*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
@ilona: is je rugpijn al wat gezakt? Balen hoor! Ik merk na een paar uurtjes (soms al na een uur) lopen ofzo dat ik er al doorheen zit, vervelend!

Voel me de laatste dagen echt %A&^&%$ en ik weet niet waardoor t komt! heb ergens een gevoel dat er iets niet goed is ofzo.... voelde me sinds dat ik het wist ook echt "zwanger" en dat gevoel is nu weg. T blijft maar knagen en ik weet niet zo goed wat er mee aan moet. iemand die dit kent of tips heeft?

Vandaag wel de kinderwagen en de kinderkamer besteld, we zijn er blij mee!!
Hoihoi,

over het tillen had ik nog niet nagedacht, maar je moet er dus nu al op letten. Dochter is rond de 10 kg denk ik en die til ik ook best vaak (en niet altijd in de beste houding).

Klopt wel dat ik het dan ga voelen in m'n buik.

Mammayahoo, misschien morgen even de vk bellen?

Verder weinig te melden. Lekker een thuisdagje (mag wel met dit weer, we hebben al sneeuw gehad hier). Beetje belasting-aagifte doen en vakantie boeken.

Movamoba, succes met werken deze week (en natuurlijk voor de rest van de meiden ook)
Bassiste, dikke . Misschien morgen ook even de vk bellen? Zij kan je hopelijk geruststellen. Stress en onzekerheid zijn niet goed voor je!
Dankjewel hondje!

vk bellen is lastig, die heb ik namelijk niet... ik loop in t ziekenhuis, duis moet dan gelijk mn gyneacoloog bellen, dus weet ook niet of ik daar doorheen kom zo snel, is een groot academisch ziekenhuis. Volgende week heb ik sowieso een afspraak, dus ik wacht nog even af denk ik of t gevoel blijft... anders inderdaad maar bellen!!!
Hoi Bassiste,

sorry, ik zat niet op te letten. Jammer dat de gyn zo 'ver' weg is vergeleken met een vk. Wanneer mag je erheen?
Hallo allemaal, even te weinig tijd gehad om te reageren, maar verder alles goed. Ik krijg nu echt wel een buik, niet echt zichtbaar, maar ik voel het wel en mijn vriend ook, die vindt het erg interessant allemaal. Ik voel me nog steeds prima, beetje moe, maar dat komt ook door een drukke week en een nog steeds bezig zijnde verbouwing. Ik moet al wel de positiekleding aantrekken, want mijn gewone broeken zitten echt niet lekker meer.

Ilona ik heb je een mail gestuurd i.v.m. Hyves, leuk intitiatief!
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
@ Movamoba: huhh, kom je uit op een meisje..? Ik had namelijk een link doorgestuurd waarbij je kon bepalen hoeveel je mocht aankomen haha. Ik ga zo eens kijken op mijn eigen link..

@ bassiste: Het is idd jammer dat je niet even kunt aanwippen bij de VK om het hartje te luisteren ofzo. Maar het zal vast wel goed zitten hoor!
Volgende week vrijdag mag ik naar de gyneacoloog. T zal ook allemaal wel in orde zijn...

Kan ook aan mn hormonen ofzo liggen, ik weet het niet...

Als ik het eind van de week nog heb, dan bel ik inderdaad t ziekenhuis wel ff. Tot die tijd laat ik het maar ff zo en accepteer ik maar van mezelf dat ik nu even niet de gezelligste ben!

Thanks meiden.

Fijne avond!
Bassiste: wat een naar gevoel moet dat zijn, zeker als je het niet echt kan definieren voor je zelf.

Voor de rest, is een aparte september 2008 Hyve misschien een idee? Dan zitten we gezellig met z'n allen op één Hyves.
winterlelie: hihi, ja ik ben in de war met de andere link, van de chinese geboortekalender

ik mag 14 kilo aankomen, en ik denk dat dat wel gaat lukken.

de snoepdrang wordt al wat minder, gelukkig, dus ga er nu wat meer op letten.

belle: ik vind een aparte hyves wel goed, dan kan je m gewoon afsluiten voor niet-leden. ik neem aan dat het voor de meesten geen geheim meer is (ofwel de buik valt op, ofwel je wordt te enthousiast!)

Bassiste: hoop dat je je snel beter gaat voelen! en anders gewon de gyn bellen, je zal de eerste en de laastste niet zijn, hoor! desnoods kan je misschien even op de echo afdeling terecht ( ik kon er snel terecht toen ik die krampen en steken had)
Bassiste, misschien een beetje een geruststelling: we zitten nu echt in niemandsland. Kwalen van de eerste maanden zijn weg, maar het kindje voel je nog niet. Dan heb je echt alleen de momenten bij de gynaecoloog die door het hartje luisteren bevestigen dat je toch echt zwanger bent. Als je het kindje eenmaal voelt heb je die bevestiging niet meer nodig, is mijn ervaring. Dikke knuffel, vervelend dat je je zo voelt!

Heb vandaag het tillen maar nagelaten en ook geen harde buiken. Ik kijk dus maar een beetje uit met tillen (wordt lastig met de a.s. verhuizing).
Dacht, snel nog ff kijken, en dan zie ik allemaal zulke lieve berichtjes! Dankjewel daarvoor! Een dikke terug!

@mamayahoo: Dat zei mn moeder ookal inderdaad! De eerste fase van de zwangerschap is een beetje weg, je hormonen kunnen wat rustiger worden en je raakt er wat meer aan gewend, maar toch voel je niks! Ach, ga lekker zo mn bedje in en dan zien wat morgen brengt. het delen van ervaringen en gevoelens hier vind ik echt wel heel fijn hoor, je voelt je dan ff niet zo alleen!

Owja, een september 2008 Hyves lijkt me een leuk idee.
Hey meiden,

Hier even een klein berichtje van mij.

Heb het erg druk op het moment.

Met mij gaat het verder allemaal wel goed. Begin flink te groeien.

21 april krijg ik mijn 20 weken echo. En 2 april mag ik weer naar de vk kunnen we het hartje weer horen.

Voor iedereen verder een dikke en tot ziens weer.

Groetjes,

Twisje

p.s september hyves leuk idee
Hoi,

Leuke pasen gehad allemaal? Hier is het echt voorbij gevlogen. Voor het eerst ook mijn nieuwe zwangerschapskleren aan gehad en dat voelde toch wel veel beter dan de oude afgedragen kleding die ik nog heb liggen (zowel ik als mijn zus hebben die gedragen). Gelukkig is dat winterkleding en hoef ik die niet meer zoveel aan hoop ik en de rest ziet er nog wel redelijk uit. Alhoewel, als je nu naar buiten kijkt is het gewoon wit. Net met mijn zoontje naar de creche gelopen. Hij vond de sneeuw maar raar en liep in mierenpasjes. Echt schattig.

Dat tillen, ik weet niet hoe ik dat moet gaan vermijden. Ok boodschappen enzo lukt nog wel om dat aan manlief over te laten, maar mijn zoontje weegt toch echt rond de 14 kilo en die moet ik op zo'n dag toch aardig wat keren optillen, al is het alleen maar voor in en uit bed, op de commode etc. Toch maar eens wat tips bij de VK vragen.

Ik heb ook gekeken op zo'n site om te voorspellen op het jongetje of meisje wordt en tja als je 30 aug uitgerekend bent kijk je en in augustus en in september en dan weet je het nog niet....

Kiara, schrikken met zo'n uitslag.

Bassiste, ik herken het gevoel wel. vorige keer (en deze keer ook weer denk ik) begon het pas echt weer te leven na de 20 weken echo, vooral ook omdat ik het voor die tijd echt nog niet voelde. Maar inderdaad gek dat de drempel om te bellen bij de vk zoveel lager is. Ik zou de volgende afspraak toch maar even vragen of je voor dit soort dingen ook mag bellen.

Groetjes

Carry

ps september hyves voor foto's ed lijkt me leuk. Nu is het lastig zoeken in alle prive hyves naar de juiste personen.
OK, een privé Hyves dus. Ik kan 'm aanmaken, maar ik heb geen idee hoe ik jullie er dan op kan krijgen. Ik ga er eens even mee aan de slag. Misschien kan ik Ilona uitnodigen en dat de rest er dan via Ilona terecht kan komen?
Ik heb even met Hyves gespeeld en ik heb http://babyseptember2008.hyves.nl/ aangemaakt. Ik heb Ilona al uitgenodigd; van haar had ik immers al een e mail adres. Ik hoop dat de rest zich via deze link aan kan melden.
Hoihoi,

Leuk idee die hyves! Ik heb mezelf aangemeld, dus als het goed is krijg jij dat te zien Belle?

Verder eigenlijk weinig te melden hier, ben vandaag thuis (normaal gesproken werk ik op dinsdag en dan gaat dochter naar m'n ouders, maar die konden vandaag niet). Daarnet nog een sneeuwbui getrotseerd en nu ik thuis ben schijnt de zon..

tot gauw!
Hondje77, volgens mij is het gelukt, ik heb je geaccepteerd.

Hier ook alleen maar sneeuwbuien. O nee, dat is niet helemaal waar, soms hagelt het ook:-). Net nog even een nieuwe positiebroek gekocht, want mijn gewone broeken zitten echt niet lekker meer.
Ik heb me ook aangemeld voor de Hyves!

Heeft iedereen leuke pasen gehad?

ik heb me ook aangemeld!
Hey hey,

Even een vraagje, kan de naam van de Hyves nog veranderd worden...? Er staat nu namelijk viva bij en ik vind het zelf niet heeeeel relaxed dat de link dan dus snel gelegd wordt met het viva-forum. Wil dus liever niet dat nieuwsgierige bekenden mee gaan lezen hier.

Ja ja.. ben errug gesteld op mijn privacy, ik weet het;)
Hoi meiden,

Hier ben ik ook weer na een gezellig maar druk weekend!

*Bassiste, wat rot dat je je zo onzeker voelt. Ik hoop dat je snel terecht kan om je onzekerheid weg te nemen. Een vriendin van mij heeft ook twee keer bij het ziekenhuis onder controle gestaan maar heeft tot drie keer toe de plaatselijke vk gebeld omdat ze zo onzeker was en daar kon ze dan nog dezelfde dag heen. Is dat misschien een idee?

Ik ga me ook zeker op hyves aanmelden, maar ben het eens met de vraag of de naam niet anders kan, anders gaan familie leden misschien zoeken op viva en voel ik me niet "veilig" hier...

Stom hé....

Ga even terug lezen en kom later wel weer!

kussie, xxxx Leo
Hoi hoi!

Allemaal fijne daagjes gehad?

Ben even paar daagjes niet langs geweest...meteen weer het een en ander bijlezen :-).

Bassiste snap t ook hoor, die onzekerheid, je voelt je niet meer zo 'zwanger' dan in het begin en voelt de kleine ook niet echt.

En als je nu naar je groeiende buikje kijkt...stelt dat een beetje gerust ? :-)

Zal ook ff kijken of ik mezelf aan kan melden op de hyves.

Het is superdruk op mijn werk...we zitten met zn drieen op een afdeling en degene die fulltime werkt, is ziek! en denk wel voor langere tijd...snik. Dus alle zeilen bijzetten...(alleen beetje lastig als je een kleine hebt en daardoor dus niet zo flexibel..)

Hebben meer meiden dat? Dat je wel WIL werken en meer werken etc. maar dat je het gewoon niet geregeld krijgt met oppas ed? Voel me echt NIET flexibel terwijl ik dat wel wil zijn..hmmm. lastig.

Fijne avond, duik lekker in mijn boek en kom morgenavond nog wel ff langs.
Helemaal niet over nagedacht, ik heb er http://babyseptember2008.hyves.nl/ van gemaakt en 'm op onzichtbaar in overzichten en zoekmachines gezet. Ik zal de naam in mijn vorige posting ook meteen weghalen.
Belle super bedankt!!

Bassiste, tijdens mijn vorige zwangerschap had ik ook die onzekerheid de hele tijd, het ging pas over toen ik ons kleintje elke dag voelde bewegen en ik steeds de geruststelling had dat het goed zat. Ik denk dat het kwam doordat ik zoooo graag wilde dat het goed zat, dat ik daardoor juist een soort angst opwekte bij mezelf ofzo.

@ Lino: tja, je bent nu eenmaal niet meer zo flexibel, maar ik begrijp heel goed wat je bedoelt, want ik moet ook vaak zeggen op mijn werk.. nee, dan kan ik niet want mijn dochter.. je voelt je dan wel bezwaard inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven