Schoolreis dilemma

17-06-2021 22:39 102 berichten
Schoolreisje gaat ondanks Corona door.

Nu gaat groep 4 naar Hellendoorn. Ons kind houdt niet van attracties. Ik vind het uitje niet geschikt voor groep 4. Het is een groot park met veel grotere attracties. Het is normaal,
maar ik persoonlijk vind 5 kinderen op 1 begeleider te weinig in zo’n park.

Onze gedachte gaat nu uit dat hij thuis blijft. Of naar school als er schoolplicht is. Of ben ik nu overbezorgd?

Dan moet ik echt vertrouwen dat ze mijn zoon goed vast houden of controleren of hij goed vast zit (dat doen we altijd 😅). En als hij niet durft niet alleen staat.
Hij kan weleens dromerig zijn. Zelf ook eens doorgelopen terwijl hij achteraf in trance ergens naar zat te kijken 🤭.
Alle reacties Link kopieren
Geef jezelf op als vrijwilliger en ga mee.
Alle reacties Link kopieren
Open relatie.
Alle reacties Link kopieren
Laat je zoon lekker gaan, dat heet loslaten.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Er zit een hek om Hellendoorn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je veel te bezorgd bent. Groep 4 dan zijn ze al 7/8 jaar dat is toch prima. Ik ging altijd mee als hulpouder en 5 kinderen met 1 volwassene is toch helemaal niet gek?

Wat wil je zoon zelf? Kan me nl voorstellen dat het heel vervelend is als heel de klas gaat en hij thuis moet blijven.
Hmm. Ik snap het wel. Heb ook van die dwalers. Nu pas 5, maar geloof niet dat ze in 3 jaar compleet veranderen. In mijn schooltijd gingen ook alleen gr 7&8 naar een groot pretpark, de rest ging naar op overzichtelijker uitjes.

Ik kan niet zeggen of je gelijk hebt, of je meer vertrouwen moet hebben in school/kind, maar ik snap helemaal waar je twijfel vandaan komt
Alle reacties Link kopieren
Zo groot is Hellendoorn toch ook weer niet? En kinderen uit groep 4 laten ze echt nog niet los rondlopen hoor, die blijven gewoon bij hun groepje. Als hij ergens niet in durft dan mag ik aannemen dat de begeleider bij hem blijft. Lekker mee laten gaan hoor!
Keep on dreaming!
Alle reacties Link kopieren
En hij is 7 of 8? Hij kan echt wel wat aan, ook als dromerig jochie. Over het algemeen lukt het ouders en juffen / meesters om alle kinderen weer mee terug te nemen van schoolreis. (Al zou je dat uiteraard niet zeggen, als je de lege bus ziet aankomen ;-D
Alle reacties Link kopieren
Loslaten! Het komt vast goed, dat zei ik ook tegen mezelf toen mijn 8-jarige de eerste keer 5 dagen op kamp ging bij de jeugdvereniging. Ik heb wel paar nachten slecht geslapen…
En het is ook goedgekomen! Kind heeft genoten!
Grapje toch hè?

Dit zijn dus de ouders van de studenten die ik in mijn klas heb (mbo, 16+) en die hoogst verontwaardigd zijn dat wij excursies naar Amsterdam organiseren en dat we hun bloedjes ZELFSTANDIG, ALLEEN, ZONDER BEGELEIDING, naar Amsterdam laten afreizen.

Hoe durven we? Hoe kunnen we? :rofl: :facepalm:
Gewoon laten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ja, je bent overbezorgd. Laat dat kind lekker meegaan.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon laten gaan, of ga als je wil mee als begeleiding.

Ze laten je kind niet alleen door het park heen lopen, ze gaan in groepjes van 5 met begeleiding. Er is dus altijd iemand die op hem let en met hem kan wachten als andere in een attractie gaan waar hij niet in wil. Hij zal vast echt een leuke dag hebben.
Alle reacties Link kopieren
Lekker mee laten gaan. Bij ons op school is er een kamp vanaf groep 3, met een overnachting. In begin vh schooljaar, 5 en 6 jarigen dus. Was ook ff loslaten hier, maar heerlijk voor de kinderen!!!
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
17-06-2021 22:44
En hij is 7 of 8? Hij kan echt wel wat aan, ook als dromerig jochie. Over het algemeen lukt het ouders en juffen / meesters om alle kinderen weer mee terug te nemen van schoolreis. (Al zou je dat uiteraard niet zeggen, als je de lege bus ziet aankomen ;-D


Doet me denken aan dit stukje cabaret :https://www.youtube.com/watch?v=a3zHT-zN2Fk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Er zijn momenten dat je je kind ook een beetje verantwoordelijkheid kunt geven. En dit is er 1 van. Lekker met zijn vriendjes in een groepje daar rond lopen en leuke dingen doen. Wat lekkers eten. En vooral veel lol hebben!!!
En wie weet ontdekt hij dat er attracties zijn die eigenlijk toch best wel leuk zijn. En de begeleiders die op een groepje kinderen moeten letten zullen dat vast en zeker goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Je bent overbezorgd. Lekker laten gaan die jongen en zadel hem niet op met jouw angsten
Alle reacties Link kopieren
Uiteindelijk ken jij je kind het beste, en maak jij de keuze.

Ik heb een paar jaar in een attractiepark gewerkt, en neem van mij aan, we zijn er nog nooit een kind kwijt geraakt. Momenteel is het echt niet druk qua schoolreisjes, dus alles is prima overzichtelijk. Juist in de lagere klassen zijn kinderen nog goed te managen. In clubjes van 5 raken ze elkaar niet kwijt en weten ze precies wie ze in de gaten moeten houden. En in groep 4 durven ze lang niet allemaal in de “grote attracties”, en de rest vermaakt zich ook prima. Want ze zijn op schoolreisje.

Er valt zo veel te zien in een pretpark. Daarvoor hoef je geen (of amper) een attractie voor in. En in de attractie zelf zijn de medewerkers verantwoordelijk voor de veiligheid van jouw kind. Niet de begeleiding. En neem van mij aan, die medewerkers laten echt niet iemand onveilig vertrekken. Daar zijn ze goed op getraind.

Maar nogmaals, het is jouw keuze.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat het überhaupt overwogen wordt om het kind thuis te houden. Zal wel een grapje zijn.
Het is nummertje 4. Heb best wat ervaring met loslaten, hoop ik voor mijn oudste .
Zoals ik hier lees nog niet voldoende. 😅

Ik vind de keuze van het park, niet zo tof. Er zijn volgens mij leukere parken voor deze leeftijd.

Uiteraard gun ik het hem. Een uitzondering zijn, is nooit prettig/goed.
Mijn idee was om met hem samen te gaan.

Hier word geloot, dus opgeven had weinig zin gehad. Plus je kind komt nooit in jou groepje en terecht.
Alle reacties Link kopieren
‘Ik mag niet mee van mama want ze is bang dat ik uit het karretje val’
Ik ben onlangs met mijn dochter van 4 in Hellendoorn geweest. Ik vond het al heel leuk voor haar, denk dat een kind van 3/4 jaar ouder zich daar prima vermaakt.

Ik vind niet dat ze veel grote attracties hadden, ik vind het park juist voor het overgrote deel gericht op familie attracties. Daarnaast hebben ze ook gewoon heel veel leuke speeltuin plekken her en der door het park. Ze hebben bij elke attractie staan vanaf welke lengte je er in mag met begeleiding of zelfstandig. Het personeel houdt dit ook in de gaten en ik neem aan dat de begeleiding dit ook heel goed kan inschatten.

Ik zou mij niet zo druk maken.
Alle reacties Link kopieren
Hellendoorn is helemaal niet zo groot hoor en er zijn juist voornamelijk attracties voor jongere kinderen. 1 begeleider op 5 kinderen van (bijna) 8jaar is echt prima te doen. Hij is geen kleuter meer hè?! Laat hem gewoon mee gaan en maak je niet zo druk.
Hm, ik snap je wel. Als je zoon zelf ook niet wil zou ik hem ziekmelden.

Maar zelf heb ik een hekel aan attracties. Veel te eng.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven