SLT, eisprong en follikel

23-11-2008 09:06 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mogge,

Ik heb een vraag voor de dames die goed bekend zijn met SLT's en follikel grotes etc. Weet dat ze er zijn want voor dit doel even een nieuw account aangemaakt (ik wil nog even niet vertellen dat we toch maar de MM ingestapt zijn).

Ik heb afgelopen dinsdag een samenlevingstest gehad die positief was. Op de echo was te zien dat de follikel 13/14mm was. De arts die de echo deed gaf aan dat ze verwachte dat mijn eisprong zo rond zaterdag zou zijn.

Ondertussen is het zondag en zie ik op mijn persona nog geen eisprong naderen. Ook de ovulatietesten die ik gebruik zijn negatief (wel een 2e streepje dat gisteren niets dikker leek te zijn maar dat kan kiezers bedrog zijn ).

Als ik er van uit ga dat de persona en ovu testen aan geven dat er over 24-36 uur een eisprong zou zijn dan is dit dus op zijn vroegst morgen middag (als ik straks een positieve test heb).

Is dat ei dan niet veel te groot? Of bedorven ( )? Ik vind terug dat een follikel gemiddeld 2 mm per dag groeit en met ongeveer 20 mm springt. Ik snap dat het een gemiddelde is maar groeit die van mij dan niet echt veel te langzaam? Of kan dit gewoon?

Iemand enig idee?
Je ei is in iedergeval niet bedorven

Ik kan je verder geen antwoord geven op je vraag, bij ons werd de samenlevingstest gedaan tegen de rond de eisprong zelf.

dmv echo's werd gekeken naar de grootte van de follikel en de SLT hebben we drie keer moeten doen ivm de verwachtte eisprong.

een keer te vroeg, dus negatief

een keer goed getimed, uitslag negatief ( mogelijk te vroeg dus nog een keer)

de laatste keer te laat, dus negatief.
Ik heb heel wat follikelmetingen gehad en als ze echt veel precieser willen voorspellen wanneer je eisprong is (bv bij IUI) dan had je wel wat vaker langs moeten komen. Ik had bijvoorbeeld deze laatste cyclus ook op dinsdag een follikelmeting en ze kon niet precies genoeg zeggen wanneer hij zou springen. Een follikel kan namelijk ook prima 1 mm per dag groeien als ie nog zo klein is. Zij twijfelde bij mij tussen zaterdag, zondag of maandag insemineren. Ik moest daarom op donderdag terugkomen zodat ze het dan nog een keer kon meten. Hoe groot mijn follikel op dinsdag was weet ik niet meer precies.

Ik denk dat het prima zou kunnen dat je maandag of dinsdag je eisprong hebt. Een follikel springt ook niet precies bij 20 mm ofzo. Hij kan ook 24 mm worden. Dus bij een langzamere groei en uiteindelijk een grotere follikel kan het nog makkelijk.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt....

Succes met je verder stappen in de MMM!
Kaetje,

Dank voor je uitgebreide antwoord. Je follikel was de 2e meting op donderdag duidelijk groter? Wanneer ben je nu uiteindelijk geinsemineerd deze cyclus dan?

Ik hoop idd maar dat het gewoon morgen zo ver is. Ik zal nog wel even bellen met VU. Wie weet doen ze nog wel een echo.

Yamuna,

De test was hier dus direct positief (ik zag idd 1 levende zaadcel zwemmen en dat schijnt voldoende te zijn). Vandaar ook dat ze me niet terug hebben laten komen. Achteraf denk ik dat het fijner geweest was om donderdag nog een Echo/SLT te hebben, hadden ze veel beter aan kunnen geven wanneer eisprong nou daadwerkelijk is. Nou ja, we vrijen gewoon maar even door nog
succes evalita ...

hoop voor je dat t snel raak mag zijn !
Ja, hij was groter maar niet zo heel erg veel. Ik moest dus toen nog twee dagen door spuiten (gebruik lichte hormoonstimulatie) en op zaterdag Pregnyl zetten zodat op maandag de eisprong zou zijn en zeker niet later. (het zou wel eerder kunnen zijn eventueel, met pregnyl, daarom moeten wij zelf ook nog gewoon vrijen). Ik heb dus op maandag de inseminatie gehad en volgens mij ook de eisprong (deed namelijk hartstikke pijn )

Oh, en nog over de SLT... waarom ze dit doen is mij onduidelijk. Bij ons is het ook gedaan en de uitslag was goed. Maar een goede uitslag wil niet zeggen dat je zwanger wordt en een negatieve uitslag wil niet zeggen dat je niet zwanger wordt. Eigenlijk zegt die SLT helemaal niks. Veel ziekenhuizen doen het dan ook niet meer.

Ik hoop ook, net als Yam, dat het heel snel raak mag zijn.
Kaetje, denk dat je gelijk hebt: een SLT zegt weinig. Ik ben 2x eerder zwanger geweest dus met zaad en zuurgraad enzo zit het wel goed. Het is eerder de vraag of die eieren van mij nog ok zijn (ondertussen ben ik 37 dus tijd begint te dringen). Maar als eisprong nu pas op dag 20 of 21 is denk ik dat te vroeg vrijen misschien de oorzaak van het uitblijven van een nieuwe zwangerschap is.

Ik test gewoon nog even door..
Yamuna, Kaetje, ik hoop het ook!

Kaetje, en voor jou hoop ik ook dat het snel zo ver is! Yamuna, jij schiet al lekker op denk ik?
Ik ben ook nog steeds verbaasd over hoe 'laat' mijn eisprong is. Toen ik voor het eerst met ovutesten begon, bleek mijn eisprong een paar dagen later te zijn dan gedacht.

De SLT is bij sommige ziekenhuizen al uit het standaard orienterend onderzoek gehaald, dus zou me er niet teveel druk om maken

Succes!
Nou de ovu test van vanmiddag was zeker nog niet positief. Wel weer iets dikkere streep dan gisteren. Ik ga toch morgen VU maar even bellen, even overleggen of nog een echo tot de mogelijkheden behoord.

Het blijft vreemd, ineens heb ik dus een cyclus van 34/35 dagen ipv de 29/30 van normaal gesproken. Vorige maand ook al. Lastig plannen zo die seks. Nou ja, komt wel goed, .
Zo, vanmorgen een o-symbool op persona. Eisprong komt er dus nu echt aan. Gisteren seks gehad en dan vanavond nog en dan maar hopen dat het eindelijk weer raak is....

In ieder geval weet ik nu wel dat mijn eisprong waarschijnlijk steeds later geweest is dan ik dacht (en aangezien we hier normaal gesproken niet als konijnen te keer gaan kan je hem wel missen dan ja ).

Dank voor adviezen
dat is goed om te horen Evalita, dat je hem niet gemist hebt!

En dan is het inderdaad later dan je dacht... Nou, hopelijk hoef je er de eerste tijd niet meer om te denken en ben je gewoon zwanger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven