Kinderen
alle pijlers
Solliciteren via uitzendbureau?
maandag 16 juni 2008 om 14:34
Hallo,
Ik ben 17 weken zwanger en werkeloos.
Ik zoek nu een tijdelijke baan omdat mijn ww binnekort wordt beeindigd. Nou heb ik de uitzendbureaus die mij bemiddelen ingelicht over mijn zwangerschap.
Vandaag had ik wederom een sollicitatie via Randstad.
Toen ik op gesprek kwam wist men daar al meteen dat ik zwanger was en nu vraag ik me dus af: "Mag een uitzendbureau de werkgever hier wel over inlichten zonder mijn toestemming"?
Wie o wie kan mij hier antwoord of duidelijkheid in geven?
groetjes Esther
Ik ben 17 weken zwanger en werkeloos.
Ik zoek nu een tijdelijke baan omdat mijn ww binnekort wordt beeindigd. Nou heb ik de uitzendbureaus die mij bemiddelen ingelicht over mijn zwangerschap.
Vandaag had ik wederom een sollicitatie via Randstad.
Toen ik op gesprek kwam wist men daar al meteen dat ik zwanger was en nu vraag ik me dus af: "Mag een uitzendbureau de werkgever hier wel over inlichten zonder mijn toestemming"?
Wie o wie kan mij hier antwoord of duidelijkheid in geven?
groetjes Esther
maandag 16 juni 2008 om 15:05
Je hebt het aan het uitzendbureau verteld, ik neem aan dat je er niet bij gezegd hebt dat ze het niet door mogen vertellen. Daarmee heb je impleciet toestemming gegeven.
Kan me voorstellen dat zij dat daarom melden bij een potentiele werkgever. Dat is wel zo netjes.
Waarom ben je trouwens nu pas aan het solliciteren en niet toen je ww had?
Kan me voorstellen dat zij dat daarom melden bij een potentiele werkgever. Dat is wel zo netjes.
Waarom ben je trouwens nu pas aan het solliciteren en niet toen je ww had?
maandag 16 juni 2008 om 15:06
Als jij het op het uitzendbureau verteld is het logisch dat zij dat aan hun opdrachtgever vertellen. Je werkgever is namelijk het uitzendbureau en niet het bedrijf waar je komt te zitten.
Je hebt het dus tegen je werkgever gezegd.
Een uitzendbureau bestaat van opdrachtgevers. Hun loyaliteit / prioriteit ligt dus bij de bedrijven en niet bij de uitzendkrachten. Dus als zij verzwijgen dat ze een zwangere kandidaat sturen krijgen ze later op hun donder van hun opdrachtgever. En geloof me... DIE willen ze niet kwijt.
Je hebt het dus tegen je werkgever gezegd.
Een uitzendbureau bestaat van opdrachtgevers. Hun loyaliteit / prioriteit ligt dus bij de bedrijven en niet bij de uitzendkrachten. Dus als zij verzwijgen dat ze een zwangere kandidaat sturen krijgen ze later op hun donder van hun opdrachtgever. En geloof me... DIE willen ze niet kwijt.
maandag 16 juni 2008 om 15:21
maandag 16 juni 2008 om 15:22
Je hebt je OP veranderd zie ik, maar er stond 'uiteraard zoek ik een tijdelijke baan...'
Ik vind daar niets uiteraards aan.
Je kan ook een baan zoeken die je voortzet na je zwangerschapsverlof...
Maar ik krijg het gevoel alsof je uiteraard een tijdelijke baan wil, zodat je straks weer in de WW kan uiteraard.
"Mag een uitzendbureau de werkgever hier wel over inlichten zonder mijn toestemming"?
Zoals reeds gezegd het uitzendbureau is je werkgever!
Ik vind daar niets uiteraards aan.
Je kan ook een baan zoeken die je voortzet na je zwangerschapsverlof...
Maar ik krijg het gevoel alsof je uiteraard een tijdelijke baan wil, zodat je straks weer in de WW kan uiteraard.
"Mag een uitzendbureau de werkgever hier wel over inlichten zonder mijn toestemming"?
Zoals reeds gezegd het uitzendbureau is je werkgever!
maandag 16 juni 2008 om 15:27
Just me,
Jij bent al meteen een vooroordeel over mij.
Uiteraard is een vaste baan ook een uitkomst voor mij.
Dan moet deze uiteraard wel bij mijn BBL opleiding passen.
Ik wil helemaal niet in de WW zitten maar wil gewoon aan het werk. Maar ik ben al sinds 2003 om bijzondere reden en de WSW (wet op de sociale werkvoorziening) terrecht gekomen. Deze helpen mensen met een handivap of psychische achtergrond aan een baan.
Alleen duurt dit traject al bijna 5 jaar en wordt ik nog niet geholpen. Ik mag zelfs eingelijk helemaal niet zelf soliciteren van hun? Maar dat doe ik toch omdat ik wel degelijk kan werken heb alleen de juiste begeleiding nodig zodat ik niet terug zal vallen in mijn dperessie.
Momenteel gaat het erg goed en doe ik mijn uiterste best om zelfstandig aan die leuke job te komen.
maandag 16 juni 2008 om 15:30
Ik ben er meerdere malen eerlijk in geweest en wordt om geen enkele reden afgewezen.
Ik heb alle rechten om mijn zwangerschap te verzwijgen en de meeste werknemer zien een zwangere vrouw als een probleem.
Het gaat hier wel om mijn toekomst en dat van mijn kind.
Anders kom ik dadelijk op straat te staan wellicht.
Dus dan verzwijg ik het!
maandag 16 juni 2008 om 15:34
Ja maar wanneer is het dan wel het juiste moment om kinderen te krijgen voor iemand die al sinds 2000 geen vaste baan heeft.
Moet ik dan wellicht nog 10 jaar wachten met mijn kinderwens?
Ik heb al omscholing via het UWV gehad
Heb eigenlijk WSW (sta daar nu op wachtlijst)
Mag eingelijk niet solliciteren.
Hoef dat ook niet op mijn werkbriefjes te doen.
Maar ik solliciteer toch
Ik heb me niet voor 100% ingezet voor een baan maar voor 1000 %
Wanneer is dan het juiste moment voor kinderen?
Is er wel een goed moment?
Ik denk namelijk van niet!
maandag 16 juni 2008 om 15:38
maandag 16 juni 2008 om 15:44
Je doet net alsof ik dit zo heb gewilt.
Alsof het mijn eigen schuld is?
Daar kan ik zo boos om worden.
Ik wellicht recht op een schamele bijstand.
Maar of ik het daarmee ga redden?
Jammer dat je er zo over denkt van mensen als jou wordt ik dus depri.
Mijn vraag was eigenlijk alleen maar of een uitzendbureau alvorens mijn sollcitatie de werkgever over mijn zwangerschap mag inlichten.
Nu maak ik mijn situatie iets duidelijker wordt ik verkeerd op aangeken.
Erg jammer deze reactie...
maandag 16 juni 2008 om 15:50
Ik word depri van het feit dat er maar kinderen op de wereld gezet worden, zonder dat de ouders hier (financieel) voor kunnen zorgen. Ik vind dat egoistisch.
Het is niet jouw schuld dat je in deze situatie zit, maar een kleine uk vraagt er al helemaal niet om om in zo'n situatie op te groeien. Hiermee zeg ik niet dat je geen lieve of goede moeder zult zijn, maar ik ben van mening dat je kinderen meer moet kunnen bieden dan dat.
Het is niet jouw schuld dat je in deze situatie zit, maar een kleine uk vraagt er al helemaal niet om om in zo'n situatie op te groeien. Hiermee zeg ik niet dat je geen lieve of goede moeder zult zijn, maar ik ben van mening dat je kinderen meer moet kunnen bieden dan dat.
maandag 16 juni 2008 om 15:58
Dus mensen die het financieel minder hebben kunnen hun kinderen niks geven.
Ik moet mijn kinderen meer bieden?
Wat je zelf zegt gaat toch om de liefde voor je kind.
EN er zijn altijd wel mensen die ons zullen helpen.
Wellicht wil je mijn rekeningnummer kun je mijn kind financieel steunen.
Ooit er aan gedacht dat mensen die goede baan hebben ook plots in financieele moeilijkheden kunnen komen.
Ik ken er zat hoor.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ben je zelf getrouwd?
Kinderen?
Vaste banen?
vertel eens
Ik moet mijn kinderen meer bieden?
Wat je zelf zegt gaat toch om de liefde voor je kind.
EN er zijn altijd wel mensen die ons zullen helpen.
Wellicht wil je mijn rekeningnummer kun je mijn kind financieel steunen.
Ooit er aan gedacht dat mensen die goede baan hebben ook plots in financieele moeilijkheden kunnen komen.
Ik ken er zat hoor.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
Ben je zelf getrouwd?
Kinderen?
Vaste banen?
vertel eens
maandag 16 juni 2008 om 16:06
Ik vind dus dat het niet enkel gaat om liefde voor je kind...
Fijn dat jij mensen om je heen hebt die je kunnen helpen in moeilijke tijden en anders draait de maatschappij er wel voor op... Hier heb je gelijk mijn grootste ergernis!
Natuurlijk kan iedereen in financiele problemen komen, hoewel ik van mening ben dat dit, hoewel niet rechtevenredig, verband houdt met de (onverstandige) keuzes die je maakt.
Mijn persoonlijke situatie lijkt me geenszins van invloed op mijn mening betreffende deze kwestie en deze zal ik dan ook niet het internet op gooien. Voegt namelijk niets toe en heeft niemand iets mee te maken.
Succes met je zwangerschap en sollicitaties!
Fijn dat jij mensen om je heen hebt die je kunnen helpen in moeilijke tijden en anders draait de maatschappij er wel voor op... Hier heb je gelijk mijn grootste ergernis!
Natuurlijk kan iedereen in financiele problemen komen, hoewel ik van mening ben dat dit, hoewel niet rechtevenredig, verband houdt met de (onverstandige) keuzes die je maakt.
Mijn persoonlijke situatie lijkt me geenszins van invloed op mijn mening betreffende deze kwestie en deze zal ik dan ook niet het internet op gooien. Voegt namelijk niets toe en heeft niemand iets mee te maken.
Succes met je zwangerschap en sollicitaties!
maandag 16 juni 2008 om 16:26
Zonder in te gaan op stemmingsmakerij van een bepaald persoon, mijn reactie.
Ik werk inmiddels 6 jaar in uitzendland en ben dus al heel wat situaties tegengekomen. Voor mij is het absoluut niet zo dat ik enkel loyaal ben aan mijn opdrachtgevers. Sterker nog, in de huidige arbeidsmarkt is het zelfs verstandiger loyaal te zijn aan je uitzendkracht. Goede arbeidskrachten zijn je kapitaal als uitzendbureau. Ik zal in overleg met de kandidaat de opdrachtgever inlichten. Zeker wanneer het om een langdurige opdracht gaat. Ik begrijp dat sommige bedrijven liever geen zwangeren aannemen (hell, ik had een vast contract en toch werkte mijn vorige werkgever mij eruit toen ik zwanger was...), maar voor dat soort bedrijven wil ik ook niet werken!
Mijn advies aan TO is dus open kaart te spelen. Misschien in de huidige situatie een beetje lastig, maar uiteindelijk win je er alleen maar mee.
Ik werk inmiddels 6 jaar in uitzendland en ben dus al heel wat situaties tegengekomen. Voor mij is het absoluut niet zo dat ik enkel loyaal ben aan mijn opdrachtgevers. Sterker nog, in de huidige arbeidsmarkt is het zelfs verstandiger loyaal te zijn aan je uitzendkracht. Goede arbeidskrachten zijn je kapitaal als uitzendbureau. Ik zal in overleg met de kandidaat de opdrachtgever inlichten. Zeker wanneer het om een langdurige opdracht gaat. Ik begrijp dat sommige bedrijven liever geen zwangeren aannemen (hell, ik had een vast contract en toch werkte mijn vorige werkgever mij eruit toen ik zwanger was...), maar voor dat soort bedrijven wil ik ook niet werken!
Mijn advies aan TO is dus open kaart te spelen. Misschien in de huidige situatie een beetje lastig, maar uiteindelijk win je er alleen maar mee.