Speelgoed speelzolder (6 jarige)

17-10-2020 17:42 44 berichten
Hoi, wij zijn bezig met het maken van een speelzolder voor onze kinderen. Voor de jongste hebben we genoeg uitdagend speelgoed. Maar voor onze zoon van 6 zoeken we nog leuke spullen. Wij zaten iig te denken aan een airhockeytafel of voetbaltafel. Hebben jullie nog meer leuke ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Over twee jaar een playstation natuurlijk
Ik geloof dat het nog niet voorbij js gekomen: gravitrex (gravitracks?). Soort knikkerbaan maar dan met leuke opties
Als kind zijnde ook een speelzolder gehad, hele goede herinneringen aan. Oud matras en wat kussens waren hier ook wel favoriet, lekker springen en stoeien.
Oh leuk! Wij hadden vroeger een kleine biljarttafel op zolder staan. Superleuk. En een sjoelbak, tafelvoetbalspel en een treinbaan.
Was zo heerlijk om daar te spelen.
Oh ja, een racebaan hadden we ook. En allerlei bordspellen, boeken en grote zitkussens.
Wat een genot!
Ik vind de kinderen wel heel jong om afgezonderd op zolder te spelen. Op die leeftijd wilden/willen die van mij vooral in mijn buurt spelen. Ook met schoolvriendjes en vriendinnetjes blijven ze het liefst bij mij in de buurt in de woonkamer of tuin.
Am Yisrael Chai!
Moet het perse speelgoed zijn? Ik en mijn broer speelden ook veel op zolder. Daar lagen oude matrassen, bankstel, stoelen en andere meubels. Stond een grote krat met lego, racebaan, verkleedkist etc. We waren regelmatig met de meubels, oude matrassen en lakens hele hutten of een hele grote 'glijbaan' aan het bouwen. En als neefjes en nichtjes kwamen werd het omgetoverd tot een hindernisbaan.

Achteraf gezien is het misschien een wonder dat nooit iemand iets gebroken heeft of zich echt heel goed bezeert heeft gedaan op zolder :hihi:
Bedankt voor alle reacties. Onze kinderen kijken heel erg uit naar de speelzolder.
Wij hebben een vrij nieuw huis en ook op zolder is er heel veel licht. Ze spelen nu ook al graag met hun vriendjes op hun kamer. Klein speelgoed of dingen die gevaarlijk zijn wil ik uiteraard niet op zolder hebben.
boontje89 schreef:
17-10-2020 18:49
Ik geloof dat het nog niet voorbij js gekomen: gravitrex (gravitracks?). Soort knikkerbaan maar dan met leuke opties
GraviTrax.
Erg leuk inderdaad!
fashionvictim schreef:
17-10-2020 19:12
Ik vind de kinderen wel heel jong om afgezonderd op zolder te spelen.
6 te jong om alleen te spelen?? 🤷‍♀️

Vroeger hadden wij ook een speelkamer. Mijn vader had op ongeveer 1.10 meter hoogte een grote plaat opgehangen als een soort mini vide. Ik had mijn poppen en keukentje e.d op de onderste verdieping met gordijntjes ervoor en een lichtje erin. En mn broer had bovenop zijn boerderij / playmobile staan. Was echt super leuk. Hebben we echt veel gespeeld.

Een winkeltje is ook leuk, voor zowel meiden als jongens als ze van fantasie spel houden.
Chachachaa schreef:
17-10-2020 19:27
6 te jong om alleen te spelen?? 🤷‍♀️

Dat is de oudste.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Carrera Go racebaan.

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
TsumTsum schreef:
17-10-2020 19:15
Moet het perse speelgoed zijn? Ik en mijn broer speelden ook veel op zolder. Daar lagen oude matrassen, bankstel, stoelen en andere meubels. Stond een grote krat met lego, racebaan, verkleedkist etc. We waren regelmatig met de meubels, oude matrassen en lakens hele hutten of een hele grote 'glijbaan' aan het bouwen. En als neefjes en nichtjes kwamen werd het omgetoverd tot een hindernisbaan.

Achteraf gezien is het misschien een wonder dat nooit iemand iets gebroken heeft of zich echt heel goed bezeert heeft gedaan op zolder :hihi:
Dit hadden wij ook inderdaad. En dan op de oude matrassen de trap af “surfen”. De levendige herinnering aan de hechtingen heeft erbij toegedragen dat mijn zoons nog even geen speelzolder krijgen :lol:
Afbeelding

Ik zou ook eens op pinterest kijken, daar vind je hele leuke ideeën voor speelhoeken en andere opstellingen. Als ze van Lego houden, is iets als bovenstaand echt geweldig! Voor zoon (5) hebben we zoiets gemaakt in z’n speelhoek.
Hier spelen ze niet op zolder met bijv lego oid en zeker niet alleen, maar er hangen schommels, klimdingen en er liggen dekens en kussens. Lekker hutten bouwen, schommelen, druk doen.
Ze zijn nog onder de 10.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
TsumTsum schreef:
17-10-2020 19:15

Ik zat ook heel graag op zolder. Ik noemde het "de bovenste zolder" en dat was een soort van vliering die boven de tweede verdieping zat. Geen oude meubels, die stonden op de tweede, maar wel veel oude spullen. Oude albums met ansichtkaarten, foto's, speelgoed dat vroeger van mijn moeder en haar zussen was, oude platen. Ik vond altijd wel wat, heerlijk om daar te snuffelen. Maar zoals ik eerder schreef was het huis daar ook naar.
Bruschetta_ schreef:
17-10-2020 17:58
Een treinbaan?
Mijn zoons (nu pubers) hebben tot jaar of 10 gespeeld met de Duplo trein baan , en ook met een gewone auto racebaan
Ze hadden ook een speel zolder(nu chil room metPlayStation ), waar trein en race baan kon blijven staan om verder te spelen
Een drumstel
Wij hebben een speelkelder maar de kinderen slepen nog alles naar de woonkamer om lekker in de buurt bij ons te spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven