Slecht slapen

12-05-2010 08:52 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wederom een topic over het slapen van Barbazoon.

Voorheen sliep hij de nacht lekker door, maar sinds een week of 3 kunnen we er bijna ieder uur uit om hem te kalmeren. Vaak is dan een speentje terug, zijn knuffeltje dichtbij en een aai over de bol voldoende. Maar sinds 2 nachten niet meer. Rond half 3 is hij dan zo over zijn toeren dat alleen met hem rondlopen dan een beetje helpt. Vanmorgen zijn we tot 4 uur met hem bezig geweest en het begint ons op te breken.

We weten gewoon niet wat er is (schone broek geven beginnen we mee) Hij is echt ontroostbaar. Zelfs dicht tegen ons aan was vannacht niet voldoende. Een extra flesje wil ik eigenlijk niet aan beginnen, omdat hij overdag al 5 flessen krijgt van 200 cc. Dan krijgt hij dus meer dan een liter, en ik denk ook niet dat het honger is.

We hebben een extra dekentje geprobeerd, omdat we dachten dat hij het misschien koud had, is het ook niet denk ik, want hij word nog steeds wakker en nu dus langer en "dramatischer" dan de afgelopen weken.

Wie heeft tips om dit op te lossen?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
jij belt, ik forum

Komt op hetzelfde neer natuurlijk!

Ik ben ook gek op onze stoere gozer hoor. Absoluut, maar ik ben gisteren even een rondje gaan rijden en zoon bij man achter gelaten. Was er zo klaar mee!

Maar als hij lacht, dan voelt het alsof alles weer goed komt en is!
Tjonge van sommige reacties krijg je eerder slapeloze nachten dan tips om je zoon lekker te laten slapen.

Hoe oud is je zoon? Ik heb weinig trek om alle reacties door te lezen want dan ben ik heel erg geneigd ook overal op te reageren, daarom even zo.

Ik heb ook wel eens (ook wel meer dan 1 keer) meer dan 1 liter per 24 uur gegeven. Dochter is nog steeds gemiddeld.

Rust in huis is belangrijker dan het hele huis op zijn kop.

Ik merkte aan mijn dochter dat wanneer ze 's nachts iets extra dronk ze ineens van alles meer kon zien/doen/willen/etc.

Soms zijn ze het nodig.

Dochter heeft elke nacht sokjes aan. Ook de nachten dat ze geen deken meer overhad wel sokjes aan. Ze heeft altijd mini-ijsklompjes onder aan haar beentjes (tja heeft ze van mij;-)) Echt heel koud, en ze werd ook wakker als ze de sokjes (weer...!!! ) had uitgetrapt. Soms doe ik een maillot aan, misschien is dat iets voor Barbazoon (ziet toch niemand?)

Even naar de Zeeman en een maillot aan in bed, lekkere warme voetjes.

Dochter vind het overdag gauw te licht op haar kamer, en 's nachts kan het niet donker genoeg zijn. Dus ik doe tegen alle adviezen in de rolluiken overdag een klein stukje naar beneden en mevrouw ligt direct in dromenland. 's Nachts is het stikkedonker op haar kamer. Vind zij heerlijk, misschien een idee om een keer een donkere handdoek voor haar raam te spannen, om een baksteen tegen die lantaarnpaal

En dat nee schudden, ik heb ergens gelezen dat wanneer die kleintjes iets leuks zijn dat ze denken: als ik nu met mijn hoofd schud is het er straks dan ook nog? Dochter ziet wat leuks (bijv papa is er weer van het werk) en begint te lachen. Daarna direct nee schudden en dan kijkt ze direct weer naar papa: oh gelukkig hij is er nog. Ik vind het een geweldig gezicht.

En als je 's nachts weer eens met hem op de arm loopt kun je maar beter dit accepteren. Ik heb veel met dochter op de arm gelopen en dacht alleen maar:shit nu kan ik straks nog maar 2 uur slapen en dan moet ik alweer op. Dat werkte door op mijn dochter en op een gegeven moment heb ik het geaccepteerd en dat misschien heel vreemd maar dat gaf mij veel rust.

En ooit ooit ooit..... gaan ze het huis uit Een hele dikke knuffel voor jou en een goede nachtrust toegewenst!
hahaha, nee mijn kind gaat het huis niet uit, dat word straks een heerlijk slapende knul en dan blijft hij altijd mijn kleine baby-tje. Even off topic. Soms zeg ik dat wel is tegen hem, met een speciale knuffel van moeder en zoon erbij en dan kijkt hij me zo schattig aan. Van: ja dat zeg je nu wel, maar straks word ik ondeugender dan je je voor kan stellen!

Barbazoon is 5 maanden. Hij is van 2 december.

ik denk niet dat het te licht is op zijn kamer hoor, want in de vooravond, als het dus nog een stuk lichter is, dan slaapt hij als een roosje. Het drama begint als wij heerlijk liggen te slapen. Zo rond half 3.

Ook overdag slaapt hij vaak heerlijk in de box of valt soms wel is in zijn bedje in slaap zonder dat de gordijnen dicht zijn.

Gelijk een sokkentip voor jou, de sokjes van het kruidvat van het merk bambino heb ik nog nooit afgetrapt terug gevonden. Andere merken vaak wel.
Ik heb wel eens gelezen dat kleine kindjes 3 uur achter elkaar slapen en dan even wat wakker worden. Dus als Teun om 19.00 uur naar bed gaat, dan geeft hij even een kik om 22.00 uur, daarna om 1.00 uur en 4 uur. Dan is hij echt wakker om 7.00 uur. Als hij een slechte nacht heeft,dan huilt hij ook echt op deze tijdstippen. En soms mompelt hij wat en slaapt weer door. En soms horen we hem helemaal niet.

Volwassenen hebben dat ook, alleen gaan wij even plassen, of slapen gewoon weer door en weten we van niets de volgende ochtend. Baby's hebben nog wat moeite om gewoon door te slapen. Ik heb er ook wel eens beelden van gezien, hoe dat gaat. Dan zie je echt even die oogjes opengaan, ze draaien wat en meestal slapen ze weer verder (hoe ouder ze worden hoe beter het gaat). Toen Teun 5 maanden was werd hij wel elke keer wakker en begon te huilen.

En accepteren dat het zo is, werkt bij mij ook wel. Ik denk dan vaak aan al die andere moeders en vader die tegelijkertijd met mij hun kindje aan het troosten zijn.

En eens, eens komt de dag, dan slaapt hij tot 11.00 uur en komt hij zijn bed maar moeilijk uit. Kun je je het voorstellen?

Ik kom morgenochtend nog even kijken hoe het vanacht gegaan is....

Monique
Ik meld me in ieder geval vrijdag even, weet niet of ik er morgen aan toe kom (morgen vrij he, dan altijd drukker dan op kantoor )
Nou, Teun ging gisteren om 19.00 uur naar bed, werd om 22.30 uur even waker en heeft vervolgens tot 7.30 uur doorgeslapen! Ik was er van overtuigd dat hij 'het niet meer deed'!

Hoe ging het bij jou?

Monique
Nou, het ging. De 1,5 uur huil momenten waren nu al 2 nachten niet meer te merken gelukkig, maar hij word nog steeds ieder uur ongeveer wakker en huilt dan behoorlijk.

Na een aai over zijn bolletje, zijn tutje terug en een knuffeltje is het weer goed. Op zich fijn dat hij niet meer zo lang ontroostbaar is, maar die onderbrekingen zijn ook niet fijn.

We hebben nu 2dagen zijn laatste fles met rijstebloem gegeven. En ik weet niet of het nu daar aan ligt, maar geen huil drama's dus meer.

Lekker dat Teun heeft doorgeslapen. Kan me voorstellen dat je denkt dat ie het niet meer doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven