September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi Iedereen

Funny. Wat een vreselijk nieuws. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan helemaal van de kaart bent. Klote echt. Echt een nachtmerrie. En iets waar iedereen hier altijd al bang voor is geweest gebeurt nu net jou. Ik leef met je mee, en wens je de kracht toe hier boven op te komen. *;

Het hartje is dus al een paar dagen gestopt met kloppen. Ik vind dat zo´n raar idee! Dat dat gewoon kan gebeuren zonder dat je er iets van merkt. niet te bevatten. Nou meis, kop op en doe wat je hart je ingeeft

x

En nog iets anders...dat mvm hé, daar doe ik dus ook aan mee, maar vind het zo´n gek idee dat je je plas gewoon op straat moet zetten. Ik woon toevallig ook nog eens aan een drukke winkelstraat in A´dam dus hoop maar niet dat er 1 of andere fetishist mee aan de haal gaat. Hoe ervaren jullie dit?

@ het nieuwe meisje (ben je naam even vergeten)

Ik herken heel erg je mixed emotions. Bij ons was het ook onverwachts en ondanks dat we er meteen vanaf moment 1 helemaal gelukkig mee waren hebben ook wij momenten dat we denken...mijn god! het gaat echt niet vanzelf meer weg! en over 8 maanden ziet ons leven er echt totaal anders uit. mja in iedergeval goed dat je meeschrijft. en lucht maar lekker je hart.

@ de rest... fijne avond meiden !

x
Funny, meis, wat ongelofelijk SHIT. Weet gewoon niet wat ik anders moet zeggen. Is het nog mogelijk dat er, net als bij Anne, toch nog een andere draai aan komt? Ik wens je heel veel sterkte!!! *;

Floor, bedankt voor je reactie op het het Bali-verhaal. Ik heb een berichtje teruggeplaatst.

Ik laat het hier even bij, ik rol mijn bedje in (ben kapot na 4 dagen hard werken, ik lijk wel bejaard qua energieniveau ;))
hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties en informatie en delen van alles wat er leeft! Erg fijn!Tinkerbellen, wat vroeg ook bij jou die echo. lijkt mij ook heel fijn om nog meer bevestiging te krijgen. Dat er echt wat groeit en dat er een hartje klopt. Als ik de afspraak heb ben ik verder dan toen jij je afspraak had, want ik heb het over 1,5 week en ben uitgerekend rond de 21ste (en jij de 17de zag ik). Kent iemand van jullie de film van Discovery? gefilmd vanaf de bevruchting in de baarmoeder en dan zie je echt precies hoe het van moment tot moment groeit en ontwikkelt. Heel bijzonder om te zien. Echt een wonder. Inmiddels ook gebeld met mvm. als ik die flessen bij de deur moet zetten doe ik het niet, want dat is echt te onhandig waar ik woon. Maar daar schijnen ze idd oplossingen voor te hebben. ook gebeld met de bloedbank dat ik geen bloed meer kan geven. Ik ben dan zo blij en trots dat ik dan kan zeggen: ' ik ben namelijk zwanger'. haha, kan ik het eindelijk eens zeggen tegen iemand, ookal ken ik die persoon niet. Het helpt wel om hier al jullie ervaringen te lezen! Dank daarvoor!
Heeey meiden,

Nou vandaag dacht ik ff boodschappen te doen, hoefde niet zoveel te hebben, dus dacht gaat wel in mijn eentje. Nou niet echt dus helaas. Toen ik bijna alles had, ben ik maar snel erdoorheen gewandeld.

Maar tis weer binnen en van het weekend kunnen we weer eten, dus dat is genoeg he.

Van het weekend echt helemaal niks gepland. Echt heerlijk. Gewoon ff tijd

voor elkaar.Vriendlief gaat wel opruimen waarschijnlijk, maar ja dat mag ook wel.Is hoognodig. Hij moet op de zolderkamer namelijk ff plek maken zodat daar de slaapbank kan komen staan,die nu op de babykamer staat.

Tinkerbellen tis beter om het maar te vertellen toch, zeker als je inderdaad met rontgen stralen te maken hebt.

AngelMist is het nog gelukt met MvM dat je de flessen ergens anders mocht brengen? Ik heb  ze ook bij die vrouw eerst nog thuisgebracht totdat de familie het wist, dus sinds deze week komen ze het gewoon thuis ophalen.

Laguna ik heb een best flinke voortuin, en woon echt in een rustige straat, de flessen staan naast een bosje, dus dat is wel rustig eigenlijk. Kan me niet voorstellen dat er hier iemand met mijn flessen vandoor gaat.

Kessie de moeheid is hier ook echt aanwezig hoor, en dat terwijl ik de hele dag thuis ben. ben ik nog hartstikke moe.

Rozewolk ik heb die film ook gezien, maar dan de versie van MvM. had iemand voor me gekopieerd.Echt geweldig maar ook wel apart om te zien vond ik het.

Fijn weekend alvast meiden.

Liefs Rens
Jee wat is er de afgelopen dagen veel geschreven zeg. Had heel wat leeswerk!!!

Funny *;*; wat een verdrietig berichtje. heel veel sterkte!:(

Deze week is echt voorbij gevlogen. Heb het momenteel erg druk op mijn werk en ik vrees dat het de komende weken alleen maar drukker gaat worden. De oudergesprekken staan weer voor de deur, over 2 weken begint mijn studie weer (gelukkig laatste module) en eind maart gaan we op schoolkamp dus er moet nog heel veel voorbereid worden. Zie er wel een beetje tegenop. Vooral die studie, moet allemaal in de avonduren gedaan worden. En ik voel me nu al iedere avond bekaf! Even flink bikkelen dus.

renske: wel vervelend dat jij je steeds zo belabberd voelt. Ik hoop voor je dat dit na 12 weken voorbij is. Wordt je ook niet vrolijk van. Gelukkig heb je een rustig weekend voor de deur.

Kaatje: Leuk dat je het goede nieuws aan je ouders hebt verteld. Wij vertellen het morgen aan de familie van mijn man. heb er al helemaal zin  in. Op het werk weten nu 4 collega's dat ik zwanger ben, maar de oplettende collega moet het inmiddels ook wel merken. Ik klets er met die collega's regelmatig over het nieuwtje (zij het op fluistertoon) en er zal vast wel eens iemand 'per ongeluk' om het hoekje staan. Ik ben van plan om het tijdens de borrel op 16 februari te vertellen (na de echo). De maandag daarna heb ik toevallig mijn functioneringsgesprek, dus dan zal ik het officieel bij de directie melden.

Lagune: volgens mij heb ik dezelfde sokjes gekregen. Zaten die toevallig ibij een foldertje van een bepaalde winkel? Als promotiemateriaal?

Pulleke: succes de komende periode met het plassen in de maatbeker. Ik merk eerlijk gezegd wel dat ik af en toe ook wel eens lekker op de wc ga zitten. Dan heb ik geen zin in moeilijk gedoe. Kan dan ook heel erg genieten van dat zittende plasje. Tot nu toe plas ik steeds 6 flessen per week vol.

Nr3: wat lekker dat jullie een nieuwe auto hebben. Wij moeten langzamerhand ook voor een andere auto gaan kijken. ik rij nu nog rond in een twingootje, maar die kan er ieder moment mee ophouden.

Angelmust en Roze wolk: welkom op het topic!

Rosi: je bent inmiddels onderweg naar het witte sneeuw. Veel skie plezier!!

Floor: haha ik zit ook al twee weken aan de yakult, maar het werkt voor geen ene meter. Heb ook zo last van harde ontlasting. Toch drink ik wel voldoende water. Misschien werkt de activia wel beter of optimel.

Monique: Gefeliciteerd met de echo en met de verjaardag van je zoontje!

Tinkerbellen: Oeps, te laat voor de intake:$. Nou binnenkort maar op herhaling!!

pffjoei, dat was een hele waslijst. Prettig weekend allemaal!
Funny, heel veel sterkte gewenst. Wat een rotbericht zeg...

Hier gaat het goed. Ik ben toevallig vanavond op kraamvisite geweest, echt geweldig om zo'n hummeltje vast te houden en dan te bedenken dat je zo over 8 maanden misschien ook wel zit, maar dan met je eigen kindje.

Rozewolk, ik herken dat onzekere gevoel wel hoor. Ik heb zelf af en toe last van krampjes / steken in mijn onderbuik, vind dat ook geen fijn gevoel. Maar volgens de dokter komt dat gewoon omdat je lichaam erg aan het veranderen is.

Wat hebben veel van jullie trouwens de echo al vroeg! Ik heb zelf 19 feb. mijn intake bij de verloskundige, maar krijg dan nog geen echo ofzo. Ik zou dan 8 weken en 5 dagen zwanger zijn.

Ga nu lekker m'n bedje opzoeken, en genieten van een luier-weekendje!
tralala wat is het toch een lekker weer. :R:R:R:D

Voel me helemaal top vandaag!

ik hoop dat het bij jullie net zulk lekker weer is! Geniet ervan!

Ga weer verder genieten.
Goedemorgen meiden

Wat een lekker weer was het gisteren he. Echt heerlijk.

Gisteren heeft vriendlief de hele benedenverdieping opgeruimd, echt heerlijk.alles weer lekker schoon.

Ook heeft die nog ff op de zolder opgeruimd, maar daar is hij nog niet klaar mee. Vandaag gaat die daar wel mee verder geloof ik. Maar hij is nu net begonnen met een film kijken, ach hij heeft ook lekker rustig weekend. Is ook wel ff lekker.

Woensdag hebben we weer een echo en als alles dan goed is, gaan we daarna de babykamer al bestellen/kopen. Heb er nu al zin in, dus we gaan er beetje wel vanuit dat alles goed is.

Hebben jullie trouwens ook dat je de ene dag minder last van je kwaaltjes hebt dan de andere?

Mirjam zit jij in de bovenbouw dan, dat je schoolkamp moet voorbereiden? En oudergesprekken zijn altijd drukke tijden, vooral nu met carnaval er ook nog eens bij of nie?

En ik hoop dat het na de 12 weken inderdaad minder wordt.

Kaatje wat leuk he kraamvisite en wel raar dat wij over een paar maanden allemaal zo zitten. Ik heb een vroege echo gehad omdat ik door middel van het ziekenhuis zwanger ben geraakt.

Fijne zondag meiden.

Liefs Rens
schema is weer aangepast!
Gisteren hebben we de familie van mijn man ingelicht. Eerst zijn we naar zijn zus gegaan om het te vertellen, zij reageerden heel enthousiast. De neefjes en nichtje wisten direct te vertellen of ze een neefje of een nichtje wilden krijgen. Daarna doorgereden naar zijn moeder en haar man. Die was dolenthousiast. Ze maakte zowat een vreugdedansje. Erg leuk om te zien. Alleen zijn vader weet het nog niet, maar die woont in het buitenland dus dat zal via de telefoon gaan.

vandaag een rustige dag. Jammer genoeg schijnt het zonnetje niet meer zo uitbundig, maar toch is het wel zacht weer. Heb een beker dampende chocolademelk voor me, heerlijk!!

Renske: Nee, ik geef les aan groep 3. Maar bij ons op school gaan de kinderen al vanaf groep 3 op schoolkamp. In groep 3 en 4 gaan ze 3 dagen op kamp, in groep 5 t/m 7 4 dagen en in groep 8 een hele week. Is altijd een hele leuke onderneming, maar het is wel een hele organisatie.

Groeten Mirjam

Mirjam

weet nu alleen de familie het nog bij jullie, of iedereen al ??

En wel leuk idd schoolkamp vanaf groep 3 maar zeker een organisatie. Vind 3 dagen op kamp wel veel voor de kids uit groep 3 of valt dat wel mee? Zullen misschien meer ouders zijn die er moeite mee hebben.

liefs Rens
quote:
[quote=

hallo,allemaal.:)

ik moet de site nog een beetje uitpluizen, maar 1 ding weet ik zeker dat is dat ik uitgerekend ben op 27 september. Van ons 2e kindje. De 1e wordt in maart alweer 6 jaar! Op valentijnsdag mag ik naar de gc voor een inwendige eggo, we hopen op een heel mooi kado.

Het lijkt me leuk om mee te mogen schrijven. groetjes en tot snel

]

quote: _Renske_ schreef

[/quote]
Hoi Nietje76,

Om jezelf in het schema toe te voegen hoef je alleen je gegevens door te geven. Ik pas namelijk telkens het schema aan en de wijzigingen zie je bovenin gelijk staan. Erg overzichtelijk dus.

Dus welkom hier zal je zo in het schema invoegen.

Liefs Rens
Je staat in het schema nietje!
Goedemorgen Allemaal!

Iedereen een goed weekend gehad? Wat was het heerlijk weer! Voel me altijd meteen een stuk beter als de zon schijnt.

Ik heb nog steeds zga geen last van misselijkheid. Wel pijn in mijn onderrug alsof ik ongesteld ben, herkenbaar?

Nietje: welkom, en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik eet trouwens wel meer dan normaal hoor, heb gewoon meer honger, moet echt opletten, ben al 2 kilo aangekomen.

Over 2 weken de echo, kan haast niet wachten!! Ik ga nu de 8e week in (7 dagen en 1 dag zwanger). Op internet stond dat het risico op een miskraam dan weer een stuk afneemt. Er stond ook een plaatje bij hoe het er nu uitziet, al echt een minimensje! Kan me haast niet voorstellen dat dat in mij groeit, tis allemaal nog zo onwerkelijk!
Hallo allemaal!

ik geniet alweer van een ADV dag, heerlijk. Vanochtend moest ik mijn bloed laten prikken, nog 1,5 week en dan krijg ik eindelijk de echo!! Zie er zo naar uit!!

Nietje: welkom en een fijne zwangerschap toegewenst!

Renske: wat betreft het schoolkamp, er zijn ouders die het inderdaad moeilijk vinden om hun kind op schoolkamp mee te laten gaan. Vaak zijn het ouders waarvan het kind nog nooit uit logeren is geweest. Heb zelfs een jongetje in de klas die nog altijd bij zijn moeder in bed slaapt. Toch is het juist voor die kinderen heel goed om mee te gaan, ze worden vaak heel erg beschermd opgevoed ivm de handicap, ouders vinden het soms heel moeilijk om hun kind een beetje los te laten. Heb gemerkt dat zo'n schoolkamp voor beide partijen heel positief uitwerkt. Toch zijn er kinderen die ivm de handicap echt niet kunnen blijven slapen, zij komen dan een dagje.  Maar vermoeiend is het wel. Zie tegen de drukte op.

Ik zie dat de overbuurvrouw druk in de weer is met ramen poetsen, ik denk dat ik dat vandaag ook maar eens ga doen.

Pulleke, ik had in het begin ook zo'n last van mijn onderrug, gelukkig is dat nu weer verdwenen. En ja, ik ben geloof ik ook al wat aangekomen. geloof iets van 1,5 kilo.

vraagje: wie sport er? Ik merk dat ik de laatste tijd ontzettend tegen het sporten opzie. Ben er gewoon te moe voor en mijn borsten doen een stuk zeerder.  Ik sport op de sportschool om de hoek, maar het beginnen nu wel hele dure lessen te worden. Ik probeer in iedergeval 1x per week te sporten, maar afgelopen week ben ik niet geweest. Probeer vanavond de moed maar bij elkaar te rapen.  Ik wil eigenlijk wel een beetje fit blijven. Maar ik zie  eigenlijk nooit iemand bij ons op de sportschool met een dikke buik. Gaan jullie trouwens op zwangerschapsgymnastiek enzo? Ik heb me er eerlijk gezegd nog niet in verdiept.

o ja gisteren heb ik het hele internet afgespeurd naar namen. Een meisjesnaam hebben we al bedacht, maar wat is het toch moeilijk om een jongensnaam te bedenken!!! Zijn jullie daar al mee bezig??

tot later!
Goedemorgen!

Hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke weer afgelopen weekend? Ik ben zo veel mogelijk buiten geweest heerlijk!

Ik voel me overdag best goed en 's-avonds echt kotsmisselijk... Hoop echt dat het snel over gaat. Vannacht ook ontzettende pijn weer in mijn rug maar gelukkig is dat nu weer weg.

Nietje welkom en heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!

Kijken jullie trouwens ook op babybytes.nl om te kijken hoe het kleine mensje in je buik er nu uit ziet? Echt zo mooi om te zien hoe het per week groeit!

Ik vroeg me trouwens af hoe het met Annaatje is! Na het goede nieuws dat ze toch geen miskraam had gehad niets meer van haar gehoord hier op het forum. Ik hoop dat alles nog steeds goed gaat!!

Wij vinden het ook heel erg moeilijk om een leuke naam te verzinnen. Voor een meisje hebben we er wel een paar, maar voor een jongen! Pff echt super moeilijk! We hebben wel al een naam, maar we zijn er nog niet zeker over. Wij willen touwens weten wat het wordt. Zijn er meer meiden die dat willen weten of wacht iedereen geduldig tot de kleine geboren is?

Gr Floor
Hallo allemaal,

Wat een gezelligheid hier! Zoals ik al een keer eerder schreef lees ik alles maar heb ik helaas weinig tijd om te schrijven... Maar vandaag dan een update voor het schema Rens. Ik ben vandaag bij de gyn geweest en heb een echo gehad met daarop de kleine spruit met een kloppend hartje. Erg leuk! En geruststellend! Ik ben uitgerekend op 17 september en ga op 15 feb naar de verloskundige (als ik bij deze blijf, want ik heb er liever 1 die op vrijdag werkt: mijn vrije dag). O mijn eten is klaar. Tot ziens! O, ja ik ben trouwens 32.

TRIN
quote:Hallo allemaal,

Wat een gezelligheid hier! Zoals ik al een keer eerder schreef lees ik alles maar heb ik helaas weinig tijd om te schrijven... Maar vandaag dan een update voor het schema Rens. Ik ben vandaag bij de gyn geweest en heb een echo gehad met daarop de kleine spruit met een kloppend hartje. Erg leuk! En geruststellend! Ik ben uitgerekend op 17 september en ga op 15 feb naar de verloskundige (als ik bij deze blijf, want ik heb er liever 1 die op vrijdag werkt: mijn vrije dag). O mijn eten is klaar. Tot ziens! O, ja ik ben trouwens 32.

TRIN

******kan het weer niet laten******

Super nieuws Trin!!!!!

*****sluipt weer zachtjes weg...sorry!!!!*******
Beste Funny, ik wil je heel veel sterkte wensen. Wat een vreselijk bericht. Ik leef heel erg met je mee. Ook al is het bij mij uiteindelijk goed afgelopen, ik denk wel dat ik me nu een beetje in kan leven in hoe je je voelt. Zelf had ik heel veel steun aan al mijn vrienden en familie. Ik hoop dat dat voor jou ook zo mag zijn. Veel liefs.

Floor, ik ben er nog wel hoor. Ik lees ook wel de berichtjes hier, maar ben nu niet heel actief. Na het bericht over de miskraam en na het bericht dat toch alles goed is, weet ik wel dat ik me blij moet voelen, maar ben ik dat nog niet voor 100%. Ik heb weliswaar het hartje zien kloppen, maar alles voelt zo onwerkelijk.

De omslag van de eerste blijdschap over de zwangerschap, naar het heftig verdriet van de miskraam en daarna weer de opluchting dat het allemaal toch goed zit, valt me best zwaar eerlijk gezegd. Het is niet dat ik niet blij ben, maar ik ben wel voorzichtig geworden.

Ik hoop binnenkort nog eens een echo te krijgen over een weekje of twee a drie. Daar wil ik op aansturen, zodat ik toch wat meer zekerheid krijg.

Donderdag heb ik een gesprek met de vk die dat bericht van de miskraam bracht. Ik wil haar graag vertellen wat het met me gedaan heeft en ik wil haar op het hart drukken voortaan voorzichtiger te zijn. Ik hoop dat ze een beetje haar hand in eigen boezem durft te steken en toe durft te geven dat ze een fout gemaakt heeft. Daar heb ik behoefte aan merk ik. Afhankelijk van haar reactie besluit ik of ik bij deze praktijk blijf of verder ga zoeken naar een andere praktijk.

Verder gaat hier alles wel goed. Gisteren ben ik weer aan het werk gegaan en dat viel me zwaar. Rond een uur of één lag ik bijna te slapen, zo moe ben ik. En ik merk dat bij te veel vermoeidheid ook mijn misselijkheid toeneemt. Maar goed, zolang ik dit soort klachten heb, ga ik er gewoon vanuit dat alles goed zit....
even nog mijn gegevens: 34 jaar, 1e kindje, inmiddels 3 echo's gehad, hartje klopt, 8-2-07 weer naar de vk voor een intake
o ja, uitgerekende datum 6-9-07
Anne: Kan me voorstellen dat je het gevoel hebt voorzichtig te moeten zijn, maar een kloppend hartje is een kloppend hartje!!! Ik hoop voor je dat het gesprek bij de vlos goed verloopt.

Mirjam: ik ben benieuwd hoe lang die rusgklachten bij mij duren, zie het wel. heb ook wel kramp in onderbuik en soms in liezen.

Floor: wat een leuke site dat babybytes, ik kende het nog niet! Mooie foto's, en erg leuk om te zien hoe het er nu uitziet. Je kan daar trouwens ook lengte en gewicht invullen om te kijken hoeveel je ongeveer aan mag/moet komen tijdens de zwangerschap.

Vanmorgen zijn mijn pisflessen :P van MvM opgehaald. Nou, de discretie is ver te zoeken hoor, hij staat daar met een tijdschrift van ouders van nu en die kratten te zwaaien terwijl net alle moeders uit mijn straat hun kinderen naar school brengen, lekker subtiel! Die bus waar hij in komt is ook echt MEGAgroot haha... Ik ga vanavond mijn contactpersoon daar ff bellen om te vragen of dat niet anders kan. Je kan ze ook wegbrengen, maar moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig zin in heb.

Zijn jullie eigenlijk getrouwd? Wij niet, dus vriend moet het kind erkennen. Moet nog ff uitzoeken hoe dat precies in zijn werk gaat.

Heb gisteren voor de grap alvast op internet zitten kijken naar kinderwagens. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het handigste lijkt me een combi. Maxi cosi kan er op, is een kinderwagen en later een buggy. Wat vinden de ervaren moeders hier??
Hey Anne, fijn dat het het goed met je gaat. Kan me voorstellen dat je je verhaal even kwijt wilt bij de betreffende verloskundige. En ik zou inderdaad even achter een extra echo aangaan. Is wel prettig als je binnenkort nog een keer bevestigd wordt dat het wel goed zit.

Floor, balen joh, we kunnen met geen mogelijkheid meer een vlucht naar Bali krijgen. Vriend kan niet anders met vakantiedagen. We hebben nog gekeken naar andere bestemmingen, maar we komen gewoon niet meer weg (Brazilie, Mexico, Dominicaanse Rep, Aruba) of het is stervensduur. Plan B is een week naar Rome en dan een week in het voorjaar naar een warme bestemming. Gaan we gewoon straks met de beeb naar Bali!

Wij zijn ook niet getrouwd en vriend moet inderdaad vooraf het kind erkennen. Je moet samen naar het gemeentehuis en daar iets tekenen geloof ik. Je kunt dan gelijk kiezen welke achternaam het krijgt. Dit moet dus vóór de geboorte, omdat je als moeder mee moet (is niet zo lekker als je net bevallen bent en je moet mee voor de aangifte). Er zijn ook veel mensen die een geregistreerd partnerschap aangaan voor de geboorte. Dit kun je later eventueel omzetten in een huwelijk (incl feest) en alles is op papier dan goed geregeld.

Ik ben al minder misselijk! (10 wkn 1 dag) Voel me heerlijk! Maak me dan gelijk weer een beetje zorgen of alles wel goed zit. Op 23 feb heb ik de combinatietest en zie ik ons beebje weer. Heb ik nu al zin in!!!!!

Hoe gaat het verder met jullie? Misselijk? Moe? Of juist helemaal geen klachten? Hebben jullie het al aan iedereen in je omgeving verteld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven