

Ik kan je wel vertellen dat het erg confronterend is als blijkt dat je toch niet zwanger bent. En dat je het zo ontzettend graag wilt...

Misschien binnenkort...Ja maar je kunt toch niet verwachten dat als je "ervoor gaat" dat het dan direct geregeld is. Het is geen postorderbedrijf die baarmoeder.
Laat maar.
Vroeg me dit dus af omdat ik dus heel erg misselijk en moe bent.

Moet aankomende week ongesteld worden maar dacht ga toch eens testen ( zo een test die je 6 dagen van te voren kan doen) maar deze gaf een negatief resultaat dus zat te bedenken dat het of te vroeg is of dat er misschien zoiets bestaat als schijnzwanger

Dus nu nog een week wachten en dat weten we meer.
Nou deze had ik nog niet eerder gehoord... De originaliteitsprijs gaat naar Jacjac.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Lijkt me een duidelijke zaak dan, Jacjac, je bent 100% zeker schijnzwanger
Ooooooh dit verklaart je vraag. Tja, schijnzwanger is een hele goede mogelijkheid hoor. Maar kijk daar wel mee uit hoor, het is best ernstig. Zeker als je dus een kinderwens hebt. Kijk die schijnzwangerschap is uiteindelijk natuurlijk wel een zwangerschap, wel schijn maar toch. Hij duurt dus ook gewoon 9 maanden. Tenzij je natuurlijk 24-uurslevering hebt aangevinkt bij het afrekenen bij het postorderbedrijf...........
Misschien geen gek idee om ook vast schijnkraamzorg aan te vragen, daar schijnt een wachttijd voor te zijn.
Vergeet dan niet meteen aan te melden voor een schijnverloskundige, want je moet ook op schijncontroles natuurlijk.
6 dagen van te voren testen....ik kan me alles voorstellen bij een grote kinderwens en je ongeduld om te kunnen testen, maar men....wacht gewoon de dag af waarop je normaal gesproken ongesteld moet worden zou ik zeggen!

Iedereen is toch wel eens misselijk of moe...of je dan schijnzwanger bent...tsja...je kunt je natuurlijk van alles inbeelden...

Een lege vruchtzak is NIET hetzelfde dan een schijnzwangerschap!

Bij een eerdere zwangerschap werd bij mij bij de eerste echo bij 11 weken een lege vruchtzak aangetroffen. In zo'n geval is er sprake van een miskraam. Ik vond het destijds heel erg pijnlijk als mensen me vroegen of ik schijnzwanger was....

Ik was harstikke zwanger, had meerdere positieve testen gehad maar het was in een vroeg stadium misgegaan. Het voelde vooral als enorm door m'n eigen lichaam voor de gek gehouden te zijn.
Misschien stomme vraag he, maar kun je ook schijnzwanger zijn zonder dat je een baarmoeder nog hebt? Heb nog wel mijn eierstokken, maar 2 jaar geleden is mijn baarmoeder verwijderd. Maar heb een buik van hier tot tokio .. dikkere borsten en ben veel moe. Testen negatief. Wel last van lichte nierstenen. Heb half internet al afgestruind maar weet zeker dat ik geen kat, konijn of hond ben.
quote:creepymuffie schreef op 23 juli 2012 @ 01:12:

Misschien stomme vraag he, maar kun je ook schijnzwanger zijn zonder dat je een baarmoeder nog hebt? Heb nog wel mijn eierstokken, maar 2 jaar geleden is mijn baarmoeder verwijderd. Maar heb een buik van hier tot tokio .. dikkere borsten en ben veel moe. Testen negatief. Wel last van lichte nierstenen. Heb half internet al afgestruind maar weet zeker dat ik geen kat, konijn of hond ben.Geen stomme vraag hoor. Heb je je blinde darm nog wel?
Aan mijn pens te zien ben ik al zo'n 3 jaar schijnzwanger....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven