Scooter dochter
zondag 2 september 2018 om 00:53
Beste lezers,
*Update*
Mijn dochter red het financieel wel, alleen ik niet. Ze verdient inclusief vakantie geld, 7 euro per uur. Ze werkt minimaal 36 uur in de maand, en ze vind haar baan ook echt leuk.
Ze springt maar 1 a 2 keer bij in de 2 a 3 maanden. Valt dus mee.
Dus wij moeten een goede beslissing nemen qua prijs en kwaliteit.
Mijn dochter zal zodra ze 16 word, naar de sportschool gaan voor conditie.
Wij weten nu dus niet wat voor een scooter. Dat was meer onze vraag, en niet de kritiek
Mijn dochter is 15 en in november zal de 16 worden. Ze heeft me/cvs (vermoeidheidssyndroom).
Haar ex vriend had een scooter, waar mijn dochter dol op was. Wij hebben het financieel niet goed, en soms springt onze dochter mij bij. Haar rijbewijs betaalt ze volgende week.
Ze werkt in de horeca. Ze verdient wel okay. Maar dan komen er weer reiskosten bij, zo'n €4,- per dag.
Kort om: sparen gaat niet zo makkelijk. I.v.m. haar gezondheid gaat fietsen niet zo makkelijk meer.
Ik heb via via gehoord dan Vespa's erg prijzig zijn, net zoals Sym. Wij wonen in een grote stad, dus ze zijn ook erg diefstal gevoelig.
Dan heb je ook weer mensen die zeggen dat BTC en AGM erg slecht zijn.
Om een scooter gloednieuw te kopen, zou misschien kunnen, maar alle toebehoren (windscherm) kunnen mijn dochter en ik niet meteen betalen.
Wat moeten wij nu?
Tweede hans kopen inclusief alle toebehoren, met kilometers. Of een nieuwe scooter kopen, en dan na twee maanden steeds een toebehorende iets erop zetten.
Welk scooter raden jullie überhaupt aan? Vespa is dus geen keus.
Ik hoor heel graag jullie ervaringen.
Liefs,
RoxyBlue
*Update*
Mijn dochter red het financieel wel, alleen ik niet. Ze verdient inclusief vakantie geld, 7 euro per uur. Ze werkt minimaal 36 uur in de maand, en ze vind haar baan ook echt leuk.
Ze springt maar 1 a 2 keer bij in de 2 a 3 maanden. Valt dus mee.
Dus wij moeten een goede beslissing nemen qua prijs en kwaliteit.
Mijn dochter zal zodra ze 16 word, naar de sportschool gaan voor conditie.
Wij weten nu dus niet wat voor een scooter. Dat was meer onze vraag, en niet de kritiek
Mijn dochter is 15 en in november zal de 16 worden. Ze heeft me/cvs (vermoeidheidssyndroom).
Haar ex vriend had een scooter, waar mijn dochter dol op was. Wij hebben het financieel niet goed, en soms springt onze dochter mij bij. Haar rijbewijs betaalt ze volgende week.
Ze werkt in de horeca. Ze verdient wel okay. Maar dan komen er weer reiskosten bij, zo'n €4,- per dag.
Kort om: sparen gaat niet zo makkelijk. I.v.m. haar gezondheid gaat fietsen niet zo makkelijk meer.
Ik heb via via gehoord dan Vespa's erg prijzig zijn, net zoals Sym. Wij wonen in een grote stad, dus ze zijn ook erg diefstal gevoelig.
Dan heb je ook weer mensen die zeggen dat BTC en AGM erg slecht zijn.
Om een scooter gloednieuw te kopen, zou misschien kunnen, maar alle toebehoren (windscherm) kunnen mijn dochter en ik niet meteen betalen.
Wat moeten wij nu?
Tweede hans kopen inclusief alle toebehoren, met kilometers. Of een nieuwe scooter kopen, en dan na twee maanden steeds een toebehorende iets erop zetten.
Welk scooter raden jullie überhaupt aan? Vespa is dus geen keus.
Ik hoor heel graag jullie ervaringen.
Liefs,
RoxyBlue
anoniem_375517 wijzigde dit bericht op 04-09-2018 00:22
17.62% gewijzigd
maandag 3 september 2018 om 15:14
Heb je liever een puber die verhongert?
Veel zou afhangen van hoeveel en hoe vaak kind moet bijspringen.
Als dat 1 keer per maand à 3 maand 20 euro is omdat er anders die week nauwelijks eten is, zie ik daar niet zo'n problemen in.
Als dat systematisch haar halve loon is, is het wel een probleem.
dinsdag 4 september 2018 om 00:07
Het gaat soms, niet standaard, hooguit 1 a 2 keer per maand, zo'n 10 a 20 Euro. Ze verdient inclusief vakantie geld zo'n 7 Euro per uur. Verhongeren doet niemand hier.Tornacense schreef: ↑03-09-2018 15:14Heb je liever een puber die verhongert?
Als dat 1 keer per maand à 3 maand 20 euro is omdat er anders die week nauwelijks eten is, zie ik daar niet zo'n problemen in.
dinsdag 4 september 2018 om 00:17
Mijn dochter zou het financieel wel kunnen, ook onderhoud en bezine.mariatesselschade schreef: ↑02-09-2018 09:03Waarom moet ze een scooter of brommer nu ze 16 wordt? Vervelend voor je dochter maar wat financieel niet kan, kan dus niet. Heb je ook nagedacht over onderhoud en verzekering?
Daarnaast lijkt het me qua ziektebeeld verstandiger als je dochter blijft fietsen. Zodat ze iets van conditie blijft houden.
Daarnaast springt ze financieel maar soms bij.
Zodra ze 16 wordt gaat ze naar een sportschool, idd voor conditie, en nu is ze bezig met fysiotherapie.
Het gaat er nu meer om dat wij niet weten wat voor een scooter, tweedehands of nieuw etc. I.v.m. kwaliteit en prijs.
dinsdag 4 september 2018 om 00:45
Een kind verhongert niet als de ouder een beetje knap met geld omgaat. En met 15!!!! hoef je geen 30 euro p maand aan je moeder te geven. Beter dat ze niet werkt en zich op school concentreert Denk eerder dat het kind overwerkt is dan een vermoeidheidssyndroom heeft.Tornacense schreef: ↑03-09-2018 15:14Heb je liever een puber die verhongert?
Kom op TO zorg voor je kind ipv van haar geld te eisen. Kinderbijslag is toch voldoende om een hap eten te kunnen kopen voor haar. Vind het meer dan schandalig.
dinsdag 4 september 2018 om 01:05
Geen. Want voor een nieuwe is er geen geld of moet jouw dochter tig jaar werken voor de afbetaling/onderhoud terwijl het ding na één rondje al zakt in waarde. Voor tweedehands heb je geen geld om eventuele reparaties op korte termijn uit te kunnen voeren. Dus een fiets met veel versnellingen of een tweedehands fiets met trapondersteuning is de meest veilige keuze.RoxyBlue schreef: ↑04-09-2018 00:17Mijn dochter zou het financieel wel kunnen, ook onderhoud en bezine.
Zodra ze 16 wordt gaat ze naar een sportschool, idd voor conditie, en nu is ze bezig met fysiotherapie.
Het gaat er nu meer om dat wij niet weten wat voor een scooter, tweedehands of nieuw etc. I.v.m. kwaliteit en prijs.
dinsdag 4 september 2018 om 01:22
Een heel deel 16-jarigen schakelt na een jaar of 2 à 3 over naar een auto.RoxyBlue schreef: ↑04-09-2018 00:17Mijn dochter zou het financieel wel kunnen, ook onderhoud en bezine.
En ook bij andere mensen zijn die dingen vaak enkel nodig voor de dagelijkse boodschappen aan te slepen.
Veel van die tweedehandse dingen hebben dus eigenlijk niet extreem veel kilometers op de teller als ze weer buiten moeten.
Ik zou dus kijken voor een degelijke tweedehandse.
Die niet overdreven veel kilometers heeft en er ook niet uitziet alsof ie elk moment kan instorten.
Koop dus niets zonder gezien te hebben en neem iemand mee die er wat van kent.
Of laat dochter in eigen omgeving es rondhoren.
Wie weet heeft een kennis van een vriend van een neef wel één staan.
(Hier was het in mijn tijd schering en inslag dat die dingen onder elkaar doorverkocht werden. In fatsoenlijke toestand.
Altijd wel ergens een neefje of nichtje of vriend die 16 werd en geen zin meer had in fietsen.)
dinsdag 4 september 2018 om 07:09
Hm lastig dilemma, waar ik zelf ook wel mee zat. Ik heb zelf CVS en kan alleen hele korte stukjes fietsen in slakkentempo, ik kan daardoor weinig de deur uit.
Ik kan nu een elektrische fiets overnemen, maar ik snap wel dat dat geen optie is, die krengen zijn duurder dan een scooter!
Wat in jullie situatie ook nog kan en misschien wel beter is, is contact opnemen met het wmo en maatschappelijk werk. Deze kunnen zorgen dat je dochter met de regiotaxi kan, dat is A goedkoper en B wordt ze voor de deur afgezet. En maatschappelijk werk kan ook meekijken in de financiële situatie.
Wat ik me wel afvraag, je dochter werkt in de horeca, dat is vaak veel staan en lopen, kan ze dat? Dat is hier absoluut geen optie nl.
Verder zou ik de sportschool ook niet zomaar doen, alleen onder begeleiding van bijv een sportarts/fysio ivm kans op overbelasting en daardoor terugval.
Ik kan nu een elektrische fiets overnemen, maar ik snap wel dat dat geen optie is, die krengen zijn duurder dan een scooter!
Wat in jullie situatie ook nog kan en misschien wel beter is, is contact opnemen met het wmo en maatschappelijk werk. Deze kunnen zorgen dat je dochter met de regiotaxi kan, dat is A goedkoper en B wordt ze voor de deur afgezet. En maatschappelijk werk kan ook meekijken in de financiële situatie.
Wat ik me wel afvraag, je dochter werkt in de horeca, dat is vaak veel staan en lopen, kan ze dat? Dat is hier absoluut geen optie nl.
Verder zou ik de sportschool ook niet zomaar doen, alleen onder begeleiding van bijv een sportarts/fysio ivm kans op overbelasting en daardoor terugval.
dinsdag 4 september 2018 om 07:13
Geen scooter en dagelijks een eind gaan fietsen, scheelt geld voor scooter en je hebt geen sportschool mee nodigRoxyBlue schreef: ↑04-09-2018 00:17Mijn dochter zou het financieel wel kunnen, ook onderhoud en bezine.
dinsdag 4 september 2018 om 13:56
En waarvoor moet ze bijspringen 1 a 2 keer in de maand als het niet om eten gaat EN je blijkbaar spaargeld hebt? Wat moet je dochter betalen, wat jij het niet waard vind om van je spaarrekening af te halen, wat niet direct nodig is om te leven (eten)?
En als je geen spaargeld hebt hoe wil je dan die scooter gaan betalen? Lenen? Je komt al niet rond en moet op het geld van je superjonge dochter teren. Echt hoor wake up! Dat kan toch niet? Ik snap hier helemaal niks van.
En als je geen spaargeld hebt hoe wil je dan die scooter gaan betalen? Lenen? Je komt al niet rond en moet op het geld van je superjonge dochter teren. Echt hoor wake up! Dat kan toch niet? Ik snap hier helemaal niks van.
dinsdag 4 september 2018 om 20:31
Als ik het goed begrijp, wil jij je dochter een dure scooter geven in plaats van een goedkopere fiets, omdat ze geen conditie heeft, en vervolgens ga je ook nog eens betalen voor de sportschool om je dochter conditie op te laten doen?RoxyBlue schreef: ↑04-09-2018 00:17Mijn dochter zou het financieel wel kunnen, ook onderhoud en bezine.
Mijn advies, koop een tweedehands fiets voor je dochter en spaar daarmee de kosten van zowel een scooter als sportschool uit en spaar dit voor haar studie!
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
dinsdag 4 september 2018 om 21:22
dinsdag 4 september 2018 om 21:42
.RainIsJustConfetti schreef: ↑04-09-2018 07:09Ik kan nu een elektrische fiets overnemen, maar ik snap wel dat dat geen optie is, die krengen zijn duurder dan een scooter!
Ik heb ca 2 jaar geleden een hele nieuwe fiets in een fietsenwinkel met trapondersteuning aangeschaft voor € 600 dus het kan best voordelig.
Niet geschoten is altijd mis
woensdag 5 september 2018 om 06:56
Dat ligt er natuurlijk aan hoe sterk je de ondersteuning gebruikt. Je kunt fietsen zonder ondersteuning, of alleen maar mee ronddraaien zonder kracht en alles er tussenin.iets_perzik schreef: ↑04-09-2018 22:00Besef wel dat je met een elektrische fiets geen conditie opbouwt (ga er maar eens op zitten met een hartslagmeter om, nul cardiotraining). Terwijl dit juist wel gewenst is bij ME / cvs. Kies dus voor een goede ‘gewone’ (niet-elektrische) fiets met versnellingen!!!
woensdag 5 september 2018 om 12:03
In de praktijk gaat die ondersteuning natuurlijk altijd aan, zeker als ‘het allemaal niet zo makkelijk gaat’. Meestal fietsen die dingen ook helemaal niet lekker zonder de ondersteuning aan. Dochter van TO is een puber, die zal heus niet verstandig de ondersteuning op laag zetten om een trainingseffect te bereiken, maar lekker makkelijk voluit, want dan ben je lekker snel op de plaats van bestemming met weinig inspanning. Dan kun je net zo goed een scooter kopen, een elektrische fiets is dan niet ‘gezonder’ omdat je alleen je benen ronddraait.
woensdag 5 september 2018 om 19:13
Saillant detail er is geen geld voor een scooter of electrische fiets..iets_perzik schreef: ↑05-09-2018 12:03In de praktijk gaat die ondersteuning natuurlijk altijd aan, zeker als ‘het allemaal niet zo makkelijk gaat’. Meestal fietsen die dingen ook helemaal niet lekker zonder de ondersteuning aan. Dochter van TO is een puber, die zal heus niet verstandig de ondersteuning op laag zetten om een trainingseffect te bereiken, maar lekker makkelijk voluit, want dan ben je lekker snel op de plaats van bestemming met weinig inspanning. Dan kun je net zo goed een scooter kopen, een elektrische fiets is dan niet ‘gezonder’ omdat je alleen je benen ronddraait.
Er moet regelmatig door 15 jarige dochter financieel worden bijgesprongen..
Normaal springt een ouder bij, bij haar 15 jarig kind.
woensdag 5 september 2018 om 19:42
Je puber laten bijspringen kan echt echt echt niet. Zet die scooter uit je hoofd en maak je financiën op orde.
Een bijbaantje achter de kassa is wellicht een stuk minder belastend. Lekker zitten, kleine stukjes door de winkel lopen etc. Met de energie die ze over heeft kan ze dan haar conditie opbouwen.
Ik vind dit verhaal aan alle kanten van de pot gerukt.
Een bijbaantje achter de kassa is wellicht een stuk minder belastend. Lekker zitten, kleine stukjes door de winkel lopen etc. Met de energie die ze over heeft kan ze dan haar conditie opbouwen.
Ik vind dit verhaal aan alle kanten van de pot gerukt.
Hallo?!
woensdag 5 september 2018 om 22:36
Ik was alleen nog maar even ingegaan op de kwestie vervoersmiddel, maar ik ben het hier (uiteraard) helemaal mee eens. Dochter zou helemaal geen energie moeten ‘verspillen’ aan een baantje en zeker niet zo’n belastende. Ze zou zich moeten (kunnen) concentreren op haar revalidatie!!! Dat ze dan ook nog eens moet ‘bijspringen’ is natuurlijk helemaal belachelijk. TO moet maar eens kritisch kijken naar de uitgaven, de welbekende: A-merk producten, roken, alcohol, huisdieren, hobbies, abonnementen, verzekeringen... Je gaat je zieke dochter toch niet voor je laten werken??? Je zet toch alles op alles dat zij zich kan richten op haar herstel / verbetering?
donderdag 6 september 2018 om 13:00
Dit, werk zelf fulltime maar als mijn (zieke) kinderen financieel bij zouden moeten springen omdat we niet rondkwamen, nam ik er nog een krantenwijk bij..iets_perzik schreef: ↑05-09-2018 22:36Ik was alleen nog maar even ingegaan op de kwestie vervoersmiddel, maar ik ben het hier (uiteraard) helemaal mee eens. Dochter zou helemaal geen energie moeten ‘verspillen’ aan een baantje en zeker niet zo’n belastende. Ze zou zich moeten (kunnen) concentreren op haar revalidatie!!! Dat ze dan ook nog eens moet ‘bijspringen’ is natuurlijk helemaal belachelijk. TO moet maar eens kritisch kijken naar de uitgaven, de welbekende: A-merk producten, roken, alcohol, huisdieren, hobbies, abonnementen, verzekeringen... Je gaat je zieke dochter toch niet voor je laten werken??? Je zet toch alles op alles dat zij zich kan richten op haar herstel / verbetering?
Ik ben ouder en ik heb ze op de wereld gezet..
T.o. je hebt een rare denkwijze inzake geld
!