smeerkaas voor baby: goed of niet?

20-01-2009 20:54 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het CB wordt aangeraden om smeerkaas te gebruiken als je begint met het geven van brood. Maar op verschillende sites lees ik net dat het juist heel ongezond zou zijn ivm smeltzouten en toegevoegde stoffen. Geven jullie je baby smeerkaas?

Ook wordt er soms smeerworst aangeraden, dat doe ik zelf dus nog niet, aangezien daar vaak ook lever in zit.
Nou er zijn heel veel moeders die pindakaas eng vinden, dus het vermoeden kwam zomaar ineens boven drijven. Geen idee waarom eigenlijk
Trouwens, zoon van bijna 3 leeft nu bijna op 'hagelslak'

Zeer vermoeiend, dat wel. Maar waarschijnlijk een fase. Hoop ik.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Pindakaas, eng??? Ik heb wat gemist geloof ik...
quote:qwertu schreef op 20 januari 2009 @ 21:09:

[...]

In roomkaas zit nog minder zout. Of in een plak jonge kaas!

Verder hier idem qua fruitprak.

Dat heb ik volgens mij ook van jou!

Roomkaas krijgt ze trouwens ook!

en ze doet bijna een moord voor brood met gesmolten kaas
Getverdemme smeerkaas. Zo leer je een kidn meteen dat alles naar plastic hoort te smaken. Blegh.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
jij weet best dat pindakaas een duivels smeersel is, bedacht om de niertjes van de beebs te vergruizen en hun botstructuur te verweken en hun IQ met 10 punten omlaag te halen, LVR.

en trouwens, ik ken een vrouw en zij haar buurvrouw daat de tante van die had een neef, en zijn achterkleindochter had dus van pindakaas een blijvende verhemelteverkleving en die is GESTIKT! Had ook geen babyfoon, natuurlijk.

dus, pindakaas, NOOIT GEVEN!
quote:La Vie en Rose schreef op 20 januari 2009 @ 21:18:

Pindakaas, eng??? Ik heb wat gemist geloof ik...Jahaaaa daar zit vet in.
Rosie....Whahahahahahahahaa...hou op, hou op! Mijn buik!
oh en pindakaas is ze ook dol op. Moet ik me nu aanmelden bij het ontaarde moeder topic?
Ik ben het eens met Qwertu.

En ik kan me nogal storen om het feit dat er telkens als er een topic wordt geopend over dit soort vragen/onderwerpen er een groepje uit het 'ontaarde moeders' topic opduikt die vervolgens doen alsof het allemaal belachelijk is, en dat hun kinderen alles overleven. Ga lekker naar je eigen topic, en klets daar wat je kletsen wilt, hoe fantastisch ontaard jullie zijn, en hoe eens jullie het met elkaar zijn, en dat alle andere moeders mutsen zijn, maar laat een topic als deze met rust. Prima als je je mening verkondigd, maar laat die rare insinuaties achterwege. Op deze manier worden heel veel serieuze vragen onderuit gehaald, en dat vind ik gewoon niet kunnen!

Zo, dat moest er even uit!
...
Nee dus Mango, want in tegenstelling tot wat een boel mensen denken is pindakaas gezond.
Queenie doe eens normaal, iedereen mag hier reageren, ook als je het er niet mee eens bent.
quote:La Vie en Rose schreef op 20 januari 2009 @ 21:17:

Trouwens, zoon van bijna 3 leeft nu bijna op 'hagelslak'

Zeer vermoeiend, dat wel. Maar waarschijnlijk een fase. Hoop ik. Mijn zoon van ruim 3 ook. Duurt al best lang, die fase
quote:Pammie schreef op 20 januari 2009 @ 21:24:

[...]

Mijn zoon van ruim 3 ook. Duurt al best lang, die fase Ach, mijn dochter (en die van Inad trouwens ook ) is gek op stoepstengels.
quote:queenie1 schreef op 20 januari 2009 @ 21:22:

Ga lekker naar je eigen topic, en klets daar wat je kletsen wilt, hoe fantastisch ontaard jullie zijn, en hoe eens jullie het met elkaar zijn, en dat alle andere moeders mutsen zijn, maar laat een topic als deze met rust.Er is maar één stel Mutsen hier op deze pijlert!
queenie...stil maar, alles komt goed, echt!
Ik vraag me altijd af hoe moeders het toch deden BG (before Google)

Je zit je kind toch geen hele pakken smeerkaas naar binnen te duwen, je kookt verder zoutloos, je hebt voldoende andere dingen waar je mee kunt afwisselen, dan zal één rottig dunbesmeert boterhammetje met smeerkaas geen kwaad kunnen. Lijkt mij dan.
quote:Star schreef op 20 januari 2009 @ 21:24:

Queenie doe eens normaal, iedereen mag hier reageren, ook als je het er niet mee eens bent.Prima, staat ook in mijn reactie! Als jij je baby wel smeerkaas geeft moet je dat zelf weten, mag je hier ook schrijven. En voor de rest blijf ik bij mijn vorige reactie.
...
nee, dat vind ik ook hoor queenie. *serieus modus*

het is eigenlijk best raar he, dat het nog verkocht mag worden, smeerkaas? Terwijl iedereen weet dat hordes babies er probleemloos groot mee worden nierziektes van krijgen. Dat zo een clubje ontaarden hun kind ermee voeden, en met katteharen, dropjes van tussen de kussens van de bank en dingetjes die aan de voeten van de kat blijven hangen als die uit de bak komt wil niet zeggen dat gewone, normale mensen hun kind moeten blootstellen aan de gevaren van smeerkaas. of pindakaas, ook zo'n product. Je wil gewoon het beste voor je beeb, ook als dat betekent dat hij tot zijn twaalfde uitsluitend vacuumgesteriliseerde boekweitpap en hypo-allergene biologische snijbonenpure eet.

Ik moet nu even de OP van de ontaarde moeders updaten met smeer- en pindakaas voeren aanpassen om te zeggen dat we niet meer flauw mogen doen over deze levensvragen.
quote:Pammie schreef op 20 januari 2009 @ 21:11:

Ik weet niet hoeveel smeerkaas jullie er dan opsmeren om aan die enorme hoeveelheden zout te komen?Bij een normaal besmeerde boterham (15 g. smeerkaas) gaat het om 100 tot bijna 200 mg per boterham. Bij dezelfde hoeveelheid roomkaas heb je het over 20 (!) mg per boterham. Aangenomen wordt dat een volwassene 500 mg natrium nodig heeft om te kunnen functioneren. Natrium zit al in het brood zelf (200 mg per snee brood), maar het zit ook in melk, in groente, in alles zo'n beetje.

Hoe dik je het smeert maakt niet zo veel uit. Dat maakt het verschil tussen 5 keer of 10 keer zo veel zout als bijvoorbeeld in roomkaas. Voor een baby die dus nog geen volledig ontwikkelde niertjes heeft en die voldoende natrium haalt uit z'n gewone (zoutarme) voeding.
Oh mijn God... ik pis in mijn pamper....!!!

*BRB*
quote:queenie1 schreef op 20 januari 2009 @ 21:27:

[...]

Prima, staat ook in mijn reactie! Als jij je baby wel smeerkaas geeft moet je dat zelf weten, mag je hier ook schrijven. En voor de rest blijf ik bij mijn vorige reactie.Ja maar zo voer je de wilde beesten juist!
quote:RosieRo schreef op 20 januari 2009 @ 21:28:

nee, dat vind ik ook hoor queenie. *serieus modus*

het is eigenlijk best raar he, dat het nog verkocht mag worden, smeerkaas? Terwijl iedereen weet dat hordes babies er probleemloos groot mee worden nierziektes van krijgen. Dat zo een clubje ontaarden hun kind ermee voeden, en met katteharen, dropjes van tussen de kussens van de bank en dingetjes die aan de voeten van de kat blijven hangen als die uit de bak komt wil niet zeggen dat gewone, normale mensen hun kind moeten blootstellen aan de gevaren van smeerkaas. of pindakaas, ook zo'n product. Je wil gewoon het beste voor je beeb, ook als dat betekent dat hij tot zijn twaalfde uitsluitend vacuumgesteriliseerde boekweitpap en hypo-allergene biologische snijbonenpure eet.

Ik moet nu even de OP van de ontaarde moeders updaten met smeer- en pindakaas voeren aanpassen om te zeggen dat we niet meer flauw mogen doen over deze levensvragen.

RosieRo, dat is mijn probleem niet. Als ik je OP lees in dat topic voldoe ik ook aan mega veel eisen. Daar gaat het me helemaal niet om.

Mij gaat het erom dat een topic als deze vervuild wordt door zogenaamd 'grappige' reacties die alleen maar gaan over het genoemde topic. En zo de serieuze vraag van TO ondergesneeuwd wordt.
...
Zo heb ik er nooit over nagedacht qwertu... echt nooit gewoon.

Ik kijk trouwens alleen maar naar die kont van je
quote:La Vie en Rose schreef op 20 januari 2009 @ 21:30:

Oh mijn God... ik pis in mijn pamper....!!!

*BRB*Aldi-luier mag ik hopen? Of hebben jullie de loterij gewonnen dat je pampers voor je baby in huis hebt gehaald?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven