Schimmel billen
zondag 26 mei 2019 om 09:17
De dermatoloog neemt een monstertje en kijkt wélke schimmel het is. Dan kan je gericht behandelen. Ik heb een keertje schimmel moeten insmeren met Selsun antiroosshampoo. 24 uur laten zitten en daarna wegwassen. Na twee weken nog een keer , om ook de restjes weg te laten werken. Daarna nooit meer gehad. Was een goeie aanpak....
zondag 26 mei 2019 om 09:40
zondag 26 mei 2019 om 10:34
Hoe vaak smeer je?
Wat wij deden was insmeren met miconazolnitraat, even goed laten intrekken. Niet meteen de luier weer aan maar even lekker zonder laten liggen. Als het goed is ingetrokken dan insmeren met bijv sudocreme en dan pas de luier aan. Dan blijven de billetjes beschermd tegen het vocht van de urine.
Wat wij deden was insmeren met miconazolnitraat, even goed laten intrekken. Niet meteen de luier weer aan maar even lekker zonder laten liggen. Als het goed is ingetrokken dan insmeren met bijv sudocreme en dan pas de luier aan. Dan blijven de billetjes beschermd tegen het vocht van de urine.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 26 mei 2019 om 17:41
Mijn zoon heeft toen hij klein was ook een tijdje zulke rode billen gehad dat ik ervan overtuigd was dat het een schimmel moest zijn en dat het geen luieruitslag kon zijn . Alles geprobeerd, niets hielp. Totdat ik weer nieuwe luiers kocht, maar ander merk, toen was het in 2 dagen over. Hij kon niet tegen het andere merk luiers. Kan zoiets misschien ook bij jou aan de hand zijn?