September 2007!!!!

27-01-2007 22:33 1675 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal,

Hier een heerlijk weekend achter de rug! Was natuurlijk superweertje, dus zaterdag lekker gewinkeld met man en Lotte, en lekker geluncht op het dorp bij ons. Gisteren een flink stuk gewandeld, was echt heerlijk. En gisterenmiddag is onze kleine meid gedoopt, was ook heel mooi!

Leuk dat jullie afspreken! Ik vind het zelf nog ietsje te ver om met Lotte zo'n stuk te rijden. Maar wie weet dat ik volgend jaar een keer van de partij ben!

Verder niet veel nieuws te melden, ik ga eens wat boterhammetjes smeren en daarna wat in huis rommelen.

Liefs Kaatje
heb een berichtje op msn gezet mbt volgende week donderdag.

pfff..meneer ligt te gillen in zijn bedje. Hopen dat hij het snel opgeeft en zijn oogjes even gaat sluiten. Vanochtend met Jurjen naar opa en oma geweest (van mijn mans kant). Gelukkig was meneer daar erg gezellig, heeft zichzelf van zijn beste kant laten zien. Opa en oma helemaal in de wolken natuurlijk. Heb ik 's middags mijn moeder aan te telefoon, zij helemaal jaloers dat ik nog niet met hem bij hun ben langsgeweest en nu dus wel bij de andere opa en oma. Daar kan ik soms zo moe van worden. Beide oma's zijn bang om achtergesteld te worden. Ze hebben hem al best wel vaak gezien hoor, maar tot nu toe zijn we nog niet zo vaak met hem op pad geweest, simpelweg omdat dat nog niet verstandig was. Nu ook, hij heeft zich keurig gehouden, maar zodra we weer terug zijn, is het paniek en blijft hij maar huilen. Hebben jullie dat ook met je moeder en schoonmoeder? Of wonen zij dichtbij en wip je veel makkelijker even langs. Die van ons wonen niet om de hoek en eerlijk gezegd heb ik er ook niet zoveel zin in om ze ieder weekend te zien. Het zijn schatten hoor, maar de weekenden gaan al zo snel.

Ga toch maar even troosten, het gillen gaat door merg en been.
Effe kort, ben steeds zo druk.....

Moet m'n agenda checken voor de 29e, maar lijkt me wel leuk! Die week erna moet ik nl. weer aan het werk, bleeeeeh!!

Over de locatie: er is een borstvoedingscafe in de Zadelstraat geopend hoorde ik. Is dat iets misschien? Zit ik gelijk niet in de knoei met de voeding.

Liefs!
Heb op msn bevestigd dat het prima is om het hier te doen. Als iedereen het daarmee eens is!

Adres staat erop.

Liefs! Kinke
Hallo allemaal,

Leuk dat er een ontmoeting plaats gaat vinden! Ik zal er alleen niet bij zijn, daarvoor liggen Groningen en Utrecht nu nog net iets te ver uit elkaar.

Leuke foto's zijn er trouwens bijgeplaatst op de msn. Ik zal er ook weer een paar bijplakken vanuit mijn foto-archief:-)

Froukje doet het nog steeds heel goed. Ze groeit als kool: ze is begonnen met maat 50/56 en inmiddels zit ze al ergens tussen maat 62 en 68. Tot een paar weken geleden had ze nog last van pukkeltjes maar die zijn inmiddels bijna helemaal weggetrokken. En het lachen en kletsen heeft ze nu ook ontdekt.

Ze lacht nu naar iedereen die haar vasthoudt of boven haar ledikantje hangt.

Sinds twee weken slaapt ze niet meer bij ons op de kamer maar in haar ledikantje op de babykamer. Volgens mij heb ik daar meer aan moeten wennen dan zij:-) Inmiddels is ook Froukje aan het doorslapen; de afgelopen 4 nachten heeft ze telkens een voeding overgeslagen en zo'n zeven uur achtereen geslapen. Ik hoop maar dat dat zich doorzet.

@Mirjam: wij zijn ook zeker niet ieder weekend met de kleine op pad. Eigenlijk zijn we alleen nog maar naar de oma van mijn man geweest met Froukje en afgelopen weekend naar het verjaardagsfeest van mijn oma. De (schoon)ouders zijn tot nu toe nog steeds bij ons geweest om Froukje te bewonderen, ook al moeten ze daarvoor een uur in de auto zitten. Mijn man heeft door de week de auto mee naar zijn werk en het reizen met bus, trein en nog een keer bus bewaar ik tot Froukje ietsje ouder is.

@Kinke: Froukje is ook nogal aan het woelen, maar in plaats van dat haar haar gaat klitten valt het uit. Ze heeft nu dus een hele kale rand op haar achterhoofdje.

@kessie: ik ben inmiddels al weer om me heen aan het kijken voor een nieuwe baan (waar ik dan in januari mee wil beginnen). Enerzijds kan ik niet wachten om buitenshuis weer ergens mee bezig te zijn, maar als ik 's ochtends in een rustig tempo met Froukje aan het omtutten ben en ze zo lief tegen me lacht wil ik nooit meer aan het werk uit angst straks haar eerste woordjes en de rest van de lachjes te missen. Gelukkig ben ik niet van plan vijf dagen in de week te gaan werken:-)

Ik zal de foto's op de msn zetten. Liefs tinkerbellen
Tinkerbellen, leuk hoor om weer wat foto's van je kleine meid te zien. Bijzonder om een foto te hebben van 4 generaties vrouwen. Mijn opa's en oma's zijn helaas al overleden. Dus Froukje slaapt al door, wat fijn. Hoe laat en vaak krijgt zij 's avonds de fles en wanneer is haar eerste ochtendvoeding weer?

Kinke, heb op routenet gekeken hoe ik moet rijden. Dat ziet er niet ingewikkeld uit.

kort berichtje vandaag!
Hoi Mirjam,

Ik geef borstvoeding op verzoek, dus vrij onregelmatig en op wisselende tijden.

's Avonds is het helemaal rommelig omdat Froukje meestal weigert te gaan slapen na een uur of vijf. In haar ledikantje huilt ze en zodra je haar weer oppakt begint ze weer te lachen. Meestal gaat ze pas echt slapen als wij naar bed gaan en dat varieert tussen 22.00 en 24.00.

's Ochtends krijgt ze dus haar eerste voeding om 5 uur (rond tien uur op bed), ergens tussen 6 en 7 (rond elf uur op bed) of om 8 uur (twaalf uur op bed).

Structuur is hier dus ver te zoeken. Moet wel zeggen dat ze overdag zonder te huilen gaat slapen, vandaar ook nog niet begonnen met blommen.
Leuk dat Renske en Kessie ook komen! Ik vind het ook prima om het daar te doen, gezellig!

Ik denk dat ik als het even kan zoon1 bij mijn man laat, omdat ik anders de hele tijd met hem moet spelen vrees ik (dat is vooral zo als er vreemden bij zijn en hij verlegen is). Als mijn man er niet is, dan neem ik hem wel mee.

Tinkerbellen, wat is Frouke dan lang achter elkaar wakker 's avonds. Is ze dan ook huilerig als ze in de box ligt? Of speelt ze dan lekker.
Rosi, zoon1 hier is ook megaverlegen in het begin. Die "woont"de eerste 10 minuten zeker achter mijn benen....Dus mocht je man er niet zijn, geen probleem dat je hem meeneemt. Ik denk dat ze samen wel loskomen hoor. gebeurt eigenlijk altijd.

Leuk!
Nog even onder voorbehoud, maar ik ga mijn best doen om er bij te zijn. Ben wel benieuwd naar jullie en de kindjes natuurlijk!

Liefs!!!
Jahoe!!!!!!!!!!!! ik heb plek gevonden op een kinderdagverblijf! Kreeg gisteren van iemand van de zwangerschapsgym het bericht dat er per januari een nieuwe vestiging van een KDV komt. Ik dus direct bellen, maar de leidster die op dat moment werkte vertelde me dat er de afgelopen twee weken wel al heel veel mensen waren langsgeweest om hun kind in te schrijven. Ik balen, maar ik wilde voor de zekerheid toch maar een aanmeldingsformulier hebben. Wordt ik 's avonds teruggebeld met de vraag op welke dagen ik plek nodig heb. Blijkt dat er in februari nog een extra babygroep wordt gestart en daar is nog plaats voor de dinsdag. En vanaf januari kan hij al op de woensdag komen. Dat betekent dat ik voor 3x een dinsdag oppas moet regelen, nou dat gaat wel lukken! Wat een opluchting zeg!

Kessie, ik hoop dat het lukt om volgende week ook te komen en Renske, leuk dat jij er ook bij bent! ben wel nieuwsgierig naar iedereen.

Kaatje, nog gefeliciteerd met de doop van Lotte! Had ze ook een echte doopjurk aan of een ander leuk jurkje?

groetjes
Heb de foto's bekeken, wat een mooie kindjes hebben we toch!

Leuk die foto van de 4 generaties, Tinkerbellen! LEuk dat je oma nog leeft ook.

Kinke, wat een lief mutsje heeft Thies. En wat kijkt hij al helder om zich heen!

En Julia is ook een mooi meisje zeg!

Zal zelf ook weer eens wat foto's plaatsen. Maar een aantal van jullie ziet hem ook volgende week natuurlijk.

Heb nu de eerste week dat mijn man ook weer aan het werk is, en het gaat heel goed. Nu moet ik wel zeggen dat hij dinsdag alweer vrij was en vandaag thuis werkt haha. Maar maandag ging het prima met de twee knulletjes en gisteren was zoon1 naar de creche, dus dan is het helemaal makkelijk. Zeker omdat zoontje toch nog het grootste gedeelte van de dag slaapt. Heb Harry Potter dus kunnen uitlezen, spannend hoor!

Dinsdag met zoontje weer naar het cb geweest, het blijft een stevige dikkerd. 6800 gram alweer en 58,5 cm. En zijn eerste prikjes gehad natuurlijk, dat was even schrikken en huilen, maar gelukkig was het al snel weer goed.

Hij is ook erg sterk, kan zijn hoofdje goed omhoog houden (als hij een beetje wakker is haha). Maar hij begint ook steeds meer om zich heen te kijken en meer te lachen, echt heel lief!

Fijn Mirjam dat je plek hebt op de creche. Is toch wel heel vervelend als dat niet geregeld is he.

Kessie, het zou erg leuk zijn als je er ook bij kon zijn!

xx Rosi
Nou Rosi, jouw zoontje groeit inderdaad erg lekker. Die van ons doet het ook goed, weegt denk ik ook al wel 6 kilo, maar heeft wel een tengere bouw. Vooral de beentjes zijn dun. (heeft ie niet van mij).

Ben vanochtend op het kdv wezen kijken. Ze zijn nog druk aan het klussen om alles op tijd af te krijgen, maar wauw......het ziet er wel erg leuk uit. Het is in een oud schoolgebouw, met van die hoge plafonds. Op de muren hebben ze hele mooie tekeningen geschilderd. De sfeer voelde goed en zie het helemaal zitten om ons zoontje daar naar toe te brengen.

groetjes!
Hier weer even een berichtje van een meelezer en af en toe meeschrijver

Ik lees net dat Kaatje haar dochtertje heeft laten dopen. Onze dochter wordt in januari gedoopt, ze is dan 3 maanden. Heb nog geen doopjurkje (ook niet in de familie) en ben dus ook erg benieuwd wat Lotte droeg tijdens de doop!

Groetjes Wyfke
hee waar is iedereen?

Even een snelle update. Hebben hier een paar zware dagen en nachten gehad. Het huilen was weer even als vanouds. Maar gelukkig hebben we gisteren weer een gezellige dag met elkaar gehad en ook vanacht heb ik redelijk goed geslapen. Tja, wat zal het zijn geweest he? misschien een groei sprongetje?

Hebben door zijn prikkelbare gedrag niet zoveel ondernomen, maar vandaag ga ik met hem een dag naar mijn ouders. Ben benieuwd hoe dat zal gaan. Ben wel van plan om hetzelfde ritme daar aan te houden. De inbakerdoek gaat dus mee.

oh snel naar boven....hoor iemand huilen
He Mirjam, wat pittig zeg zo een paar dagen achter elkaar. Zou goed een sprongetje kunnen zijn. Is Jurjen alweer 12 weken? En nu gelukkig al weer beter. Ik ben benieuwd hoe hij het bij je ouders zal hebben dan, in een nieuwe omgeving. En ook donderdag natuurlijk.

Heb een borstontsteking gehad dit weekend. Had vrijdag even in de kou gestaan met te dunnen kleren aan en het was meteen raak. Had bij zoon1 ook 2x borstontsteking gehad, dus ik kon wel op tijd de symptomen ontdekken en er iets aan doen. Ben er nu alweer vanaf gelukkig. Maar ben er wel even goed beroerd van geweest. Gelukkig was het in het weekend, zodat man de zorg voor zoon1 op zich kon nemen.

Zoontje heeft af en toe erge last nog van krampjes en soms ook helemaal niet. Geen pijl op te trekken. Heb niet het idee dat het iets met wat ik gegeten heb te maken heeft. Nu ligt hij ook te huilen, terwijl hij echt moe is en hij eigenlijk heel goed zelf in slaap kan vallen.

Helaas zitten we hier nu in een wat minder nachtritme. 2-3 keer is het raak, dat vind ik wel jammer, maar ja wat doe je eraan. Als hij honger heeft mag hij drinken, maar ik hoop wel dat het snel naar 1-2 keer zal gaan (wat we al gehad hebben).

Ik neem zoon1 toch maar niet mee donderdag. Heb besloten om voor de zekerheid van gewoon een gesprek te kunnen voeren te gaan. Vind ik wel zo relaxed.

Hoe gaat het met de rest?

xx Rosi
He meiden,

Is inderdaad rustig hier, iedereen vast druk in de weer met de kleine hummeltjes. Hier gaat alles goed, geniet er echt volop van! Lotte groeit goed, ze drinkt goed, slaapt goed, lacht en 'brabbelt', echt super.

Wijfke, Lotte is gedoopt in een doopjurk, waar zelfs mijn man nog in is gedoopt, ook haar nichtjes zijn in deze jurk gedoopt, erg leuk dus!

Mirjam, kan inderdaad goed een sprongetje zijn geweest, ken je het boek 'oei, ik groei'? Volgens dat boek zijn de eerste sprongetjes bij 5 weken, 8 weken en dan bij 12 weken. Rond die periode zijn ze wat hangerig/huilerig. Hoe was het bij je ouders?

Rosi, zo wat balen zeg, een borstontsteking, doet volgens mij echt enorm veel pijn?

Heb verder even niet veel te melden. Voor de meiden donderdaag naar Kinke gaan, allemaal veel plezier!!!!

xxx Kaatje
Mensenmina, ik ben zo druk, ik kom gewoon niet aan schrijven toe! Heb effe geen tijd om te reageren op iedereen.

Is de borstontsteking over Rosi? Lijkt me geen pretje. Krijg je dan antibiotica ofzo, of hoe werkt dat?

En Kaatje, de doopjurk klinkt heel bijzonder. Leuk als het zo'n familiegeschiedenis heeft. Mijn zoontje slaapt in een wiegje waar zijn vader en zijn opa hebben geslapen en zijn overgrootopa heeft 'm gemaakt. Het ding ziet er niet uit, maar vind het zo symbolisch dat we m maar een beetje gepimpt hebben en het staat nog leuk ook!

Hier alles goed. Druk maar goed. We hebben inmiddels 6 nachten doorgeslapen, helemaal geweldig. Maandag heeft ie gewend bij de gastouder, morgen nog een ochtend "wennen" en maandag dan moeten we er aan geloven. Dan ga ik weer aan het werk! Heb er best al een beetje zin in eigenlijk (goed teken toch). Maar spreek jullie donderdag! 11.00 uur was het toch?

Liefs!!!!
Heb ik het goed als ik zeg dat de jongetjes as donderdag in de meerderheid zijn?
Ik hoef pas over anderhalve maand weer aan het werk maar mèèèèn....wat zie ik er verschrikkelijk tegenop! Het is zo gezellig, die dagen met m'n kleintje samen en straks worden er ineens mensen verantwoordelijk voor haar die we nu nog niet eens kennen....

Het zal wel weer een gigantisch hoge drempel worden waar ik overheen moet, maar goed!

Leuk dat jullie elkaar gaan meeten. Ik probeer de oktober-mama's ook bij elkaar te krijgen.
Wyfke, ik vermaak me ook nog prima met de kleine. Tot nu toe moet ik er ook nog niet aan denken om weer te beginnen met werken, maar ik denk wel dat ik er tegen die tijd weer aan toe ben. Het enige waar ik wel tegenop zie is hoe ik mijn werk moet gaan combineren. Ik werk in het onderwijs en werk 's avonds veel thuis. Ik weet niet of ik daar straks nog de puf voor heb, maar het wordt wel van me verwacht. Nou ja, dat zien we dan wel weer.

Meiden, ik zie jullie morgen!
lieve meiden,

Ik kan helaas niet komen morgen. vind het wel jammer om jullie niet te zien, maar ik heb beloofd dat ik bij een vriendin van me langsga aangezien die alleen thuis zit omdat d'r vriend week naar spanje zit. en donderdag was de enigste dag dat we allebei konden. Dus sorry sorry sorry

bij de volgende ben ik van de partij

liefs rens
Ik ben duidelijk te lang niet on-line geweest hier, had helemaal gemist van je borstontsteking Rosi!

EN die huilende babies van ons...hier ook hoor, alsof het krampjes zijn, zomaar vanuit het niets kan Thies ook vreselijk liggen brullen.... En nachtritme is hier ook onstabiel. Kan dus liggen aan tijdstip/sprongetje, als iedereen hier last van heeft?

Renske, veel plezier morgen met je vriendin!

Groet, en tot morgen. Heb op msn route gezet, en meld hier ook nog maar even dat ik 's ochtens in ziekenhuis zit en dus mobiel even niet bereikbaar ben. Staat ook op msn!

11 uur, koffie staat (bijna) klaar (senseo!!)

Liefs Kinke
veel plezier vandaag bij Kinke! ik lees wel hoe gezellig het was en wat de rest mist.......

ik heb het erg druk, ik lees af en toe even weer bij maar kom er niet aan toe om veel te typen. ben bezig met een verrassingsfeestje voor mijn man. hij is net 30 geworden (lekker jong nog- ik ben zelf 35 sssssssssssssttt)

morgenavond is het feest, hij heeft niets door. super.

nogmaals veel plezier met elkaar zien! wie komen eigenlijk?

groet, mamalijn
En mamalijn, hoe was het verrassingsfeestje voor je man? Had hij iets door of was het echt een verrassing.

Zoals ik al op MSN heb gezegd, vond ik het erg leuk om een aantal van jullie te ontmoeten. Toch best gek om mensen te zien, die je nog nooit ontmoet hebt, maar waar je al wel heel veel van weet. Maf is dat. Kinke, zet jij de foto's nog op MSN? Jammer dat ik helemaal vergeten ben om foto's te maken. Had mijn camera wel meegenomen. Maar ja, ik vergeet wel meer....... haha. Ik zal die dop deze week naar je opsturen, ben er nog niet aan toe gekomen.

Kleine man is vandaag bijzonder gezellig, zo leuk. Hij kletst en lacht de hele dag door. En hij heeft eindelijk zijn handjes ontdekt. Hij stopte ze al wel af en toe in de mond, maar vandaag zat hij ze uitvoerig te bekijken. Alleen het drinken is weer prut. Gisteren heeft hij het zelfs gepresteerd om van 5 uur 's ochtends tot 2 uur 's middags niets te drinken. Zat alleen maar met de speen te spelen. Vandaag drinkt hij nog steeds slecht, maar ja het heeft geen invloed op zijn humeur.

Zal zo nog een gedicht in elkaar flansen. Niet zoveel zin in, maar ja het moet. Hoe gaan jullie sinterklaas vieren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven