Kopenhagen
vrijdag 24 juli 2026 om 13:20
Over een paar weken ga ik met mijn man naar Kopenhagen. Wie heeft er leuke tips voor activiteiten, leuke restaurantjes en wat absoluut te eten, maar ook andere dingen die handig zijn om te weten? We zitten bij Amager strand, vlakbij een metrostation, is het handig om fietsen mee te nemen bijvoorbeeld? Ik zat al te kijken naar Pretpark Tivoli, Frederiksborg Slot, kanovaren, winkels met Deens design (welke zijn aanraders?). We zijn met de auto, dus kunnen ook nog op dagtrip naar andere leuke plekken in de buurt als die er zijn. Kom maar door met die tips!
vrijdag 24 juli 2026 om 13:43
Wat heerlijk, ik
Kopenhagen. We waren er in mei en fietsen zijn zeker aan te raden als het geen moeite is om ze mee te nemen. Je kan veel lopen, maar soms zijn de afstanden best lang. Er staan wel door de hele stad van die huurfietsen die je met een app kunt huren en weer ergens kunt achterlaten. We hebben vaak een fiets gepakt van Donkey republic. Dat kost maar een paar euro per keer. We hebben de standaard toeristische dingen gedaan. De boottocht door de grachten vond ik verrassend leuk en de zeemeermin niks bijzonders (maar ja die kun je ook niet overslaan natuurlijk). Nyhavn is leuk om doorheen te lopen. Reffen outdoor foodcourt is een fantastische plek om lekker te eten, wij waren er met de lunch, maar avondeten kan ook. Om te lunchen vond ik Torvehallerne ook heel leuk. De overdekte markt met allemaal lekkere dingen. Tivoli vonden we niet heel bijzonder, wel leuk om gezien te hebben, maar wij vonden het niet echt attracties die de moeite waard waren (en die je afhankelijk van het soort kaartje dat je koopt ook nog los moet betalen). Rosenberg is al mooi van buiten, maar als je er in wil moet je een tijdslot reserveren. Ik vond vooral de sfeer en de mensen heel relaxed, iedereen spreekt Engels, alle toiletten zijn genderneutraal, je kunt overal allergenen vrij eten, gewoon een hele fijne stad. Heel veel plezier!
vrijdag 24 juli 2026 om 14:27
https://www.visitdenmark.nl/denemarken/ ... hristiania
Cristiania vonden wij erg leuk en apart ook natuurlijk.
Je kunt ook met een sightseeing bus door de stad.
Cristiania vonden wij erg leuk en apart ook natuurlijk.
Je kunt ook met een sightseeing bus door de stad.
Pieremachochel
vrijdag 24 juli 2026 om 14:44
Zeker fietsen meenemen! Tussen Amager Strand en CPH liggen goede fietspaden en ben je het fietsen zat, kan de fiets op de terugweg mee in de metro (fietskaartje kopen).
David Collection is een mooi en gratis museum (wat best fijn is aangezien verder zo’n beetje alles in CPH duur is).
https://www.davidmus.dk/
David Collection is een mooi en gratis museum (wat best fijn is aangezien verder zo’n beetje alles in CPH duur is).
https://www.davidmus.dk/
vrijdag 24 juli 2026 om 14:54
Wij zijn een paar jaar geleden naar Kopenhagen geweest en het is zo’n leuke stad!
Wij hadden geen fietsen mee, hebben eigenlijk alles lopend gedaan en dat ging prima. Vond de afstanden wel meevallen allemaal. Tivoli is zeker een aanrader! Wij hebben een gewone dagkaart gekocht met entree voor alle attracties. Je kan ook alleen entree tot het park kopen en dan los betalen voor attracties, maar wij zijn er een volle dag gebleven en wilden alles doen dus dan was dit voordeliger. Vooral in de avond is het park heel mooi verlicht.
Reffen vonden wij 1 van de leukste plekken van heel Kopenhagen. Heerlijk relaxed, lekker eten, muziekje, chillen bij 1 van de kampvuren. Hele fijne sfeer hangt er en er is zoveel lekkers te eten!
Nuhavn vonden we ook gezellig om doorheen te wandelen, we hebben lekker gegeten bij McJoy’s choice.
Wat wij ook een aanrader vinden, is de botanische tuin en dan ook de palmenkas en vlindertuin. Was niet meteen iets waar we perse heen wilden, maar we kwamen er toevallig langs en zijn toen door de tuin gewandeld. Bij de kassen besloten om ook daar even naar binnen te gaan en dat was echt heel tof om te zien! In de palmenkas kan je ook naar boven, erg leuk om te doen.
Veel plezier alvast!
Reffen vonden wij 1 van de leukste plekken van heel Kopenhagen. Heerlijk relaxed, lekker eten, muziekje, chillen bij 1 van de kampvuren. Hele fijne sfeer hangt er en er is zoveel lekkers te eten!
Nuhavn vonden we ook gezellig om doorheen te wandelen, we hebben lekker gegeten bij McJoy’s choice.
Wat wij ook een aanrader vinden, is de botanische tuin en dan ook de palmenkas en vlindertuin. Was niet meteen iets waar we perse heen wilden, maar we kwamen er toevallig langs en zijn toen door de tuin gewandeld. Bij de kassen besloten om ook daar even naar binnen te gaan en dat was echt heel tof om te zien! In de palmenkas kan je ook naar boven, erg leuk om te doen.
Veel plezier alvast!
vrijdag 24 juli 2026 om 15:04
Chrissiefur schreef: ↑24-07-2026 13:43Wat heerlijk, ikKopenhagen. We waren er in mei en fietsen zijn zeker aan te raden als het geen moeite is om ze mee te nemen. Je kan veel lopen, maar soms zijn de afstanden best lang. Er staan wel door de hele stad van die huurfietsen die je met een app kunt huren en weer ergens kunt achterlaten. We hebben vaak een fiets gepakt van Donkey republic. Dat kost maar een paar euro per keer. We hebben de standaard toeristische dingen gedaan. De boottocht door de grachten vond ik verrassend leuk en de zeemeermin niks bijzonders (maar ja die kun je ook niet overslaan natuurlijk). Nyhavn is leuk om doorheen te lopen. Reffen outdoor foodcourt is een fantastische plek om lekker te eten, wij waren er met de lunch, maar avondeten kan ook. Om te lunchen vond ik Torvehallerne ook heel leuk. De overdekte markt met allemaal lekkere dingen. Tivoli vonden we niet heel bijzonder, wel leuk om gezien te hebben, maar wij vonden het niet echt attracties die de moeite waard waren (en die je afhankelijk van het soort kaartje dat je koopt ook nog los moet betalen). Rosenberg is al mooi van buiten, maar als je er in wil moet je een tijdslot reserveren. Ik vond vooral de sfeer en de mensen heel relaxed, iedereen spreekt Engels, alle toiletten zijn genderneutraal, je kunt overal allergenen vrij eten, gewoon een hele fijne stad. Heel veel plezier!
The monsoon is ook een attractie die ik nog nooit ergens anders ben tegen gekomen en was echt een leuke ritbeleving. En er staan wel een aantal erg leuke darkrides die zeker de moeite waard zijn
vrijdag 24 juli 2026 om 17:32
Leuk Kopenhagen! Wij zijn een aantal jaar geleden met de kinderen geweest en hebben een Cophangencard voor meerdere dagen gekocht. Kijk even goed welke attracties/bezienswaardigheden je wilt bezoeken en of dat voordeliger is. De metro zit er ook bij in. https://copenhagencard.com/
Aanrader is ook om een dagje naar Mälmo te gaan. Vanuit Kopenhagen ben je daar heel snel met de trein die over een brug gaat.
Veel plezier alvast!
Aanrader is ook om een dagje naar Mälmo te gaan. Vanuit Kopenhagen ben je daar heel snel met de trein die over een brug gaat.
Veel plezier alvast!
vrijdag 24 juli 2026 om 17:37
Maar goed dat het voor iedereen anders is! Ik denk dat wij dan een beetje te verwend zijn op het gebied van pretparken en moderne attracties om de nostalgie te waarderen.Irregular_Choice schreef: ↑24-07-2026 15:04er staan juist echt bijzondere attracties die je bijna nergens anders ter wereld tegen komt. Vooral de achtbaan Rutschebanen is een hele bijzondere. Deze komt uit 1914 en op het karretje gaat een brakeman mee. Deze persoon remt de kar handmatig en dat is heel bijzonder, omdat veel van dit soort achtbanen niet meer bestaan of de karretjes zijn vervangen door een kar met gewone remmen.
The monsoon is ook een attractie die ik nog nooit ergens anders ben tegen gekomen en was echt een leuke ritbeleving. En er staan wel een aantal erg leuke darkrides die zeker de moeite waard zijn![]()
vrijdag 24 juli 2026 om 17:51
Deens design: Illums Bolighus op de Stroget. Meerdere etages met veel Deens design (meubels, lampen, keukenspullen, decorartie, etc. etc. als je wat wilt kopen, even de limiet op je creditcard verhogen, maar zo mooi om te zien allemaal.
Verder hebben alle bekende Deense meubelmerken hun flagship stores in Kopenhagen. Schuin tegenover Illums zit HAY. En in de omliggende straten vele anderen.
Verder gewoon een leuke stadswandeling lang Nyhaven, Christiansborg, Amalienborg, en Kastellet. Het is geen grote stad dus allemaal prima te doen.
Streetfood: Broens Street Food
In het gebied Vesterbro Central/Ost, Kodbyen zijn veel leuke cafe's, (ontbijt)restaurants.
Ook leuk om te wandelen: de wijk tussen Oster Sogade en Oster Farimagsgade. Rechte straten met best wel veel groen, en waar je je in een Deens tv-serie waant. Heel die buurt er om heen is ook leuk.
Verder hebben alle bekende Deense meubelmerken hun flagship stores in Kopenhagen. Schuin tegenover Illums zit HAY. En in de omliggende straten vele anderen.
Verder gewoon een leuke stadswandeling lang Nyhaven, Christiansborg, Amalienborg, en Kastellet. Het is geen grote stad dus allemaal prima te doen.
Streetfood: Broens Street Food
In het gebied Vesterbro Central/Ost, Kodbyen zijn veel leuke cafe's, (ontbijt)restaurants.
Ook leuk om te wandelen: de wijk tussen Oster Sogade en Oster Farimagsgade. Rechte straten met best wel veel groen, en waar je je in een Deens tv-serie waant. Heel die buurt er om heen is ook leuk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in