Slaap kindje slaap

02-04-2020 09:11 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tweede topic over slapen van mijn hand. Wie o wie heeft de gouden tip om mijn kleintje langer achter elkaar te laten slapen dan anderhalf. En dan heb ik het over de nacht...

De situatie:

Baby is 6 maanden. Ik voed haar in slaap aan de borst. Overdag geeft dit geen probleem al is ze dan ook na drie kwartier weer wakker. Ze krijgt dan weer een slokje en tukt soms wel en soms niet nog even verder.

Ik vermoed dat ze steeds de borst nodig heeft met in slaap vallen. Ook in de nacht. Nu weet ik dat kindjes echt vanzelf een keertje leren slapen. Maar hoe doen andere moeders dit die ook hun kindje in slaap voeden?

Ik wil haar niet laten huilen. Slaaptraining waarbij een kindje zich in slaap huilt is niet aan ons gezin besteed. Misschien maak ik het mezelf wel moeilijk zo. Maar ik hoop op een tip of gewoon wat bemoedigende woorden dat het écht, heus een keer goedkomt.

De avonden zijn ook nog lastig. Ik houd nu een langere wakkertijd aan. Tussen de tweeënhalf en drie uur na haar laatste slaapje. Maar ze vertikt het om naar dromenland te vertrekken. Ze gaat heel veel brabbelen, schreeuwen, hardop lachen, druk bewegen, rollen. Alles behalve slapen. Ook niet huilen dat is dan weer een voordeel :-)

Anyway, misschien zoek ik gewoon even wat steun. Ik ben moe.

Alvast bedankt!
Steun ga je krijgen hoor, het is ook nogal wat maanden niet goed kunnen slapen.

Alleen denk ik dat DE tip niet komt. Hier was het uitzitten, bij beide kinderen. Op eens slapen ze beter..

Ik heb wel bij de eerste van alles geprobeerd en maakte me alleen nog maar vermoeider en gefrustreerder.

Bij de 2e heb ik kind in de co-sleeper gehad, echt tot zeker 9 maanden en daarna ook nog herhaaldelijk toch vanuit eigen kamer bij ons gelegd. Scheelde zoveel slaap en frustratie in positieve zin.


Maar werkt ook niet voor elk kind/ouder.
Als ze niet huilt zou ik er niet naar toe gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik voed nog steeds in slaap met 13 maanden. Sommige nachten vaker dan anderen. Hij ligt in de cosleeper.
Alle reacties Link kopieren
het is slopend!
en wordt echt beter, maar DE tip bestaat niet
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad in ieder geval niet laten huilen. Daarvan gaat ze echt niet ineens wel slapen, zeker op deze leeftijd niet. Toegeven aan wat je kind nodig heeft/waar ze om vraagt en uitzitten.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
02-04-2020 09:26
Steun ga je krijgen hoor, het is ook nogal wat maanden niet goed kunnen slapen.

Alleen denk ik dat DE tip niet komt. Hier was het uitzitten, bij beide kinderen. Op eens slapen ze beter..

Ik heb wel bij de eerste van alles geprobeerd en maakte me alleen nog maar vermoeider en gefrustreerder.

Bij de 2e heb ik kind in de co-sleeper gehad, echt tot zeker 9 maanden en daarna ook nog herhaaldelijk toch vanuit eigen kamer bij ons gelegd. Scheelde zoveel slaap en frustratie in positieve zin.


Maar werkt ook niet voor elk kind/ouder.
Baby slaapt bij ons in bed. Richtlijnen voor veilig samen slapen toegepast natuurlijk. Ik moet zeggen dat ik er redelijk in ben geslaagd om het los te laten. We doen twee slaapjes overdag in bed na een voeding en eentje in de wagen. Dan ga ik een uurtje wandelen.

Ik denk dat de avond me het meest dwarszit. Ze kan uuuuren wakker zijn, is duidelijk moe, maar gaat gewoon niet slapen. Niet na een voeding, soms in de draagdoek. Beneden wordt ze humeurig dus ga ik vaak boven met haar in de doek nog een beetje rommelen. Wasje opvouwen of iets dergelijks. Vaak leg ik haar dan na een halfuurtje nog een keer aan als ze in de doek niet tot slapen komt. Het is vermoeiend. Niet alleen voor mij maar ook voor haar.

Bedankt voor de steun ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mijn tip
Ga naar de site
Www.slaapbabyslaap.nl
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
02-04-2020 09:42
Als ze niet huilt zou ik er niet naar toe gaan.
Ik laat haar inderdaad wel eens liggen. Dan ga ik een beetje rommelen, of even douchen om te reflecteren op alle mooie dingen van een baby 😁. Maar ze word alleen maar drukker. Dan toch maar weer in de doek... en zo rommel ik maar wat aan.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
02-04-2020 09:43
Ik voed nog steeds in slaap met 13 maanden. Sommige nachten vaker dan anderen. Hij ligt in de cosleeper.
Ik vind het in slaap voeden ook echt niet erg. Zelfs wel zen zo’n minimensje dat vredig afglijdt nar dromenland. Daar genieten we allebei van.

Het is alleen zo vermoeiend dat ze maximaal anderhalf uur achterelkaar slaapt.

Toen ze drie maanden was heeft ze drie nachten achter elkaar doorgeslapen. Ik heb staan juichen! Maar helaas te vroeg 🙃
Alle reacties Link kopieren
Ik zou proberen niet op de klok te kijken. Hier had ik vanacht blok van 2,5 uur en van 2 uur. Dat was al poos geleden. (Zag ik op smartphonewatch net trouwens, in de nacht kijk ik niet op de klok en doe geen lamp aan. Gewoon. Aanleggen en weer ogen dicht)
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
02-04-2020 10:19
Mijn tip
Ga naar de site
Www.slaapbabyslaap.nl
Fijne site. Dat wakker in bed leggen is hier echter nog nooit gelukt. Leuk die schaal van 1 tot 10 en dan in bed leggen bij een 7. Ik heb het idee dat baby nooit echt slaperig is. Niet zoals in het begin althans. Alles is leuk! :hyper:

Hoe heb jij het slapen aangepakt?
Slaapt ze wel langer als ze op/bij je ligt? Ik heb mijn kinderen in de avond vaak op de bank bij me genomen.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
02-04-2020 10:26
Ik zou proberen niet op de klok te kijken. Hier had ik vanacht blok van 2,5 uur en van 2 uur. Dat was al poos geleden. (Zag ik op smartphonewatch net trouwens, in de nacht kijk ik niet op de klok en doe geen lamp aan. Gewoon. Aanleggen en weer ogen dicht)
Fijne tip. Ik woon helaas vlakbij een kerk. Ik ben altijd blij als het halve uur slaat want dan weet ik niet hoe laat het is.

Jij ook sterkte met de gebroken nachten. Hoe oud is je kindje?
Ik heb heeeeeel langzaam de slaapassociatie aangepast. Eerst in slaap voeden in de schommelstoel. Toen liedjes zingen tijdens het voeden in de schommelstoel. Toen voeden en zingen in de schommelstoel maar wakker in bedje leggen en nog zingen en soms aaien totdat ie sliep. Daarna beneden voeden en in de schommelstoel alleen nog zingen en schommelen dus. Het was een proces van vele weken. Ik weet niet meer precies bij welke leeftijd ik dit gedaan heb. Het was mn eerste dus ik had er tijd voor. De tweede sliep gemakkelijker in en de derde is nu nog maar 9 weken dus dat is nog afwachten hoe het slapen zich ontwikkelt.
En ja, het komt goed. Ook snachts. Echt. Maar waarschijnlijk niet op de korte termijn, ga daar maar niet vanuit. En nee, je bent niet de enige, ook al zeggen andere moeders dat die van hun al met 6 weken doorsliepen. Vaak moeten die moeders dan toch terug voor een speentje of iets anders.
Je doet het goed. Je kindje krijgt waar hij/zij behoefte aan heeft en groeit veilig en warm op. Hou vol!
Alle reacties Link kopieren
Morgenstond_ schreef:
02-04-2020 10:29
Slaapt ze wel langer als ze op/bij je ligt? Ik heb mijn kinderen in de avond vaak op de bank bij me genomen.
Dat ging goed toen ze nog wat jonger was. Inmiddels is ze te actief om rustig op me te blijven liggen. In de doek gaat het soms wel goed. Dan hups ik boven een beetje in het donker rond. Op een gegeven moment voel ik haar hoofdje dat tegen mijn borst vallen. Dan snuffel ik gelukzalig aan haar haartjes wetende dat de verlossing van de slaap vlakbij is. Het is dan wel zaak niet per ongeluk te niezen :-)
Alle reacties Link kopieren
Heb je al geprobeerd hoe ze slaapt op een eigen kamertje? Bij ons ging dat zoveel beter, we hielden elkaar wakker
Allereerst een dikke knuffel!

Ik heb ook lang dochter in slaap gevoed. Pas toen ze haar duim ontdekte kon ze zelf in slaap vallen. Al lukt dat ook niet altijd en dan knuffelen we op het grote bed en valt ze tegen mij aan in slaap. Naast haar duim heeft ze ook een van haar knuffeldoekjes nodig om in slaap te vallen. Gelukkig zijn er twee verschillende die voldoen. Ze duimt ook alleen als ze een van die doekjes vast heeft.

Verder helaas geen gouden tip. Wij hebben voor mijn gevoel ook maar wat gedaan en eigenlijk doen we dat nog steeds. De ene nacht is dat succesvoller dan de andere.
Alle reacties Link kopieren
Slaapt ze overdag in haar bedje?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk inderdaad ook dat het voor elke baby en ouder weer anders zal zijn wat werkt. Wij hebben ook heel lang gezeten met een baby die niet doorsliep. Tot 6 maanden ong elke 1,5 uur wakker. Wij wilden haar ook echt niet laten huilen.

Uiteindelijk bleek bij ons de oplossing vooral te zitten in bijvoeden (ze zakte heel erg op de curve, dus wrs liep de borstvoeding al terug), maar ik denk dat dat bij jou niet het geval is. Wij hadden wel tips aan een slaapcoach gevraagd en ik dacht dat er eentje misschien nog nuttig voor jou was. Ze stelde voor dat de partner de baby troostte als de baby eerder dan 3 uur na de laatste voeding wakker werd. Meestal werd ze na 1,5 uur wakker, dus dan ging mijn partner met de baby naar beneden en ermee lopen en wiegen of op de bal zitten. De eerste nachten bleef ze vaak wakker (maar tevreden) tot de 3 uur bereikt was en dan voedde ik haar weer in slaap, maar na een paar dagen viel ze gewoon in slaap bij mijn partner en kon ze weer in haar bedje gelegd worden. Zo hebben we de tijd tussen de nachtvoedingen opgelost. Dit vraagt dus wel wat van je partner, vooral de eerste dagen.

Wij hebben haar ook in haar eigen bedje gelegd rond die tijd, vooral omdat ik gelijk de borst erin deed op automatisme als ze wakker werd, terwijl we er 3 uur tussen probeerden te houden. Ze leek ook rustiger te slapen op haar eigen kamer (en wij ook).

Wie weet heb je er wat aan, wie weet niet. Als je er middenin zit, is het zo zwaar, maar het wordt echt beter! Vanaf 8 maanden slaapt onze baby de nachten meestal door en gaat ook makkelijk zelf slapen (opeens konden we haar zo in bed leggen en ging ze slapen). Ik hoop dat jullie ook iets vinden wat voor jullie werkt.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon uitzitten. Meer keus is er niet.
Alle reacties Link kopieren
Misschien na laatste slaapje niet zo lang wakker houden? Misschien komt ze hierdoor over haar slaap heen?

En knuffeldoekje,popje of speentje?

Ken je het boekje: Je baby in een droomritme? Vond ik wel erg handig. Ook om te kijken wat een beetje normaal was en ook qua wakker tijden enz. Tuurlijk, elk kind is anders maar het is echt een interessant boek.
Duinpieper schreef:
02-04-2020 10:21
Ik laat haar inderdaad wel eens liggen. Dan ga ik een beetje rommelen, of even douchen om te reflecteren op alle mooie dingen van een baby 😁. Maar ze word alleen maar drukker. Dan toch maar weer in de doek... en zo rommel ik maar wat aan.

Ik heb mijn kinderen ook nooit laten huilen hoor, maar als ze alleen maar ligt te rommelen is het dan geen optie om er niet naar toe te gaan? Zolang ze niet huilt lijkt me dat niet erg en misschien valt ze alsnog zelf in slaap?
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon is ook 6 maanden en hier was t een paar weken terug ook weer bar en boos. Hij heeft toen 2 nachten in zn eigen bed gelegen en partner ging erheen als hij ging huilen/roepen. Binnen no time waren we terug op 1/2 voedingen per nacht en sindsdien slaapt ie weer bij ons.
Dus dat zou je misschien kunnen proberen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens gaan we er alleen nog naar toe als ie echt ligt te klagen.
We laten hem nooit huilen, maar als hij gewoon wakker is en gaat liggen kletsen of spelen dan laten we hem en soms valt ie dan na verloop van tijd weer in slaap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven