September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo nu even reageren:

Kinke lekker is dat he badmintonnen, ik heb het ook altijd gedaan en wilde er net weer mee beginnen toen ik zwanger bleek te zijn. En aangezien ik niet rustig kan badmintonnen niet kan maar ff niet gedaan.

Balen dat thies zo'n last heeft van de krampjes

Kessie leuk is dat het dat praten tegen je, begint floor nu ook te doen, echt geweldig.

FLoor lekker is dat altijd he ff wandelen, ff frisse lucht voor jou en julia.Floor kreeg wel meer krampjes tijdens de overschakeling naar flesvoeding maar ik ben heel snel overgestapt wellicht als je het gelijdelijk aan doet het wel meevalt.

Denna hier houdt floor d'r ogen idd ook bijna nooit open in de wagen alleen zodra ik binnen ben gaan die ogen vrijwel gelijk open. gek kind haha

Lekker he doorslapen:)Maar moet ze van het cb 6 voedingen per dag hebben dan? floor krijgt al zeker week of 4 maar 5 voedingen per dag en bij het cb zeiden ze er niks van.

Mirjam hoe is het gegaan zo met jurjen bij je broer?

Kaatje toen floor 4 weken was kreeg ze 5 flessen van 120 cc met 4 schepjes voeding. Maar al vrij snel is ze overgestapt op 150 cc met 5 schepjes omdat ze aan de 4 niet genoeg had.

Rosi lekker zeg er ff uitgaan met je gezinnentje echt genoten dus

mamalijn dat is wel het nadeel van een gastouder die kunnen op vakantie gaan, maar gelukkig is het allemaal goed gegaan met je 2 kids thuis.

Ik ga trouwens per januari waarschijnlijk weer 2 dagen werken. Van de week is oud collega langs geweest en kreeg gewoon weer de kriebels om te gaan werken.

Dus kinderopvang toch maar geregeld nu scheelt het dat ik iemand ken die daar op de planning werkt dus dat is wel heel makkelijk. nu nog eerst ff kijken hoe we dat doen qua betalingen enz want dat is wel ff wat gedoe volgens mij. Tenminste heb mezelf er nog niet echt in verdiept.

Fijne maandag nog meiden

Liefs Rens
Jeetje, Mamalijn, wat een pittige eerste tijd heb je gehad met je eerste zoontje. Best wel moedig dat je een tweede kindje aandurfde al zo snel weer. Maar gelukkig zie je nu hoe het ook anders kan.

Mijn zoontje is ook makkelijker dan zoon1, maar die vond ik destijds ook heel makkelijk. Nu zie ik dat het eigenlijk nog makkelijker kan (minder krampjes en makkelijker in slaap vallen en minder hard huilen als er iets niet naar zijn zin is).

Lekker dat de 4 weken zonder opvang je goed zijn bevallen.

Kinke, pfoee jij hebt er dus al een lange dag opzitten!! Gelukkig kan je nu lekker even liggen. Lijkt me leuk om volgende week af te spreken. Welke dag komt jou uit? Mij zou maandag of donderdag het beste uitkomen, moeten dinsdag naar het cb en woensdag en vrijdag is zoon1 naar de creche.

Renske, dat blommen zal je vanzelf beter afgaan. Als ze steeds met de fles in slaap valt, leg je haar toch dan in bed? Is dat toch haar vaste ritme?

Hier zitten we volgens mij midden in de 8 weken sprong, de nachtvoeding is nu wat vroeger en de ochtendvoeding ook. Hopelijk gaan we daarna weer terug naar een latere naacht- en ochtendvoeding. Die 5x dat we dat hebben meegemaakt bevielen wel goed.

Volgende week begint mijn man waarschijnlijk weer met werken. Hij heeft wel het een en ander thuis gedaan, en daat zou hij weer mogen compenseren, maaar misschien kaan hij het ook laten uitbetalen. Aangezien hij ook wel weer zijn gezicht op kantoor wil laten zien, hoopt hij erop dat hij het uitbetaald krijgt.

Hij kwam vanochtend met het leuke nieuws dat hij in januari drie dagen weg gaaat met zijn werk naar Lapland. Misschien maar kijken of zoon1 dan bij zijn opa en oma kan logeren.

xx Rosi
Hee hallo! het etentje was heerlijk! Het was wel goed om weer met zijn tweetjes iets te ondernemen, Alleen we waren erg moe, dus we waren toch wel weer vlot thuis. Gelukkig had ik niet het gevoel dat ik naar huis wilde om Jurjen. Het is ons zelfs gelukt om niet alleen maar over de kleine te praten tijdens het eten. En mijn broer vond het helemaal leuk om op te passen.

Kaatje. Lukt het om om de 4 uur te voeden? Het lukt mij absoluut nog niet. Jurjen komt zeker om de 3 uur, soms zelfs om de 2,5. Maar dat komt door dat blommen. Maar 's avonds is er al wel een ritme van 4 uur te zien. Maar 's nachts komt ie weer om de 3 uur. Alhoewel....vannacht zat er zomaar 4,5 uur tussen. Voor het eerst. Ik kan je dus geen antwoord geven op je vraag. Staat het niet achter op het poederpak, hoeveel je mag geven?

Kinke, ohh wat zijn die krampjes toch vreselijk vervelend. Thies moet wel flinke krampjes hebben gehad, toen je naar de huisartsenpost ging. Helpt een paracetamolletje een beetje?

En hoe gaat het met jouw glasbak keel? ik had dit weekend beginnende keelpijn, maar gelukkig heeft het niet doorgezet.

Denna. Jeetje, dus Lily slaapt ook al door. Wat moet dat toch fantastisch zijn.

Jurjen vind het trouwens ook vervelend om op zijn buik te liggen. Maar het gaat wel steeds beter. In het begin huilde hij direct wanneer ik hem op zijn buik legde, maar nu houdt hij het een paar minuten vol. En hij heeft deze week een ontwikkelingssprongetje gemaakt!!!......... hij rol van zijn buik op zijn rug, zowel links als rechtsom. Ben zo trots! tja wat kan hij nog meer. Hij houdt zijn hoofdje aardig recht, zit het liefst rechtop (wil tv kijken)

En hij begint wat meer te pruttelen. Maar daar houdt het toch wel bij op. (is morgen 10 weken)

Rosi, hoe was de meeting met de forummeiden van 2005? Was het de eerste keer dat jullie elkaar zagen? Ik vind het ook wel leuk hoor om af te spreken. Volgende week zou ik alleen dinsdag en donderdag kunnen en de week daarna staat helemaal nog open.

Dus volgende week gaat je man weer werken? Zal wel raar voor je zijn om de boel overdag alleen te runnen. Zie je er tegenop of heb je er wel zin in?

Renske, zo dus jij ook al een forummeeting! Het lijkt me wel gek hoor om iedereen te ontmoeten. al bijna een jaar deel je lief en leed met elkaar, terwijl je niet weet wie wie is. Alhoewel, het is wel leuk om op msn foto's te zien van elkaar. Had eigenlijk nooit verwacht dat ik zo fanatiek zo gaan schrijven. Op mijn man na weet ook niemand dat ik op dit topic schrijf. Vind het geen prettig idee dat bekenden meelezen. En mijn man is absoluut niet nieuwsgierig. Hij vraag wel altijd (als ik aan het typen ben), hoe het met de forummeiden gaat. Hij vindt het wel komisch, dat meiden geblaat.

Zo, dus je begint alweer kriebels te krijgen om te gaan werken? wow, heb ik absoluut nog geen last van. Maar ik weet dat ik tegen die tijd wel weer zin heb om te beginnen. Ik zie een aantal collega's nog regelmatig, dus ik ben nog helemaal op de hoogte van alle nieuwtjes!

Mamalijn, lekker dat je nog niet hoeft te beginnen met werken. Ik moet officieel op 10 december weer beginnen, maar ik neem 2 weken onbetaald verlof op, waardoor ik pas na de kerstvakantie hoef te beginnen.

pfffffff wat een verhaal zeg. Even pauze!
Rosi ja ze geeft het zelf goed aan gelukkig nu wanneer ze moe is, de ogen vallen soms echt dicht van de slaap haha.De 8 weken sprong heb ik niet veel van gemerkt eigenlijk bij floor.

Vind je het niet raar dat manlief ineens weer gaat werken dan? En naar lapland is endje weg joh. maar ja 3 dagen zijn te overleven toch.

Mirjam zo wat goed he dat je niet over je kleintje gepraat hebt zeg. en fijn dat het zo geslaagd was.Ik schrijf op dat forum al iets meer dan 2 jaar nu en we hebben al meerdere meeting gehad. Nu was het de eerste keer hierthuis. normaal gingen we altijd naar een restaurant toe maar met die kleintjes is dat nu niet zo handig meer.

En ik vond het wel ff makkelijk zo haha geen gereis met floor.

Met die meiden schrijven we ook op de msn groep zo kan iedereen zijn eigen naam gebruiken en allerlei prive dingen schrijven en alleen wij kunnen die lezen. Dus dat is wel ideaal. Nog meer prive dan het forum hier.

Ik kreeg weer zin toen een collega hier was en die had het over de veranderingen en wie weet dat er na dit schooljaar wel een vaste baan bij zit, maar ja dat is heel positief gedacht.

Maar ja je weet maar nooit natuurlijk.

Ik ga dr een half slapend de fles geven en dan lekker slapen.

Liefs Rens
goedemorgen, de pauze werd een hele nachtrust.

Jurjen was snikverkouden afgelopen nacht, dat was wel zielig. Heb zo'n snotuitzuiger, maar daar werd hij alleen nog maar verdrietiger van. Hielp overigens wel.

Heb trouwens spierpijn joh! Ging gisteren voor het eerst hardlopen (was het al dagen aan het uitstellen). Had via de site van myasics een programma opgesteld. Stelde in principe niks voor. 4 x 2 minuten hardlopen met 2 minuten wandelen tussendoor. Maar jeeee wat is mijn conditie hard achteruit gehold! Was helemaal buiten adem. En dat terwijl ik toch nog tot 7,5 maanden in de zwangerschap heb doorgesport (wel op een laag pitje). Maar ja, heb echt geen fluit aan lichaamsbeweging gedaan de afgelopen tijd. Het touwtje springen laat ik nog even voor wat het is, eerst die bekkenbodemspieren maar trainen. Lijkt me afschuwelijk om later incontinentieproblemen te hebben, alleen maar omdat ik vergeten ben om die spieren te trainen.

Gisteren ook een vrouw over de vloer gehad van felicitas. Zijn ze ook al bij jullie geweest? Wat proberen ze je toch veel aan te smeren he? 'ja mevrouw, ik zie dat u deze aanbieding wel interessant vind!' ja interessant wel, maar ik ga echt niet 12 maanden lang 20 euro betalen voor educatieve boekjes en dvd's. maar ja, ze heeft me wel wat aangesmeerd hoor, een abonnement op het tijdschrift kinderen, (maar die kocht ik toch al iedere maand). Viel voor de gratis scheurkalender (ingetrapt!) Maar ik weet nu wel precies hoeveel dagen Jurjen oud is, 71 dagen.

ga weer, ik hoor wat gebrul boven
Ach, zielig is dat he, verkouden kindjes. Ik heb ook die neuspeer gebruikt en ze vinden het vreselijk ja, maar het helpt wel! Ik ga dus maar stug door....

Qua afspreken: ik zou dan op een maandag kunnen want dan is zoon1 er ook (die gaat di en do naar creche) maar dan kan ik pas 3 dec.....de komende twee maandagen krijg ik namelijk al bezoek.

Donderdag zou ik volgende week wel kunnen maar dan dus zonder zoon1.

Moet weg, naar Cb. Naveltje opnieuw aanlaten stippen...

Dag! Kinke
We kunnen ook een keer op dinsdagmiddag afsrpeken, dan is mijn moeder hier en die doet dan altijd iets met zoon1. Dus dan kunnen we alleen met babietjes afspreken en een andere keer op een maandag met grote jongens erbij. Ik kan dan alleen volgende week dus niet, maar de week erop wel. Leuk Mirjam als je er ook bij bent. En zijn er nog andere meiden die ook willen komen dan?

Kunnen we ook ergens anders afspreken dan het griftpark, Rhijnauwen of zo? Daar is denk ik ook wel plek voor de kinderwagens.

Vanmorgen terugkomochtend gehad van de zwangerschapsgym, was leuk om alle babietjes te zien! Zoontje heeft de volledige 2 uur liggen pitten, het lijkt wel of hij nog makkelijker wordt. De krampjes lijken minder te worden (heb ik al eerder gedacht, maar ja).

Zoon1 had alleen een vreselijke driftbui. Man was met hem naar bakker en slager geweest, maar niet naar de visboer waar hij ook altijd een stukje kibbeling krijgt, nou dat viel helemaal verkeerd. Hij bleef er helemaal in hangen. Uiteindelijk heb ik hem maar in bed gelegd, en nu ligt hij nog te slapen. Had wel erg met hem te doen hoor, ook al moet hij natuurlijk leren dat hij zijn zin niet altijd kan krijgen. Het is niet leuk te zien dat je kindje helemaal overstuur is.

Kinke, wat is er eigenlijk met het naveltje van Thies? Is die niet goed geheeld?

Renske, leuk dat jullie ook al meetings hebben gehad met dat andere forum. Dit was onze 4e keer, was erg gezellig. Je deelt inderdaad toch een hoop met elkaar (wij ook op de msn) dus eigenlijk ken je elkaar wel heel goed.

Ik ga trouwens pas weer in april aan het werk. Ik ben daar ook heel blij mee (eens kijken hoe dat is als man weer aan het werk gaat). Kan ik in ieder geval die 6 maanden borstvoeding geven, zonder dat ik daarvoor moet kolven. Wil ook kijken of ik daarna misschien thuis mag kolven tot 9 maanden, als het allemaal zo goed blijft gaan natuurlijk met de borstvoeding.

Nou de kereltjes liggen lekker allebei te slapen, dus ga ik eens de krant lezen.

xx Rosi
Hello!

Ben een lastige patient, want de 27e is mijn vader jarig en moet ik naar de tandarts..is voor mij dus weer niet zo'n handige dag... Maar anders kan ik natuurlijk best zoon1 op een donderdag eerder van de creche plukken om leuke dingen te gaan doen in Rhijnauwen bijvoorbeeld. Ondanks mijn volle agenda wil ik me graag flexibel opstellen!

Thies had nog wat wild vlees bij zijn naveltje. Was vorige week al aangestipt, maar niet alles was weg.

Wat een rotweer is het trouwens. Wel lekker fris, maar die nattigheid mag van mij wegblijven. óf droog, óf sneeuw!

Liefs, Kinke
Misschien kan ik wel volgende week donderdag zonder zoon1 komen. Man wil compenseren door een aantal weken lang 1 dag per week thuis te zijn. Dus die zou misschien volgende week donderdag thuis kunnen zijn. Morgen hoor ik daar meer over.

Het weer is inderdaad niet best, jammer!
Hoi meiden,

Allemaal lekker druk zo te zien? Het is zo rustig hier. Wij hebben het ook lekker druk hoor met de twee mannetjes.

Man is volgende week niet op donderdag vrij, maar ik vind het sowieso wel leuk om dan bij Rhijnauwen af te spreken, neem ik zoon1 gewoon toch mee, die is toch al dol op pannekoeken. Hoe laat zullen we dan afspreken. Mijn zoon slaapt ongeveer van 1 tot 3 dus wat mij betreft daarvoor of daarna dan. Komt dat ook uit voor jou Kinke en jouw zoon's slaaptijd? En Mirjam red jij dat ook? En wie het voor de rest nog leuk vind om te komen?

Zoontje heeft vannacht van 11.40 tot 5 geslapen en daarna tot 8 uur, wij hebben dus een lekkere nacht achter de rug. Ben heel tevreden ermee, eindelijk eens niet dat lange stuk achter elkaar slapen vanaf 8 uur maar vanaf later op de avond!

xx Rosi
Hoi, snel even een berichtje van mij. Volgende week donderdag heb ik niets in de agenda staan, dus wat mij betreft spreken we wat af. Maakt niet zoveel uit hoe laat, slapen doet mijn kleine man toch niet zo graag. En het is wel even rijden in de auto, dus dut ie dan vanzelf in. Kan van te voren alleen niet zeggen hoe lang hij het gaat volhouden. Het kan zijn dat ie super gezellig is en misschien zelfs even de ogen sluit, maar het kan ook zijn dat ie het op het brullen zet. We zullen zien. Maar het lijkt me wel gezellig.

Voor iedereen die met rust en regelmaat en/of inbakeren bezig is, las allemaal nuttige info op de website www.inbakeren.nl Misschien dat jullie die allang ontdekt hebben, maar ik heb er wel nuttige tips vanaf gehaald.

snel even troosten!
ai, heb niet goed in de agenda gekeken. Volgende week donderdag heb ik al een afspraak staan, jammer. Maar verder staat mijn agenda nog vrij leeg voor de komende tijd. Ik kan wel volgende week dindsdag en woensdag. De week daarna (van 26 t/m 30 nov), kan ik tot nu toe zelfs nog iedere dag in het park verschijnen. Misschien dat er een dag tussen zit dat jullie ook kunnen?
Volgende week dinsdag kon Kinke niet. Ik kan overigens ook wel volgende week woensdag, en dan zonder zoon1. Kinke kan jij dan ook?

xx Rosi

ps, ik ga even op die website kijken Mirjam!
Ha!

Woensdag kan ik niet, dat staat al vol met bezoek, maar dinsdag evt wel. Moet alleen om 1400 naar fysio. Dat duurt een half uurtje. Moet dan wel even kijken, want ik heb geen auto die dag, dus kom ik met OV. Kan dan 's ochtends en na 15 uur...

ben aan het koken, dus verder even kort, kom later weer loeren...
Oh ja, ik ben ook lekker vergeetachtig, zelf kon ik niet. Toch maar de week erna afspreken? Dan kan ik dinsdag, woensdag, donderdag de hele dag en vrijdagochtend. Hoop dat het gaat lukken (kan je nagaan, proberen we nog maar met z'n drieen een afspraak te maken).
haha, lastig hoor om een dag te prikken. Maar het gaat vast lukken.

Wie wil er nog meer mee???

Heb trouwens een berichtje op de msn site gezet met een link naar een website met allemaal foto's van Jurjen.
Oh leuk Mirjam foto's! Zal straks even kijken.

Ok; week later, bedoelen we de week van 26-30 nov? Dan kan ik alleen op donderdag en vrijdag....(dat is de week van mijn vaders verjaardag en tandarts enzo)

De week erop, (3-7 dec) kan ik maandag, woensdagmiddag, donderdag en vrijdag!

Zo. Nu moet het ergens toch wel lukken??

X Kinke
Hier weer even een update van deze kant.

Het gaat hier echt supergoed, Lotte is echt een schatje, alweer vijf weken! En..... ze slaapt nu al vier nachten achter elkaar door, echt geweldig. Om 11 uur krijgt ze haar laatste flesje en ze slaapt door tot zes uur / half zeven, echt super! Na dat flesje slaapt ze ook door, totdat ik haar rond tien uur in bad doe, dus dan kan ik zelf ook redelijk lekker uitslapen :-) Overdag gaat het de laatste dagen ook erg goed, ze krijgt nu om de vier uur voeding, en dat bevalt prima! Tussen de voedingen door slaapt ze goed! Kortom, het gaat hier allemaal erg lekker! Ik merk dat ik het zelf ook wel heel fijn vind dat ze nu om de vier uur voeding krijgt, je komt iets meer toe aan dingetjes voor jezelf op deze manier.

Mirjam, wat een superleuke foto's zeg van je mannetje! T is echt een ventje he, een schatje hoor! Wat ben je trouwens goed bezig zeg, met hardlopen. Mijn bevalling is nu vijf weken geleden, en ik pas nog steeds niet al mijn oude kleren, echt balen... en al die striae die ik over heb gehouden Maar ja, is allemaal voor het goede doel!

Leuk trouwens dat jullie gaan afspreken. Ik zie het zelf nog even niet zitten, is voor mij een flink eindje rijden. Wie weet volgend jaar een keertje!

Rosi, wat heerlijk dat je pas in april weer aan het werk moet. Ik moet zelf 3 januari weer aan de slag, twee dagen per week. Aan de ene kant denk ik dat ik het tegen die tijd wel weer lekker vind om aan de slag te gaan, maar ik zie er wel enorm tegenop om zo'n kleine hummel bij het KDV achter te laten.

Mamalijn, hoe is het prikken gegaan bij Tobias? Fijn om te lezen dat alles zo lekker gaat!

Renske, hoe lukt het met het blommen?

xxx Kaatje
kinke, zat zojuist jouw nieuwe foto's te bekijken op de msn. Wat een haardos heeft jullie mannetje zeg, geweldig!
En ik heb net jouw foto's zitten bekijken! Da's ook toevallig!!

Erg leuk zijn ze, vooral die met je man en Jurjen, de zwartwit serie. Melig,

die met die watjes in de oren..en heel herkenbaar!!

En ja, thies heeft aardig wat haar...hij woelt nogal, waardoor hij nu heuse klitten heeft op zijn achterhoofd! Zoon1 had ook veel haar, maar niet zoveel dat hij klitten kreeg! Nu ja, binnenkort maar eens vlechtjes proberen.

Zoon1 is wakker (en net nu valt Thies weer in slaap, doen ze lekker, die twee, ik krijg dus mooi geen kans om even zelf te rusten, mopper!) dus ik ga. Moet nog boodschappen doen........

tot later!

Kinke
Zullen we gewoon donderdag de 29ste (geloof ik) afspreken? Ik bedacht me ineens dat ik op vrijdag helemaal niet kan, heb 's ochtends ook babymassage. En volgens mij kunnen jullie allebei die donderdag. Lijkt me heel leuk om jullie en jullie kindjes te zien! Weet nog niet zeker of zoon1 dan ook mee komt.

xx Rosi
Oke, aangezien we alledrie de 29ste kunnen, zullen we dat dan maar vastleggen?

Wie hebben er nog meer zin om dan te komen?? Het lijkt me heel gezellig om iedereen te zien met de kleintjes!

Ik zit me te bedenken dat het voor mij misschien wel handig is om niet halverwege de middag af te spreken, anders sta ik op de terugweg zo lang in de file. En Jurjen miept altijd zodra ik stil sta met de auto. Bij iedere rood stoplicht begint hij altijd al te huilen, zo bizar. Zodra we weer rijden is het weer goed.

Zullen we anders 's ochtends af spreken of begin van de middag?

Hier gaat alles goed, de kleine man ligt al de hele avond op 1 oor. Om 6 uur ging hij naar zijn bedje en nu ligt hij nog steeds te slapen. Ik maak hem straks maar even wakker voor een lekker hapje. Hopen dat hij vanacht hetzelfde gaat doen.
Ja leuk, de 29ste staat vast!

Aangezien de kans groot is dat man dan thuis is, zal ik alleen met zoontje komen. Dan maakt mij de tijd ook niet zoveel uit. Anders liever 's ochtends omdat zoon1 rond half 1 wel naar bed moet.

xx Rosi
heey meiden,

misschien dat ik dan ook wel kom. maar idd net als mirjam zegt graag vroeg in de ochtend dan zodat ik niet in de file terug naar huis hoef.

waar spreken we in utrecht dan??

kom snel weer reageren ga zo weer naar schoonfamilie toe dus de hele dag van huis.

kusss
Ok 29e staat! In de ochtend is ok. Moet alleen wel om 8.15 met zoon1 naar de KNO arts, maar ga ervanuit dat we niet om 9 uur 's ochtends al afspreken? daarna breng ik hem naar de creche en kan ik wel ergens naartoe komen. Even checken wat open is in de ochtend (griftpark is pas vanf 1200 uur open, en ik wil persee wel aan de koffie ) Laten we de details trouwens even via de msn afspreken...

Is iedereen in bezit van auto? Anders is het makkelijker om in de buurt van een station af te spreken (stationsrestauratie hè gezellig )

Om 10.00 uur ergens afspreken? Zoiets??

Plek suggesties welkom! (en anders zijn jullie hier bij mij ook welkom, ik heb koffie )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven