smeerkaas voor baby: goed of niet?

20-01-2009 20:54 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op het CB wordt aangeraden om smeerkaas te gebruiken als je begint met het geven van brood. Maar op verschillende sites lees ik net dat het juist heel ongezond zou zijn ivm smeltzouten en toegevoegde stoffen. Geven jullie je baby smeerkaas?

Ook wordt er soms smeerworst aangeraden, dat doe ik zelf dus nog niet, aangezien daar vaak ook lever in zit.
Het is nooit in me opgekomen om te googlen op smeerkaas dus mijn babies hebben het wel gehad. En ze doen het nog
Smeerkaas inderdaad erg zout.
ongeveer alle babies die ik ken eten het gewoon en ze hebben allemaal nog nieren.

gewoon een dun laagje.
Ik ben begonnen met gewoon een beetje boter.

Eet wat gemakkelijker weg dag gewoon droog brood en zolang ze dat eten, waarom niet?

Stroop vinden de meeste kindjes ook wel lekker.

Smeerworst doe ik ook niet ivm lever en bijbehorende afvalstoffen en die van mij is anderhalf.

Ik denk dat een beetje smeerkaas echt geen kwaad kan trouwens. Je hoeft er ook geen dikke lagen op te smeren.
Ja, dat vind ik echt.
hebben baby´s uberhaupt wel broodbeleg nodig?

volgens mij is alleen boter al voldoende.

anders zou ik er jam, sandwich spread of appelstroop op doen. lijkt mij gezonder.
Toen ik begon met geven van brood deed ik er alleen een laagje margarine op. Dat vond ze prima, ze was meteen gek op boterhammen.

Na een tijdje ben ik er tussen de middag een dun laagje appelstroop op gaan doen, 's ochtends kreeg ze nog steeds boter. Pas vanaf ruim een jaar krijgt ze altijd beleg op brood, ze gaf toen zelf aan dat ze dat wilde.

Af en toe krijgt ze wel eens smeerkaas of smeerworst maar ook vaak gewone kaas, plakjes worst, (zonnatura) jam, fruithagelslag etc..
Ja, smeerkaas kan.

Tenminste, bij die van mij wel.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Rosie, hou je vast... dit wordt weer wat.
dochter lief smult van haar boterham met smeerkaas
Heyjij, alleen boter is inderdaad genoeg. Droog kan ook, sommige kindjes vinden dat lekker.
Die van ons krijgt slankie, dat is ook minder zout. In het begin is boter vaak al genoeg. Of fruit wat je bijvoorbeeld over hebt uit een potje.
Gewoon brood met smeerkaas of smeerworst.Ze hebben er alle 4 niks aan overgehouden.
Weet je wat ook lekker is?

Pindakaas. Of smeerworst.
Nee, hier pertinent geen smeerkaas, smeerworst, etc. Veel te zout. 't Is natuurlijk nogal idioot dat je voor een baby onder de 1 wel zoutloos avondeten kookt maar vervolgens zout in veel grotere hoeveelheid via de boterham naar binnen schuift.

Mijn dochter kreeg tot ze bijna een jaar was alleen boter (nou ja, margarine) op brood of hooguit wat fruit- of groenteprak of op een bepaald moment wat appelstroop.
quote:mango82 schreef op 20 januari 2009 @ 21:03:

Die van ons krijgt slankie, dat is ook minder zout. In het begin is boter vaak al genoeg. Of fruit wat je bijvoorbeeld over hebt uit een potje.

In roomkaas zit nog minder zout. Of in een plak jonge kaas!

Verder hier idem qua fruitprak.
Mijn oudste kreeg smeerkaas (la vache qui rit, is minder zout) vanaf dat hij brood at. Is hij nu (2,5) nog steeds verzot op. Pindakaas lust ie niet, jam dan weer wel, smeerworst ook, maar krijgt ie niet zo vaak, simpelweg omdat ik anders steeds halve blikjes weg moet gooien. Een plakje leverworst maak je hem ook zielsgelukkig mee Soms pasta, of vleeswaren (ham e.d.) maar meestal is het toch smeerkaas en jam.

Jongste eet droog brood (naja, meestal alleen de korsten )
Ja precies Qwertu, ik vond het nogal inconsequent!
Ik weet niet hoeveel smeerkaas jullie er dan opsmeren om aan die enorme hoeveelheden zout te komen?
quote:La Vie en Rose schreef op 20 januari 2009 @ 21:05:

Weet je wat ook lekker is?

Pindakaas. Of smeerworst.Niet zo stangen, pindakaas is juist goehoed
Alleen honing gaf ik niet voor het eerste jaar ivm bacterie die erin zou zitten.

Maar verder alles geprobeerd,begonnen met smeerkaas en smeerworst.

Met 8 maanden lustten ze alles.dun laagje pindakaas,jam,appelstroop,nutella, theeworst ,alles wat smeerbaar is eigenlijk.
Ik kookte voor mijn kids niet apart zoutloos. Ze aten gewoon met de pot mee, ook toen ze nog geen 1 waren. Aardappelen en groenten kook ik sowieso zonder zout, maar het vlees was wel gekruid (met o.a. zout, peper en wat nog meer) wat ik dan pureerde.

Ging er prima in. En ze leven nog.. sterker nog, ze leven erg goed.
quote:La Vie en Rose schreef op 20 januari 2009 @ 21:02:

Rosie, hou je vast... dit wordt weer wat.

*grijns* ben benieuwd wat de beebs dan wel mogen gesteriliseerde wortelprak? Doodgesteriliseerde moedermelkkaas?

ik zeg: smeerkaas! Smeerworst! of, zoutloos maar wel allochtoons (oeioei) tahin! (sesampasta) maargoed, sesam bevat vast iets waar 0,0000000000000001 promille van de beebs een horrelvoet van krijgt, dus NOOIT GEVEN!!
Ja en mijn opa, die oude knar, die doet het ook super, ondanks die drie sloffen sigaretten en twee flessen whiskey per dag
Is pindakaas stangen dan? Ben me van geen kwaad bewust

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven