Snachts Slapen!!?

06-07-2011 10:58 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal

Ik heb een dochtertje van drie weken. De eerste twee weken sliep onze kleine meid snachts van half twaalf tot 5 en kreeg dan een fles. Sinds een week word ze om drie uur wakker. De eerste 6 dagen probeerde ik haar weer in slaap te krijgen, omdat ik de fles niet eerder dan 5 uur wilde geven. Nu ze 4 kilo is mag za langer slapen snachts, geef ik haar om 10 uur een fles en s laapt ze ook tot 3 uur. Nu heb ik haar vannacht maar om dat tijdstip een fles gegeven, geen zin om weer twee uur in de weer te zijn.. Hoe doen jullie dat, ik weet het ze is nog maar een klein babytje. Maar wil toch het liefst dat ze het volhoudt tot 5 uur. Geven jullie een fles of bv als ze wakker worden? En moet ik dan gewoon afwachten tot ze over een tijdje vanzelf weer doorslaapt?
quote:Kezz schreef op 06 juli 2011 @ 11:39:

[...]

Niet?

Nou ja, soms geef ik hem daarna een flesje water naast zijn bed.
Limits only exist in your mind. And in your bank account.
Week 30 van de Extremely Demotivational Calendar
Wat een onwetendheid lees ik bij TO . . . . tenenkrommend! Het wurm is 3 weken!!!!! Daar zit nog geen enkel ritme in. In de eerste periode zijn er sowieso 6 voedingen nodig. Het gaat niet om hoe vaak en hoe lang jij 's nachts bezig wil zijn!!!! Het gaat om wat je baby nodig heeft, of dat nu één of twee nachtvoedingen is moet je niets kunnen schelen!!!!! Arme baby!!!!
Ik was ook erg verwend bij mijn derde (maar wist wel wat ik kon verwachten door de eerste 2)...tot 6 maanden heeft al bijna elke nacht doorgeslapen maar nu met 11 maanden heeft ze gewoon honger (was daarna al hoor) de ene keer komt ze wel de andere keer niet..tja kan ik niets aan veranderen. Ik doe nu meestal een klein flesje met water en 1 schep melk en doet nu aan zelfservice met behulp van haar beer..en meestal valt ze daarna direct in slaap. maar ja de laatste dagen vindt ze het heerlijk als mama haar in slaap wiebelt. zucht...maar ja nu willen ze nog lekker bij je zitten..straks niet meer haha
Puck
@carenza: Ik ben hier niet met mijn vraag gekomen om te worden aangevallen. De eerste paar keer dat ze vroeger wakker werd gaf ik haar een speen en viel ze weer in slaap, vandaar dat ik dacht dat dat de reden was. Ik geef haar nu gewoon snachts haar fles. Voor degene met tips, bedankt!
Bij mij sliepen ze allebei door met 10 weken. Van 2300 tot 0600.

Maar voordat dat gebeurde zat ik de ene nacht 1x te voeden, de andere nacht 2x, ook wel eens een nacht niet.

Gewoon voeden als ze erom vragen.

Niet op de klok kijken. Gewoon accepteren, gaat vanzelf over. Als ze 18 zijn, moet je ze hun bed uit sleuren, moet je maar denken.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Je kunt echt niets verwachten van een baby van 3 weken qua ritme. Gewoon voeden als ze daarom vraagt!
quote:Solomio schreef op 06 juli 2011 @ 11:43:

[...]

Nou ja, soms geef ik hem daarna een flesje water naast zijn bed. Gelukkig maar! Arm kindeke!
Blyt, je kind heeft nu de leeftijd waarop je steeds beter met elkaar kunt gaan communiceren, en dat was bij onze oudste echt wat zorgde voor een omslag in zijn slaapgedrag. Hopelijk gaat dat bij jullie ook zo werken.
Tsja, voeden op verzoek, ook bij flesvoeding. En wat er al gezegd is, net als je het gewend bent, verandert ze de hele boel weer

Hier sliep ze vanaf 5 weken door, van 23 tot 7 uur, wat een luxe! Jammergenoeg werd ze met 12 weken ziek, waardoor we veel gebroken nachten kregen (en dat dus niet meer gewend waren, dat viel flink tegen). Zo met 5,5 maand ging dat langzaamaan weer beter.

Je kunt beter toch maar die voeding geven, als ze trek heeft, blijft ze toch huilen tot ze een fles gehad heeft. Met het speentje uitstellen kan soms lukken, maar waarom zou je? Wakker ben je dan toch al...
Ik heb een dochter van 8 weken en wij hebben hier ook nog geen ritme te pakken. Ik probeer om elke 4-5 uur te fels te geven maar soms wil ze na 3 uur al eten en soms 6 uur lang niks (en die 6 uur is natuurlijk nooit 's nachts ).

Ze wil zo onregelmatig eten dat ik bijna moet gaan bijhouden hoe laat ze elke dag eet zodat ze wel ongeveer het aantal voedingen krijgt die ze nodig heeft.

Wij mogen geven nu 's nachts wel een kleinere fles en elke keer als we de inhoud van de flessen opvoeren maken we de nachtfles iets kleiner, dat schijnt uiteindelijk te helpen maar daar heb ik mijn twijfels over.

Maar goed, probeer haar niet te troosten daar krijg je alleen maar een gefrustreerde baby van. Geef haar een fles als ze er om vraagt ook als ze dan een keer een fles meer eet dan normaal. Ze zal het nodig hebben.
Hoezo heb jij geen zin om om de 2 uur te voeden?

je hebt een baby en die heeft haar eigen ritme en jij moet je daar nu even aan aanpassen.

Het is iets tijdelijks, niet een leven lang.

Mijn kindje wisselt nu naar 6 maand nog steeds met wel of niet drinken in de nacht. Als ze honger heeft dan krijgt ze gewoon wat en dan slaapt ze verder.
Ik heb vanaf het begin gewoon voeding gegeven wanneer ze wakker werd (eerst bv, daarna fles).

Soms sliep ze wat langer dan ineens weer een paar nachten korter.

Ze sliep volgens mij met een week of 6 door.

Ze is nu 13 weken en slaapt van 22.00 tot 8.00. Laatst kwam ze een weekje ineens weer om 5 uur, dan geef ik haar gewoon een flesje en nu slaapt ze weer door.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het voor het doorslapen niet uitmaakt als je 's nachts probeert te rekken.

Ook wanneer je gewoon op verzoek geeft kán je kindje snel doorslapen.

Doorslapen heeft te maken met allerlei andere factoren en een beetje geluk denk ik.

Niettemin weten we allemaal wel hoe zwaar gebroken nachten zijn en hoop ik dat je kindje snel lekker doorslaapt. Maar de eerste twee weken zo lang slapen is wel uniek hoor volgens mij!

Sterkte voor alle mama's die er 's nachts uit moeten!
quote:Kezz schreef op 06 juli 2011 @ 11:59:

[...]

Gelukkig maar! Arm kindeke!

Kindeke

1,77 m is ie al met zijn 12 jaar.
Limits only exist in your mind. And in your bank account.
Week 30 van de Extremely Demotivational Calendar
Heb niet alle reacties gelezen, dus wellicht mosterd.

De eerste 2 weken (ongeveer) na de geboorte slapen kinderen toch ook iets meer? Na die 2 weken ga je merken dat ze er zijn. Dit heb ik iig in de meeste boekjes gelezen en de kh vertelde dat ook nog (afg. nov.).

Wij hebben niet op verzoek gevoed omdat uk niet aangaf honger te hebben. Nu ruim 7 mnd en geeft het nog steeds niet aan. Dus wij hebben om de 4 uur gevoed en na een week of 6 of 8 (geloof ik) hebben we haar niet meer wakker gemaakt voor de 03:00 voeding. Ging toen goed. Nu sinds een maand de 23:00 voeding eraf.

Wij kregen overigens het advies om max. 4 uur tussen de voedingen te laten zitten en 1 x per dag max. 6 uur. Wij vonden het zelf makkelijker om gewoon die 4 uur aan te houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven