September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren

Floor wat balen zeg dat het behang niet meer leverbaar is. Je hebt zeker ook geen vrienden in Engeland wonen die het voor je kunnen halen ofzo? Of kennissen? Denk je ook dat je het geregeld hebt, moet je alsnog op zoek naar ander behang. Zou het misschien niet op marktplaats zijn dat iemand het toevallig verkoopt.

Tinkerbellen voor jou ook een grote verrassing dus. Ik heb ook regelmatig last ervan hoor als ik teveel doe.

Heb bvb gisteren veel gewinkeld en gelopen en vandaag echt ontzettende last van mn bekkenbodemspieren. Moet dan echt ff op gang komen telkens nadat ik gezeten heb.

Vandaag is trouwens mijn konijn naar de dierenarts toe, hij heeft gisteren zijn achterpoot gebroken dus die wordt vandaag gespalkt. Had daarstraks gebeld maar het eerste spalkje was die alweer uitgebroken dus ze gingen nu iets anders proberen. Ik mag hem voor 8 uur halen dus ben benieuwd. Hij moet dan 4 weken in zijn spalk blijven. Zijn kooi is nu een stuk kleiner gemaakt omdat die niet mag bewegen. Hopelijk gaat dat allemaal goedkomen.

Liefs Rens
ach, dat arme konijntje... hebben er hier ook een (manlief vind de gedachte dat hij het beestje straks een paar weken moet verzorgen vreselijk, haha, heeft echt helemaal niks met het  beestje).

Kraamzorg heeft eigenlijk alleen wat vragen gesteld, zijn niet eens op de babykamer geweest. Maar goed ook, want er staat inderdaad een half in elkaar gezet wiegje en allerlei losse flodders aan spullen. Rest moet nog aangeschaft worden, maar het begint toch al wel wat te lijken.

Ze vroegen of je al een kraampakket had (ja dus!), of je dekentjes had en geen dekbedje, of er een thermometer was, of er evt. een stagiaire mee mocht lopen. Of je zelf nog vragen had (ja dus!). Wanneer je hun even moest bellen dat de bevalling eraan zat te komen. En dat was het wel.
Hallo allemaal!

Wij zijn uitgerekend op 29 september en ik dacht: Laat ik hier ook eens meekletsen!

Heb vandaag een dagje vrij genomen. Vind het erg zwaar om 5 dagen te werken nu. Ik moet elke dag 1 uur en 3 kwartier heen reizen met het openbaar vervoer en dezelfde tijd weer terug, dus sja... het begint wel aardig in mijn verlofdagen te hakken. Lang ztten gaat niet goed dan. Krijg last van mijn buik (rechtsonder) en rug (linksonder). Weet ook niet goed hoe ik dit moet aanpakken eigenlijk. Mag dinsdag naar de verloskundige en ga het dan gelijk even vragen.

Verder gaat het hartstikke goed en kan ik niet wachten tot de kleine er is! Eerst tellen we de weken af tot de babykamer bezorgd wordt: Dat zal week 30 zijn en dan de laatste 10 weken duimen draaien.. haha! Nee hoor er moet nog genoeg gebeuren. Voornamelijk veel shoppen, dus alleen maar leuk natuurlijk.

Ben nu zo'n 5 kilo aangekomen en m'n buik lijkt de ene keer dikker dan de andere... Het is ook de enige plek waar ik dikker ben geworen. Moet er wel heel erg aan wennen en vind zp'n buikje niet echt comfortabel. Als ik zwangere vrouwen zag lopen dacht ik altijd: Goh alleen een beetje extra vracht mee sjouwen, maar die vracht lijkt niet altijd netjes "op" je buik te zitten maar ook in je ingewanden. Zit soms niet prettig he? Dan ga ik maar rondjes lopen en bij het balkon staan...

Nou hoop dat jullie ook een leuke zwangerschap hebben en niet kunnen wachten tot het zover is... Succes met de benauwdheid die deze dagen zal komen....

Doeg!
Hebben jullie de hitte een beetje doorstaan??

mareen jee, wat heb jij een enorm lange reistijd! Kan me vorstellen dat je uitkijkt naat je verlof. Hoe ga je dat straks doen als de kleine er is?

Hier inmiddels meer rust in de tent. gelukkig! Ik heb werk afgezegd gisteren, ik ga niet meer werken tot aan de bevalling. Kom pas terug in januari 2008, wat klinkt dat heerlijk! Maar ja, voor het zover is moet er nog steeds heel veel gebeuren, en mijn vader gaat er niet bepaald op vooruit qua gezondheid.

Mijn weeen zijn wel afgenomen, ik neem veel rust. Wel heb ik nu last van toeschiet-reflexen...tepels staan af en toe zwaar in de hens, zo voelt het, en er komt (zeker met dat warme weer) colostrum uit zetten. Weet niet zo goed meer hoe dat was bij de eerste..moet het eens nakijken. Iemand hier toevallig ook last hiervan??

Ik ga maar eens koffie drinken..zoon ligt alweer te slapen, die werd zo sjaggie wakker, en gaf na een uur alweer aan dat ie wilde slapen. Dat is dat wel weer schattig!

Doeg! Kinke
Duhh beetje spellingsproblemen..zie je wel dat ik aan die koffie toe ben;)
Ha meiden,

Ik zal me ook weer eens melden. We hebben een heerlijke week in Barcelona gehad, mooi weer, echt een superleuke stad. Afgelopen week nog een paar daagjes lekker samen thuis geweest, en morgen mogen we weer aan de arbeid. Nog 9 weken te gaan voordat mijn verlof begint... dus dat duurt helaas nog wel eventjes. Zie er wel echt naar uit hoor!

Hoeveel dagen gaan jullie straks werken als de kleine er is. Ik ga drie dagen werken, maar in het begin neem ik een dag ouderschapsverlof in de week op, dus dat komt neer op meer dan een half jaar twee dagen in de week werken.

@ Kinke, joh meid wat vervelend allemaal. Wel fijn dat je dit jaar niet meer hoeft te werken.

@ Renske, heerlijk zeg, nog maar 4 weken werken. Geen verkeerd vooruitzicht! Voor in het schema: volgende afspraak bij de verloskundige is 20 juni en op 6 juli hebben we een 3D echo.

@ Mirjam, ik wil ook graag borstvoeding gaan geven. Heb binnenkort ook een info avond, ben benieuwd. Ik heb al wel met mezelf afgesproken dat als het niet lukt, ik niet alles op alles ga stellen om het toch door te zetten. Ik wil zelf ook wel genieten van de kraamtijd...

Afgelopen week hadden we trouwens een voorlichtingsavond in het ziekenhuis waar ik wil gaan bevallen. Zag er allemaal netjes uit hoor... zag mezelf er alleen nog niet echt liggen, hihi.

@ Floor, balen van het behang zeg. Denk je dat je het eindelijk gevonden hebt, en dan dit... succes ermee!

Zo, ga nog even lekker op de bank hangen en een filmpie kijken!

Liefs Kaatje
Hoi allemaal,

Hier ben ik ook weer. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. Ik moet zeggen dat het echt heerlijk was om een weekje zonder zoontje op vakantie te zijn. Al helemaal omdat ik wist dat hij het met mijn moeder en haar man ook heel erg leuk had op Terschelling. Lekker om weer eens op pad te zijn samen en helemaal kunnen doen waar je zelf zin in hebt, zonder rekening te hoeven houden met slaaptijden etc.

Natuurlijk was het ook weer geweldig om thuis te komen en om ons zoontje weer te zien. Hij was ook heel blij om ons te zien. Maar heeft het ook vaak over zijn oma en opa, die zijn helemaal favoriet nu.

Kinke, nu al weeen, jee wat heftig zeg! Goed dat je niet meer gaat werken! Lekker hoor, tot 1 januari vrij. Ik begin het werk nu ook wel echt pittiger te vinden en merk ook dat ik niet teveel in de avond moet plannen. Dit weekend had ik het toevallig net vanaf vrijdagavond tot nu druk, dan merk ik dat dat echt teveel is en ik emotioneel word. Dan was mijn zoontje ook nog net in een driftbui en dus toen had ik het helemaal gehad. Ik hoop dat het morgen weer beter gaat!

Dat zal jij ook wel hebben Kinke, met je zoontje dat bijna in de peuterpubertijd zit. Juist nu je zwanger bent heb je niet altijd de puf om overal positief mee om te gaan (ik niet iig).

Hoe gaat het met je vader? Ik heb gemist wat hij heeft. Wel pittig hoor voor je om die zorg ook nog te hebben.

Mirjam, ik wil ook weer borstvoeding gaan geven. De vorige keer heb ik geen voorlichtingsavonden gevolgd, want die werden alleen gegeven op avonden dat ik zwangerschapsyoga had. Maar ik had in het ziekenhuis prima begeleiding gehad en ook van de kraamhulp. Nou hadden we ook het geluk dat mijn zoontje vanaf het begin al de goede drinktechniek had. Wel hadden we pech dat hij heel lui was en altijd na een paar minuten drinken al in slaap viel en niet meer wakker te krijgen, zodat ik op een gegeven moment op 12 voedingen per dag zat. Het is erg leuk om borstvoeding te geven, maar in het begin moet je het wel even onder de knie krijgen.

Sorry ik ben verder alles vergeten. Van nu af aan zal ik weer mijn best doen om op tijd te reageren op iedereen!

xx Rosi
Ha!

Rosi, Zoon zit al in de pubertijd!! En nee, ik heb net als jij lang niet altijd puf om er postief mee om te gaan. Hij staat heel wat op de gang de laatste dagen..

Nu begin ik ook te begrijpen wat men bedoelt met " tropenjaren"....als dit zo blijft (het kan duren tot ze 4 zijn hoorde ik laatst :o) dan kan ik mijn borst wel nat maken.

Zoon brult bij minste gerinste, is heeeeeel kieskeurig (echt een verwend ettertje, van wie die dat heeft...??) en dramt enorm. Maar bijna tegelijkertijd is hij heel lief, weer vrolijk, knuffelig. Jantje huilt, Jantje lacht dus.

Ook dat emotionele als je over je grens gaat ken ik wel...ik plan helemaal niks 's avonds, ga bank hangen (en mopper dan weer vreselijk op de bank want die zit echt niet lekker) of vroeg in bed/bad.

Mijn vader heeft longkanker, en ook een beknelling aan zijn zenuwbaan, waardoor hij amper kan lopen, en parkinson. Niet niks, alles bijelkaar.

Ben dus wel blij dat ik stop met werken, en moet ook echt wel, want ik heb nog wel pijnlijke harde buiken. Blijft uitkijken!!

Liefs, Kinke..
Heeey meiden,

Zo heb vandaag echt een relax-dag zeg. Afgelopen zaterdag nog op school gewerkt om de rapporten te schrijven. Gisteren ook al rustig aan gedaan hoor, maar vandaag helemaal alleen thuis zonder wat te doen. Dat is nooit vervelend vind ik.

Ik merk wel dat de kleine meer aan het bewegen is als ik een rustdag heb. Vind ik echt geweldig. Vriendlief heeft de kleine nog steeds niet gevoeld. Telkens als die komt voelen, stopt de kleine ermee. Alsof de kleine hem wil pesten. Ach ooit komt de tijd dat die zijn kindje zelf kan vasthouden.

Ik hoef nog maar 9 dagen te werken en dan heb ik al lekker verlof. Echt heerlijk zeg. Nog maar 3 weken werken. Merk ook wel dat het wat pittiger allemaal wordt, ook vanwege het warme weer van nu. Maar net als vandaag als ik een dagje thuiszit, en de deuren dichthou,

dat het goed vol te houden is. Moet alleen nog wel op zolder opruimen, maar ja met de hitte die daar momenteel heerst, ga ik daar niet op mijn gemakje zitten.

Morgen mag ik weer naar de vk toe, mijn vader gaat mee omdat het om 10 uur is en vriendlief kan dan niet mee. En mijn vader vind het wel gezellig volgens mij ook wel fijn.

Met mijn konijntje gaat het wel redelijk. Hij heeft donderdag wel een andere spalk gekregen omdat de vorige niet goed genoeg hielp. Maar deze blijft nu goed zitten dus dat is wel zo fijn. Hij moet nu 4 weken ermee zitten en dat is niet altijd makkelijk voor hem. Maar ja hij eet wel gewoon en dat is wel zo fijn, heb hem namelijk 3 dagen lang moeten dwangvoeden.

Dus met een spuitje eten in zijn mond spuiten. Was wel raar om te doen hoor, het was namelijk babyvoeding met extra vezels erin. Maar ben wel blij dat die nu gewoon eet. Hij moet alleen zo'n kap om zijn hoofd omdat die anders zijn verband eraf haalt. Maar soms haal ik die er even af, zodat die zich even kan wassen. Maar als ik ben werken of als ik ga slapen, moet die kap wel op.

Nou jullie:

Denna wij hebben een kat en een konijn, ik verschoon altijd het konijn, en vriendlief de kat, maar ik denk ook niet dat vriendlief het konijn gaat verschonen. Gelukkig woont mijn zusje vlakbij tegen die tijd, dus dan kan zei konijn wel even verschonen.

We hebben vroeger namelijk ook konijnen gehad, dus dat weet ze wel.

Ik ben benieuwd wanneer de kraamzorg hier belt.

Maureen tuurlijk ben je welkom om hier te komen schrijven.ik zal je in het schema zetten. Leuk dat je binnenkort de babykamer krijgt. Hier is die al klaar eigenlijk. alleen het badje moet nog komen, maar dat ga ik in juli halen.

En wel balen zeg die reistijd, is met de auto geen optie?

Kinke wat goed dat je nu voor jezelf gekozen hebt, tis soms wel moeilijk vind ik hoor, maar je moet echt het beste voor jezelf voorhebben nu.

Kaatje wat fijn dat het zo gezellig is geweest zeg in barcalona. En die 9 weken gaan voorbij voordat je er erg in hebt hoor.  

Rosi ik denk dat het nu ook wel lekker is nu hoor ff met z'n tween op vakantie.Nog ff opladen voor de laatste loodjes.

Liefs Rens

Hoi allemaal,

Ik ben gisteren naar de verloskundige geweest en bijna alles is hartstikke goed, alleen de verloskundige vond dat ik te weinig gegroeid was t.o.v. de vorige keer. Ik moet nu donderdag opnieuw langskomen voor een groeiecho om te zien hoe groot het kindje nu is. Voor mijn gevoel zit alles wel goed, maar heb toch een vaag gevoel van onrust. Nou ja, ik zie het donderdag wel.

Ik geloof dat we allemaal kunnen beginnen met aftellen hoeveel dagen we nog moeten werken. Ik moet nog 10 dagen!!! En dan heb ik vanaf 1 juli tot ...? vrij. Ik moet dan 'nieuw' werk gaan zoeken, en ik denk dat ik wil proberen 2 à 3 dagen in de week te gaan werken. Nu maar zien of ik een leuke deeltijd-baan kan vinden...

Verder niet zo veel bijzonderheden; alleen bij ons thuis ook dierenleed. Onze kat is kwijt - al een week in tussen, dus de hoop dat hij weer uit zichzelf terug komt begint langzaam te vervliegen. Kat nummer 2 is sindsdien superaanhankelijk en aandachtsbehoeftig; hij mist zijn broertje.

Kinke, wat goed dat je nu helemaal gestopt bent met werken. Succes met de zorg voor je vader en je puberende zoontje.

Kaatje: was het niet erg warm in Barcelona? Ik vind het hier bijna niet uit te houden. Gelukkig lijkt de ergste hitte inmiddels over. 

Rosi: ook weer terug van vakantie. Waar was jij ook al weer naar toe geweest?

Renske: leuk idee om je vader mee te nemen naar de verloskundige. Mijn vriend kan donderdag niet mee naar de echo en heb geen zin om alleen te gaan, misschien dat ik een ander familielid kan charteren:)
Volgens de echo ligt mijn kindje qua groei mooi op schema.

Gelukkig maar:)
Hier een hele drukke zwangere! Sorry, heb de verhalen de laatste dagen alleen maar vluchtig gelezen, heb ook even geen puf om er op te reageren.

Heb het de laatste weken zo ontzettend druk, dat ik het even niet meer zo goed trek. Met name deze week was een beetje too much. Op het werk is het echt rennen geblazen, nauwelijks tijd voor een gewone pauze. 's Avonds wordt ik afgestraft door het kindje, want die trapt me van binnen helemaal bont en blauw. Moet deze week alle handelingsplannen en overdrachten klaar hebben en gisteren trok ik het niet meer. De waterlanders kwamen met bakken tevoorschijn. Zo moe! Mocht van de directeur naar huis toe om thuis te werken, en ook vanmiddag heb ik een kantoormiddag gekregen. Met als resultaat dat ik in ieder geval alle handelingsplannen af heb. Nog 3 weken werken en dan hebben wij zomervakantie. Zie wel tegen de laatste weken op hoor, maar het ergste heb ik nu achter de rug.

De zwangerschap gaat op zich goed, mijn buik gaat flink heen en weer, heb het idee dat het kindje weinig slaapt. De kinderen uit mijn klas zijn ook helemaal gefascineerd van mijn buik, zitten het kindje steeds te aaien en knuffelen. Zo schattig, vind het ook niet erg als zij aan mijn buik zitten. Ze denken het kindje massaal te kunnen voelen (ook als ik nix voel).

Tinkerbellen, wat fijn dat het onderzoek trouwens goed was!

Ga lekker vroeg naar bed, ik voel een verschrikkelijke verkoudheid opkomen.
hoi,

Niet zo gek, MIrjam, dat je zo moe bent nu! Ik vergeet ook telkens dat er nu wel een zware periode aanbreekt. De laatste loodjes komen eraan. Ik wordt continue herinnerd aan mijn eerste zwangerschap, oh ja, dat slechte slapen..oh ja,..dat niet meer lekker kunnen zitten/liggen...dat het kindje je inderdaad blauw schopt, de kleine activeling, en altijd net wanneer je lekker wilt slapen...

Baby hier heeft veelvuldig de hik. Ik stel het me dan voor dat baby zich suf zit te drinken van het vruchtwater. Ach ja, wel grappig, frequent gehobbel vanbinnen.

Ben nu wel gestopt met werken, maar werk werkt nog niet helemaal mee. Moest gisteren en vandaag nog even mijn clienten overdragen (dat zijn er nogal wat) en nieuwe leidinggevende wilde toch nog slag om arm..dus moet ik over twee weken weer praten met arboarts om te bezien of ik toch niet nog ergens wat uurtjes weer kan gaan werken...sjeez, nou ja, ik doe niks wat niet goed voelt, en zonodig zeg ik gewoon nee. Eerst maar eens zien of die prikkelbare baarmoeder wat rustiger is over twee weken.

Het gaat hard nu vind ik. Nog maar 13 weken (in mijn geval dan) en voor sommigen van jullie nog korter!

Begin nu ook wel nesteldrang te krijgen en heb de eerste kleertjes al in de kast gelegd. Baby heeft nog geen eigen kamer wanner het geboren wordt, en zal eerste tijd bij ons op de kamer liggen, en de meeste kleertjes in de kast van broer. Zal wel even behelpen worden, maar ja, we bouwen aan iets moois!

Fijn Tinkerbellen dat de groei oke is!

Hier ook een keurige baby van juist formaat...;) 26e mag ik weer komen!

Groet! Kinke
Hoi meiden,

Renske, wat zielig voor je konijntje. Hopelijk is hij snel van die kap af.

Tinkerbellen, gelukkig zat het helemaal goed met de groei van je kleintje. En toch leuk dat je je kindje weer hebt gezien.

Mirjam, rustig aan doen hoor! Ik herken het helemaal, als ik te druk ben dan gaat hier ook de kraan open. Desnoods maar wat minder lesuren maken of zo. En wel lekker dat je over drie weken al vrij bent. Pfff ik moet nog ruim 6 weken! Vind het nu al zwaar soms. Maandag was ik ook een beetje uitgevallen tegen een paar jongens die maar steeds aan het klieren waren en elkaar maar in de haren bleven vliegen.

En je hebt dus een krachtig kindje dat hij zo hard schopt.

Kinke, wat erg zeg van jouw vader. Sterkte daarmee!

Fijn wel dat jij het ook herkent van de peuterpuberteit. Na zondag gaat het hier weer een stuk beter gelukkig, ik heb het idee dat ons humeur wel op elkaar wisselwerkt.

Grappig ja, ik voel nu ook alweer af en toe dat de baby de hik heeft. Mijn zoontje had dat zo ontzettend veel (schijnen gulzige baby's te worden dan, klopte bij mijn zoon ook echt haha). Verder zijn de schopjes hier nog best heel lief eigenlijk, nog geen echt harde gehad, wel veel en vaak.

Wat stom van je werk zeg, dat ze al aan je lopen te trekken. Gewoon voor jezelf kiezen hoor. Maar volgens mij zijn arboartsen met zwangere vrouwen niet al te moeilijk, ze willen natuurlijk geen vroeggeboorte op hun geweten hebben.

Hier gaat het prima verder. Ik heb de afgelopen dagen erg genoten van mijn zoontje. Af en toe is het echt keihard lachen met hem, zo gezellig. En als ik niet teveel doe, dan voel ik me ook goed. Hopelijk blijft dat ook wel even zo. Wel merk ik dat het warme weer in combinatie met werken me wel zwaar begint te vallen. Gelukkig is er af en toe een onweersbui zodat het niet te warm wordt.

xx Rosi
poeh Kinke, wat naar allemaal.

Moet eerlijk zeggen dat ik mezelf ook nog wel zo zie eindigne,... veels te veel stress op het moment en veel te druk, lange dagen enzo.

Nou ja, hoop dat ik voor mezelf op tijd op de rem kan trappen als het echt niet meer gaat.

Verder alles goed hier, kleine is bij vlagen heel druk en dan ineens voel ik hem/haar weer een heel tijdje haast niet. Meestal beweegt het veel meer als ik eindelijk even rustig op een stoel zit uit te puffen, plaaggeest :D
Ha meiden,

Allereerst, een knuffel voor Kinke *; Wat naar dat je vader zo ziek is en dat je zoveel stress hebt op het moment. Let je goed op jezelf? Rustig aan doen is volgens mij het enige wat je kunt doen. En bij de arboarts gewoon rustig je verhaal vertellen, en niet vergeten wat dan met name de lichamelijke klachten zijn. Ik denk dat als jij heel duidelijk aangeeft dat werken een negatieve invloed heeft op je fysieke toestand, ze dan wel mee zullen werken hoor. En dat is dan ook weer fijn voor jou, als de bedrijfsarts achter je staat, dan kan je baas verder ook niks (ik ben personeelsadviseur en heb er af en toe mee te maken). STERKTE gewenst in ieder geval.

En ik lees dat de andere meiden ook hartstikke druk zijn en dat ons dat zwaarder gaat vallen nu we letterlijk zwaarder worden. Ik herken het wel hoor! Alles kost wat meer energie nu, en die buik gaat toch wel een beetje in de weg zitten he? Ik was vanochtend de commode aan het schuren, en ik kon op een gegeven moment wel janken (zat ook iets te lang gehurkt en dat gaat niet meer zo makkelijk met die buik) Ik heb het afgeraffeld en vriend mag morgen de rest doen. Als ik met de boodschappen sjouw, staat het zweet op mijn voorhoofd..... Zie je mensen echt zo medelijdend kijken, haha.

Dus meiden, zoals mijn verloskundige al streng zei: " je moet rekening houden met het feit dat je zwanger bent, en je leven er op aan passen" Gelukkig heeft ze niet in mijn agenda gekeken voor de komende weken, hihi.

Fijn weekend en heel veel liefs, Kes

ps. Rosi, jij komt uit Utrecht toch (of heb ik dat verkeerd onthouden?) Ik hoorde dat de kans dat je in het Diak kunt bevallen 50/50 is, omdat het heel erg populair schijnt te zijn. Alternatieven zijn UVC en Oudenrijn. Ik wil liever niet in Oudenrijn!
Dank voor je knuffel Kessie, lief!:) en alle anderen overigens ook dank!:)

Ik woon ook in Utrecht. Bij geboorte zoon begon ik thuis, maar moest ik halverwege (haha, na 12 uur weeen dus) toch naar ziekenhuis. Had mazzel dat er dus plek was in Diak, want daar ben ik in kamer 4 (een balzaal met stereo aan de muur) bevallen van zoon. Prima allemaal. Gewoon proberen dus, en ach, 50% kans, is toch mooi de helft kans!!

Ik zit nu biuj het WKZ, en heb eerlijk gezegd geen idee hoe het straks gaat verlopen. Ze zijn een beetje dubbel bezig, want opzich mag ik thuis bevallen en mocht ik er dan toch voor kiezen in het ziekenhuis te willen bevallen dat is dat in principe voor eigen rekening..maar tevens hebben we te horen gekregen dat er een kans is dat deze baby moet worden opgenomen in het ziekenhuis na de geboorte omdat ik thyrax slik voor mijn schildklier...en ja, als die kans bestaat, natúúrlijk wil ik dan in het ziekenhuis bevallen, dat is aan alle kanten dan veiliger lijkt me....dat vind ik eigenlijk indicatie genoeg.

Weten jullie al wat jullie doen? Thuis of ziekenhuis?
Hoi allemaal,

Kessie, goed onthouden! Ik kom inderdaad uit Utrecht. Ik ben net als Kinke in het Diak in zo'n heerlijke kraamsuite bevallen. Vooral lekker als je daarna kunt blijven slapen samen met man en kind in de suite. Grappig was dat toen ik moest bevallen, er met ons erbij maar 4 suites bezet waren en de zusters ook alle tijd voor ons hadden. Aan het einde van mijn kraamweek hoorde ik van de kraamhulp dat er zo'n geboortegolf was dat ouders met hun kindje al te vroeg naar huis werden gestuurd, zonder dat er kraamzorg geregeld was etc. Dus geluk gehad. Hopelijk is dat deze keer weer zo, hoewel ik al van een operatie-assistente hoorde dat er in september weer een geboortegolf zit aan te komen. Nou ja we zien het wel haha.

Ouderijn zit ik ook niet zo op te wachten, WKZ is UMC toch? Dat is volgens mij ook best wel goed. Ik wil sowieso in het ziekenhuis bevallen. Vorige keer was het medisch omdat mijn vliezen eerder waren gebroken en mijn weeen niet meteen op gang kwamen. We gingen naar het ziekenhuis om te kijken hoe het met de baby ging en konden daar meteen blijven omdat ik al vrij snel 6 cm ontsluiting had. Door de verloskundige werd me aangeraden om nu weer voor het ziekenhuis te gaan, vanwege de moeilijke schouderontwikkeling (wil zeggen dat schouder bleef steken)

Ben ook benieuwd hoe de rest het wil gaan doen.

xx Rosi
Hallo meiden,

sorry dat ik nu pas weer reager maar ook hier veel drukte en stres. Gelukkig nog maar 6 wken en dan ga ik met verlof.

Ik heb net even snel alles weer doorgelezen, maar ook nu weer weinig tijd om uitgebreid te reageren. Ga dat van de week doen.

In ieder geval wil ik Kinke even een hart onder riem steken. Denk aan jezelf en de kleine in je buik. Op dit moment is alleen dat belangrijk! Sterkte.

Als alles goed blijft gaan dan ga ik thuis bevallen.

Liefs Floor
Ha, nog een Utregter!! Diak klinkt echt het beste met die kraamsuites. We zullen wel zien. Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen, vind het gewoon een prettig idee. Bovendien is ons huis erg gehorig, en zou ik niet lekker op mijn gemak liggen als ik weet dat de buren mee kunnen genieten.

Ik moet trouwens over 2 weken voor een placentalokalisatie een echo laten maken. Bij 20 weken lag ie nog niet goed. Ben benieuwd!!! Als de placenta niet goed ligt, dan krijg je sowieso een keizersnee. Ik merk aan mezelf dat ik veel meer over de bevalling aan het nadenken ben dan in het begin van de zwangerschap (ook wel logisch natuurlijk) Ik zie er wel een beetje tegenop eigenlijk, ben niet zo'n held :( maar ja, hij moet er toch uit he...... ;)
Heeey meiden,

Nou nog 2 weken en dan is het gelukkig vakantie zeg. Ben er echt wel

zo aan toe, pfff. Merk echt dat ik toch nog teveel doe op een dag dat ik werk, maar ja minder gaat ook niet echt, dus dat is weer lastig.

Maar de komende 2 weken komen we ook nog wel door. En daarna alles

lekker rustig aan doen. Heerlijk.

Ik doe in de weekeinden echt heel bewust rustig aan omdat ik anders last

krijg van mijn bekkenbodemspieren en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik merk het echt als ik teveel doe. Dus dat is wel beetje jammer.

Gelukkig kan ik op maandag en dinsdag ook echt nog rustig aan doen, dus

dat doe ik ook echt bewust dan.

Tinkerbellen meid wat fijn dat het allemaal gewoon goed is met de groei.

Toch vervelend om dat te horen, maar gelukkig is het niet zo.Ik moet

nog 6 dagen werken. jahoe. Had je nog iemand kunnen charteren om mee te gaan??

Mirjam ik ken je gevoel wel hoor, die laatste weken zijn altijd zo hectisch voordat het voorbij is. maar daarna lekker genieten van de rust.

Doe rustig aan meid, en als je straks vakantie hebt, lekker genieten!

Kinke raar zeg he dat onze laatste loodjes er bijna aankomen. Echt ongelooflijk.  hier nog niet gevoeld dat de baby de hik heeft, dus ben benieuwd. Wel balen dat er zo gereageerd wordt op je werk zeg. Zijn jullie aan het verbouwen dan,of hebben jullie en nieuw huis gekocht??

Ik ga in principe gewoon thuis bevallen, ziekenhuis is nog geen 5 minuten rijden hiervandaan, dus vind ik het niet heel erg.

Rosi ik vind die buien ook heerlijk hoor, dat warme weer is al nooit mijn favoriet. En in combinatie met zwanger zijn is het helemaal niet om uit te houden.

Denna hier ook zo'n plaaggeest hoor, denk je eindelijk rust te hebben hihi.

Kessie ik ben ook iemand die echt pas op de plaats heeft moeten maken voor mijn zwangerschap hoor. Als ik dat niet doe krijg ik het dubbel zo hard terug en dat is ook niet alles natuurlijk.

Ben benieuwd joh van je placenta, hopelijk ligt het gewoon goed allemaal, zodat je lekker thuis kan bevallen.

Floor ook jij bijna verlof heerlijk hoor, lekker aftellen!!

Fijne zondag nog meiden

Liefs Rens
*; fijn, die harten onder de riem. Ze doen goed!

Ik ben een zeef aan het worden, een mega-vergiet...vergeet alles weer de minuut nadat het me verteld is..echt heel erg!

Heb net wel drie keer gekeken wie ook alweer gereageerd hebben en verdorie, ben het dus nu alweer kwijt..Renske en Floor dacht ik..heheh,

Renske, jij woont dus 5 minuten van ziekenhuis, da's wel lekker...en gehorig huis, ach ja, hier ook, maar geloof me, op het moment dat die bevalling begint denk je niet aan de gehorigheid. Werkelijkheid verdwijnt vliegensvlug naar de achtergrond, je zit dan echt in je eigen coconnetje, alles draait om je weeen en je kind. Heel psychedelisch!

Floor, spannend van je placenta inderdaad. Kan me voorstellen dat je daar veel mee bezig bent nu. Uitzicht op keizersnee is ook niet fijn, noch leuk, maar ja, wat moet dat moet, je kind staat voorop. Ik had bij zoon ook een laag-liggende placenta, en die bleek uiteindelijk wel hoog genoeg te liggen dat ik veilig kon bevallen. Ik hoop dat het bij jou ook goed komt. En zo niet, neem jezelf dan niks kwalijk!

Zo te lezen is iedereen druk moementeel, en kijkt iedereen uit naar verlof. Hoe dichterbij, hoe meer het gaat kriebelen he!

Liefs, Kinke
:$ Zie je wel, zeef.....Kessie dus sterkte met de placentalokalisatie (oh, scrabble, 3x woordwaarde ;);))

En Floor, nog even volhouden, jij ook niet teveel stressen!!
Whaah Rens, nog maar 2 weken werken en dan verlof?! Lekker joh! Ik moet er nog 5! Maar het gaat nog best hoor (heb kantoorfunctie en is goed te doen). Ik vind het best wel lastig om straks alles te moeten loslaten (ben nogal een controlfreak en ga straks vast elke dag bellen om te vragen hoe het gaat)

Ik zie mezelf al zitten, in een snoeihete augustusmaand, hangend van ellende in een zwembadje, wachtend tot de bevalling losbreekt ;) haha. Jaja meiden, laten we duimen voor een koele zomer!

En voor mijn eigen gevoel wil ik graag in het ziekenhuis bevallen, vind het een veiliger idee en ben bang dat ik me toch "geremd" zou voelen in mijn eigen huis. Ik wurm mezelf het Diak hopelijk in (met die fijne balzalen van kraamsuites) Hoewel ik dus ook rekening houd met een keizersnee :( nee, ik zal het mezelf niet kwalijk nemen, maar ik zal toch balen. Maar goed, een gezond ventje gaat voor alles.

Liefs, Kes

p.s. placentalokalisatie, wat een woord ja :D
Hey!

Wat zijn we allemaal druk bezig! Gelukkig komt het moment dat we met verlof mogen gaan steeds dichterbij. Ik moet nog twee weken (acht dagen) en dan zit het voor mij er op. Ik zie er zooo naar uit. De vervangende werkzaamheden die ik moet verrichten zijn nu eenmaal niet zo heel erg leuk/interessant en ik word nu toch echt veel sneller moe, buiten adem en krijg het heel snel heel warm (opvliegers?). Gelukkig nog maar even:)

Wij zijn nu eindelijk begonnen met het leeghalen van het kamertje dat de babykamer moet worden en ik ben nu echt op speurtocht uitgegaan naar leuke meubeltjes. Wat zijn kinderwagens trouwens ontzettend duur!

Als alles goed gaat ga ik waarschijnlijk ook thuis bevallen. Ik twijfel nog een heel klein beetje omdat ik nog niet zo goed weet hoe ik dat allemaal aan moet pakken qua bed, beperkte ruimte in de slaapkamer enz.

rosi: wat een luxe zeg zo'n suite. Als ik zoiets lees dan denk ik direct: laat mij ook maar lekker in het ziekenhuis bevallen, dat scheelt thuis zoveel rotzooi en gedoe! Nou ja, ik kan er nog even over nadenken....

floor: niet te veel stressen hoor! En jij dus ook al bijna verlof; lekker.

kessie: ik hoop zo voor je dat de placenta goed ligt. Kan me voorstellen dat je vanwege dit gedoe extra tegen de bevalling opziet. Moet eerlijk zeggen dat ik ook nu pas over het hoe en wat van bevallen na begin te denken.

renske: ik ben uiteindelijk alleen naar de echo gegaan (niemand kon mee:(), maar ik had gelukkig een hele leuke echoscopiste die er uitgebreid de tijd voor nam en veel erbij vertelde. Jammergenoeg werkte de kleine niet zo mee en kreeg ze het niet voor elkaar een foto van het hoofdje te maken.

Maar 'k heb wel een mooie foto van een voetje meegekregen:-)

kinke: sterkte met alles! Mag je nu wel gewoon thuisblijven van je werk of doen ze nog steeds ze moeilijk? En hoe is het met je vader? Ik hoop dat je tussen alles door nog de rust vind om te genieten van je zwangerschap*;

Vanavond heb ik trouwens de eerste bijeenkomst van mijn zwangerschapscursus; ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn. Morgenavond ga ik samen met mijn man naar een algemene informatieavond over de bevalling en erna en volgende week naar een informatieavond over borstvoeding. Pfff, het begint nu wel echt te worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven