September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denk dat het voor jurjen ook wel fijn is om lekker ingepakt te worden. In de box is tot nu toe ook nog niet gelukt. Misschien dat ie het ingepakt wel fijn vind. Heeft wel een paar keer in het wippertje gelegen (standje liggen) en dat vond ie wel oke (voor even dan)

Heb net op MSN gekeken. Wat een lieve baby's allemaal!!!! En wat hebben ze allemaal toch bossen met haren zeg! Ongelofelijk. Die van mij komen vandaag ook. Moet even in de leer hoe dat allemaal moet. (ben echt een drol op computergebied)
Hallo allemaal,

Hier gaat het goed allemaal, ik voel me best wel fit. Maar dat komt ook omdat zoontje eigenlijk nog steeds van voeding tot voeding slaapt en af en toe eens wakker is met krampjes. Hij huilt bijna nooit en is als hij wel huilt goed te troosten. Verder is man dus thuis en die doet veel met zoon1, waardoor ik ook de tijd heb om rust te pakken en elke dag even wat te slapen. Ik hoop dat dat nog even zo blijft! Voor nu geniet ik er erg van.

Vanochtend had man zoon1 naar de creche gebracht en toen was hij helemaal hysterisch geworden. Uiteindelijk gaf hij zelf aan dat hij wilde slapen en heeft man hem daar in bed gelegd. Maar toen was hij toch wel heel erg blijven huilen. Man kwam helemaal ontdaan terug. Toen hij er met de leidster over sprak, bleek dat hij sinds de geboorte van zoontje wel vaker dat soort buien heeft en ook als hij zijn zin niet krijgt erg door het lint kan gaan. Ik heb erg met hem te doen en weet nu niet hoe we hier nou mee om moeten gaan. Thuis gaat het best wel goed eigenlijk, maar hij krijgt hier natuurlijk ook wel veel aandacht en man gaat altijd wel 1 of 2x iets leuks met hem doen. Hoe ging dat met de andere kindjes hier die een broertje of zusje hebben gekregen?

Mirjam en Renske, ik weet niet of jullie het boek ook hebben gelezen van Ria Blom? Dat gaat ook over inbakeren en rust en regelmaat voor je kindje. Een van de dingen die ik er bij zoon1 uit heb gehaald is om hem te laten leren zelf in zijn eigen bedje in slaap te vallen. Ik haalde hem er altijd uit als hij huilde, denkend dat hij dus niet moe was als hij niet in slaap viel. Tot hij overdag bijna niet meer sliep maar wel huilde en eigenlijk alleen maar tegen mij aan wilde liggen en alleen in de draagzak bij mij in slaap viel. Bleek dat hij gewoon een inslaaphuiltje nodig had, en dan wel ineens langere stukken overdag kon slapen. Dit had ik pas door met een week of 6 en in het begin heb ik hem echt wel eens een half uur achter elkaar moeten laten huilen. Dan zat ik zelf dus ook te huilen, maar na een paar dagen zag ik wel dat het heel goed werkte! Ik hoop dat jullie hier ook iets aan kunnen hebben. Want baby's hebben ook overdag wel slaap nodig.

Kaatje, en Leonietje? Nog niks van jullie gehoord, betekent dat dat het dan toch is begonnen?

xx Rosi
Ha meiden,

nee hoor, hier iniedergeval nog niets aan de hand! Had alleen nog geen tijd gehad vandaag om achter de computer te kruipen. Mijn man was vandaag vrij, dus we zijn lekker gaan lunchen. Ik heb trouwens wel het idee dat ik erg wordt nagestaard: zo van, wat doet die nog op straat met zo'n enorm dikke toeter... maar ja, ik kan me moeilijk opsluiten, toch??!!!

Rosi, ik heb inderdaad al meer goede verhalen gehoord over dat boek van Ria Blom. Ga het zeker onthouden! Wat zielig van zoon 1 dat hij zo over zijn toeren was bij de creche zeg...

Leonietje, rommelt het bij jou al een beetje???

Liefs Kaatje
hee rosi

Ik heb hier wel wat liggen van Ria Blom. Gekregen van het consultatiebureau. Gaat ook over Rust en Regelmaat. Gaat alleen niet over inbakeren. Wat je zegt over je kind zelf leren inslapen, heb ik inderdaad gelezen. En ik denk ook wel dat dat heel belangrijk is. Maar Jurjen krijst stad en land bij elkaar en raakt in ademnood en dan vraag ik me af of ik er goed aan doe om hem te laten liggen. Lastig is dat. Afgelopen nacht hadden we met elkaar afgesproken om 10 minuten niet te reageren, maar toen hij weer zo overstuur was en in ademnood raakte, konden we hem toch niet zo laten liggen. Misschien ben ik er ook wel wat gevoeliger voor omdat we hem de eerste week zo min mogelijk mochten laten huilen ivm met de hersenschudding die hij had.

Wat naar trouwens dat de nieuwe baby toch wel het een en ander bij je zoontje los maakt. ik hoop dat hij snel zijn draai weer kan vinden.

groetjes!
hoi allemaal, ik meld me weer eens!

Renkse de bakerzak in een soort slaapzakje waarbij de babie met zijn/haar armen in de zak ligt. Tobias (en ook zoon1) kan zijn handen wel een beetje omhoog doen maar maaien lukt niet omdat de armen niet zo hoog kunnen komen. ik zoek wel even een fotootje op en zet op msn (als ik een duidelijke kan vinden hoor)

Rosi, wat ontzettend sneu voor je oudste. goh hij heeft er echt last van he dat er een broertje is. hier hebben we dat niet zo erg als jij beschrijft. ik had al eerder geschreven dat mijn oudste wel moet wennen, en de eerste week hoofdschuddend door de kamer liep als Tobias er ook was. maar dat is over. ik merk dat hij het nog niet fantastisch vindt, maar trekt wel bij.

en ik kan me voorstellen dat het voor jou en je man ook lastig is om te merken dat hij er moeite mee heeft. tja hoe je ermee om moet gaan? lastig. ik zou hem er af en toe bij betrekken en hem postieve aandacht geevn maar niet pushen. als ik de babie in bad doe of verschoon en de oudste is in de buurt dan mag hij even meekijken/helpen. maar merk ik dat hij het niet leuk vind, klaar dan is het ook goed. dus een beetje mee laten doen maar wel zolang hij het prettig vindt. dit werkt bij mijn zoon, weet natuurlijk niet of de jouwe er gevoelig voor is.

zo, heel verhaal alweer getypt! hier gaat alles verder oke. af en toe een zware dag (ik alleen met 2 kinders die wat huilen en piepen) maar over het algemeen gaat het prima. Tobias is vandaag precies 1 maand oud! het gaat zo snel, vinden jullie dat ook?

leuke fotos heeft iedereen laten zien! echt leuk om de babietjes te zien

zo, ik ga, mijn eerste verjaardag buiten de deur sinds 1 maand. opgetut en al ga ik even alleen weg

liefs en een fijn weekend! mamalijn
de foto's van jurjen staan op msn !!
Meld me ook weer even, met kraamtranen en al...barre nacht gehad en nu heel moe, ook erg veel (spier?) pijn in de rug, stuwing, en die %$*&^*hechtingen. T werd me even teveel vandaag. ook mensen die bellen en langs willen komen (met schare kinderen, ben ik niet zo blij mee) en gedoe. Ik trok het niet geheel. Nu eindelijk wat rust, al ligt zoon1 nog te hyperen in zijn bed, stuiterend van de energie (welke???) en zijn knuffels uit bed keilend....

Rosi, zoon1 laten we helpen, en dat vind hij leuk. Ik heb het met je te doen hoor, kan me voorstellen dat je hier een machteloos gevoel van krijgt, en niet weet wat te doen. heeft de creche zelf niet ook tips voor je? Misschien kennen ze dit doordat ze het vaker gezien hebben bij andere verse broertjes en zusjes?

Ik zal ook eens rondvragen aan kinderrijke vriendinnen of zij iets weten. Ik hoop dat het een fase is die snel overgaat.

Hier gaat zoon1 nog steeds lief om met Thies, al vraagt zoon1 wel meer aandacht. Die geeft vriend dan nu gelukkig, want ik heb de energie nog niet om allebei te handelen. Vind ik wel lastig merk ik!

Ria Blom heb ik nooit gelezen, maar ik heb zoon1 ook tijdelijk ingebakerd toen hij slecht sliep, ook overdag, en dat hielp wel.

Zelf inslaap leren komen is belangrijk, maar ik kan het me helemaal voorstellen dat je het niet redt als hij zo hardverscheurend huilt. Lukt het om hem dan te troosten en als hij wat rustiger is, terug te leggen? op die manier kun je hem misschien wel geruststellen, en toch in eigen bed in slaap laten vallen?

Kaatje en Leonietje, ben benieuwd wanneer jullie gaan ploffen hoor! Lekker naar buiten is goed, dat helpt vast!!

Sterkte!

Liefs Kinke
Goedemorgen!

Hier alles nog steeds rustig hoor, lekker van het weekend aan het genieten!

Mirjam, wat een mooie foto's van Jurjen zeg, echt een lieverd!

Mamalijn, wow, die kleine Tobias ook alweer een maand oud, gaat inderdaad hard dan he! Geniet er maar lekker van!

Kinke, oh oh, last van de kraamtranen, hoort erbij he! Voel je je wat beter? En heb je het erg druk met bezoek? Kan me voorstellen dat je niet op mensen met hele hordes kinderen zit te wachten inderdaad.

Hier verder geen nieuws, we wachten 'geduldig' af!
Tinkerbellen en Kinke gefeliciteerd!!! Wat heerlijk he om eindelijk de kleine in je armen te hebben!

Hier ook goed nieuws want Julia is gisteren thuis gekomen. Donderdag hebben de artsen naar haar hartje geluisterd en het poortje wat open stond is gesloten, de medicatie is gestopt en ze drinkt een stuk beter.

De eerste nacht ging ook aardig, al vond ik het borstvoeding er lastig. Ik gaf in het ziekenhuis al borstvoeding, maar dan werd ze voor de voeding gewogen en na de voeding en dan ga ik de rest met de fles en daarna kolfde ik. Thuis heb ik dus geen weegschaal en weet ik dus niet wat ze binnen krijgt, wat me erg onzeker maakt. Zat dat Mirjam dat ook heeft. Ze is nog ruim onder haar geboortegewicht en het was dus nog onzeker of ze wel mee naar huis mocht, maar ik vond het wel genoeg geweest. Ik heb gister de rest van de dag en de nacht alleen de fles gegeven en vanmorgen weer een combie van borstvoeding, fles en daarna afkloven maar ik was ondertussen anderhalf uur verder! Als dat zo doorgaat dan ben ik alleen maar met voeden bezig... Maarr ze heeft het vannacht goed gedaan. Ik moest haar echt wakker maken voor de voedingen. Ze sliep lekker door.

Aanstaande maandag krijg ik uitgestelde kraamzorg voor een paar dagen en ik hoop dat ze me een beetje kunnen helpen met het voeden, want dat maakt me een beetje onzeker en ik moet echt mijn ritme nog vinden over de dag. Hadden/hebben jullie dat ook? Pfff lijkt wel of ik de hele dag aan het rennen en vliegen ben en dan moet ik eigenlijk ook nog een beetje rustig doen met mijn buikwond, maar dat lukt gewoon niet. Maar goed verder ben ik ontzettend aan het genieten van haar. En ze begint nu te huilen dusss ik sluit weer even af.

Daaaag meiden!

liefs Floor
hoi hoi allemaal,

neeeeee er is nog niks gaande

was afgelopen donderdag bij de vlos en zij zei tegen mij dat ik er maar rekenig mee moest houden dat de bevalling pas aan het eind van volgende week zal plaats vinden.

zoon 1 was ook een week te laat en mijn buik was nog veel te soepel en de ruimte is nog voldoende gaf ze als argumenten.....

nou daar zat ik natuurlijk net niet op te wachten

voor de rest gaat het prima met mij. heb nog steeds geen last van vervelende dingen, alleen veel vocht in mijn voeten.

alle meiden die onder tussen wel mams zijn geworden VAN HARTE!!! wat is het bijzonder he!!

kaatje hoe is ie met jou??

ik heb ook af en toe het idee dat ze me aan en naar staren in de winkel. en al die mensen ( die je niet kent ) die dan aan je vragen:"hoe lang nog?"daar ben ik helemaal klaar mee! maar goed geduld is een schone zaak.

ik ga nu ff op de msn pagina fototjes kijken LEUK LEUK LEIK

groetjes en tot snel met baby uit de buik
Leonietje, nog even geduld hebben dus. Gek is dat he, dat mensen die je helemaal niet kent ineens dat soort dingen aan je vragen. Zou ik zelf geloof ik niet zo snel doen. Gelukkig maar dat je weinig klachten hebt, dan zijn die laatste dagen nog wel door te komen voor je.

FLoor, gefelictieerd!! Wat fijn dat Julia weer thuis is! Ik kan me heel goed voorstellen, zeker bij een kindje dat nog niet zo veel kracht heeft om zelf te drinken, dat je onzeker wordt over hoeveel voeding ze binnenkrijgt. Maar als ze 6 plasluiers op een dag heeft, dan kun je er vanuit gaan dat ze voldoende binnenkrijgt. Verder kan je kijken naar of ze tevreden is, hoe haar huid is en ook of ze goede klokgeluiden maakt bij het drinken.

Je kraamhulp zal je daar goed bij kunnen helpen. Wel balen dat je die pas maandag krijgt. Dat kolven en voeden, ja dan ben je 2x zo lang bezig, ik kan me goed voorstellen dat je jezelf voor je gevoel voorbij aan het rennen bent. Is je man ook thuis? Anders blijf jij gewoon op bed liggen en kan hij de verzorging van Julia verder doen?

Succes!!

Kinke, ook een hart onder de riem voor jou! Jij hebt dus klasiek op de derde dag kraamtranen. Laat het bezoek maar lekker nog even wachten en de telefoon kun je ook gerust laten rinkelen. Wij hebben erg weinig bezoek gehad de eerste week, en ik moet zeggen dat dat me prima is bevallen. Volgende week komen er wat mensen langs, maar zeker niet elke dag.

Hopelijk komt er vannacht weer een betere nacht aan en neemt de spierpijn en de pijn aan je hechtingen ook snel weer af. Ik kan het me niet precies meer herinneren maar volgens mij heb ik een week lang echt pijn gehad van het gaan zitten en weer opstaan en ging het daarna al wel iets beter. Maar ja ook dat vergeet je dus weer, want ik kan het me echt niet meer zo goed herinneren, alleen dat het erger was dan wat ik nu aan last heb.

Mirjam, ik kan me zo goed herinneren nog hoe moeilijk ik het vond om zoon te laten huilen als hij in slaap moest vallen. Zeker omdat ik dan nooit zeker wist of hij echt wel moe was, of dat hij misschien nog wel honger had of zo. Hij kon dan ook heel erg overstuur raken en ik kon hem helemaal niet kalmeren als ik dan even ging kijken. Maar na even doorzetten (huilend aan de keukentafel met alle deuren dicht zodat ik het gehuil niet zou horen) merkte ik wel dat het goed werkte, omdat hij zijn slaap ook zo hard nodig had. Dat zorgde er ook voor dat ik het minder moeilijk ging vinden en na verloop van tijd was het inslaap-huil-moment nog maar 5-10 minuten en later zelfs helemaal niets meer. Ik hoop dat het jou ook gaat lukken, want niet alleen Jurjen maar ook jij hebt je rust nodig! Overigens weet ik niet hoe het zit met dat in ademnood komen, dat had zoontje nooit zo, misschien dat Ria Blom daar ook iets over schrijft?

Ik heb trouwens nooit ingebakerd, maar in combinatie daarmee gaat het misschien nog beter?

Bedankt voor jullie adviezen over hoe om te gaan met mijn zoon en de baby.

Mijn zoon wil jammergenoeg helemaal niet betrokken worden bij zijn broertje, hij vindt hem maar eng (zegt hij tenminste). Hij heeft hem nog geen enkele keer aangeraakt. Ik merk aan hem dat hij moeier is dan normaal, en dat hij op een gegeven moment het echt helemaal gehad heeft. Ik kan mijn geduld wel goed bewaren maar mijn man is door de moeheid wel wat lichtgeraakter en dat vind ik dan weer zielig voor mijn zoon. Nou ja, het zal vanzelf wel bijtrekken, hij zal er vast aan wennen. Hij is ook wel heel lief in hoe hij over zijn broertje praat hoor, baby huilen, baby wil melk, baby speentje etc. Dus dat vind ik dan wel weer fijn. Het is alleen moeilijk om te zien dat hij er zo van slag van is, maar ja dat wist ik van tevoren natuurlijk ook wel een beetje dat dat zo zou kunnen gaan. Bovendien is hij ook een groot deel van de tijd heel vrolijk hoor.

Verder doet zoontje het nog steeds heel goed, hij is erg rustig en tevreden. Hoeveel voedingen geven jullie ongeveer per 24 uur? Wij zitten op de 9. Soms 8 maar meestal heeft hij 's avonds last van krampjes en dan drinkt hij maar kort waardoor hij dan snel weer wil.

xx Rosi
Ha,

Nou, hier nog en huilerige mama hoor. Ken he eigenlijk niet zo, dat huilen, maargoed, nu is het er..ben ook gewoon erg moe.

Thies heeft veel last van krampjes. Zo is hij vannacht de hele nacht onrustig geweest en ook nu is meneer sinds 18 uur onrustig, met enorme huil/krijsbuiien als hij geen pink krijgt. Ik word er een beetje moedeloos van.

Ben verwend geweest met zoon1, die had amper last van krampjes en huilde eigenlijk zelden. Ik raak nu sneller van slag en voel me met name enorm geclaimd. Arm mannetje, die kan er niks aan doen....ik vind hem zo lief, en dat gehuil zo zielig... Overdag heeft hij er minder tot geen last van, alleen 's avonds en 's nachts. Maar oei, hij kan gillen hoor!

En nog steeds beton-voorgevel hier....auw..gekolft, en dan 10 minuten later is het allemaal spijkerhard.

Leonietje, waardeloos, nog een week wachten...in het ziekenhuis vertelden ze me ook dat een tweede over het algemeen later komt dan de eerste (ja, geen hoopvol nieuws he, sorry). Terwijl je juist overal hoort dat een tweede eerder zou komen...hmmm.

Sterkte met het wachten.....ik blijf voor je duimen dat je kindje eerder komt..als verrassing zeg maar!!!

Kaatje, jij ook wederom sterkte met het kijken naar klok en datum.....

Rosi, weet niet of jullie erg veel nadruk leggen op komst van en leuk vinden van zoon2 bij zoon1? Misschien is het een idee om zijn "angst"voor zoon2 een beetje te negeren. Misschien neemt dat de druk weg voor zoon1 om het leuk te "moeten" vinden, en vind ie vast zijn eigen ruimte en plek hierin. Dat doet hij hoe dan ook natuurlijk, maar hoe eerder hoe beter, dat snap ik ook wel.

renske, hoe is het met jou? Is je vriend al weg?

Goed, ik ga bijtijds naar bed. Vriend ligt nu met Thies te pinken op de bank...ik grijp de ruimte maar even. Vannacht is het weer bal vrees ik.....

Liefs, Kinke
Oh Kinke, die ellendige kraamtranen ook!!! Ik herken het helemaal. Ben normaal nooit zo emotioneel, maar sinds de bevalling heb ik al heel wat traantjes weggepinkt. Gelukkig is het sinds we meer handvaten hebben gekregen mbt de voeding, voel ik me een stuk rustiger. Laat de tranen maar lekker stromen, dat lucht op! En is je pink ook al helemaal verweekt? Die van mij is soms helemaal wit en gerimpeld. Maar we zijn druk bezig om hem aan de speen te laten wennen (tijdens ontspannen momenten), en dat begint te werken. Vorige week spuugde hij hem nog driftig uit. MAar nu neemt hijj steeds vaker genoegen met zijn speentje. Ik hoop dat die kleine van je vannacht lekker zal slapen, zodat je weer wat energie kunt opbouwen. Auw en die dikke memmen, gelukkig duurt dat ook maar een paar dagen. Maar ik heb er toch wel een dikke cupmaat bijgekregen.

Floor, wat ontzettend fijn dat Julia weer thuis is!!! Wat een gedoe zeg dat je haar moet wegen mbt de voeding. Ik voel me gelukkig een stuk rustiger mbt de borstvoeding. 's Nachts geef ik borstvoeding en overdag kolf ik af. Wanneer Jurjen overdag niet genoeg heeft aan zijn gekolfde melk, dan krijgt hij nog bijvoeding. Hij mag zelf bepalen hoeveel hij wil. Soms is het 10 ml extra voeding, soms ook 60 ml. Omdat het kolven moeizaam op gang kwam, heb ik een speciale neusspray gekregen die de borstvoeding moet stimuleren. Dat begint nu te werken. kolfde ik eerst maar 40 ml af, nu is het 80, soms wel 100. Woensdag word hij weer gewogen, ga ervan uit dat hij nu wel aangekomen moet zijn.

Leonietje, dat wordt dus nog even wachten. Maar het einde is in zicht!!!

Rosi, afgelopen nacht heeft Jurjen de hele nacht in zijn eigen bedje geslapen. Ben zo trots op hem! Ik zal woensdag op het consultatiebureau eens vragen of het ook goed is om hem te laten huilen wanneer hij zo panisch huilt en in ademnood komt. Wat is wijsheid he? Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt. Hij ligt nu ook al een uur in zijn reiswieg en dat hadden we vorige week niet kunnen bedenken.

Zo, genoeg gekletst voor vandaag. Mijn plicht roept weer.

groetjes en ik hoop dat iedereen een rustige nacht mag hebben. Slaap lekker.
Goedemorgen,

even snel voor het visite voor de deur staat; vannacht ging zowaar na middernacht goed!

Om 4.30 werd ik wakker van betonnen rotsblokken en pijnlijke rug, méér dan klaar om BV te geven..Thies lag te knorren.....sinds half één al! Wow. Hem wakker gemaakt en gevoed, en toen heeft hij doorgeslapen tot kwart voor 8 vanochtend. Sanppen jullie het nog? Ik was helemaal verbrouwereerd. Voel me weer veel meer mens, na deze lange slaap.

Nu maar hopen dat de krampjes gaan afnemen of ten minste alleen nog in de avonduren komen..maar ja, we moeten maar zien.

Heb de foto;s op msn ook even bekeken. Jurjen is een liefje hoor, hij ziet er zo wakker uit!

(Moet inmiddels wel goed nadenken dat ik hier geen privé info loslaat over jullie...de juiste namen enzo!! soms onderteken ik bijna met eigen naam..oeps)

Ik ga me klaarmaken voor beschuit met..hmmmm muisjes...ik kan er wel 10 op!

Liefs Kinke
hee kinke, wat fijn dat je een goede nacht achter de rug hebt. Dat geeft de mama weer moed!

Hier een vreselijk beroerde nacht achter de rug. Jurjen is tot 6 uur wakker geweest. Werd er helemaal raar van. Gisteravond was hij heel rustig en heeft hij bijna de hele avond geslapen, nou die ogen van hem hebben dus de hele nacht wagenwijd opengestaan. En huilen natuurlijk. Manlief heeft nog 2 uur met hem beneden gezeten, zodat ik nog een oogje kon dichtdoen. Na de vroege borstvoeding is hij wel weer in slaap gevallen. Je snapt vast wel dat we pas rond 11 uur wakker werden. Nu ligt hij in zijn wippertje naar de wolken te kijken en is weer klaarwakker. Vanavond zorg ik er voor dat hij geen oog dicht doet , niet weer zo'n nacht!!
Ha meiden,

Floor, wat fijn dat Julia thuis is zeg! Dat is uiteindelijk nog sneller dan verwacht of niet? Lekker dat je vanaf morgen kraamzorg krijgt! Geniet er maar van.

Leonietje, ons geduld wordt aardig op de proef gesteld he... maar jij voelt je dus ook nog prima? Ik ook, heb alleen wat last van mijn bekken met lopen, dat is af en toe wat lastig. Maar verder voel ik me echt prima!!! Eind van deze week zullen we hier vast het goede nieuws kunnen schrijven dat we allebei moeder zijn geworden!!!

Rosi, wat jammer dat zoon 1 zo van slag is he... is ook niet niets natuurlijk, ineens niet meer alle aandacht voor hem.

Kinke, wat lekker dat je vannacht een betere nacht gehad hebt! Veel visite vandaag waarschijnlijk?

Mirjam, jij duikt vast nog even lekker je bed in vanmiddag... na zo weinig slaap vannacht!

Zo, krijg straks visite, lekker een beetje afleiding :-)

xxx
Ja oh, sorry Floor, ik vergeet je helemaal te feliciteren met de thuiskomst van Julia. Wat fijn dat ze door de controles heen is gekomen en nu lekker van haar eigen thuis mag gaan genieten. Kom jij nu ook wat meer tot rust?

Morjam, leef helemaal mee met je...maar kijk naar mij, ups en downs, misschien denkt Jurjen er vannacht ook weer heel anders over. Ik hou Thies ook expres veel aan de borst overdag, telkens om de 3 uur wakker maken voor een voeding, om dat nachtslapen te stimuleren.

Nu ligt hij ook weer en ik ga ook!

Slaaplekker!!

Kinke
Wow, lekker zeg Kinke, maar 1 nachtvoeding dus. Kon je ook wel gebruiken een goede nacht! Wat knap je dan meteen weer op he?

Wij hadden ook best een goede nacht, om 2 uur en om 6 uur een voeding, dat is best te doen als je op tijd naar bed gaat en tot 8 uur kunt slapen. En vanmiddag heb ik ook lekker nog een uurtje geslapen toen beide zoons aan het slapen waren.

Kaatje en Leonietje, ja binnen nu en een week zullen jullie wel allebei moeder zijn. Lekker nog even genieten van de rust en tijd met z'n tweetjes en dan jullie lieve kindjes in jullie armen houden!

Mirjam, het blijft dus ook met ups en downs gaan bij jullie? gisterennacht een goede nacht en nu weer een slechte. Hopelijk gaat het steeds vaker naar goede nachten toe voor jullie. Zoon1 had op een gegeven moment ook een ritme dat hij in de avond 4-5 uur achter elkaar sliep en dan 's nachts weer vaker kwam, misschien is dan wakker maken (na 3 uur of zo) ook niet zo'n gek idee.

Ons zoontje heeft eigenlijk overdag bijna hetzelfde ritme als 's nachts, het is eigenlijk steeds om de 3 uur dat hij wakker wordt, soms na 3,5 of 2,5. Vannacht heeft hij 2x 4 uur achter elkaar tussen voedingen gehad, dus het lijkt hier ook de goede kant op te gaan.

Zijn jullie al met kinderen naar buiten geweest? Bij zoon1 hadden we dat na een dag of 9 al gedaan, maar toen was het ook heerlijk weer. Nu staat het me eerlijk gezegd tegen, maar een beetje daglicht is natuurlijk ook goed voor kleine babietjes. Morgen maar eens kijken of het gaat lukken, tussen slaapjes van beide jongens en voedingen etc door.

xx Rosi (ik onderteken ook regelmatig bijna met echte naam haha)
Oh ja vergeet ik nog helemaal te vertellen dat het al beter gaat met zoon1 vandaag. Hij is de hele dag eigenlijk al vrolijk, als hij zijn zin niet krijgt kunnen we hem goed afleiden voordat hij driftig wordt en hij heeft zelfs baby een knuffelkonijntje gegeven toen hij moest huilen om hem te troosten. Dus dat lijkt ook de goede kant op te gaan, gelukkig!
Hallo allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij. 'k Heb nog niet de puf gehad te reageren de afgelopen week. Het gaat hier eigenlijk heel erg goed: Froukje doet het fantastisch. De eerste nacht thuis was slopend, maar sindsdien slaapt ze 's nachts goed door. De borstvoeding is gelukkig goed op gang gekomen: vandaag is ze haar geboortegewicht alweer voorbijgestreefd! Ze drinkt dus hartstikke goed. Dat mag ook wel, want mijn borsten knalden bijna uit elkaar.

Ik heb vanochtend op aanraden van de kraamverzorgster gekolfd en sindsdien voelt het gelukkig een heel stuk beter.

Die kraamtranen herken ik ook hoor. Hier met name van moeheid. Na het douchen, na een uurtje visite of rondlopen kan je mij opvegen. Ik hoop dat in de loop van de week de moeheid wat vermindert. Morgen is de kraamverzorgster er voor het laatst, maar gelukkig heeft mijn man de hele week nog vakantie. Daarna zal ik het toch echt allemaal zelf moeten doen.

Ik hoop van de week weer wat vaker te schrijven en dan zal ik ook reageren op de andere geschreven stukjes. Ik duik nu mijn bed weer in:-)
nou, gisteren was Jurjen overdag weer een stuk wakkerder. Alleen in het begin van de middag heeft hij een paar uur geslapen, daarna bleef hij wakker. Gelukkig heeft hij zich tussendoor een aantal keer alleen kunnen vermaken in zijn wippertje (standje liggen). Heb 'm voor het raam gezet, zodat hij genoeg te zien had. Vannacht geslapen als een roosje!! Om 04:00 borstvoeding gegeven (+ nog bij moeten voeden) en daarna werden we pas om 08:30 wakker. Mijn man was al weg, heb daar niets van gemerkt. Net moest hij nog wel heel hard huilen, maar heb 'm nu ingebakerd in zijn reiswiegje liggen en ik heb het idee dat ie in slaap gaat vallen. Jawel, uit zichzelf, en met daarna maar een paar huiltjes. Vind het toch wel handig hoor, zo'n forum en de tips die je van iedereen krijgt.

Zit te twijfelen of ik straks ook even een oogje dicht ga doen, of dat ik voor het huishouden kies. Eerst maar even lunchen.

Rosi, fijn dat je zoontje een beetje aan de nieuwe situatie begint te wennen.

Tinkerbellen: vandaag dus de laatste dag dat de kraamzorg er is. Heb je een goede gehad? Zie je er tegenop dat de kraamzorg weggaat of heb je er wel zin in om het samen met de man de boel te ontdekken. Mijn man heeft 2 weken vrij gehad en dat vond ik toch wel heel erg prettig. Vanaf vandaag moet hij weer werken en ik zie het nu ook wel zitten om het overdag in mijn eentje te doen.
Klinkt goed zo, bij iedereen! We komen erin!

Hier weer goede nacht gehad, het lijkt erop alsof Thies tijdelijke krampjes had..het gaat nu heel goed.

Mijn knoopjes zijn uit de hechtingen gehaald, dat scheelt een boel strakheid en pijn daar beneden. Heerlijk!

Onze nieuwe bank is gebracht, en die zit ook heerlijk.

Verder de hielprik en oortest gehad voor Thies, hij kan horen! de hielprik-heks trok alleen veel te hard aan zijn beentje, was zielig.

Kraamzorg is net vetrokken, dag te vroeg, maar het was zo druk met bevallingen...en hier gaat het wel goed, dus ach, dat geeft mij ook weer de ruimte morgen omeens met thies alleen te zijn en eigen ritme te zoeken. Beetje de routine terugvinden enzo.

Oh, en thies zit nu al voorbij zijn geboorte gewicht!!! Wat een vreetzak he!Hij kan ook twee borsten na elkaar leegdrinken. (zit ik wel uur..........)

kaatje en leonietje, ik denk nog steeds aan jullie wachttijd hoor!! Hopelijk gebeurt er snel wat.

ik ga nu even uitgestrekt op de nieuwe bank ploffen.........

Liefs!
Kom me heel even snel melden, nog steeds niets aan de hand hier!

Heb verder even geen tijd om op iedereen te reageren, sorry...

xxx
hoi meiden

hier ff een snelle noot van mij....

het is nog allemaal rustig:(

heb nu ff verder geen tijd moet zoon lief van zwemles ophalen

tot snel
Dus Kaatje en Leonietje krijgen een oktober-kindje!!! Zet 'm op meiden.

Kinke, kraamtranen.... lekker even aan toegeven zou ik zeggen. Wat fijn dat de krampjes bijna over zijn (hier vergelijkbaar verhaal, wonderbaarlijke omslag na het toedienen van cinababy) En de hechtingen voelen beter nu?

Floor, wat heerlijk dat Julia thuis is. Hopelijk gaat het snel goed met de bv.

Mirjam, hoe slaapt Jurjen? Doe jij wel een middagdutje om een beetje bij te komen?

Rens, wanneer ging jouw vriend nou weg? Bah, lijkt me niks aan! Mijn vriend werkt sinds deze week weer en komt om 5 uur naar huis gevlogen (wil ie zelf hoor) en zelfs dat vind ik maar saai.

Rosi, in het boek van Daphne Deckers las ik iets over dat een broertje of zusje krijgen voor een peuter hetzelfde voelt als jouw man ineens zou zeggen dat ie er een vrouw bijneemt. Beetje overdreven misschien, maar het ventje moet gewoon wennen. Komt vast goed!!!

Mamalijn, hoe was het om weer even alleen weg te gaan?

Hier alles goed eigenlijk. Meneertje ligt nu te pitten in zijn maxi cosi. Het is best een wakker ventje en begon gelijk te huilen als ik 'm in zijn bedje of kinderwagen leg. Vindt ie maar saai ofzo, dus heb de maxi cosi maar geprobeerd en zowaar. DIt weekend op zoek naar een wipstoel. Vannacht supergoed geslapen (1 voeding om half 2) Nog steeds erg druk met kraamvisite (de tweede ronde zeg maar, mensen die de eerste weken beleefd afwachten en nu hun kans grijpen haha)

Snel weer terug naar mijn ventje,

succes meiden,

Kes (oeps ook bijna mijn echte naam getypt)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven