Sinterklaas vieren met bijna 1-jarige?

08-10-2007 09:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje zal met sinterklaas 11 maanden zijn.

Veel vrienden en familie vragen me of we nu toch zeker wel

uitgebreid sinterklaas gaan vieren?!

Uiteraard was ik niet van plan om het echt voorbij te laten gaan

maar 'feest' vind ik eigenlijk wel een beetje overdreven of zie ik het verkeerd?

Vrienden/familie willen allemaal erg graag een kado voor hem kopen en uiteraard vind ik dat erg leuk/lief maar ik vraag me af in hoeverre dat besef er voor hem zal zijn tegen die tijd?

Zal hij zich werkelijk interesseren voor de liedjes/mensen/kadootjes of helemaal niet?

Oke, kwestie van uitproberen natuurlijk maar hoe deden/doen jullie het met je nog-geen-of-net-1jarige?
Alle reacties Link kopieren
zoon zal met sinterklaas 10 maanden zijn. Ik ben niet van plan dit echt te gaan vieren speciaal voor hem. Wel vieren wij het zelf altijd al met beide families. OP deze avonden zullen ik er vast en zeker ook wel cadeautjes voor hem bij zitten. Of we zelf iets gaan kopen weet ik niet. Zo nu en dan kopen we wel eens speelgoed voor hem, omdat hij toe is aan iets nieuwe. Rond die tijd zal dat vast ook wel eens zo zijn, dus misschien dat wij het dan in de zal erbij duwen.



Echt vieren is pas leuk vanaf een jaar of 2 / 3 denk ik. Dan gaan we er zeker wat aan doen, want ik ben wel een echte sinterklaas fan. Die kerstman hoeft hier niet te komen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben wel Sinterklaas en kerst gevierd maar zoon was niet erg onder de indruk.

Eerste keer was hij 9 maanden, 2e keer 1 jaar en 9 maanden.

De laatste keer wilde hij de cadeautjes echt niet openmaken en gewoon spelen met wat ie al had.

Stonden we daar parraat met onze camera's...

Deze keer is hij dus bijna 3 jaar en ik denk dat het nu pas echt leuk zal zijn voor hem.

Maar het kan ook aan het kind zelf liggen dat weet ik niet.

Misschien vindt de jouwe het wel leuk.

Succes iig.
Alle reacties Link kopieren
Kari was nog geen half jaar vorig jaar met Sinterklaas. Mijn ouders, schoonmoeder en schoonzus zijn geweest (de rest van de familie kon niet). We hebben er een hele leuke middag van gemaakt met cadeautjes voor elkaar en natuurlijk voor Kari. Ze vond het prachtig. Vooral dat iedereen wat uitpakte en zij mocht helpen met papier scheuren....



Natuurlijk besefte ze het helemaal niet, maar voor ons zelf was het heel leuk. Toch weer een 'eerste keer'. Dus nee, hij zal er geen besef van hebben. Maar jullie wel! En die kans zou ik persoonlijk niet aan me voorbij laten gaan...



Groetjes,



Irene
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet gevierd toen mijn zoontje net 1 was, en toen ie net 2 was ook niet. (we hebben uiteraard wel kadootjes gedaan met kerst) Hij snapte er nog niets van, ook het principe erachter snapte hij niet, en das nou net zo leuk aan sinterklaas. Ik heb m verteld van sinterklaas, dat ie dan zijn schoen mag zetten en hij kwam de ochtend erna met zn schoen aanzetten, dus hij snapt nu enigszins wat de bedoeling is. Hij is nu net 3 als sinterklaas komt, dus dit jaar gaan we het wel vieren en ga ik ook met hem naar de intocht. Ook had een vriendin al gezegd dat ze heel graag als zwarte piet erbij wilde zijn, dus een piet heb ik al ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf geen kinderen maar heb vorig jaar wel sinterklaas gevierd met de schoonfamilie, hierbij waren toen voor het eerst kinderen bij aanwezig. Zij waren toen 9 maanden, en 2 maanden oud. Ik vond het persoonlijk ontzettend jammer (eerlijk gezegd: het irriteerde me mateloos) dat de hele avond om de kinderen draaide. Natuurlijk had ik zelf ook een cadeautje voor beide kids gekocht, maar ik had niet verwacht dat de ouders zo fanatiek voor de kinderen bezig zouden gaan. Wij trekken met de volwassenen lootjes, maken leuke gedichten, maar dit viel allemaal een beetje in het niet bij de aandacht die de kinderen kregen. En dat terwijl ze er allebei geen hout van snapten, en op een gegeven moment lagen ze zelfs allebei te slapen. Zelfs toen draaide de hele sinterklaas avond nog om de kinderen, terwijl wij echt ons best hadden gedaan voor degene wiens lootje wij hadden.



Dit wilde ik gewoon even kwijt....
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook niet verwacht hoor dat ie het allemaal zou snappen want

als ie nu wel eens een pakje krijgt dan houdt hij het even vast om het daarna weer op de grond te flikkeren hihi

(erg vriendelijk kind heb ik)



Maar goed, wij vieren hier altijd uitgebreid sinterklaas met vriendengroep en familie apart dus we doen het er maar gewoon bij.

Wat ik alleen erg jammer vind is dat kerst een behoorlijk familiefeest is ook met veel kadootjes (iedereen is gek op de 2 kinderenen worden altijd erg verwend al zeggen we vaak dat dat niet nodig is!)



Tja en dan is mijn kleine man weer bijna jarig, beetje jammer hoor al die feesten in zo'n korte tijd!
Wij hebben het vorig jaar niet gedaan.

Alhoewel, een beetje wel eigenlijk.

De opa's en oma's wilden wel graag een kadootje kopen en dat vond ik best. Zelf hebben we 1 kadootje voor haar gekocht, maar meer omdat ze was uitgekeken op haar speelgoed ;-)
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter is nu 1 jaar. We gaan er wel wat aandacht aan schenken: op het werk en de intocht van sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er ook een beetje mee, zoontje is bijna jarig (wordt twee) en dan Sinterklaas en Kerst. En een grote familie die allemaal wat willen kopen voor het enige kleinkind/neefje. We doen zijn verjaardag wel uitgebreid, het principe cadeautjes uitpakken had ie al vroeg door haha.



Sinterklaas doen we al een aantal jaar alleen met vrienden, nu misschien ook wat kleins en grappigs voor zoontje maar niet speciaal voor hem want daar snapt ie nog geen hout van, we zien het wel als ie groter is.



Met Kerst zal ie ook wel weer gruwelijk verwend worden, we hadden daar ook een lootjes systeem voor (tja met zoveel mensen ben je anders echt compleet blut) maar voor hem kocht toch iedereen vorig jaar ook wat haha. Dus dan maar Sinterklaas niet zo vieren tot ie het echt snapt. Volgende kind toch beter uitmikken lol (nou ja, ik ben midden in de zomer jarig, wat ook niet zo leuk was omdat bijna iedereen dan op vakantie was).
Sinterklaas is een feestje! Misschien is onze kleine dit jaar nog niet geboren, maar ik weet van de kinderen van mijn zus dat het leuk is.Volgend jaar is ze dus bijna 1 en zal ze zeker in het sinterklaasbad gedompeld worden. En wat nog leuker is: begin van de avond is voor de kids, vanaf een uur of 9 is het voor de groten! Lekker melig. En geen kado's met de kerst, no way.....
Wij hebben pas sinterklaas gevierd toen mijn oudste 2 1/2 was en naar de peuterspeelzaal ging, daarvoor had ze er weinig tot geen benul van. De volgende kinderen deden uiteraard al mee vanaf dat ze geboren waren omdat de oudste(n) anders niet begrijpen waarom er voor baby geen cadeautjes zijn

Ik vind sinterklaas een kinderfeest , zelf vind ik er niets aan, ik doe veel liever caceautjes met kerst
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een echte Sint-fan, net als mijn moeder en zus. De eerste keer dat mijn dochter Sinterklaas vierde was ze 2 maanden, toen kreeg ze wat kleine pakjes. Vorig jaar was ze 14 maanden en toen hebben we het uitgebreider gevierd. Zij kreeg eerst haar kadootjes en pas toen zij op bed lag hebben wij het met de volwassenen gevierd. Ze vond het schitterend (kind van dr moeder ;-) ) en was helemaal in haar element.

Nu doen we het op zondagmiddag voor de kinderen (mijn zus heeft inmiddels ook een dochter die dan bijna een jaar is) en op 5 december voor de volwassenen. Dan krijgen de kinderen nog 1 pakje en kunnen ze op normale tijd naar bed.



Point of story; het ligt eraan hoe leuk je Sinterklaas zelf vindt en hoe je kind is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf dol op het Sinterklaasfeest, en het zal hier dan ook heel zeker gevierd worden. De kinderen (Mans van 2 en Meis van een half jaar) snappen er nog niet veel van. Voor Mans begint het een beetje, hij wil (100 keer per dag) naar zijn dvd van Brum kijken en daar komt steeds een voorstukje van Bob de bouwer. Die gaan we dus aan de SInt vragen, en iedere keer bij dat stukje zegt hij "sintekaas vjagen' . Ze mogen ook wel een keertje de schoen zetten, maar echt meer omdat ik dat zelf zo leuk vind. We zullen ook zeker naar de intocht gaan, en uiteraard voor de tv zitten met chocomel en speculaas.



Vorig jaar en het jaar daarvoor hebben we ook een heel klein beetje gevierd. Maar meer zoals we al deden (lootjes trekken bij mijn familie) en dan nog wat extra's voor de kinderen.

Ik wil ook geen grote kadoos doen, ik vind gewoon de traditie heel erg leuk, die grote kadoos vind ik nergens voor nodig. Gewoon een leuke avond met wat lekkers en een paar pakjes.

Met Kerst vieren we bij mijn man zijn ouders met pakjes, maar ook geen gekke dingen verder.
Alle reacties Link kopieren
hehe, Sinterklaas RULES hier!

Zoon loopt al jaren het liefst het hele jaar door in z'n pietenpak, gelukkig heb ik in augustus dat pak nog op tijd uit de vakantietas kunnen plukken, want hij had het al ingepakt voor de zomervakantie!

Ik vind Sinterklaas toch het allerleukst voor de kleintjes, als er iemand echt in gelooft vind ik het een superfeest. Mijn jongste broertje is tien jaar jonger dan mij, en mijn zoontje kwam al toen ik nog erg jong was, dus ik ben geloof ik de enige 24jarige die al 24 jaar continu Sinterklaas viert met minstens 1 gelovige in de clan, dus ja, dat feest zit er wel in hier!

Maar even on-topic, ik denk dat je kind al die mensen, gezelligheid en kado's heel leuk zal vinden, maar dat 'ie ontzettend zou gaan huilen van een echte sint en piet. Dus als je familie/vrienden dat willen doen: leuk, maar ik zou er zelf niet zo veel werk van maken, zeker als je al veel met kerst doet en nog een verjaardag van man ook hebt!
charmant schreef op 08 oktober 2007 @ 11:29:

leuk, maar ik zou er zelf niet zo veel werk van maken, zeker als je al veel met kerst doet en nog een verjaardag van man ook hebt!
Dat probleem is hier dus ook, mijn middelste ( en zijn opa ook ) is zelf jarig op 4 december en ik twee dagen voor kerst dus dat is al zó druk met cadeautjes en feest , de lol is er dan bijna vanaf
Alle reacties Link kopieren
Charmant, Mijn zoontje is 3 weken later dan zelf jarig dus dan veel feestjes.

Idd een sint & piet zou ik zwaar overdreven vinden en wil ik dus ook echt niet.

Dan kunnen sint & piet beter een gelovige blij maken met een bezoekje :-)



Waar ik alleen wel bang voor ben:

Zoon is 1e kind in vriendengroep en 2e kind (met maar 10 mnd verschil met neefje) in de familie....

Dat mijn kind gruwelijk verwend gaat worden en ok, je bent nog geen jaar, je beseft het allemaal niet zo maar ons huis puilt nu al uit en het enige waar ie mee speelt zijn mama slippers en haar tijdschriften.

Vriendelijk heb ik al gezegd AUB niet gek te doen maarja, ik kan het ze ook niet verbieden.



Dit jaar zijn wij ook al aan de beurt voor het oud&nieuw feest, dat is traditie in onze vriendenkring en dus wéér een feestje en volop aandacht voor kleine man.



Wat ik ook minder vind is dat zijn verjaardag dan misschien een minder leuke dag wordt doordat hij die aandacht dan al 'kent' van een paar weken eerder...

Of zou dat wel meevallen?



Ik wil familie en vrienden uiteraard hun lolletje niet ontnemen met sint & kerst.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind sinterklaas zo'n geweldig leuk feest! Die voorpret alleen al.....

Vorig jaar was ons mannetje nog geen twee maanden, we vieren het met mijn familie altijd met lootjes, en nu waren er ook cadeautjes voor kleine neef en ons mannetje bij. Zij hebben eerst hun cadeautjes gekregen, ik had ook aangegeven dat ik het niet te gek wilde, hij snapt het toch nog niet, ik had ook om nuttige dingen gevraagd (pyama, rompers e.d.) daar is gelukkig goed gehoor aangegeven, we hebben leuke dingen gekregen! Ook wel wat speelgoed, maar doordat we nog midden in de kraamvisites zaten, niet teveel dus!

Dit jaar is het ventje ruim een jaar (gister zijn 1e verjaardag gevierd, manman, wát een cadeaus....) hoop dat we ook dit jaar met sinterklaas weer wat nuttigs krijgen, hij heeft inmiddels wel genoeg speelgoed om een jaar mee vooruit te kunnen!



Maar goed, ik vind zelf sinterklaas een vreselijk gezellig feest, ben al wéken van te voren bezig met frutsels en gezelligheid, heb bijv. een sinterklaaskrans aan de deur en in huis een leuk hoekje met wat neppakjes, klompjes, wortels enz. Héérlijk.......

Met kerst doen we niet aan cadeautjes, ben ik van huis uit ook niet gewend, we kregen altijd een boek onder de kerstboom, en die traditie zetten mijn ouders nu voort voor de kleinkinderen. Lootjes e.d. doen we dan niet. (uiteraard wel weer alle versiersels ;-) )



Gewoon doen wat je leuk vind, ik vond het vorig jaar heel bijzonder om zijn eerste sinterklaas te vieren!

Groetjes Ayla
Hier ook een sintfan!



Zoals Selma al vertelde (is m'n zus) vieren wij uitgebreid de sint. We doen wel wat kleine pakjes voor de kleine meid, met wat speelgoed en bv een pyama ofzoiets praktisch.

Want de kleine meid is dus een week later jarig, dus zal dan genoeg kado's krijgen.



Heerlijk, heb nu al zin in het feest. Enne Ayla, een sinterklaaskrans; Leuk!! Waar had je die vandaan? Ik heb ook altijd wat leuke sintspulletjes staan, maar een krans is wel heel tof!
Alle reacties Link kopieren
Jaaaa ik wil ook een krans!



Vertel, heb je die gekocht of zelfgemaakt? En hoe dan?



Mijn moeder (en die van Mette dus ;-) ) versiert altijd de hele kamer met Sint en Piet-slingers en kleine pakjes die ze overal ophangt. Echt gezellig.

Ik heb er nu alweer zin in!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens een Sinterklaaskrans gemaakt. Je kunt zo'n voorgevormde strooien krans nemen en daar met een lijmpistool pepernoten en schuimpjes en pakjes enzo opplakken. Ziet er heel leuk uit en is heel makkelijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Parel, ik zit er ook mee. Ik hou zelf helemaal niet van sinterklaas (komt uit mijn jeugd.... ben 3 dagen na de Sint jarig en wist nooit wat ik dan in hemelsnaam nog voor mijn verjaardag moest vragen. Verder vind ik het een grote bedriegerij... Ik was zo over de zeik toen mijn moeder vertelde wie in het echt de cadeautjes kocht....)

Maar goed; bij mijn ouders vieren we dus eigenlijk nooit sinterklaas. Bij mijn schoonouders eigenlijk ook niet, maar mijn schoonmoeder wil het eigenlijk wel heel graag. Wat dan al een aantal jaren geresulteerd heeft in krampachtige gedichten, flauwe surprises en verlanglijstjes die zo compleet waren dat kiezen niet meer nodig was (mijn trouwmonster zet de winkel waar je het kan kopen erbij en ook de prijs; zodat ze zeker weet dat ze wel voor het volle bedrag haar presentjes krijgt..... wat een sintgedachte!)

Nu zie ik dus heel erg op tegen de komende Sinterklaas. Dochterlief is dan op 3 weken na een jaar. Ze heeft een grote neef die dan bijna 4 is. Vorig jaar hebben we na de intocht cadeautjes gedaan uit pedagogisch punt... Grote neef moest leren delen, dus waren er ook veel (onzinnige) dingen voor de baby in de buik. Ging toen nog goed.

Maar nu wil ik eigenlijk niet. Ella heeft er nog geen zak aan, ik zelf vind er geen ruk aan, ik heb geen zin om daar weer krampachtig te gaan zitten doen. Wil het bij ons zelf ook niet vieren. Wil wel naar de intocht, gewoon omdat ze mensen kijken zo leuk vindt.

Gelukkig is het nog niet ter sprake gekeomen!

Eigenlijk vind ik ook dat haar verjaardag het eerste grote feest hoort te zijn wat ze gaat vieren en niet dat van een oude grijze man die een rol speelt (sorry voor alle Sintliefhebbers! en ik ben nog wel juf.... )
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat ben jij negatief zeg... Niet te geloven.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, ik twijfel ook nog. Eigenlijk had ik al min of meer besloten om het hele gebeuren een jaartje (of 2?) uit te stellen tot zoon het allemaal wat bewuster meemaakt. Hij wordt kort na sinterklaas één, dus dan krijgt hij ook weer volop kadootjes. WIj vieren thuis al jaren geen sinterklaas meer, maar dede altijd kadootjes met de kerst. Nu geloof ik dat we dit jaar bij mijn zus zijn uitgenodigd met kerst en dat zij ook haar halve schoonfamilie heeft uitgenodigd. Dus die kerstkadootjes slaan we dit jaar helemaal over...

Door het superenthousiaste verhaal van Mette :hello: en Selma krijg ik ook een beetje sinterklaas-zin! Misschien mag meneertje zijn schoentje toch wel zetten... hihi.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook nog even!

Ik heb de sinterklaaskrans twee jaar geleden gemaakt, een stro-krans (lang leve de action), helemaal omwikkeld met stro, paar kleine neppakjes erop vastgezet, onderaan twee kinderklompjes, en daar komen verse wortels in..... hier en daar op de krans nog wat verse worteltjes, en klaar! Na de sinterklaas wortels eraf, en hij kan een jaartje bewaard worden in de kelder!

Hij hangt mooi aan de voordeur vanaf het moment dat sinterklaas in het land is, en ik heb er al heel veel leuke reacties op gehad!



Vrig jaar had ik een schaal op tafel ook helemaal in sinterklaassfeer gemaakt, stond ook zó gezellig!!

Ik heb er nu alweer zin in!!



Groetjes Ayla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven