snoepzakje mee na kinderfeestje?

03-01-2012 22:15 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon geeft zijn eerste feestje. Vroeger kregen wij aan het eind van een feestje altijd een snoepzakje mee. Vond ik altijd geweldig. Is dat nu eigenlijk nog "gewoon"?

Ga het sowieso doen, vooral om mijn eigen lol .
Ik vind het ook onzin. Alsof we het milieu al niet genoeg vervuilen. Meestal belandt het gros van de prulspeeltjes en het snoep na een week toch nog in de vuilnisbak. Moet je je voorstellen wat een berg afval dat is als je al die zakjes over een jaar verzamelt.
Het gaat mij nog niet eens zozeer om het afval. Maar inderdaad het snoep en de speeltjes belanden vaak in de container.

Maar ik vind het alsof ze niks krijgen op zo'n feestje. Ik heb het bij eerste partijtje van mijn zoon ook gedaan hoor. Maar toen hij later ook van die zakjes elke keer kreeg en het belande bijna allemaal in de container, dacht ik wat stom eigenlijk. Ze krijgen vaak al taart, chips een snoepje en nog een keer patat / pannekoek oid. En ze doen iets leuks met het feestje, het is een keer genoeg toch?
Waarom belanden die zakjes dan in de container? De meeste kinderen houden dacht ik wel van snoep.
Ook hier altijd een snoepzakje gekregen na kinderfeestjes ( ben een kind uit 1988-;)) en ik vond het altijd fantastisch. Niets werd weggegooid, alles werd opgegeten.

Gewoon doen als het je leuk lijkt!
Zelfs als alles opgegeten wordt, dan zit er ook vaak nog een prulletje bij en een gekocht plastic zakje. Maar ik lees hier net dat het snoep vaak ook niet opgegeten wordt.

We geven onze (en andermans) kinderen uiteindelijk een groter kado als ze over 40 jaar in een nog acceptabel schone wereld leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven