snoepzakje mee na kinderfeestje?

03-01-2012 22:15 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon geeft zijn eerste feestje. Vroeger kregen wij aan het eind van een feestje altijd een snoepzakje mee. Vond ik altijd geweldig. Is dat nu eigenlijk nog "gewoon"?

Ga het sowieso doen, vooral om mijn eigen lol .
quote:krokusje schreef op 03 januari 2012 @ 22:30:

heb gewoon wat snoepgoed gekocht. Uitdeelzakjes m&ms, schatkistje (?), snoepaardbeitjes. Meer wilde ik ook niet doen. Vind het idee gewoon leuk.

Iets van speelgoed erin zat niet in de planning, vooral omdat ik bij zoon zie dat dat meestal in "de kleinedingetjesspeelgoedbak" belandt, en er eigenlijk niet naar omgekeken wordt.

Je hoeft ook geen troepspeelgoed te geven toch?

Iets van stoepkrijt is bijvoorbeeld altijd wel handig.
Ja...leuk! Hier krijgen ze altijd wel wat mee naar huis. Het schortje wat ze gemaakt hebben met zelf gebakken koekjes of een zakje met iets leuks er in. Mijn dochter vindt het prachtig.

Bij het feestje van mijn dochter had ik bakjes gevuld met een doosje snoep, een pen, een boekje en stickers. Lang leve de action. Ik had per kind een foto afgedrukt en die aan het bakje gehangen als aandenken.
quote:sosofie schreef op 03 januari 2012 @ 22:27:

Wij doen het niet, omdat ik het stom vind. Ik ben zo'n type die over alles nadenkt en alles heroverweegt, ook de dingen die gebruikelijk zijn.

Oudste zoon is net als ik.

Middelste zoon is zeer, zeer, zeer gevoelg voor groepsdruk etc. hij zal het vast willen dit voorjaar, als hij vijf wordt. Dan zal ik er waarschijnlijk ook aan moeten. Even langs de action, dan...Of je doet iets gewoon omdat dat gezellig is? Je klinkt zo zuur.
Bazinga!
quote:elninjoo schreef op 03 januari 2012 @ 22:32:

Ik heb nooit van snoep gehouden (wél van chips en chocola ) maar ik vond 'n snoepzak krijgen op 'n feestje toch altijd heel leuk. Als er drop in zat kon ik er m'n moeder altijd nog blij mee maken, haha! Verkopen ze het nog steeds met zo'n mix aan snoepgoed en speeltjes? Bij Jamin ofzo?Ik weet niet of die nog bestaan, maar tegenwoordig geeft bijna iedereen van dit spul mee in de snoepzakjes: http://www.hema.nl/zoeken ... .aspx?k=uitdeelcadeautjes
Hier hebben de kinderen al dagenlang voorpret om wat er in het zakje gaat. Daar wordt serieus over nagedacht. Ik laat ze ook zelf kiezen wat ze willen (de nep tatoeages, wens van dochter van 6, heb ik wel bijgestuurd naar Disney prinsessenstickers ).

Ik ken het zelf niet van kinderverjaardagen maar ik ben dan ook in Frankrijk opgegroeid. Wij kregen wel altijd een zakje snoep mee als we bij onze opa's en oma's op hun verjaardagen waren geweest. En ook bij sommige ooms en tantes.
quote:domesticgoddess schreef op 03 januari 2012 @ 22:44:

[...]

Ik weet niet of die nog bestaan, maar tegenwoordig geeft bijna iedereen van dit spul mee in de snoepzakjes: http://www.hema.nl/zoeken ... .aspx?k=uitdeelcadeautjesNu ik dit zie herinner ik me dat er bij ons idd ook wel 'ns jojo's of stuiterballen in zaten. Leuk juist! (met de snoep deed ik niet veel, dat was alleen leuk voor de heb )
ik vond het altijd leuk om snoepzakjes te krijgen aan het einde vh feestje, meestal zat er ook een klein speelgoedje in. Ik zou t zeker doen
Wij doen het niet, kids krijgen al genoeg tijdens zo'n feestje. vaak wordt er iets gemaakt creatief en/of eetbaar wat mee naar huis kan of een prijsje die gewonnen is.

Ik zie hier nu steeds vaker dat kinderen na een 'gewone' neefje/nichtje verjaardag ook een zakje meekrijgen, hoeft mij echt niet, kids zijn het na 5 min. al vergeten.
quote:elninjoo schreef op 03 januari 2012 @ 22:33:

[...]

Misschien is 't dan streekgebonden? Ik kom uit zuidwest Brabant.Volgens mij is het niet streekgebonden. Ben 2 jaar jonger dan jij en kom uit de randstad, maar ook hier zijn de snoepzakjes bekend.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik ken het niet van vroeger, blijkbaar ligt het niet aan de streek, maar aan de plaats ofzo. Ik vind het een vreemde gewoonte en we hebben hier een trommel vol van dat vieze snoep. Na een feestje eten ze het niet dan zitten de kinderen vol en op andere momenten lusten ze het niet. De magie van het feestje is dan weg en dan liever een vertrouwt snoepje. Bij ons krijgen ze na een feestje wat kleins mee, vaak iets wat gemaakt of gewonnen is (en dan heeft iedereen het gewonnen). Waarom heb je problemen met weggooi speelgoed terwijl het snoep ook zo weg is.
Ik ken het ook van heel lang geleden. Bij mijn kinderen heb ik het ook altijd gedaan, Ze zijn van eind jaren 80. Ik zou het zeker doen. Hartstikke leuk toch?
Grappig, ik ken het ook totaal niet van vroeger. Ik had 1 tante waar je 1 snoepje kreeg bij het weggaan en verder at je tijdens het feestje wat lekkers en patat of pannenkoeken op het eind. Mijn oudste is nu 5 en ook nu heb ik niet het idee dat het hier een gewoonte is. Om eerlijk te zeggen vind ik het ook wel een rare gewoonte. Kind trakteert in de klas toch ook al en vaak aan dezelfde kinderen.
"kids zijn het na 5 min. al vergeten."

Dit klopt niet, zoals je hier kunt lezen..

Is toch leuk!! Ik zou laatst op een "volwassenmensenfeestje" een heuse goodiebag krijgen. Waren ze het vergeten uit te delen. Toen was ik ook sip. Goodiebags, in elke vorm zijn zo

Leuk!
In mijn omgeving is het ook normaal, (ben 50) en voor mijn zoon heb ik het ook altijd gedaan, maar heb wel een keer meegemaakt dat ik de zakjes uitgedeeld had en er 1 jongetje vroeg; "Is dit alles?" ...

Dat kwam omdat er steeds meer ouders complete kadootjes mee naar huis gaven als kinderen op een feestje waren geweest en dat is dus wel overdreven.
Ik ken het ook van vroeger en bij m'n kinderen is het nu ook heel normaal. Het valt me wel op dat er steeds meer in de zakjes komt, maar daar doe ik zelf niet aan mee. Gewoon wat snoepjes en een klein cadeautje, that's it.
Ik doe het niet, al doet de hele klas het wel! Zoon kreeg hier pas zo veel dat het niet in een zakje paste! En toen vertelde hij wat hij allemaal al op het feestje had gegeten! Snoep, snoep, cake, snoep, snoep, chips, snoep, snoep en er waren ook nog pannekoeken maar daar had niemand meer zin in.

Het feestje zelf vind ik leuk genoeg geweest, soms als we iets hadden geknutseld ging dat dan wel mee naar huis of iets dat ik voor hen had gemaakt. Heb ooit voor een kook feestje 8 schortjes gemaakt en die mocht elk kind meenemen.
Ja, altijd een goodiebag mee.

Laatste keer griezellollie + lichtgevende pen + gloeiarmbandjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik vind het altijd zo'n onzin. Alsof ze op het feestje nog niet genoeg gehad hebben.
Ik doe het ook altijd bij kinderfeestjes, het wordt altijd erg gewaardeerd. ik ben van '69 en kan me het van vroeger ook wel herinneren dat we er 1 kregen na afloop van een feestje.

Ik doe er altijd wel iets nuttigs in, bijv. een pakje stiften/stoepkrijt o.i.d.
quote:lalamien schreef op 04 januari 2012 @ 13:18:

Ik vind het altijd zo'n onzin. Alsof ze op het feestje nog niet genoeg gehad hebben.

Je kon er ook op wachten he.......
quote:evelynsalt schreef op 04 januari 2012 @ 17:44:

[...]

Je kon er ook op wachten he.......Hoezo? De vraag was toch of dit nog "gewoon" was. Ik vind van niet, dat mag toch?
quote:evelynsalt schreef op 04 januari 2012 @ 17:44:

[...]

Je kon er ook op wachten he.......Waarop? Tot er iemand zegt dat ze het onzin vind?
Leuk, zo'n snoepzakje. Misschien kun je zelf wat maken van dat transparante inpakpapier en lintjes?

Doet me denken aan mijn broer toen hij een jaar of 4 was: hij zat eens tijdens een kinderfeestje met zijn vingers bij het stopcontact en kreeg daarvoor op zijn kop. Toen zei hij boos "geef mij m'n snoepzak maar, dan ga ik naar huis!"
quote:sandt schreef op 04 januari 2012 @ 09:20:

Ik doe het niet, al doet de hele klas het wel! Zoon kreeg hier pas zo veel dat het niet in een zakje paste! En toen vertelde hij wat hij allemaal al op het feestje had gegeten! Snoep, snoep, cake, snoep, snoep, chips, snoep, snoep en er waren ook nog pannekoeken maar daar had niemand meer zin in.

Het feestje zelf vind ik leuk genoeg geweest, soms als we iets hadden geknutseld ging dat dan wel mee naar huis of iets dat ik voor hen had gemaakt. Heb ooit voor een kook feestje 8 schortjes gemaakt en die mocht elk kind meenemen.Vonden ze vast leuker dan een snoep/cadeauzakje
Snoezekind kwam een keer thuis met een voetbal en een groot waterpistool én een grote snoepzak.

Dát vond ik wel overdreven, een zakje op A5 formaat is meer dan genoeg, wat mij betreft.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven