September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, THIES is er! Zie foto's op msn!

Even kort het verhaal:

Gisteravond werd ik om 23.50 wakker van brekende dijken..enorme gutsen water!! Ziekenhuis gebeld, erheen, de weeen begonnen direct, net als destijds met Zoon1.

Ik had alleen dit keer rug en been weeen..niet fijn, errrug pijnlijk!

Om 4 uur had ik 4cm..op zich netjes maar niet echt opschietend..douchen, ik mocht pijnstilling (ruggeprik) dus werd naar andere verdieping gebracht (medische indicatie).

Ondertussen nog ergere weeen, dus aldaar opnieuw kijken, had ik ineens 7! Anaesthesist was al onderweg, maar uiteindelijk heb ik maar gekozen voor geen pijnstilling, omdat het nu toch wel hard ging.

Afijn, na weer een uur had ik 8-9 cm, en uiteindelijk is Thies om 6.43 ter wereld gekomen. Helemaal blakend gezond, 4250 gram, 51 cm lang. Mama een knip en een scheur, die alsnog even gehecht moest worden, deels zonder verdoving, auw auw.

Nu zijn we thuis. Heb al bloedblaren op tepels want Thies drinkt erg krachtig!

Maar wow, wat een belevenis. Heb nu nog weeen, en ben beurs, maar oh zo trots. Heb het helemaal zelf gedaan!

Net geprobeerd te slapen, maar teveel adrenaline. Ga nu thee drinken beneden!

Tinkerbellen..hebben we een tweeling??

Tot later!!
gefeliciteerd Kinke! ik lees net je bericht en wat een mooie naam zeg, Thies. super. je hebt reden om trots te zijn hoor! zo'n flink karwei geklaard en een prachtige zoon erbij. heb even je plaatjes bekeken. ja, die naweeen zijn heftig he. hee en de adrenaline neemt straks wel af

mooi hoor.

zo nu nog 3 te gaan. ben benieuwd hoe het is? nog meer babies erbij?

inderdaad zoalsKinke eerder al zei, veel zonen geboren. en vooral veel met 2 zonen nu. leuk he al die jongetjes. hmm de testosteron valt hier wel mee, ik heb van die softies gebaard lekker rustig. zoon1 moest de eerste week niets van zijn nieuwe broertje weten. liep neeschuddend door de kamer als Tobias in zijn vizier lag. maar nu geeft hij af en toe een kusje en lacht. soms denk ik wel wat een toneelspel want het klinkt nog niet echt die lach. hij ziet ons natuurlijk lief doen tegen Tobias en doet dat na. komt vanzelf wel.

Kinke geniet! de rest ook natuurlijk. veel liefs maar weer. mamalijn
Kinke en Floor, jullie allebeide van harte gefeliciteerd met de geboorte van Thies en Julia!

Ik ben inmiddels ook moeder geworden! Geen tweeling met Kinke; bij mij braken zondagavond om 23.00 de vliezen. Bij nadere inspectie bleek er ontlasting in het vruchtwater te zitten en zijn we naar het ziekenhuis vertrokken. Ik had op dat moment amper weeën, maar met een infuus werden de weeën iets op gang geholpen en zo'n acht uur later werd mijn dochter Froukje geboren.

Wij moesten beide 24 uur in het ziekenhuis blijven ter observatie en zijn vanmiddag weer thuis gekomen. Alles gaat verder eigenlijk hartstikke goed: moe, een beetje last van de hechtingen (ook hier een knip), maar Froukje drinkt goed en ik ben ontzettend trots op mijn mooie dochter en blij dat ik weer thuis ben
Foto's op de msn komen morgen hoop ik.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, alweer 3 baby's erbij!

Kinke, Floor en Tinkerbellen, van harte gefeliciteerd met Thies, Julia en Froukje.
hoera hoera ook nog voor Floor met Julia, en jij Tinkerbellen met Froukje. leuke namen voor deze meisjes! zal mijn man even op de hoogte stellen. hij zegt Tinkerbellen gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!

mirjam hoe maak je die leuke smilies?

mamalijn
Rosi, jij natuurlijk ook nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!!! Had je door alle drukte hier nog niet gefeliciteerd.

Heb nog steeds geen tijd gehad om alles bij te lezen, hopen dat dat vanavond lukt. Denk dat morgen de foto's van ons mannetje op MSN staan. Moest me weer even opnieuw aanmelden ivm het crashen van mijn laptop.
mamalijn, dan klik je 'reageer' aan, boven het kader waarin je je boodschap tikt
mamalijn, dan klik je 'reageer' aan, boven het kader waarin je je boodschap tikt. Dan zie je helemaal aan de rechterkant een smile icoontje. Daaronder zitten alle plaatjes
Kinke en Tinkerbellen, gefeliciteerd met jullie Thies en Froukje!! Leuke namen inderdaad! En wat spannend zeg Tinkerbellen, ontlasting in het vruchtwater, gelukkig is alles goed gegaan. En Kinke, wat lekker voor je dat je het helemaal op eigen kracht hebt kunnen doen, en nog relatief snel, zeker in vergelijk met je eerste bevalling. Is het je meegevallen? Wel knip en scheur dus, hoop dat je er niet al te veel last van hebt.

Jullie zijn allebei dus alweer thuis, lekker genieten van jullie kindjes en laat je verwennen door de kraamhulp!

Leuk ook dat jullie alweer zo snel op het forum zijn!

Mirjam, hoe gaat het nu met je? Werkt het beter voor je om te kolven? En pakt Jurjen de fles ook goed?

Wij hebben onze laatste dag kraamhulp gehad. De laatste drie dagen hadden we een andere, die was echt super! Ik vind het erg jammer dat ze weg is, ze maakte lekker fruit voor me 's middags, deed voorbereidend werk voor het koken en maakte het hele huis schoon, heerlijk.

Verder doet zoontje het nog steeds heel erg goed. We zitten op zo'n 9 voedingen per 24 uur en meestal heeft hij 1 of 2x per dag een uurtje krampjes. Helaas was dat afgelopen dag om 7 uur 's ochtends.

Zoon 1 is net als jouw zoontje was Mamalijn, hij wil nog steeds niet veel van zijn broertje weten. Ik hoop dat het gaat komen, ik wil het niet forceren maar moet er wel voor oppassen dat hij zijn broertje wel genoeg te zien krijgt. Ik leg hem eigenlijk het liefst steeds in zijn wiegje, omdat hij daar toch het beste slaapt en dan niet zoveel lawaai om zijn oren krijgt.

Kaatje, nu jij nog! Die volle maan lijkt misschien toch te werken, wie zal het zeggen?

xx Rosi
Kinke, mooie foto's hoor op de msn! Je ziet er stralend en supertrots uit op die foto van vlak na de bevalling, mooi!
meiden ik kom morgenochtend echt ff reageren, heb nu alleen ff het schema aanpast.

Nu alleen nog goed nieuws horen van kaatje en van leonietje en dan zijn we compleet.

Floor gefeliciteerd met Julia hopelijk mag jullie meisje snel mee naar huis toe

Kinke goed hoor alles zelf gedaan, gefeliciteerd met Thies

Tinkerbellen jij dus dagje eerder dan kinke maar ook van harte gefeliciteerd met froukje

tot morgen meiden

liefs rens
hee hallo allemaal

Tinkerbellen, waarom moesten jij en Froukje 24 uur in het ziekenhuis blijven? Ging het niet zo goed met Froukje? Gelukkig zijn jullie weer thuis.

Floor, wat ontzettend naar dat Julia 2 weken in het ziekenhuis moet blijven. Wat is de reden daarvoor? Wat zal dat naar voor jullie zijn zeg. Hoe vaak ga je overdag naar Julia toe? Sterkte!

Kinke, hoe gaat het met de hechtingen? Voel je ze erg zitten? Na een week dacht ik dat het bij mij nooooooooooit meer goed zou komen, maar nu trekt het inderdaad weer allemaal bij. Alleen heb een aambei cadeau gekregen en het kuurtje dat ik heb werkt voor geen ene meter.

Kessie: En heb je de cinababy al gekocht? Jurjen krijgt het ook. Weet niet zeker of het ook wel echt werkt, maar hij vindt het in ieder geval heerlijke druppeltjes. Begint echt te smakken en kijkt dan super tevreden. En dat terwijl het volgens mij ontzettend ranzig moet smaken. Vervelend zijn die krampjes he? Ben blij als die over zijn.

Rosi en mamalijn, ik kan me wel voorstellen hoor dat jullie zoontjes nog erg moeten wennen aan de baby. Het is ook niet niks, zo'n klein hummeltje opeens in huis, waar toch wel veel aandacht naar uit gaat. Succes ermee.

Kaatje en leonietje, ik hoop dat jullie ook snel jullie baby in handen mogen houden. Het lijkt me helemaal niet leuk, nu iedereen hier een klein lief babietje heeft en die van jullie nog in de buik zitten. KOM MAAR TEVOORSCHIJN!!

Ik moet straks met Jurjen naar het ziekenhuis voor nacontrole. Ik denk dat ze nog een keer goed naar zijn hartje gaan luisteren. Even afwachten, maar ik maak me er geen zorgen over.

Gisteren naar het consultatiebureau. Gelukkig hadden we een aardige kinderarts, (je hoort soms van die verhalen). Omdat ik zo loop te kloten met de borstvoeding en Jurjen nog niet op zijn geboortegewicht zit, moeten we gaan bijvoeden. Dat neemt bij mij wel wat stress weg. Overdag kolf ik nu, maar dat lukt nog niet zo goed. Soms komt er echt maar weinig uit. Daar maakte ik me super druk over, maar nu kolf ik dus af en als hij nog dorst heeft krijgt hij bijvoeding. 's Nachts probeer ik wel borstvoeding te geven, maar ik vraag me af of hij wel voldoende binnenkrijgt. Als het goed is krijg ik vandaag een neusspray die de toeschietreflex moet stimuleren, waardoor het kolven beter moet gaan. Even afwachten hoe het zal gaan. Volgens de arts zou zijn huilgedrag wel eens in verband kunnen worden gebracht met dorst. Wat zielig he? Natuurlijk heeft hij daar de boel ook bij elkaar geschreeuwd, iedereen stond echt vol medelijden naar ons te kijken. Maar gisteren heeft hij wel voor het eerst 2x een uur alleen in de reiswieg gelegen. Dat is voor ons al een hele opluchting. Vanmiddag komt er nog een vrouw van het consultatiebureau die naar mijn borstvoeding gaat kijken. Omdat het dus zo ontzettend veel pijn doet, gaat ze kijken of ik hem wel goed aanleg. We zullen zien.

tot later!
Zo, weer twee baby's erbij! Tinkerbellen en Kinke van harte gefeliciteerd met jullie dochter en zoon! Super hoor! Klinkt allebei als een redelijk vlotte bevalling, is het jullie een beetje meegevallen? Iniedergeval lekker genieten allebei, lekker laten vertroetelen!!!

Floor, hoe gaat het met jou? Ben je zelf alweer een klein beetje op de been? Ik hoop voor jullie dat jullie Julia snel mee naar huis mogen nemen, kan me voorstellen dat het 'leeg' aanvoelt zo thuis zonder haar.

Rosi, dat klinkt inderdaad als een fijne kraamverzorgster zeg!

Mirjam, ben benieuwd hoe het was in het ziekenhuis. Kan me goed voorstellen dat het stress oplevert als je denkt dat hij te weinig voeding binnenkrijgt. Ik heb een soort van borstvoedingscursus (ging uit van de kraamzorg) gehad, en daar werd die neusspray ook genoemd, schijnt écht heel goed te werken.

Vandaag is mijn uitgerekende datum, maar vooralsnog geen gerommel... Probeer er maar niet te veel aan te denken en gewoon lekker te gaan rommelen in huis!

xxx
Goedmorgen!

Nou hier een moeie maar voldane moeder hoor. Heb weinig geslapen nog, maar Thies doet het buitengewoon goed. Sta er van te kijken. Hij hapt goed toe. Vannacht wel veel en vaak en wat mopperen want hij drinkt al wel wat en heeft dus krampjes.

Zoon1 is vooralsnog heel lief voor zijn broertje. legt er een knuffeltje bij, geeft kusje als hij gaat slapen...heel aandoenlijk. Wacht maar tot hij doorkrijgt dat Thies niet meer weggaat....

Tinkerbellen, gefeliciteerd met je dochter!! Goed dat jullie voor de zekerheid nog even 24 uur gebleven zijn, dat voelt een stuk geruster als je weer thuis bent lijkt me.

Nu jullie nog Kaatje en Leonietje! Ben erg benieuwd.

Ik heb een prima kraamhulp overigens, lief mens, leuk ook wel en goed mee te praten. Ervaren, ook fijn.

Verder fiks last van knip en scheur (klinkt als een of ander doe-het-zelf-freubel-tijdschrift!) dus ik ga straks eens met een koud compres zitten, om de zwelling weg te nemen. Heb in de spiegel gekeken...blauw, blauw!! Auw auw!

Ik weet dat het weer wegtrekt met een week oid. Alleen die knip staat nogal strak..tis duidelijk anders dan scheur. Tsja...

Ik ga weer even koffie drinken, en hee! een beschuitje........;-)
Yihoe, nog 2 september baby's erbij!!!

Kinke en Tinkerbellen van harte gefeliciteerd!!!!!!!! Geniet lekker van jullie zoon en dochter en de kraamtijd.

Sjee, tis blijkbaar wel in de mode om te knippen of niet dan? Hebben de vlos's zeker een cursus knippen en hechten gehad ofzo? Effe volhouden, je bent straks zooo opgelucht als die hechtingen eruit zijn (of zijn het van die zelf oplosbare?)

Gogogogo, Kaatje en Leonietje. Het zou leuk zijn als die van jullie ook nog in september komen (hoewel oktober kindje is ook leuk natuurlijk)

Liefs, Kes
Ik heb de oplosbare plak en knipversie!! Ben benieuwd. Verder merk ik nu wel dat ik gisteren heftig bevallen ben hoor. tril beetje van de spierpijn (echt overal!) en ben inderdaad zeer gevoelig down under..Ik denk niet dat ik de enige ben........

Rosi, zag trouwens dat je vroeg over schildklier; ik weet niet wat kind van Daphne heeft, maar dit is de ziekte van Hashimoto..'t schijnt nogal vaak voor te komen!

Afijn, ik ga zo maar eens op bed liggen..half 10 nog eens voeden en dan kijken hoe Thies verder de avond in gaat.........

Liefs! Kinke

Oh trouwens ook weer even foto's bekeken; leuk!!
heeey meiden,

Zo hehe ff rust hopelijk haha. Neehoor ik heb wat dat betreft een super dochter. Ben sinds paar dagen bezig om haar soort van in te bakeren in hydrofiele luiers. Hierdoor slaapt ze veel beter en ook langer overdag.Dus dat is wel zo lekker voor haar denk ik.

Vanaf volgende week woensdag tot de woensdag daarop gaat vriendlief naar Amerika toe. Hij gaat daar helpen om wat dingen te verzamelen die ze daar nodig hebben voor zijn bedrijf. Hier kwam die afgelopen maandag pas mee dus ik vond het wel ff schrikken en vond het niet leuk dat die ging. Maar na een nachtje slapen

ben ik van mening dat ik hem niet echt kan tegenhouden omdat hij vaker heeft aangegeven dat die het leuk vind.

En het zal wel ff heftig worden die week maar ja ik kom er wel. Ga hem waarschijnlijk in ieder geval wegbrengen en halen. Is wel zo gezellig en zie ik hem ook sneller hihi.

In die week ga ik lekker s avonds bij mijn vader en vrouw eten. En in het weekend ga ik naar mijn zus toe omdat daar ook mijn tante komt. En zondag vermaak ik me ook wel iemand.

Ik zit tussendoor nu trouwens gezellig naar mijn dochter te kijken. We hebben namelijk een webcam op haar kamer staan met infraroodlamp erbij. Dus kan zo ff spieken. Heel verslavend haha!!

De borstvoeding loopt ook lekker trouwens, kolf ook af en toe af zodat vriendlief een flesje kan geven. Wel zo leuk voor hem en ook makkelijk voor mij. Officieel wordt dat pas aangeraden om na 6 wekne te doen maar het gaat gewoon goed en ze weet ook goed het verschil tussen tepel en speen zeg maar. Ze gebruikt ook al een speen omdat ze een enorme zuigbehoefte heeft en ik niet zo'n zin had om iedere keer met mijn pink bij haar te zitten. Aangezien ze de pink van vriendlief niet lekker vind. Haha hoezo eigenwijs:).

Mirjam is het al gelukt om nu op de groep te komen? je hoeft trouwens niet persee msn zelf geinstalleerd te hebben

om op de groep te komen he. Je kunt er gewoon via internet komen zeg maar.Hoe loopt het nu met de bv??

Hoe ging de nacontrole van Jurjen in het ziekenhuis??

kaatje spannend wordt het meis, hopelijk komt jou ukkie ook snel.

Mamalijn in hoeverre kunnen kindjes in de bakerzak nog maaien met hun armpjes. Want het lijkt me ook wel wat voor

Floor.

Rosi wat fijn dat het zo goed ging met de kraamzorg zeg, ik had ook een super iemand dat is toch wel relaxed hoor.

Zit je zelf ook relaxter in je kraamtijd.

Floor kan me voorstellen dat het leeg is zo zonder je meisje thuis zeg. Hopelijk mag ze snel met jullie mee.

tis wel een scheetje zeg!!

Tinkerbellen wat een schatje is jou froukje ook zeg.Echt lief!!

Kinke je bent al snel weer actief naar de bevalling zeg.En de spierpijn is ook normaal hoor. Had ik ook maar dan in mijn

rug echt heel irritant.

Tot snel weer meiden

Liefs Rens
Goedemorgen!

Net controle bij de verloskundige gehad, alles was prima in orde. Volgens de verloskundige heeft de baby het voorlopig nog erg goed in mijn buik... op zich natuurlijk goed nieuws, maar ik hoop niet dat dat betekent dat het nog twee weken gaat duren... We zullen het maar afwachten!

Kinke, wat ben je al weer lekker actief, zoveel op het forum, gezellig! Heb je een goede nacht met Thies achter de rug? Wat lief trouwens hoe je andere zoontje op hem reageert zeg, echt schattig!

Renske, oeh, inderdaad best pittig een weekje zo zonder je vriend, maar het klinkt al alsof je lekker veel gepland hebt staan, dus dat gaat helemaal goed komen!!! Fijn ook dat de borstvoeding zo goed loopt!

Hier verder weinig te melden...

Liefs Kaatje
Hoi allemaal,

Nou nog 2 babietjes te gaan en we zijn allemaal moeder geworden! Ik hoop voor jullie Kaatje en Leonietje dat het niet al te lang meer zal duren. En dat jullie kindje het zo goed heeft in je buik zegt volgens mij niet veel over hoe lang het nog duurt hoor, daar kun je sowieso niet veel van zeggen volgens mij.

Maar de volle maan is alweer voorbij he, toch niet geholpen voor jou?

Renske, pittig hoor nu al een week lang alleen met je kleine meid. MAar volgens mij doet ze het heel goed allemaal en ga jij het best redden!

En hoe zijn de eerste nachten van de kersverse moeders (en hun baby's natuurlijk) gegaan? Alweer een beetje bij kunnen slapen?

Ik ben nu na een dikke week wel weer een beetje bijgekomen, maar ik slaap elke middag nog even en doe het verder ook nog lekker rustig aan.

Volgens mij hebben we gisteren de eerste regeldag gehad, vaak aangelegd en hem ook veel bij me genomen, dat werkte heel goed. En vanochtend hebben onze twee zoons ons de luxe gegund om tot 9.15 te slapen, zodat wij ook lekker wat langer konden slapen, heerlijk!!

Mirjam, geeft je vast een rustig gevoel om met bijvoeding te beginnen, zeker als Jurjen daardoor minder zou gaan huilen. Misschien kun je door vaak (en op een goede manier, zodat je er geen pijn aan overhoudt) aan te leggen je productie nog iets opkrikken. Wel fijn dat ze goed met je meedenken op het consultatiebureau!

Ik heb trouwens ook oplosbare hechtingen gekregen, heb er helemaal geen last van. Achteraf gezien mag ik blij zijn dat ik niet geknipt ben, want van die hechtingen heb ik veel meer last gehad. Weet niet meer wie het zei, maar ik ben ook getrakteerd op een reuzenaambei. Heb er wel een heel goed spul voor gekregen, maar dat is niet overal te koop. Het heet Curanol en bestaat uit zalf en pillen. Werkt erg goed!

Hoor zoontje huilen, voedingstijd!

xx Rosi
Jaaaah hier ook goed geslapen! Zowaar diep liggen pitten tussen de voedingen door vannacht. Thies kwam elke 3 uur ongeveer, heel netjes.

Stuwing komt nu wel op gang, en ik werd vanmiddag na het slaapje een beetje raar wakker, dus ik denk dat ook de hormonen gaan stuiteren nu. Voel me niet helemaal optimaal.

Ook de hechtingen zitten te trekken..helaas heb ik dus wel (ook!) de knip, en idd, daarvan heb ik veel meer last dan van de scheur. Hoe lang duurde dat helen destijds, Rosi? (of anderen die ooit een knip gehad hebben?)

Verder alleen nog wat spierpijn...maar dat is allemaal normaal. Ben vooral benieuwd hoe die stuwing gaat verlopen.

Renske, spannend dat je vriend een week weggaat..hou er rekening mee dat je voeding dan terug kan lopen, vanwege de spanning dat je het alleen "moet" gaan doen. Dan wordt je dochter dus ook onrustiger en huileriger..ligt niet aan jou dan! Misschien kun je moeder/schoonmoeder/vriendinnen inschakelen voor koken en boodschappen en wat andere lieve verzorging? Dan sta je er tenminste overdag niet alleen voor? Sterkte!!

Hoop dat het met iedereen goed gaat, Ik zit nog een beetje in mijn eigen koker merk ik hoor...niet zo gek natuurlijk, maar toch....

Leonietje en kaatje: Thies zat ook zo lekker bij mij, placenta was ook nog steeds prachtig volgens de artsen, en goed doorbloed (enorm dikke navelstreng ook!), dus het hoeft echt niet nog twee weken te duren..houd moed!! Ik leef mee met elke minuut wachten....

Liefs, Kinke
Kaatje: dus de baby heeft het nog goed naar zijn/haar zin in je buik. Hopen dat je niet nog 2 weken moet wachten. Wachten duurt zo lang. Maar over twee weken dan heb je de beeb in ieder geval wel in je armen.

Renske: kan me voorstellen dat je in eerste instantie niet staat te juichen dat je vriend voor een week naar amerika gaat. Ik zou het behoorlijk spannend vinden, om de boel een week alleen te moeten runnen. Ik baal er zelfs al een beetje van dat mijn man volgende week weer moet werken. Tot nu toe houdt hij de kleine man bezig wanneer ik bijv ga douchen. (anders is het histerisch brullen geblazen). Maar ook het kolven is lastig als ik alleen ben. Nou ja, ik zal het volgende week wel merken. Misschien past hij zich ook wel weer aan de situatie aan.

Rosi, ik gebruik ook een kuurtje Curanol, maar bij mij werkt het dus voor geen ene meter. Ik maak het kuurtje af en dan ga ik maar een andere zoeken. Zo'n aambei is reuze pijnlijk en vervelend. Hoop ze nooit meer te krijgen.

Gisteren zijn we voor nacontrole geweest in het ziekenhuis. Ze hebben naar het hartje geluisterd en de arts hoorde het onregelmatigheidje nog een paar keer. Maar het was wel een stuk minder. Over 3 maanden moeten we nog een keertje voor controle.

Heb inmiddels ook de neusspray in huis die de borstvoeding moet stimuleren tijdens het afkolven. Ik hoop dat het een beetje werkt. Ging gisteren nog even bij de thuiszorg langs om te vragen hoeveel het kost om een kolf apparaat te huren met 2 kolven, maar dat is onwijs duur. 2,50 per dag vragen ze er voor. Dat doen we dus maar niet. Heb wel een electrische kolf, maar je bent er toch een tijdje zoet mee.

ga eens even kijken wat ik zal gaan eten. Man is er niet, dus dat wordt in ieder geval een simpel gerechtje. Jurjen zit nu in de draagdoek, dus echt koken gaat dan niet.
oh ja renske, als het goed is moet je me nog accepteren bij msm voordat ik de foto's erop kan zetten. Zou je dat willen doen? Dank je!
Wat een rust hier op het forum. Iedereen is zeker druk in de weer met voeden, verschonen, huishouden, troosten. Het nieuwe ritme van de dag

Die van mij is echt een wakker kindje. Heeft nog niet geslapen vandaag (hoewel we wel brut hebben uitgeslapen). Nu ligt ie eindelijk rustig in zijn reiswiegje, maar ik hou mijn hart vast... het huilen kan ieder moment losbarten (zie het aan het gezwiep van de armpjes). Vannacht heeft ie voor het eerst een gedeelte van de nacht in zijn eigen bedje geslapen. Maar na de nachtvoeding waren de tranen te dik en uiteindelijk toch maar weer tussen ons in gelegd.

(even troosten, het huilen is begonnen)

zo een schone broek later, veel heen en weer gewieg en uiteindelijk lekker in de draagdoek, kan ik weer verder schrijven.

En nu is hij als een blok in slaap gevallen. De wereld is nog een beetje te groot voor hem geloof ik.

Renske, jij had het er ook over dat je floor aan het inbakeren was. Doe je dat alleen 's nachts of ook overdag? 's Nachts bakeren bij hem nu ook in (met 1 luierdoek), maar ik vraag me af of het voor hem ook goed is om het overdag te doen. In feite baker ik hem ook in wanneer hij in de draagdoek ligt. Alleen als ik hem overdag ook inbaker, ligt hij wel veel op zijn ruggetje en hij heeft een sterke voorkeur om naar links te kijken. Moet ie niet te veel doen, anders heeft ie straks een platte linkerkant.

haha we hebben vandaag die cd hallo wereld gekregen van Raffaela en minister rouvoet. Hebben jullie die ook al gehad? Gingen 'm voor de grap opzetten (jurjen was in dikke tranen) en hij was direct stil Heb 'm direct nog maar een paar keer gedraaid.

groetjes!
heey mirjam

ik pak floor in principe alleen s nachts in, maar komt ook omdat ze overdag heel wakker is hoor:).

Heb d'r net ook bij me gelegd in een fleece deken straks ingepakt, want inderdaad maaien van de armpjes. En toen lekker bij mij op het voedingskussen in slaap vallen.

Na tijdje weer terug in de box gelegd en daar is ze nu net wakker aan het worden.

Dus in principe alleen s nachts maar overdag valt ze heel vaak bij mij in slaap waar ze dus in principe ook straks ingepakt ligt zeg maar waardoor ze ook niet kan maaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven