Speelgoed speelzolder (6 jarige)

17-10-2020 17:42 44 berichten
Hoi, wij zijn bezig met het maken van een speelzolder voor onze kinderen. Voor de jongste hebben we genoeg uitdagend speelgoed. Maar voor onze zoon van 6 zoeken we nog leuke spullen. Wij zaten iig te denken aan een airhockeytafel of voetbaltafel. Hebben jullie nog meer leuke ideeen?
Alle reacties Link kopieren
Knikkers :mrgreen:
Lego? Heb je lekker de ruimte om te bouwen
Oja, een knikkerbaan!
Lego, duplo, Playmobil
Wat vindt ie leuk?
Knex?
parbleumondieu schreef:
17-10-2020 17:46
Knikkers :mrgreen:
Dat zou ik alleen doen als er toezicht op de kinderen is als ze op zolder spelen. Net als ander klein spul.
Voor een fatsoenlijke voetbal-of airhockeytafel is 6 jaar nog te klein. Airhockey kan hij niet bij en als een voetbaltafel geen telescoop-buizen heeft kunnen de buizen van de tegenstander op vervelende plekken terecht komen tijdens het spelen. En het is iets dat je alleen met 2 kunt doen. Ik zou meer denken aan iets wat hij ook zelfstandig kan doen. Lego of zo.
Een treinbaan?
De oudste is 6 en er is nog een jonger kind?

Mijn kind zou toen hij 6 wasabsoluut niet alleen op zolder willen spelen. Veel te ver bij mama vandaan en dat is ongezellig.

Samen met een jonger kind met een verdieping er tussen zou ik ook niet willen.

Je miet een beetje toezicht kunnen houden.
Met een verdieping ertussen kan je niet ingrijpen bij ruzies en als ze de boel slopen.
Lego is leuk, dan kan hij een stadje opbouwen en laten staan.

Een binnenschommel als je de ruimte hebt. Zo’n nest is het leukt, kun je lekker in hangen.
Wat voor speelkind is het?

Ik denk ook meteen aan een uitgebreide set lego/playmobil/treinbaan.

Maar als je kind niet van bouwen of fantasiespel houdt heb je daar niet zoveel aan.
Ik weet uiteraard niet hoe jullie wonen, maar zoldervloeren zijn vaak van hout en als je daar dingen op zet die behoorlijk lawaaierig kunnen zijn en kunnen doordreunen (zoals bijvoorbeeld zo'n voetbaltafel), dan kan het zomaar zijn dat dat voor jullie buren ook niet fijn is (tenzij je in een vrijstaand huis woont uiteraard). Maar vraag inderdaad aan je zoon zelf wat hij leuk zou vinden om daar te hebben. Dat kan een treinbaan zijn of een racebaan, maar misschien heeft hij zelf liever een leeshoekje met lekkere kussens, of een Legotafel, of een werkbank om lekker aan te figuurzagen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
17-10-2020 18:03
Ik weet uiteraard niet hoe jullie wonen, maar zoldervloeren zijn vaak van hout en als je daar dingen op zet die behoorlijk lawaaierig kunnen zijn en kunnen doordreunen (zoals bijvoorbeeld zo'n voetbaltafel), dan kan het zomaar zijn dat dat voor jullie buren ook niet fijn is (tenzij je in een vrijstaand huis woont uiteraard). Maar vraag inderdaad aan je zoon zelf wat hij leuk zou vinden om daar te hebben. Dat kan een treinbaan zijn of een racebaan, maar misschien heeft hij zelf liever een leeshoekje met lekkere kussens, of een Legotafel, of een werkbank om lekker aan te figuurzagen.
Precies!
Een sjoelbak, ballenbak, racebaan, schommel, pingpongtafel, tafelvoetbal.
En natuurlijk duplo, lego, knexx, playmobiel enzo.
Grote tafel om aan te knutselen en veel knutselspullen.
Muziekinstrumentjes en/of muziekinstallatie met discolampen.
Een schommel
sjansje schreef:
17-10-2020 18:06
Heeft die zolder de omvang van de zolder van Paleis Noordeinde ofzo? Als je dát er állemaal op kwijt wilt, én ook nog ruimte wilt overhouden voor de dingen die zijn zus wil, dan heb je toch minstens een zolder nodig van 150 vierkante meter...
sjansje schreef:
17-10-2020 18:06
Heeft die zolder de omvang van de zolder van Paleis Noordeinde ofzo? Als je dát er állemaal op kwijt wilt, én ook nog ruimte wilt overhouden voor de dingen die zijn zus wil, dan heb je toch minstens een zolder nodig van 150 vierkante meter...
Een lego tafel
pejeka schreef:
17-10-2020 18:11
Hahaha nee, niet álles, gewoon wat ideeën.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 12:02
0.00% gewijzigd
Zijn je kinderen meer van het bouwen, puzzelen, knutselen, wedstrijdjes doen, autootjes of bijvoorbeeld verkleden?

Onze kinderen speelden op die leeftijd nog niet langere tijd alleen in een ruimte. Ze speelden wel zelf, maar ik zat/ was er wel bij in de buurt (kijk mama!/ wil je even helpen?)
Ik zou er dus ook zeker een luie stoel voor mezelf bij zetten 😉
NYC schreef:
17-10-2020 18:22
Vragen aan je zoon wat hij zelf wil.
Ja!!!

Hartstikke leuk om een treinbaan neer te zetten omdat de dames van het forum dat zo leuk vinden, maar als ie liever met barbies speelt sla je toch echt de plank mis.
Lady*Voldemort schreef:
17-10-2020 18:26
Ja!!!

Hartstikke leuk om een treinbaan neer te zetten omdat de dames van het forum dat zo leuk vinden, maar als ie liever met barbies speelt sla je toch echt de plank mis.
En misschien heeft zoonlief helemaal geen zin om op zolder te gaan zitten, maar wil hij buiten in bomen klimmen, hutten bouwen, kikkervisjes vangen in de sloot, nou, daar zit je dan, met je treinbaan op zolder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven