Schoonouder en baby

02-06-2018 00:17 31 berichten
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-06-2018 10:59
Reden: TO heeft een waarschuwing gehad ivm verwijderen van de OP
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
02-06-2018 00:27
Het zijn de ouders van je man.
En dat zegt alles? Mijn schoonmoeder is soms levensgevaarlijk met kleine kinderen. Het is een wonder dat die van haar ongeschonden groot zijn geworden.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Een baby van 6 maanden is niet gebaat bij "gezellig bij opa en oma logeren". Een baby van 6 maanden is gebaat bij een vertrouwde omgeving, een vertrouwde gang van zaken en zijn/haar mama en papa om zich heen. Hier zou het niet gebeuren, en al helemaal niet bij mensen bij wie ik me niet okee voel.
July25 schreef:
02-06-2018 00:57
ze heeft me vaak gekwetst en ook waar andere bij waren voor schut gezegt en 2 weken geleden ook gaat ze commentaar hoe ik erbij zit met autorijden dat zijn dingen waar ik onzeker van word en wat ik al schreef als iemand anders in beeld kom doe je er niet meer toe waardoor je jezelf weg gaat cijferen
Ik ben daarom bang dat ze mijn dochter ook zo gaan behandelen maar ik wil dat ze een goede band krijgt met mijn alle opa’s en oma’s ik hun haar alle liefde die ik juist niet had vroeger mijn gevoel zegt wacht even met logeren en oppassen maar ik wil ook niet bewust hun kleinkind weg houden dus het is heel tegenstrijdig
Dit klinkt eerder alsof je niks durfde in te brengen tegen schoonmoeder, en je dochter als middel gebruikt om toch een beetje die macht te voelen. Klinkt niet eerlijk.
mater_matuta schreef:
02-06-2018 03:51
Een baby van 6 maanden is niet gebaat bij "gezellig bij opa en oma logeren". Een baby van 6 maanden is gebaat bij een vertrouwde omgeving, een vertrouwde gang van zaken en zijn/haar mama en papa om zich heen. Hier zou het niet gebeuren, en al helemaal niet bij mensen bij wie ik me niet okee voel.
Dit. Niets moet. Ik laat mijn kleine ook niet achter bij mijn schoonouders. Om verschillende redenen. Veel argumenten, maar ook een gevoel.

Wat ik wel nog een goede opmerking vind, is dat je dochter niet moet inzetten als machtsmiddel. Je hebt er meer aan als je gewoon assertief kan reageren op je schoonmama. Ga jij jezelf ook zekerder door voelen.
Ik heb het verhaal niet kunnen lezen, maar aan je latere reacties te zien zou ik het niet doen. Ik vind een baby van 6 maanden nog zo jong en ik geloof niet dat die er gelukkig van wordt om 2 nachtjes te gaan logeren, zo gezellig is dat niet. Band opbouwen kan ook met bezoekjes, voorlezen, samen wandelen, etc.

Ik zou mijn baby ook niet achterlaten bij mijn schoonouders trouwens, ook niet bij mijn eigen vader. Heeft weinig te maken met vertrouwd zijn, eerder met een visie op hoe je met baby's omgaat. Denkt mn vriend trouwens hetzelfde over, is echt totaal geen issue hier.

Dat zij trouwens commentaar op je heeft met autorijden enzo, is heel vervelend, maar heeft weinig te maken met dit probleem. Denk dat je dat beter los van elkaar kunt zien en ook los van elkaar op moet lossen.
kiwimeisje wijzigde dit bericht op 02-06-2018 11:07
0.13% gewijzigd
Mijn zoontje ging pas met 2 jaar bij opa en oma slapen, hij vond er niks aan. Toen weer gewacht tot 3 jaar, en nu is bij opa en oma slapen één groot feest.

Een baby van 6 maanden heeft er helemaal niks aan om 2 nachten bij opa en oma te slapen. Baby’s horen bij papa en mama, tenzij ze net zo vertrouwd zijn met de opa en oma als met de ouders. En dat gebeurt niet zo snel tenzij opa en oma hele dagen met baby doorbrengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven