September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al die type- en spelfouten van mij:$ 

't komt allemaal door de zwangerschap......
Tis nog prima te lezen hoor Tinkerbellen, met al die spelfouten..ik zag ze niet eens.....:$ (en ben nog wel een echt talenkindje, tsk, tsk)

Ben benieuwd wat je vind van de zwangerschapscursus en de BV voorlichting. Ik was (en ben!) nog helemaal perplex dat er een heel BV netwerk bestaat, met mensen die je dus midden in de nacht kunt bellen, voor als het aanleggen niet lukt enzo. Wij hebben het destijds een keer gedaan, midden in de nacht (3 uur oid) bellen, omdat we nie wisten hoe en wat te doen. Krijg je een heel lief mens aan de lijn, die je rustig door alle stappen heel praat. Super, en heel geruststellend. Bellen ze later nog weer op ook, om te vragen hoe het gaat. Dan ben je heel gemotiveerd bezig BV te promoten!

De komende week ben ik nog 100% ziek thuis trouwens, en daarna wordt opnieuw bezien of ik evt. meer kan werken (NEEEEE!!). We zullen zien.

Mijn vader start as woensdag met bestralingen. Het gaat zo-zo, hij is ook gewoon oud, en kan dit soort dingen steeds slechter aan. Bovendien moet hij over 6 weken verhuizen naar een aanleunflat..en daarvoor moet er nog vanalles geregeld en gedaan worden, haha, dus ik ben ook nog wel even onder de pannen. Baby MOET gewoon nog even blijven zitten, anders krijg ik het niet af.

We zijn ook nog bezig met ons huis, om aanpassingen te maken voor als de baby er is, maar die deadline halen we niet meer. Baby komt in eerste instantie gewoon bij ons op de kamer wonen. Pas als de dakkapellen er zijn (dat zal wel december worden) dan kunnen we een extra kamer maken. En in ons tempo betekent dat dat de bay waarschijnlijk op zijn eerste verjaardag een nieuwe kamer krijgt....

Liefs! Kinke
Hey allemaal!

Pfoe, hoor het al, iedereen begint het moeilijk te krijgen... commode schuren en bijna in huilen uitbarsten: herkenbaar hoor.

Ik ben ook zo'n hopeloze emotie-put nu. Roze wolk is dan ook ver te zoeken op het moment.

Nou ja, ben heus nog wel blij als ik het kleintje voel bewegen hoor, maar ondertussen...

Ben echt dood-op na een dag werken (nog 5 weken te gaan), en thuis zijn we nog met van alles bezig in het huis, baby kamer en uitzet moet onderdehand af en vrijwel ieder weekend bezigheden. Als ik alleen al denk aan al die kleine dingetjes die nog moeten, zakt de moed me al in de schoenen (en biggelen de tranen alweer over mijn wangen ;(). En dan dat gesleep met boodschappen inderdaad, blèh.

Nog even volhouden. Nog steeds niet naar zwangerschapscursus geweest (foei!), maar het lukt me gewoon niet om me daar 's avonds na een dag werken ook nog heen te slepen. Hoop maar dat mijn man een natuurtalent is in helpen met puffen
KEssie, ik hoop ook echt voor je dat de placenta goed ligt. Is toch wel fijn als je natuurlijk kunt bevallen. Wel goed dat ze het goed in de gaten houden, daar moet je niet al bevallende achter komen.

Tinkerbellen, lekker zeg nog 2 weken. Hoe kan dat trouwens zo snel? Ik moet nog 5 weken en ga dan stoppen bij 33 weken, neem nog een weekje vakantie vantevoren. LEuk dat je nu bezig bent met de babykamer en dingetjes aanschaffen. Waanzinnig duur is alles he?

En hoe was de zwangerschapscursus? Ik heb hem dinsdag gehad, vond het heel leuk. Vorige keer had ik yoga gedaan, nu fit voor en na de bevalling. Is leuk om het vanuit een andere invalshoek te horen. En ook om contact in de buurt op te doen met moeders die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend.

Kinke, wat een hectische tijd voor je zeg. Ook al is je vader oud, je wilt hem natuurlijk zo lang mogelijk bij je houden. En dat werk kun je er echt niet bij hebben hoor, maak het ze maar goed duidelijk.

Jullie zijn dus ook zo lekker vlot in het uitvoeren van plannen. Dat hebben wij nou ook haha. Hebben ook nog steeds niks gedaan aan de kamers. En nog maar dik 12 weken te gaan (vorige keer trouwens met 38,5 weken bevallen, dus best wel kans dat het nu ook weer eerder gaat komen).

Denna, jij hebt het ook zwaar dus. Probeer tijd voor jezelf te nemen. Ik merk het ook, als ik teveel heb staan dan wordt ik moe, prikkelbaar en emotioneel om niks. Zo lang ik rustig aan doe (voor zover dat kan met mijn zoontje erbij haha) voel ik me eigenlijk best heel goed.

Op zich is het wel lekker hoor om naar zo'n cursus te gaan, ik ben ook steeds moe 's avonds, maar dit is ook tijd voor jezelf en best relaxed. Toch maar eens proberen misschien?

Ik dacht afgelopen weekend dat ik het kindje minder voelde, maandag bij de verloskundige klopte het hartje goed dus ik was weer gerustgesteld. Ik had er toch wel nog iets van gezegd en toen zei ze dat ik het wel goed in de gaten moest houden en wel elke dag meerdere keren iets moest voelen. Sindsdien voel ik echt zoveel! Misschien let ik er nu beter op of zo, of het is gewoon toeval. Maar ik vind het wel heel leuk natuurlijk.

Verder nog steeds een lekkere lage bloeddruk. Laatste keren was mijn onderdruk steeds 50, ben er af en toe wel duizelig van en wat hoofdpijn, maar toch altijd beter dan een te hoge bloeddruk!

xx Rosi
Rosi en Kinke: jullie zitten ook nog druk in de klus- en verbouwfase?!

Wij gaan over een jaar verhuizen en maken wel een babykamer, maar niet zo mooi en uitgebreid als ik eigenlijk wel zou willen. Vanmiddag gaan we het kamertje helemaal leeg maken en mogelijk morgen laminaat leggen.

En dan eindelijk op zoek naar meubeltjes.

Bij mij zitten de tranen ook heel hoog. Elke keer als ik iets te horen krijg dat ik niet zo leuk vind of als iets niet wil krijg ik een dikke keel en voel ik de tranen prikken. Ik zit zo vanaf 1 juli al thuis, omdat ik moest stoppen met de opleiding die ik volgde. Dit betekende het einde van mijn arbeidscontract en ik ben nu bezig een ww-uitkering aan te vragen. Dit gaat alleen zoooo moeizaam en iedereen doet zo kortaf aan de telefoon dat ik elke keer mijn zakdoek weer te voor schijn kan halen.

Mijn eerste zwangerschapscursus-les was ook erg leuk en nuttige tips en oefeningen gekregen voor een goede houding. Wat voor soort cursus doe je deze keer Rosi? Ik volg nu de Mensendieck zwangerschapscursus.

Ik zag trouwens net dat er in ieder geval 3 jongens en 2 meisjes geboren gaan worden. Ben benieuwd wat uiteindelijk de verhouding jongens-meistjes zal zijn. Hebben jullie trouwens al een geboortekaartje uitgezocht?

Iedereen heel veel sterkte met de laatste werkdagen, de drukte, de zwangerschapskwaaltjes en die vervelende hormonen.
Zo zo, stelletje huilebalken!;)

Hier ook hoor, ik huil dan wel niet, maar wel dikke keel en prikkerdeprikprik. Huilen vind ik van mezelf heel moeilijk. Niet dat ik het niet wil, maar ik kán het gewoon niet makkelijk.

Ja, wij zijn nog bezig met het opknappen van ons huis. Tis een jaren '30 woning, oude stijl, en we hebben vorig jaar de badkamer gedaan (was heeeeel hard nodig) en dit jaar dus vloer en zolder. Dan hebben we nog een enorme wensenlijst hoor, keuken (we hebben geen vaatwasser, weinig ruimte), balkon, en waarschijnlijk als we daarmee klaar zijn gaan we verhuizen naar iets groters..zal je net zien...haha.

Krijg zo bezoek,dus hou het kort, kom later nog wel even!

kinke.
up up up
ja, ja, dat bezoek van mij is inmiddels al wel vertrokken...;)

Hier verder rustig weekend...nou ja, vanmiddag spullen uitzoeken bij vader, dan is het wel gedaan met de rust...

Ik volg trouwens zwangerschapshaptonomie. Is relaxed en dat doen we met zijn tweeen. Mijn vriend doet dus ook mee, wat ik heel leuk vind. Hij leert zo contact maken met baby. Hebben we ook bij Zoon gedaan en dat was al erg leuk. Bovendien leert vriend me goed masseren en mijn rug rechtleggen, waardoor je ontspannen in bed ligt zonder rugklachten. Erg handig hoor!

Ik denk dat er meer jongetjes geboren gaan worden trouwens....

Ik zit trouwens inmiddels echt in de fase waarin ik al helemaal niet meer weet hoe ik nou nog lekker kan slapen/liggen  in bed. Buik (en dus de baby hoop ik!!!) groeit zo hard dat mijn huid er pijn van doet, staat helemaal strak. Hebben jullie dat ook al? Ik ben het van de eerste zwangerschap alweer helemaal kwijt..in mijn herinnering had ik pas last van slapeloosheid bij de laatste 8 weken oid. Maar kennelijk niet....had ik weggeblokt! Het menselijk brein is slim aangelegd hoor.

Hoe is het met jullie verder? vertel!

groetjes,

Kinke
hoi, ik kom ook maar weer eens om de hoek kijken. Heb het nog steeds erg druk, maar voel me niet meer zo labiel. gelukkig maar. Moet nog 2 weken bikkelen en dan mag ik uitrusten. pff.. het worden wel 2 hele drukke weken, zie er wel tegenop. Afgelopen vrijdag schrok ik wel even. Zat op mijn werk wat werk na te kijken en voelde opeens dat ik begon te vloeien. Snel naar de wc gerend en had inderdaad bloedverlies. De vk gebeld en volgens haar moet ik het even goed in de gaten houden en het wat rustiger aan doen. Gelukkig was het eenmalig, heb er dit weekend geen last meer van gehad. Heb wel veel last van harde buiken. Oh ja en last van brandend maagzuur..getsie voelt er vervelend.

Morgen ga ik trouwens voor het eerst naar zwangerschapsgym. In eerste instantie wilde ik nix gaan doen, maar op het laatste moment begon ik toch te twijfelen. Gelukkig was er nog een plekje voor me. We zullen wel zien of het wat is.
Pff, net een hele tekst getypt, klik ik weer eens op een verkeerd dingetje, ben ik het kwijt.

Nog een keer maar.

Kinke, vervelend he dat wakker liggen. Ik heb het de vorige zwangerschap van het begin af aan gehad. N?u slaap ik elke nacht bijna als een os. Ben waarschijnlijk veel moeier nu. Het niet meer goed kunnen liggen heb ik niet echt, had dat ook pas later de vorige keer. Maar zou goed kunnen dat je lichaam het gewoon zwaarder heeft nu met de zorg voor je zoontje een ook nog alles wat je voor je vader doet.

Dat strakke gevoel in je buik heb ik met vlagen. Heb het idee dat buik en kindje met vlagen groeisprongen hebben en dan heb ik een strakke buik, tussendoor valt het mee bij mij.

Ik heb wel al andere kwaatljes eerder dan de vorige keer. Maagzuur, 's middags misselijk en kramp in mijn kuiten als ik slaap. Maar het is nog prima te doen.

Hoe gaat het nu me de weeenactiviteit, gaat het nog steeds beter nu je het rustiger hebt?

En wat leuk dat jullie haptonomie doen, heb ik meer leuke verhalen van gehoord, dat je echt het kindje naar je hand voelt zwemmen en ook naar die van je man.

Mirjam, klinkt alsof je het echt even rustig aan moet gaan doen. Ik snap dat je je werk goed wil achterlaten, maar je moet ook echt aan jezelf en je kindje denken hoor, dat is nu prioriteit nummer 1. Want bloeden en harde buiken lijkt me wel een signaal van je lichaam dat je het rustiger aan moet doen. Sterkte ermee!

Ik denk dat je de zwangerschapsgym wel leuk gaat vinden. Het is toch even lekker tijd voor jezelf en ontspanning, en hopelijk klikt het een beetje met de anderen, zodat je er nog leuke contacten aan overhoudt.

Hier gaat het prima. Ik moet wel echt in het weekend en op mijn vrije dag slapen als mijn zoontje slaapt. Ik slaap dan echt 2 uur heel vast en heb daarna echt moeite om wakker te worden. Vaak voel ik me ook niet zo goed 's middags.

Van de week ook iets te actief geweest met de kinderen op het werk. Wel heel leuk, maar merkte echt dat ik kortademig werd en duizelig. Maar wat meer zittende activieteiten bedenken voor ze.

xx Rosi
hallo! Ben d'r weer.

Hier gaat alles goed. Moet een beetje op mijn gewicht letten, maar heb zo'n trek de laatste weken. De VK denkt dat ik niet onder 14 kg blijf.... In het begin ging het heel langzaam en nu vliegen de kilo's er in een keer aan. bleh!

Ik ben ook de laatste weken ontzettend moe. gisteren stond ik op en een uur later lag ik weer te slapen (2 uur achter elkaar!) Niet normaal. Zal het wel nodig hebben. Merk wel net als Kinke dat ik niet lekker doorslaap. Lig niet lekker meer en als ik er even uit ben geweest om te plassen dan duurt het vrij lang voor ik weer in slaap val, daar zal mijn vermoeidheid ook wel door komen denk ik.

Ik heb ook last van hartkloppingen. Althans het lijkt alsof je hart even stilstaat en dan weer verder klopt. De VK zegt dat je in je zwangerschap meer bloed doorpompt en dus af en toe pompt je hart ineen keer meer bloed en lijkt het net of je hart een slag overslaat, heel gek gevoel. Hebben jullie dat ook?

As zaterdag heb ik een pretecho 3d/4d. We zaten heel erg te twijfelen of we het wel of niet zouden doen, maar op zwangerschapsyoga (ja ja daar ga ik elke week trouw heen) hoorde ik zulke enthousiaste verhalen dat ik toch een afspraak heb gemaakt. Ik ben benieuwd!

Afgelopen vrijdag behang gekocht voor de kinderkamer een roze ruitje. Heel schattig! Niet wat ik oorspronkelijk in mijn hoofd had, maar ik vind het een leuk alternatief. Ook kast gekocht (een antieke) voor de kinderkamer en we zijn uit het geboortekaartje. Gevonden op Internet en we zijn er helemaal weg van. Nu nog een leuke tekst voor erin en niet geheel onbelangrijk een naam (we zijn er nog niet uit... Ik vind het zo moeilijk voor een meisje) en dan is alles wel rond. :D Oh ja ook nog afgelopen donderdag aangifte/erkenning gedaan bij de gemeente omdat we nog niet getrouwd zijn.

Mirjam - let je een beetje op jezelf! Als het je niet lukt om de laatste 2 wkn vol te houden, jammer dan voor de zaak. De kleine is belangrijker!

Ga weer aan de slag.

Gr Floor
Eventueel voor de tabel:

30 juni:  3d/4d echo

5 juli: VK

Wat schieten we al op hé meiden! Nog even en dan hebben de kleine in onze armen ipv in onze buik ;). Kan niet wachten!
Hoi!

Jee Mirjam, uitkijken! dat zal iedereen wel tegen je roepen dus misschien/waarschijnlijk ben je al doodmoe van al die goede adviezen...maar inderdaad, als je het niet redt, red je het gewoon niet, jammer voor de baas, beter voor de baby. Een les die ik ook heb moeten leren overigens....

Gaan vloeien lijkt me wel enorm schrikken, gaat het weer een beetje?

Ik heb weer fikse buikpijn deze ochtend. Zit nu rustig op de bank maar oei...ik maak me wel beetje zorgen. Doe weinig, maar zoon wil af en toe ook getild worden, of ik moet me in vreemde bochten wringen om iets voor hem te pakken...helpt niet natuurlijk. Morgen heb ik weer controle, dus als e.e.a. niet erger wordt wacht ik dat gewoon af.

Floor, ik heb ook van die enge hartkloppingen. Gisteravond lag ik in bed met een gevoel alsof ik 6 koppen sterke koffie op had..helemaal druk vanbinnen.  Voelt niet lekker he. Ik heb ook nog eens een verdikte ader op mijn linker borst (lijkt op een spatader in wording; mag het niet hopen, op zo'n plek!) maar goed, af en toe ben ik wel eens bang voor trombose of iets anders naars..brrr.  ik slik natuurlijk ook nog eens schildkliermedicatie, en in de laatste 3 maanden moet dat extra gecontroleerd worden omdat ik dan ineens te hoog kan zitten met de medicatie (tot die tijd "eet"de baby er ook van mee, en nu kan baby zelf schildklierhormoon produceren, zoiets), dus wellicht verhoogt dat bij mij nog eens extra de hartslag. Morgen prikken!

Klinkt leuk antieke kast voor babykamer. Wij zijn blutter dan blut, baby moet het echt even zonder stellen allemaal. Komt wel weer. Gelukkig merkt hij/zij er niks van nog. Die kooplust komt pas met de pubertijd toch??;)

Ik ga maar even een boterhammetje eten.

Liefs Kinke
Ha,

Net terug van de VK, baby doet het goed en groeit prima, gelukkig.

Heb slaappillen meegekregen om beter te slapen en als de situatie zo blijft moet ik misschien aan de anti-depressiva..hmm daar heb ik niet zo'n zin in, ook heeft dat effect op baby qua ademhalen waardoor ik na de geboorte met baby 48 uur in ziekenhuis moet blijven ter controle en geen Bv mag geven...

Verder heb ik misschien nierstuwing? Moet nog even googelen wat dat nou precies is, over twee weken moet ik weer terug voor controle.

Liefs! Kinke
Oohww..heb even gegoogeld op nierstuwing..niet fijn...VK ging er verder nog niet op in, ik heb ook niet doorgevraagd hoor. Maar heb dus wel pijn in de buik regelmatig, en dat zou dus duiden op nierstuwing. Hopen dat dat overgaat vanzelf.

kennelijk kan baby de urineweg afknellen waardoor de nieren in de knel komen (stuwing!) is erg pijnlijk. Nou ja, ik zit nog rechtop, dus t zal wel meevallen....
Ha meiden,

Hier ook weer eens een teken van leven van mijn kant! Alles gaat hier nog steeds goed, met de kleine ook. Afgelopen woensdag had ik controle bij de vk, en de kleine was goed gegroeid. Was daar wel erg blij mee, want bij de 20 weken echo was ie wat aan de kleine kant, liep een week achter op de uitgerekende datum. Ze blijven nu gelukkig gewoon uitgaan van 26 september!

Wel af en toe flink harde buiken, absoluut niet pijnlijk, maar wel een raar gevoel. Volgens de vk kan dit helemaal geen kwaad, zolang ze maar niet regelmatig komen.

@ Kinke, balen joh, van je buikpijn. Moet je nu binnen een paar dagen terugkomen als de buikpijn niet minder is geworden?

@ Floor, gaaf zeg komende zaterdag een 3D echo. Ik heb hem volgende week vrijdag, ben erg benieuwd. Ik hoop dit keer op mooie foto's, bij de 20 weken echo draaide íe telkens de verkeerde kant op. Jij volgt dus ook zw. yoga? Wat vind je ervan? Ik doe het zelf ook, nu 1 les gehad, maar ik vond het wel erg zweverig om eerlijk te zijn... Aan de andere kant, ik heb pas 1 les gehad, dus misschien wordt het nog wat!

@ Mirjam, meid dat is schrikken... Hoe gaat het nu met je?

@ Renske, heerlijk zeg, dat je verlof al bijna ingaat! Ik moet nog 6 weken werken na deze week... gaat ook al de goede kant op!

@ Kessie, hopen dat je placenta inmiddels goed ligt! En ik herken het helemaal hoor, dat je meer over de bevalling na gaat denken. Ik ben nu het boek 'veilig bevallen' van Beatrijs Smulders aan het lezen, veel handige tips enzo. Ik wil zelf ook graag in het ziekenhuis bevallen, voel me daar een stuk prettiger bij. Vind het gewoon een veilig idee, manlief trouwens ook!

Liefs Kaatje
Heb om 9 uur controle bij de vk. Lekker rustig opstaan dus. De bloedingen zijn gelukkig niet meer teruggekomen. Heb bij mijn baas aangegeven dat ik deze laatste 2 weken toch nog wel wat rustiger moet proberen aan te doen. Daar werd wel heel goed op gereageerd en in de personeelsbrief stond zelfs een verhaaltje dat iedereen mij een beetje moet ontzien en ondersteunen. Beetje overdreven, maar wel aardig bedoeld.

Als ik in bed lig om even uit te rusten na mijn werk heb ik vaak dikke lol. Het is zo grappig om die buik alle kanten op te zien gaan. Het kindje reageert ook echt op de aanrakingen. Maar ik kan nog geen ledemaatjes onderscheiden. Een voetjeafdruk ofzo. Hoe zit dat bij jullie?

Rosi: Fijn dat je zo lekker slaapt 's nachts. Bij mij verschilt het heel erg per nacht. De ene keer slaap ik heerlijk, de andere keer lig ik echt uren wakker. Vorige week had ik veel kramp in mijn kuiten, nu valt het wel mee.

Floor: Nou die 14 kilo ga ik zeker halen!! Dat duurt niet lang meer. Ik ben tot nu toe 12,5 kilo aangekomen, dus daar komen nog wel wat kilootjes bij vrees ik.

En wat leuk dat je zaterdag je pretecho hebt. Het is inderdaad een echte aanrader! Het is zo grappig om kenmerken van het kindje te zien. Geniet ervan.

Kinke: wat vervelend dat je misschien anti-depressiva moet gaan slikken. Had je graag borstvoeding willen geven? En die nierstuwing klinkt ook niet fijn. Sterkte met je gezondheid.

Kaatje: Fijn dat de kleine nu goed groeit.

Ik weet niet meer precies wie vertelde dat ze naar de zwangerschapsyoga was geweest. Ik heb afgelopen maandag mijn eerste pufles (zwangerschapsgym) gehad. Zwangerschapsgym vind ik weer zo suf klinken, maar ik moet eerlijk bekennen dat het best meeviel.  Wat oefeningen meegekregen voor kramp in de kuiten, goede houding enzo. En de meiden die meedoen krijgen allemaal hun eerste kindje en de gem. leeftijd is ongeveer 30.

Ga nog even een les voorbereiden voor straks. Krijg de nieuwe kinderen van volgend jaar in de klas. Gisteravond met alle nieuwe ouders kennisgemaakt, die zagen er wel enthousiast uit.

tot later!
Hee allemaal!

Net bij de vk geweest, alles prima en baby groeit goed, maar bloeddruk blijft een beetje laag (105/55); heb dan ook af-en-toe last van behoorlijke flauwtes (val echt nét niet om).

Beeb lag mooi met hoofdje omlaag en kontje in de lucht. Ik kan goed voelen aan welke kant hij/zij ligt, maar handje of voetje kan ik niet herkennen hoor, alleen schopt ie soms echt hard in mijn zij. En soms is ie aan het 'fietsen', dan blijft ie maar door trappelen :D. Beter als helemaal niks voelen.

Ben inmiddels wel aan het aftellen, nog 4,5 week werken. En heb inmiddels een kussentje in bed om mijn buik te ondersteunen. Scheelt een hoop getrappel 's nachts als ik omdraai en heb daardoor ook wat minder last van maagzuur.

O ja, en vanavond toch nog mijn eerste zwangerschapsyoga-les! Toch eens kijken of er nog handige tips en tricks zijn . Ben benieuwd...
Yoehoe! Hoe gaat ie meiden? Voelen we ons weer wat beter en loopt iedereen een tandje langzamer?!

@ Kinke, hoe gaat ie met jou? En met je vader?

@ Mirjam, poe schrikken, doe je het wel rustiger aan op je werk nu?

@ Denna, lachen die yoga. Ik zit op "zwanger & fit", maar heb nog geen nieuwe inzichten opgedaan. Hoop dat ze volgende keer iets over ademhaling (puffen) vertelt, want daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

--- Oh, wat erg, en de rest weet ik effe niet meer. Ik zag iets staan over lichtroze ruitjesbehang? Floor? Klinkt leuk hoor!

Hier alles SUPER! Heb net de echo/placentalokalisatie gehad en alles was goed. De placenta ligt goed en het ventje ligt keurig met zijn koppie naar beneden (vorige week lag ie nog helemaal verkeerd om) Hij ligt een week voor op groei (32 weken) en hij heeft een enorme bos haar, lief he?! En het wordt de komende weken alleen maar meer natuurlijk! Voor de rest alles goed en gezond, vond het errug leuk om ons ventje weer even te zien (en dankzij de placentalokalisatie was het op medische indicatie en dus vergoed). Mijn dag kan niet meer stuk!!

En het kamertje schiet eindelijk ook een beetje op. Het wiegje en de commode staan, gordijnen hangen, alles geverfd, nu alleen nog de accesoires!

Liefs voor allemaal!! Kes
Hee Kessie,

Gefeliciteerd met je goed placentalokalisatie!! Wat leuk ook dat je al weet dat je kindje zo'n lekkere bos haar heeft. Je bent vast erg opgelucht!

Hier gaat het redelijk, de ene dag beter dan de andere. Maar baby doet het goed, die groeit als kool en als ie nu draait, golft mijn hele buik en ribbenkast uitgebreid mee...auw, en niet altijd even comfortabel... Maar deze baby ligt ook al duidelijk met hoofdje

Situatie met vader is nog niet veel verbeterd of veranderd, maar morgen krijg ik de sleutel van de aanleunflat en 8 augustus kunnen we hem dan verhuizen, hopelijk wordt het dan rustiger. Woendag beginnen de bestralingen voor mijn vaders kanker, ben benieuwd hoe hij dat doorstaat.

Volgende week mag ik weer naar de verloskundige, ik ga nu twee-wekelijks, omdat ik me ook niet superfit voel. Ze houden me heel goed in de gaten!

En ja, hoe is het met de rest? Zijn alle buiken weer wat rustiger, op getrappen en gedraai na?

Liefs, Kinke
Moet wel mijn zinnen afmaken he,

Baby ligt duidelijk met hoofdje beneden, en rugje rechts, beentjes links! En veel gekriebel van de handjes!

Dag allemaal, ik zal ook weer eens even reageren. Als jullie me nog kennen ;)

Alles gaat goed hier naar omstandigheden. We zitten druk in een verhuizing! Jeetje dat valt niet mee met die dikke buik. 14 juli willen we over, dan nog 2,5 week werken en dan start mijn verlof. Ik stop 4 weken vantevoren, heb ik straks iets langer vrij met babie! Wat doen jullie? 4 of 6 weken vantevoren? Ben ook erg blij dat het niet zo warm is want ik heb het nu heel snel warm. Als ik een trap omloop, warm. Als ik iets doe in huis (stofzuigen, was ophangen) warm warm. Dus ik vind die regen en koelte wel lekker hoor. Had me voorbereidt op een lange hete zomer dus dat valt weer mee!

Wat een verhalen allemaal zeg! Naar hoor om mee te maken voor Kinke en Miriam. Hoop dat het beter gaat naar omstandigheden, Kessie. En miriam ook weer gerustgesteld?

Denna, ik heb ook zo’n lage bloeddruk. Dat is mooi toch! Mag je lekker soepjes en chips eten met veel zout maar wel lastig idd met duizelingen.

Zo het is nog lekker vroeg. Ik kon niet meer slapen. Ga zo de kleine man uit bed halen als hij wakker is, hem naar de opvang brengen en dan weer verven in het nieuwe huis! Fijne dag iedereen. Groet, mamalijn

(die gaat proberen weer wat vaker te lezen en te schrijven want is toch wel erg leuk!)
Heeey lieve meiden,

Hoe is het hier allemaal? Met mij gaat het wel lekker. Vorige week de laatste werkweek gehad dus nu lekker vakantie. Tis alleen beetje jammer dat ik nu beetje ziekjes ben. Last van mijn keel, en loopneus enz. Beetje jammer, maar ja komt wel weer goed. Ga vandaag wel ff naar de dokter toe want heb echt vervelende hoestbuien af en toe zeg. Dat is gewoon niet fijn. Dus even na laten kijken.

Ben nog wel druk bezig met allerlei dingen in en om het huis, maar wel leuk en in zekere zin ook al babygericht natuurlijk.

Ook de laatste dingen zijn nu bijna gekocht dus dat is altijd fijn natuurlijk.

Vind het trouwens wel heerlijk dat het nog van dat snertweer is hoor. heb ik het niet zo warm hihi.

Verder niet echt veel bijzonders te vertellen eigenlijk. Zal eens reageren op jullie:

Kinke ik ben ook een zeef hoor qua geheugen, reageer eerst in kladblok en dat kopieer ik daarna naar viva toe, anders weet ik het niet meer. Haha.

Hoe is het nu met je vader?

Kessie ik ben erg blij dat het nu klaar is hoor, heb ook gewoon afgerond wat afgerond moest worden. Dat is dan weer het voordeel van het onderwijs. Volgend jaar is er namelijk een

andere klas dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

Fijn dat de placenta goed lag, toch weer geruststelling.

Tinkerbellen heb jij nu ook verlof al dan? Hoe komt het dat je vervangende werkzaamheden moest doen? Lastig is dat he als de kleine niet mee wil werken, maar foto van een voetje

is ook leuk natuurlijk.

Mijn geboortekaartje is al uitgezocht en besteld. Nu alleen nog wachten totdat de kleine er is.

Denna soms is het ook best lastig om zwanger te zijn he, ik voel me zo beperkt in dingen, Ik doe altijd op zaterdag de grote boodschappen en eenmaal thuis haalt vriendlief ze uit

de auto en ruimt ze op. Vind dat zelf wel een goede verdeling hihi.

Rosi ik voel het kindje sommige dagen echt superveel en sommige dagen maar heel weinig.

Ligt er dan echt aan hoeveel ik doe op een dag.

Mirjam voor jou ook de laatste dagen nu dus. Lekker hoor!!

Floor die kilos zullen er vast weer afgaan, al is het vaak wel minder snel dan dat ze er soms aankomen. Hoe was je 3d Echo??

Kaatje fijn dat je kleine weer op schema ligt hoor, altijd wel fijner.

Mamalijn leuk om weer wat van je te horen meid. Kan me voorstellen dat het druk is met zo'n verhuizing erbij. Hopelijk is alles snel over en kun je nog ff relaxen voordat de kleine komt.

Meiden ik kom nu vaker reageren hoor.

Liefs Rens
Hoi meiden,

Even een snel berichtje van mij. Ben weer bekaf, na een slechte nacht met mijn zoontje die heel erg bang voor het onweer was en toen maar bij ons in bed heeft geslapen. Heel lief en gezellig, maar wel vroeg wakker helaas. Ga dus nu hij alweer in bed ligt zelf ook maar weer eens even slapen.

Bedenk me net dat ik alweer erg veel vergeten ben.

Mamalijn, leuk weer eens van je te horen!

Kessie, gelukkig maar dat de placenta toch helemaal goed ligt en leuk ook zo'n extra echo die vergoed wordt.

Renske, al lekker vrij, heerlijk hoor. Ik ben echt aan het aftellen. Ik heb zelfs 7 weken voor uitgerekende datum verlof opgenomen, had nog vrije dagen en overuren genoeg. Na zwangerschapsverlof heb ik ook nog een paar weken vakantie en daarna ouderschapsverlof. Dus ik ga pas weer ergens in april aan het werk. Kan ik lekker lang borstvoeiding geven, zonder te hoeven kolven op het werk, want dat vond ik nou niet echt prettig de vorige keer.

Kinke, in augustus gaat jouw vader dus verhuizen, zal nog wel even pittig worden tot die tijd. Ik zag je nog op het tijdsbesparende huishoudtips-topic, ik ben ook erg blij met de tips, heb alleen niks nieuws eraan toe te voegen. Die van de badkamer ga ik echt proberen, heb al soda in huis gehaald.

Verder weet ik het helaas niet meer, hopelijk de volgende keer weer wat uitgebreider, nu slapen!

xx Rosi
Goedemorgen!

Even een ego berichtje tussendoor: gisteren hebben we een 4D echo gehad, was echt suuuupergaaf! De kleine lag er supergoed voor, hij of zij lag eerst te slapen met het handje op zijn hoofdje. Daarna werd ie wakker en lag ie lekker te kroelen met beide handjes bij de mond. Je zag ook echt hele lange dunne vingertjes, zo schattig! Mijn weekend kan niet meer stuk!!!

Ga nu op pad voor de boodschappen! Fijn weekend allemaal!

xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven