Slechte moeder

23-07-2010 12:14 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen de nuchtere dames hier mij even helpen relativeren?

Ik voel me even een enorm slechte moeder. Heb net mijn zoontje van acht weekjes met een tante meegegeven. Ik ben op.

Vanaf het begin is ons zoontje al een slecht slapertje. Is veel wakker. In het begin sliep hij in zijn eigen co-sleeper wiegje, maar sinds de regeldagen (bv) met zes weken is het bal: hij wil dit ook niet meer. Het is elke nacht een strijd geworden om hem terug in de co te krijgen. Bovendien is hij om de anderhalf uur/ twee uur wakker.

Tussen ons in laten slapen wil ik niet meer. Ten eerste is hij dan ook onrustig, en ten tweede slaap ik dan sowieso ook gewoon niet.

Overdag slaapt hij ook slecht en weinig. Hij groeit echter wel als een tierelier dus denk niet dat het aan de voeding ligt.

Kortom: ik leef al weken op een paar uur slaap en kan ze overdag ook niet inhalen. Man heeft enorm drukke baan en is veel weg. Naaste familie: niet aanwezig.

Ik blijf tegenover hem rustig en kalm, kleine kan er ook allemaal niets aan doen. Dat realiseer ik me terdege. Maar ik ga elke nacht tegemoet met angst dat ikzelf ook wéér geen slaap krijg...

Heb dus bij een lieve tante aan de bel getrokken dat ik niet meer kan. Die is net met flesjes afgekolfde melk en kind vertrokken.

Dat laatste trok ik ook bijna niet, het druist tegen mijn gevoel in hem mee te geven.

Heb net het CB gebeld, volgens hen ligt het ook niet aan de voeding maar ben ik in een vicieuze cirkel van onrust terechtgekomen en projecteer dit op hem. Ze komen straks een inbakerdoek brengen. Inderdaad is mijn ventje erg onrustig en druk, maaien met armpjes en beentjes.

Hoop zo dat dit de oplossing is. Maar voel me nu een beetje tekortgeschoten. Het is dus mijn schuld dat mijn kind ook moe is .

Is dit herkenbaar mensen?

En nu ga ik even slapen...
lieve schat,

je bent geen slechte moeder, je doet het heel goed door zelf even je rust te nemen.

Ga lekker slapen en als je een beetje bent bijgekomen, ziet de hele wereld er heel anders uit
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Slaap jij nu eerst maar eens even lekker. De goede adviezen komen later wel
Ja hoor, herkenbaar. Wij hadden er ook zo eentje.

Voel je niet schuldig, maar gebruik je tijd om lekker bij te slapen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heel herkenbaar!

Maar je bent geen! slechte moeder!

Je bent op en weet het gewoon even niet meer.

Ga lekker slapen en voel je niet schuldig!

Klinkt makkelijker dan het is, dat weet ik, maar denk nu heel eventjes aan jezelf!
Volgens mij heb jij geen goede adviezen nodig en heb je zelf al gedaan wat het beste voor jou nu is, en daardoor ook voor je zoontje.

Slaap lekker!
Goed dat je aan de bel hebt getrokken voor het erger wordt! Je bent dus juist een hele goeie moeder!

Geniet nu even van de rust en ga lekker slapen.
Meid, je bent juist een goede moeder door je kindje even aan een ander mee te geven zodat jij zelf even kunt bij tanken. Wat heeft je zoontje aan een uitgeputte moeder? Helemaal niets toch? Laat je tante hem even lekker verwennen en rust wat uit, het komt echt allemaal goed
Je bent geen slechte moeder! Je ziet het gewoon allemaal niet meer omdat je te weinig slaap hebt gekregen de afgelopen tijd. Wat Bar-Ba-Bella zegt: als je bent bijgekomen ziet het er allemaal heel anders uit.

Ik denk dat inbakeren een goed idee is om te proberen. Zoon (nu bijna 1) maaide zichzelf ook altijd wakker toen hij heel klein was. De kraamhulp heeft ons geleerd hoe we hem in een hydrofiele luier konden inbakeren en dat hielp enorm. Hopelijk gaat dat bij jullie ook helpen. En nu lekker slapen!
Heel goeie beslissing! Niet schuldig voelen nergens voor nodig. Hopelijk gaat het met inbakeren beter.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Even een aanvulling, door deze beslissing te nemen, je kind even mee te geven, ben je juist een goede moeder
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Niet schuldig voelen hoor. Ik herken het zo die angst voor de nacht. Bang zijn dat het weer een slechte nacht gaat worden. Maar het gaat alemaal voorbij. Bij ons heeft inbakeren ook enorm geholpen. Slaap lekker bij ! En fijn dat je zo'n lieve tante hebt!!
quote:dangeensuus schreef op 23 juli 2010 @ 12:18:

Meid, je bent juist een goede moeder door je kindje even aan een ander mee te geven zodat jij zelf even kunt bij tanken. Wat heeft je zoontje aan een uitgeputte moeder? Helemaal niets toch? Laat je tante hem even lekker verwennen en rust wat uit, het komt echt allemaal goed

Dit wilde ik ook schrijven. Dus maar even zo, scheelt weer typen .

En inbakeren geeft vast rust, ik heb twee van mijn drie kinderen ook ingebakerd en nog steeds spijt dat ik het bij de oudste nooit heb geprobeerd. Sterkte, het komt goed
Heel herkenbaar, je hebt een goede keuze gemaakt. Je loopt op je tandvlees en moet even bijtanken. De weken na de geboorte worden vaak zo roze wolk achtig voorgesteld, maar de realiteit is soms dat je lijf alle kanten opstuiterd van de hormonen en je zelf ineens, ook al weet je al maanden dat je baby komt, nu echt met dat kleine lieve mensje samen bent die zowat 24 uur per dag verzorging en aandacht nodig heeft.

Laat je niet gek maken, heel veel moeders, waaronder ikzelf hadden dit ook.

Ga gewoon lekker de slaap zoveel mogelijk inhalen.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik denk dat je geen verstandigere beslissing had kunnen nemen dan je kind even mee te geven aan je tante. Zij kan met energie voor hem zorgen en jij kunt wat energie opdoen. Voel je dus absoluut niet schuldig!
En weet je wat het is TO,

Als je eenmaal hebt bijgeslapen dan ben je dus uit die cirkel. Ten eerste zie je de dingen allemaal heel anders als je je slaap weer wat ingehaald hebt ( slaaptekort is killing!!!) en ten tweede hoef je je niet direct weer zorgen te maken dat je "weer" zo'n nacht krijgt. Als dit toch gebeurt, dan kun je het allicht beter handelen dan nu.

Wat je zoontje betreft, probeer eens om een wekkertje op zijn kamer neer te zetten, sommige kindjes kunnen simpelweg niet tegen de stilte. Inbakeren is ook een goed idee, laat je wel even goed voorlichten. Het badje eventueel verplaatsen naar de avond, neem een lavendelolie, daar word hij ook rozig van. Draag een paar dagen een shirtje en leg dit shirtje bij hem in bed zodat hij jouw geur ruikt. Zomaar wat simpele trucjes die wellicht kunnen werken. En houd in je hoofd.. het gaat ECHT over
volgens mij heb je een hele goeie beslissing genomen door even bij te tanken. slaap lekker bij, dat heb je echt nodig en voel je absoluut niet schuldig. Wat een ontzettend lieve tante heb je.
och lieverd, je bent juíst een goede moeder door op tijd hulp in te schakelen. Je bent op, en zorgt er juist voor dat je zelf kunt opladen en je zoon in goede handen is.

Werkelijk, je hebt het juiste gedaan!
Een beetje off topic, maar:

Dangeensuus, wat een ontzettend lieve reactie!
quote:dangeensuus schreef op 23 juli 2010 @ 12:18:

Meid, je bent juist een goede moeder door je kindje even aan een ander mee te geven zodat jij zelf even kunt bij tanken. Wat heeft je zoontje aan een uitgeputte moeder? Helemaal niets toch? Laat je tante hem even lekker verwennen en rust wat uit, het komt echt allemaal goed Helemaal mee eens!! Had ik destijds ook moeten doen, niet gedaan, niet bij kunnen tanken en dat ging fout.
Jij bent GEEN slechte moeder en hebt een heel goede beslissing genomen door hem even rust te gunnen bij een lieve tante. Zo komen jullie beiden hopelijk weer wat tot rust.

Het is een fase ....
Computer says nooooo
Heel erg goed dat je je kind even aan je tante hebt meegegeven!! Ik heb dat pas bij 6 maanden gedaan (ook naar een lieve tante), maar wat had ik gewild dat ik het had gekunt bij 8 weken. Goed voor jou en voor de kleine!!! Even slapen in zo belangrijk. Sterkte ermee!

Overigens heb ik mijn kleine ook ingebakerd omdat ze heel erg veel huilde, en het gaf echt rust.
En vraag je man ook eens wat eerder thuis te zijn. Dan kun jij in ieder geval slapen van vier uur 's middags tot 11 uur 's avonds.
Art, dank je wel
In de achtiende eeuw stuurde de Franse Adel de eerste vier jaar hun kind naar een min (voedster) op het platte land.

Engelse uppelclass stuurt de kinden vanaf een jaar of 8 naar een kostschool.

Als je het in dat licht plaatst valt het allemaal reuze mee.

Ik zit je te pesten. Je bent een goede moeder, niks mis mee.

Als je instort, daar heeft je kind niks aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven