Sesamstraat als je 9 jaar bent????

09-04-2009 18:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Haai allemaal,

Ik heb een vraagje, een vriendin van mij heeft een zoontje van 9 jaar die nog al achter loopt met zijn ontwikkeling.

Op school zijn al verschillende onderzoeken gedaan maar er is niets specifieks uitgekomen. Wel hebben ze opgemerkt dat hij heel erg achterloopt in zijn ontwikkeling. Zo spreekt hij kleutertaal Nederlands en kijkt hij naar programma's als Dora en Sesamstraat. De school heeft gezegt dat zij hem dit moet verbieden maar hij kijkt niet naar iets anders (deels omdat hij andere programma's niet goed begrijpt). Heeft iemand misschien tips om hem verder te helpen in zijn ontwikkeling?

Alvast bedankt (f)

Groetjes...Sher
Wat voor een onderzoeken zijn er dan gedaan op school waar niets uit is gekomen? Is hij ooit blijven zitten? Haalt hij slechte cijfers?

Als hij achterloopt moet dat toch te merken zijn aan het leren ( lezen, rekenen, spellen) op school?

Veder vind ik het verbieden van sesamstraat een raar advies. Mijn zoon van 9 kijkt ook graag naar kleuterprogramma's, vindt hij grappig.

Je kunt naast het kijken van kleuterprogramma's op een speelse manier misschien eens uitproberen of hij nog andere dingen leuk of interessant vindt. En als dat niet lukt, ach, dan is het misschien gewoon een speels kind of een laatbloeier op een bepaald gebied.

Mijn kinderen liggen niet achter in de ontwikkeling maar zijn ook erg kinderlijk op een bepaalde manier, alledrie.
Als die testen zo goed zijn, waarom moeten ze dan om de haverklap herzien worden ? Moet je je kind dan elke drie jaar naar de nieuwste normen laten testen ?

Ik kan me een column van Yvonne Kroonenberg herinneren, zij heeft een aantal testen laten doen, waaruit nu blijkt dat ze laag-, gemiddeld- én hoogbegaafd is.
Omdat ik zelf met de WISC werk en brand de concurrent niet af..
Als hij daadwerkelijk zover achterloopt is het een beter advies van de school om hem door te sturen naar speciaal onderwijs of remedial onderwijs. Indien men alleen met het advies komt om sesamstraat af te straffen denk ik dat er iets niet klopt met het advies van de school. Ik heb liever dat zoon sesamstraat kijkt dan al die agressieve cartoons van tegenwoordig. Volgens mij kan je als ouder een evaluatie door een remedial teacher aanvragen. Deze kan beoordelen op welke vlakken eventueele ondersteuning nodig zou zijn.
quote:moppetoet schreef op 09 april 2009 @ 21:30:

http://www.testresearch.nl/wisc/wiscill.htmlInmiddels wordt de WISC IV gebruikt! Op elke vorm van het testen van intelligentie kun je kritiek hebben, maar de WAIS (volwassenen) en de WISC en WPPSI (kinderen) zijn veel gebruikte, goed gevalideerde testen.
Mag ik al vragen waar TO blijft? Of het T woord opperen?
quote:mamzelle schreef op 09 april 2009 @ 21:50:

Mag ik al vragen waar TO blijft? Of het T woord opperen?Nou...TO zoekt ook een leuk klein dames autootje hoor
dat is een goede vraag mamzelle maar als TO een troll is zijn de reacties vast tegengevallen, anders reageerde TO wel.

het onderwerp is in ieder geval leuk om over te praten vind ik.

en als het verhaal wel echt is lijkt nader onderzoek me inderdaad de oplossing of het nu een intelligentietest is of iets anders.

daar is het kind meer bij gebaat dan dit soort bemoeizucht met zijn kijkgedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven