Slaaptips baby

10-03-2019 04:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn baby van 4 weken slaapt prima....op haar buik! Overdag geen probleem in de box, dan loop ik er geregeld langs. Ze draait zelf haar hoofd wel om dus dat is wel prima.
'S nachts echter durf ik haar niet op haar buik te leggen vanwege het verhoogde risico op wiegendood. Op haar rug of in het zijligkussen slaapt ze niet en ook wanneer je haar (diep!) slapend weglegt is ze met 3 minuten weer wakker. Uit nood slaapt ze dus als 4 weken op haar buik op mij, om ervoor te zorgen dat iedereen nog iets slaapt.
Normaal ben ik heel erg van het 'doen wat werkt' principe, maar dit is zo'n onprettige oplossing dat ik het graag anders zou zien en haar in jaar eigen bedje zou zien slapen. Iemand tips om van mijn dochter een rug- of zijslaper te maken?
:cheer2: vannacht nog een keer geprobeerd om in te bakeren en jawel...ze heeft geslapen op haar rug in haar eigen bedje!
Suykerspin schreef:
16-03-2019 13:31
:cheer2: vannacht nog een keer geprobeerd om in te bakeren en jawel...ze heeft geslapen op haar rug in haar eigen bedje!
Fijn! Bij ons helpt heel strak instoppen nu trouwens ook heel erg goed. Met de armen goed ingepakt onder de deken. Inbakeren is nu nooit meer nodig!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
flipje2 schreef:
16-03-2019 14:32
Fijn! Bij ons helpt heel strak instoppen nu trouwens ook heel erg goed. Met de armen goed ingepakt onder de deken. Inbakeren is nu nooit meer nodig!
Wat fijn! Hoe oud is jullie kindje?
Suykerspin schreef:
16-03-2019 14:59
Wat fijn! Hoe oud is jullie kindje?
Morgen 16 weken. Inbakeren heb ik met haar denk ik sinds ze ongeveer 11 weken was niet meer hoeven doen.

Op zich is dochter een hele makkelijke slaper trouwens, maar ik merk duidelijk een groot verschil. Met haar handen los boven de dekens is ze vaak nog een tijd onrustig en huilerig, met haar handen stevig weggestopt ligt ze bijna altijd rustig in bed en valt ze echt véél sneller in slaap!

Echt zo strak instoppen dat ze haar armen niet los krijgt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven