*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuke berichten van iedereen. Ik was een paar dagen niet op het forum geweest, druk met van alles en nog wat, dus ik had wel even de tijd nodig om alle reactie's te lezen.

Hier gaat alles nog steeds prima. Gisteren en eergisteren was ik wel moe, maar ik had ook lange dagen gemaakt. We zijn bezig met een kleine verbouwing en gisteren hebben we puin af gevoerd, er leek geen einde aan te komen. Mijn vriend was ook kapot 's avonds van het gesleep. Uiteindelijk had hij ook het meeste gedaan, hij is nou eenmaal iets sterker dan ik. Ik heb hem een boek kado gedaan voor aanstaande vaders en ik vind het eerlijk gezegd zelf ook erg interessant. De meeste boeken die er zijn voor vrouwen vind ik ontzettend 'roze wolk' en daar ben ik een beetje allergisch. Mannen zijn toch een stuk nuchterder en dat is dit boek ook (de 9 maanden gids voor mannen). Ik heb hem trouwens nog maar eens gezegd dat hij eigenlijk ontzettend heeft geboft, want in het boek staan allemaal verhalen van vrouwen die om niets uit vallen tegen hun man en erg chagrijnig zijn. Ik heb daar geen last van en hij vindt ook dat ik niet veranderd ben (of zou hij dat nou alleen maar zeggen om mij tevreden te stellen?).

Het is hier trouwens echt schitterend weer, dus we gaan zo nog wel even naar buiten. Gisteren hebben we in t shirt puin staan te sjouwen en stonden met het raampje over bij de vuilstort te wachten, het leek wel zomer.

Zijn jullie al aan de positiekleding? Ik pas op dit moment mijn eigen kleren nog, maar dat gaat niet lang meer duren denk ik. Ik voel af en toe een paar kleine steekjes in mijn baarmoeder, ik ga er maar van uit dat het groeistuipjes zijn van mijn baarmoeder. Die moet ook vast nog wennen aan deze nieuwe functie.

PS: in het schema mag er bij mij op 5-2 een hartje....
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Heerlijk he, dit weer. Word er meteen vrolijk van. En als ik het goed heb begrepen blijft het de hele week zo. Lekker!

Positiekleding hier alleen binnen de 4 muren van mijn huis. Mijn baarmoeder voel ik al halverwege mijn schaambeen en mijn navel - en dat pas bij 9 weken - het zullen er toch geen twee zijn? Bedoel ik niets vervelends mee hoor Vivalover, maar aangezien ik er al 2 heb, lijkt 4 kinders me iets veel van het goede. Maar ja, als het zo is dan is het zo. Heb overigens geen

tweelingen in mijn familie en ook geen medische molen achter de rug, dus de kans op een tweeling is minimaal. Het komt vast allemaal omdat het allemaal al een paar keer uitgerekt is geweest.

Heb gisteren nog gelogen over mijn zwangerschap. Mijn zus vroeg of er al nieuws was op gezinsuitbreidingsfront (ze wist dat we dat al een tijdje willen) en ik 'neuh'. Kon haar niet eens recht aankijken, voelde me slecht! Maar ik denk dat ze me wel vergeeft als ik hopelijk na de echo over een paar weken kan vertellen dat nummer 3 in aantocht is.

Belle, hij zal het vast wel menen! Volgens papayahoo ben ik altijd veel sterker en stabieler tijdens mijn zwangerschap (tja, omgekeerde wereld) dan anders.

Verder rustig dagje hier. Ga zo nog maar eens lekker buiten voetballen met de guppen. Jullie fijne dag toegewenst!
Hoi iedereen

Ik ga morgen denk ik op m'n werk vertellen dat ik zwanger ben. Ik ben nu 11 weken en 2 goede echo's dus denk dat het wel goed zit. Je begint trouwens bij mij al een buikje te zien. Of ik ben gewoon een beetje opgezet, kan ook.

Mijn gezicht zit trouwens onder de rode vlekjes. Niet leuk! Zou dat ook een kwaaltje zijn? Ik heb maar heel even in de zon gezeten dus dat kan het toch niet zijn? Heeft iemand dit ook? Het jeukt niet of zo en het zijn ook geen puistjes.

Wel raar hoor.
Hallo allemaal,

Kiara, spannend van het op werk vertellen! Ik wil de volgende echo afwachten en het dan doen. Wat denk je dat ze gaan zeggen?

Zouden die rode vlekjes van de zon kunnen komen? Je huid is wel wat anders nu. Hoe goed kan je normaal gesproken tegen de zon?

mamayahoo, idd super lekker weer! Wij waren even bij vrienden op bezoek en vanuit het autoraampje zag het er heerlijk uit. Ik heb echt geen fut om ook maar iets te gaan doen buiten, da's wel weer jammer..

Bij mij weten trouwens al best wat mensen het, familie en goede vrienden enzo.

Belle, wat stoer dat je nog zo kan sjouwen! Ik zou het niet kunnen.

Ik heb trouwens ook m'n zwangerschapskleren weer van zolder gehaald. Als eerste heb ik de zwangerschapsbeha al aan, de gewonen paste niet meer..

O ja, ik kreeg destijds een handige tip: als je toch nieuwe beha's gaat kopen voor de zwangerschap kan je meteen voedingsbeha's doen (als je borstvoeding wilt gaan geven dan). Dat scheelt weer.

Jacqie, hoe gaat het met je? Hoe is het met de beroerdheid?

Alejandra, ik dacht in eerste instantie niet aan zo'n indiaan, maar nu je erover begint.. haha, nee hoor

En ik krijg m'n broeken al weken niet meer dicht..

en Bassiste, wat goed van je echo! En idd heftig zo'n afwijking. Heb je daar in het dagelijks leven veel 'last' van?

O, ja Vivalover, gefeliciteerd met je echo!

Ik ga eens wat doen, fijne avond nog!
Hallo iedereen!

Hier gaat alles prima, de buik is goed aan het groeien en normale broeken pas ik niet meer. Heerlijk genoten van het zonnetje, die rode vlekjes zouden best door de zon kunnen komen. Maar het kan ook gewoon door de zwangerschap zelf komen, dat je lichaam gewoon even een reactie heeft op al die hormonale veranderingen.

@ Bassiste en Vivalover: gefeliciteerd met de mooie echo's

Hier komt de echo steeds dichterbij.. nou ja, 20 februari duurt nog wel even natuurlijk, maar ik hou mezelf maar voor dat het zooo 20 februari is.

Fijne dag vandaag!
Ik pas mijn normale kleren nog wel gelukkig. Nu had ik al nooit een hele strakke buik, dus kennelijk zit er nog wel wat ruimte. Afgelopen weekend hebben we echt genoten van het weer, gisteren lekker gaan fietsen. Ik had eigenlijk niet zoveel zin om de heuvels op te fietsen, al ben ik het wel gewend, maar uiteindelijk ging het prima. Mijn vriend had nog een beetje spierpijn van al het gesleep met puin, ik kon hem makkelijk bijhouden en soms zelf in halen :-). Vandaag is het wederom schitterend weer, maar helaas moet ik werken en kan ik de zon alleen vanachter mijn raam bewonderen.

Hondje77: die tip van de voedingsbh's is een goed, ik zal eens op zoek gaan. In één van de vele blaadjes die ik van de verloskundige had meegekregen, had ik wel een mooie gezien, maar ik heb ook weer zin om er heel veel euro's aan uit te geven.

Heeft iedereen die bij de verloskundige is geweest zo'n enorme tas meegekregen? Die van mij werd duidelijk gesponsord door Zwitsal en er zat ook veel reclame in, een paar dingen waren wel interessant, zoals een boekje van de provincie met allemaal praktische informatie. Kennelijk zijn zwangere vrouwen een interessante doelgroep, zoveel reclame heb ik zelden bij elkaar gezien.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Hallo allemaal,

Ik had weer behoorlijk wat bij te lezen.

Heb het hele weekend moeten werken dus heb geen tijd gehad om te lezen of te schrijven.

het word een spannende week voor een paar van ons er staan deze week een aantal echo`s op het programma. Hopelijk staan er op het eind van de week weer een paar mooie hartje bij.

Ik had vanmorgen voor het eerst echt zelf het idee dat ik een buikje zag en dat andere dat ook wel eens konden zien.

Ik pas mijn eigen kleren nog wel maar ik ben dan ook bijna 5 kilo afgevallen doordat ik nu minder eet dan normaal en helemaal niet snoep en normaal ben ik echt wel van het snoepen. Maar ja het is altijd meegenomen dat die er af zijn.

Deze week wordt voor mij een week van de dagen tellen ben gelukkig wel heel de week vrij, want ik merk aan mezelf dat ik niet altijd even vriendelijk ben door de zenuwen. We gaan alleen woensdag de hele dag met mijn schoonouders naar paleis Soestdijk ( nog een verjaardags cadeautje voor mijn schoonvader)

Maar ik zal blij zijn als het vrijdag morgen is ben stiekem toch erg bang voor een negatief bericht.

Maar als vrijdag blijkt dat alles oke is gaan we het zondagavond aan de ouders vertellen. En daarna mag iedereen het weten.

Nou iedereen die deze week een echo heeft succes.

Groetjes, Twisje
Hallo allemaal,

Tjee, wat wordt er veel geschreven als je 3 dagen niet gelezen hebt. Leuk hoor! Ik lees over bh's e.d., ik liep al vanaf week 7 in de sportbh's, omdat mijn gewone leuke kanten bh's echt niet meer goed zaten, deden zeer, alles floepte eruit. Nu zelfs de sportbh niet meer lekker zat, heb ik me door de lingerieverkoopster laten overhalen om een meegroeibeha te kopen, niet goedkoop, maar zit wel een stuk beter. Schrikbarend is wel dat ik nu met een 75F omloop (normaal 75D), maar door de vorm van mijn borsten zie je het er niet vanaf hoor Behalve vriendlief maar die heeft er geen problemen mee....

Ik geloof dat ik voor de zwangerschapsyoga ga kiezen, moet alleen nog ff checken of dit ook door de zorgverzekering vergoed wordt net als zwangerschapsgym.

Mamayahoo, hoe voel je dat je baarmoeder al half boven je schaambeen uitkomt? Heb het nog nooit meegemaakt, dus heb geen idee...

Kiara, suc6 met vertellen op je werk! Laat even weten hoe ze gereageerd hebben.

Groetjes, Paulien.
Ha mopskes!

Hier ook een lichte bobbel te zien. Normale kleren pas ik gewoon nog, hetzij zonder riem, want dat zit gewoon voor geen meter.

Morgen naar de vk, en dan NOG een week wachten op de echo...

Vriendin belde (zij die gelijk is uitgerkend met mij) , ze heeft een echo gehad en helemaal happydepeppy, alles is goed!

*Twisje, wat een leuk kado voor je schoonouders, veel plezier! En door de zenuwen wat sjaggie??!!! Hahaha

*Paulien, wat heb je dikke boobies!!! (sorry) ben jaloers!!! Ik heb cup d (lees= cup doperwt) maar nu, jajaja, heeft manlief zijn hand vol!

*Kiara, leuke reacties op het werk gehad?

Zo, heb vanmorgen de bovenverdieping gereinigd en nu wacht de huiskamer.

Heb samen met lisa haar kamertje omgegooid, ze heeft nu een hoekje waar ze zich lekker kan verstoppen, ze is er helemaal wijs mee. Tuttebel!

Oh meiden, moeder zijn is echt TE leuk!

(soms niet....)

Kussie, xxxx Leo
haai haai,vandaag voor echo geweest en alles zag er goed uit!

10,5 week!!

hartje klopte stevig dus t zit wel goed.

nu maar groeien!! haha mag nu ook wel hoor! wil wel een buikje...

nu even weer van zonnetje genieten xxx
oja voor schema....

18 maart naar vk en 17 april voor pret echo!
Hello,

Haha, Leontien, dat jij jaloers bent op Paulien met haar cup D. Ik ben jaloers op jou! Ik was de vorige keer van B naar C gegaan en super blij ermee. Daarna was het weggezakt naar ... (wil het niet weten), maar nu gaat het weer groeien!

Ik wil deze keer ook yoga gaan doen. De vorige keer deed ik 'beter bevallen' en dat werd niet vergoed door de verzekering. Ach ja, het was wel gezellig. Ik hoop dat de yoga ook leuk wordt.

Belle, ik haalde m'n beha's bij de Hema, H&M (kan ook online) en Hunkemoller. Ik zocht destijds erg naar een huidskleurige (voor in de zomer onder witte kleding, niet dat jullie denken dat ik het zo mooi vind, hihi) en heb die nu gevonden bij de Livera.

Verder zijn ze idd wel duur..

ik ga eens even koffie drinken

groetjes
He, Jacqie, gefeliciteerd!! Nu kan je helemaal lekker genieten van de zon. Hoe is het met je misselijkheid trouwens?

groetjes
bassiste : Ook al een mooie echo, wat een goede berichten hier. Geniet er van!

vivalover: geweldig, toch 2 super kloppende hartjes! Nog wat gekocht?

Lino: Ik begin me alleen maar beroerder te voelen. Maar ben ook nog geen 9 weken. En ik ben nog niet gegroeid. Wel heb ik de laatste tijd het gevoel dat er iets zit...

Kiara: Hoe ging het op je werk?

Hondje: eigenlijk pas ik mijn BH ook niet meer, binnenkort maar even shoppen

Belle: Ik ga donderdag naar de verloskundige, ben benieuwd

jacqie: Gefeliciteerd!!
@ hondje~,bedankt!

was erg leuk om te zien.

missenlijkheid gaat goed,vandaag toevallig overgegeven maar was aan t eten tijdens autorijden...

kan niet samen dus...

tip van de dag hahaha

oja ik reed niet hoor pff anders was t niet best geweest.

mijn borsten zijn nog niks gegroeid helaas! ben jaloers!!

misschien komt t nog?

nu weer moe moe moe dus vroeg op bedje!!

xxx
Hoi allemaal,

Wat mis ik toch veel als ik een paar dagen niet lees op dit forum, maar ik ben nu weer helemaal bij. Allereerst Vivalover, Bassiste en Jacqueline: van harte gefeliciteerd met de goede echo's. Wat lijkt me dat fijn!

Twisje: wij gaan ook de goede kant op. Jij bent vrijdag een de beurt en ik mag donderdag. Ben jij ook zo aan het aftellen? Ik lijk net een klein kind (nog .. nachtjes slapen). Het schiet wel lekker op nu.

Met mij gaat het wat minder. Ik ben zoo misselijk. Vorige week heb ik buikgriep gehad en ik leek maar niet te herstellen. Het blijkt gewoon een zwangerschapskwaaltje te zijn. Ik kan geen warm en vet eten verdragen want dat komt er uit en leidt tot enorme maagzuuraanvallen. Vanochtend is ook mijn boterhammetje eruit gekomen en ik ben alleen maar moe, moe, moe. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik nauwelijks misselijk geweest en nu lijkt het steeds erger te worden. Echt erg vervelend. Hoe doen de anderen misselijken het met werken? Ik heb het hier nog niet verteld, maar als ik hier ook moet gaan overgeven, lijkt het me toch erg duidelijk...

Ik hoop maar dat het snel beter gaat.
@ Jacqie: gefeliciteerd met de mooie echo!

@ Pikipumba: veel sterkte met de misselijkheid. En ook sterkte met werken, heel vervelend als je zo misselijk bent op het werk. Op mijn werk heb ik het dus maar gewoon verteld. Ik heb het sowieso aan iedereen verteld aan wie ik het ook zou vertellen als ik een miskraam zou krijgen. Want mijn gedachte daarbij is, waarom zou ik voor die mensen 3 maanden wachten, voor het geval het nog misgaat, als ik, als het dus bijv. met 9 weken misgaat, het toch tegen ze zou zeggen.
Iedereen die deze week voor de echo mag: succes!

Twisje, ik heb al een aantal goede echo's gehad, en mag nu de 26-ste weer, maar ook ik ben aan het aftellen hoor! Zal zo blij zijn als dan nog alles ok is, dan ben ik op een dag na 13 weken.... en als alles dan goed is, gaan we 't vertellen.

Heeft iemand ervaring met apparatuur om zelf naar het hartje te kunnen luisteren?

Oja, wij hebben voor eind april nog even heerlijk een weekje vakantie geboekt naar de zon.

Pikipumba, bij mij is de misselijkheid vanaf week 10 een stuk minder geworden, misschien geeft dat je moed!

Winterlelie, om die zelfde reden hebben wij het ook al wel tegen onze ouders en mijn oma verteld. Als het mis gaat, wil je toch ook daarover kunnen praten. Aan de andere kant willen wij het ook niet te vroeg vertellen, want als het misgaat, dan gaan mensen weer "wachten" tot je opnieuw zwanger bent.

Groetjes allemaal!
TATATATATATATTAAAAAHHHHH!!!!

Het hartje KLOPT!!!!!

Kom net terug van de vk en eigenwijs als ze is, wilde ze toch graag even luisteren, ook al was de kans klein dat we een hartje zouden horen.

Maar na enig speurwerk, was 'ie daar dan...... MIJN UKKEPUK!!!!

Ben helemaal happy, nu kan ik wat rustiger toeleven naar de echo van volgende week.

Dus nu mag ik ook een hartje achter mijn naam!

Ga gauw wwer verder ben aan het werk maar wilde dit even mededelen....

xxxxx

PIKIPUMBA: voor jou nog 2 nachtjes slapen en voor mij 3 en dan kunnen wij hopelijk ook een hartje achter onze namen zetten.

LEONTIEN: proficiat en leuk dat je het hartje al hebt gehoord. is toch een hele geruststelling.

PAULIEN: ik snap dat het spannend blijft maar het zal vast goed komen de 26st dan zie je dat kleine hummeltje weer lekker rond zwemmen in je buik.

Ik ben ook heel benieuw hoe mijn dochtertje zal gaan reageren als ze het hoort. Ik heb voor haar een pop gekocht die ook een baby in de buik heeft, zodat ze zelf ook iets heeft. Die krijgt ze als we het de ouders vertellen. Ik wilde het eerst nog wat langer geheim houden voor haar omdat het nog zo lang duurt. Maar als we het de ouders gaan vertellen vangt ze dat toch op en komt dan toch met vragen en dan wil ik ook niet langer liegen.

Ga nog lekker even van het zonnetje genieten.

Groetjes,
Veel bij te lezen, erg drukke week gehad.

Iedereen met goede echo's en kloppende hartjes, gefeliciteerd!!!

Afgelopen zaterdag jarig en de familie verteld dat we zwanger zijn, echt super leuke reacties!! Heerlijk om er nu ook met mijn zus over te kunnen praten. Komend weekend willen we het nog een een paar goede vrienden vertellen en voor de rest wachten op een goede echo..... nog 3 weken......

Wel helaas vanaf zondag met griep op bed, hoge koorts gehad, begint nu wat te zakken, maar voel me nog erg slap, ik herstel erg langzaam. Ik merk wel dat zo'n kleintje veel energie van je vraagt en dat is wel even wennen voor mij. Normaal ren en vlieg ik maar door, maar er wordt nu af en toe hard op de rem getrapt.

Even ego-berichtje, volgende keer reageer ik weer op jullie!!

liefs Freddy
Leontien, VAN HARTE!!!
hmm, ik wil ook naar een SPA!

Jacqie, mijn buikje is ietsiepietsie dikker, maar ik voel ook dat ik een vetrolltje heb!

Belle73, jouw man heeft geluk met je, ik heb ook echt chagerijnige buien, niet normaal. Ik kan me gewoon niet beheersen.

Kiara1978, ik voel de zon hier ook opeens veel sterker. Ik woon dan ook wel veel dichter bij de evenaar en smeer maar gewoon elke ochtend zonnebrandcreme op mijn gezicht.

Leontien, gefeliciteerd en over wat je eerder zei; het lijkt me ook heerlijk om moeder te zijn, ik kan niet wachten!

Pikipumba, ik voel me ook echt onwijs misselijk. Kan het eten wel binnenhouden, maar heb de hele dag kotsneigingen. Ik eet maar steeds een heel klein beetje en dan kan ik gewoon niet meer. Hopelijk is het snel over bij ons allebei!
Hee Leontien, van harte met het hartje (wat klinkt dat raar, maar je weet wat ik bedoel)!!

Twisje, wat leuk dat je een pop aan je dochter geeft. Die van mij is nog veel te klein, ze snapt dat nog niet.

Hier is de misselijkheid te doen. 's morgens is het best erg, maar overgeven hoef ik niet echt. Ik eet wel super veel, ik zou niet verbaast zijn als ze het op m'n werk allemaal al weten, al vragen ze het niet.

De vorige keer was ik ook erg beroerd en moest ik overgeven op m'n (toenmalige) werk. Daar hadden ze helemaal niets door, al rende ik groen door de gang. Het verschilt dus erg per collega's. Pikipumba, voor hetzelfde geld hebben ze niets door. Maar succes ermee! O, dat geld ook voor de rest van de misselijke meiden!

Freddy, ik heb dat trouwens ook, dat m'n lichaam me terugfluit. Ik wil wel, maar dan ben ik zo beroerd dat ik wel moet zitten. Tsja, niets aan te doen.

We gaan zo dochter ophalen bij opa en oma, fijne avond nog iedereen!
pikipumba: Nog 2 nachtjes, spannend he? Ik tel ook de dagen. Ik ben wel af en toe misselijk en ik kan heel weinig eten, maar overgeven heb ik gelukkig nog niet gedaan. Ik heb het wel aan een aantal collega's verteld, dat werkt wel zo fijn

Leontien:Wat heerlijk!

Ik voel me behoorlijk zwanger. Totaal geen zin in warm eten en na het eten vaak misselijk. Echt fijn is het niet, maar ik hoop zo dat het een goed teken is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven