Kinderen
alle pijlers
Solliciteren via uitzendbureau?
maandag 16 juni 2008 om 14:34
Hallo,
Ik ben 17 weken zwanger en werkeloos.
Ik zoek nu een tijdelijke baan omdat mijn ww binnekort wordt beeindigd. Nou heb ik de uitzendbureaus die mij bemiddelen ingelicht over mijn zwangerschap.
Vandaag had ik wederom een sollicitatie via Randstad.
Toen ik op gesprek kwam wist men daar al meteen dat ik zwanger was en nu vraag ik me dus af: "Mag een uitzendbureau de werkgever hier wel over inlichten zonder mijn toestemming"?
Wie o wie kan mij hier antwoord of duidelijkheid in geven?
groetjes Esther
Ik ben 17 weken zwanger en werkeloos.
Ik zoek nu een tijdelijke baan omdat mijn ww binnekort wordt beeindigd. Nou heb ik de uitzendbureaus die mij bemiddelen ingelicht over mijn zwangerschap.
Vandaag had ik wederom een sollicitatie via Randstad.
Toen ik op gesprek kwam wist men daar al meteen dat ik zwanger was en nu vraag ik me dus af: "Mag een uitzendbureau de werkgever hier wel over inlichten zonder mijn toestemming"?
Wie o wie kan mij hier antwoord of duidelijkheid in geven?
groetjes Esther
maandag 16 juni 2008 om 16:44
maandag 16 juni 2008 om 16:54
Bekijk het anders positiever, het bedrijf weet dat je zwanger bent, en toch willen ze je op gesprek. Dat is toch goed? Jij bent eerlijk geweest. Het bedrijf doet er kennelijk niet moeilijk over en vinden je goed genoeg om op gesprek uit te nodigen. Jouw eerlijkheid wordt dus beloond, net als dat het uitzendbureau ook eerlijk is geweest t.o.v. het bedrijf.
Dit is een veel betere situatie dan dat jij dat zelf tijdens een gesprek had verteld. Dat had een verassing voor ze geweest. Daar houden de meeste mensen niet van.
Dit is een veel betere situatie dan dat jij dat zelf tijdens een gesprek had verteld. Dat had een verassing voor ze geweest. Daar houden de meeste mensen niet van.
maandag 16 juni 2008 om 17:48
Hexina, heel veel succes! Het klinkt alsof je uit een diep dal bent geklommen, ik wens je het allerbeste! En natuurlijk veel geluk met je kindje straks.
Overigens kun je ze er bij Randstad best op aanspreken. Ik werk op het ogenblik ook via hen en heb hen al tweemaal op verkeerde informatie van hun kant "betrapt". Ik houd dan echt mijn mond niet en dat hoef jij ook niet te doen.
Overigens kun je ze er bij Randstad best op aanspreken. Ik werk op het ogenblik ook via hen en heb hen al tweemaal op verkeerde informatie van hun kant "betrapt". Ik houd dan echt mijn mond niet en dat hoef jij ook niet te doen.
maandag 16 juni 2008 om 19:38
Itsme, wat een zinloze bijdrages vol met ongefundeerde aannames. Dit kindje is al onderweg, niks meer aan te doen en de discussie die je hier los probeert te wrikken is dus niet anders dan uitermate kwetsend. Al zou je 100 keer gelijk hebben.
TO, trek je er niks van aan, je hoeft je zwangerschap niet te verdedigen. Mensen bemoeien zich oh zo graag met anderen als het gaat om kinderen krijgen/opvoeden/etc. Ik denk dat je dat heel wel voor jezelf kan beslissen. Succes met je zwangerschap en hopelijk vind je snel een leuke baan!
TO, trek je er niks van aan, je hoeft je zwangerschap niet te verdedigen. Mensen bemoeien zich oh zo graag met anderen als het gaat om kinderen krijgen/opvoeden/etc. Ik denk dat je dat heel wel voor jezelf kan beslissen. Succes met je zwangerschap en hopelijk vind je snel een leuke baan!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 16 juni 2008 om 21:44
In het ene topic wordt er schande van gesproken dat iemand abortus wil plegen omdat de situatie er niet naar is een kindje te krijgen, oa financieel. In het andere topic wordt er schande van gesproken dat je een baan zoekt terwijl je zwanger bent, stel je voor zeg, dat je zomaar zwanger durft te raken zonder baan. Je doet het toch nooit goed. Dus dat soort reacties daar zou ik maar boven staan.
Ik kan me wel voorstellen dat een uitzendbureau het aan aan een werkgever meldt dat je zwanger bent. Bureau wordt toch geacht werkgever werk uit handen te nemen door geschikte kandidaten te selecteren en sommige bedrijven vinden het nou eenmaal geen aangename verrassing dat je zwanger blijkt te zijn en zullen misschien het bureau erop aan kijken dat ze dat niet hebben verteld.
Of ze het mogen weet ik niet, maar kan me wel voorstellen dus dat het gebeurt.
Ik kan me wel voorstellen dat een uitzendbureau het aan aan een werkgever meldt dat je zwanger bent. Bureau wordt toch geacht werkgever werk uit handen te nemen door geschikte kandidaten te selecteren en sommige bedrijven vinden het nou eenmaal geen aangename verrassing dat je zwanger blijkt te zijn en zullen misschien het bureau erop aan kijken dat ze dat niet hebben verteld.
Of ze het mogen weet ik niet, maar kan me wel voorstellen dus dat het gebeurt.
maandag 16 juni 2008 om 22:26
Maar Citronella, een uitzendkracht heeft geen topbaan met een dienstverband voor onbepaalde tijd. De werkgever waar de uitzendkracht werkt kan -als de zwangerschap hen niet bevalt- de uitzendkracht per direct de wacht aanzeggen (met een andere l*lsmoes natuurlijk). Dus er is toch geen verliezer, behalve de uitzendkracht zelf?
maandag 16 juni 2008 om 22:48
Maar het lijkt me behoorlijk vervelend als je iemand zoekt voor een half jaar, dat je dan iemand op je af gestuurd krijgt die nog maar 3 maanden beschikbaar is vanwege naderend zwangerschapsverlof. Dan heb je als uitzendburo gewoon je werk niet goed gedaan denk ik, want je hebt het probleem voor de werkgever niet opgelost, namelijk een werknemer zoeken die 6 maanden beschikbaar is (onvoorziene omstandigheden daargelaten).
Ik weet helemaal niet om wat voor soort baan en voor welke termijn het hier gaat, maar ik noem maar een voorbeeld.
En ik heb het ook niet over de situatie dat iemand al aangenomen zou zijn. TO zegt zelf dat ze het liever zelf wilde vertellen dan dat het uitzendburo het doet.
Ik weet helemaal niet om wat voor soort baan en voor welke termijn het hier gaat, maar ik noem maar een voorbeeld.
En ik heb het ook niet over de situatie dat iemand al aangenomen zou zijn. TO zegt zelf dat ze het liever zelf wilde vertellen dan dat het uitzendburo het doet.
maandag 16 juni 2008 om 22:50