Schoolgym in kleding of ondergoed?

07-10-2009 09:58 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was net aan het meelezen op een ander topic en daar kwam ter sprake dat op veel (?) scholen kinderen gymen in hun onderbroek.

Wat is het voordeel van gymmen in je ondergoed boven 'gewoon' in je gymkleren?

Bij ons op school hebben ze gewoon een korte broek en een t-shirt aan en sommige meisjes hebben zo'n balletpakje aan. Waarom gymmen in ondergoed, en gaat dat dan door tot groep 8. Mijn zoons zien me aankomen, ja dag mam, echt niet.

Misschien is het net wat je gewend bent, maar ik gymde vroeger ook niet in mijn ondergoed dus waarom mijn kinderen wel.
Ik ben toch erg blij dat de school waar mijn zoon naar toe niet uit gemakzucht de kinderen in hun ondergoed laten gymmen.

Maar ik snap nog steeds niet waarom.

Dat je sportkleding niet onhandig vindt, dat is wel duidelijk. Dat sportkleding van een leien dakje gaat op jullie school ook.

Maar waarom blij dat het geen ondergoed is?

Als ze bijvoorbeeld van het begin af kleuters in ondergoed lieten gymmen, wat zou jou dan tegen de borst stuiten?
Ik lees met verbazing een aantal blz hier. Snap al die commotie totaal niet!

Kom naar het kleuterschooltje van mijn kindjes! Daar hebben ze een échte gym-juf en gymmen ze op vaste dagen. Ze vragen dus om elke maandag en donderdag de kleuters gemakkelijke kleding aan te trekken. Géén rokjes en tierelantijntjes, liever geen kunstwerk van speldjes/knipjes in de haren, geen overhemdjes met knoopjes etc.

Kindjes lopen naar de gymzaal, de gymjuf deelt de gym-schoentjes uit (die bewaart zij per klas in een grote bak) en binnen vijf minuten kan de gym-pret beginnen! Ik praat hier dus over kindjes van 4 en 5 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Jamaar Aapjeopeenstokje, wat nou als mijn kind zo graag haar mooie jurkje op donderdag aanwil? En haar haren mooi gespeld en gevlochten wil?

En het is toch helemaal niet hygienisch om je kind te laten gymmen in zijn gewone kleding? En ik laat mijn kind er toch niet als een zwerver bijlopen in die "gemakkelijke" kleding?

Er is altijd wel wat te mekkeren denk ik.......
Jamaar, jamaar Ik weet wel zeker dat er altijd wat te mekkeren is!

Maar ik ben ook een makkelijke mama, en maak mij totaal niet druk om een keertje geen schattig kapsel of een eenvoudig longsleev-je aan ipv een driedubbelele combinatie van shirtjes en blousjes.

Oh, en hygienisch! Als ze plakken pak ik ze aan hun oortjes vast en zet ik ze onder de douche. Kleertjes in de wasmachine en de klaar is aapje. Als ze maar plezier hebben gehad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven