Speelvriendje neemt / krijgt speelgoed mee [Lege OP]

04-06-2020 00:22 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2020 06:08
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.89% gewijzigd
summerville schreef:
04-06-2020 01:13
Het ligt idd voor de hand. Zoontje zegt dus alleen dat hij het niet wist. Pas bij het vertrek hoorde hij het. Toen durfde hij niets te zeggen. En vriendje wilde meteen weg toen hij werd opgehaald. Wat normaal niet zo is. Maar ik weet het dus niet. En ik wil niemand een dief noemen. Het gaat mij er alleen om dat ik het niet oké zou vinden als iets stiekem wordt meegenomen. Dat vind ik bij hem ook zeker niet goed.
Maar het is nu toch opgelost? Hij heeft het teruggegeven, de ouders zullen vast een gesprek hierover hebben gevoerd met hem. Dan is het toch klaar? Of wil je hem aangeven bij de politie?
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:41
99.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:41
99.48% gewijzigd
summerville schreef:
04-06-2020 01:16
Het zat in zijn broekzak. Vriendje zei het en toen vertrok hij. Zoon durfde niets te zeggen. Zegt zoon.
Hij durft niks meer met jou te bespreken en gezien dit topic snap ik waarom.
summerville schreef:
04-06-2020 01:17
Goed idee, aangeven bij de politie. Nee, het mij erom of jullie ervaring hebben met kinderen die eventueel iets meenemen.
natuurlijk. dit is normaal kindergedrag. het drama wat jij ervan maakt is niet normaal
Alle reacties Link kopieren
summerville schreef:
04-06-2020 01:17
Goed idee, aangeven bij de politie. Nee, het mij erom of jullie ervaring hebben met kinderen die eventueel iets meenemen.
Het kan gebeuren he. Als je erachter komt zet je het recht. Daarna vertrouw je op de natuurlijke leercurve en op de ouders die hun kind terecht wijzen. Zoiets?
TanteOlivia schreef:
04-06-2020 01:18
Hij durft niks meer met jou te bespreken en gezien dit topic snap ik waarom.
denk ik ook.
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:41
98.99% gewijzigd
summerville schreef:
04-06-2020 01:17
Goed idee, aangeven bij de politie. Nee, het mij erom of jullie ervaring hebben met kinderen die eventueel iets meenemen.
Het is wel eens gebeurd. Dan appte ik mijn vrienden een fotootje met de tekst erbij is dit van jullie? En dan praatte ik er kort over met mijn kind. Kijk eens wat ik vond, dit is van ... toch? Het is niet de bedoeling dat je spullen meeneemt, zullen we het samen terug gaan brengen?

No big deal.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-06-2020 01:19
natuurlijk. dit is normaal kindergedrag. het drama wat jij ervan maakt is niet normaal
Zo... bedankt! Hier kan ik iets mee.
Zalmsnipper schreef:
04-06-2020 01:19
Het kan gebeuren he. Als je erachter komt zet je het recht. Daarna vertrouw je op de natuurlijke leercurve en op de ouders die hun kind terecht wijzen. Zoiets?
Speelgoed is teruggebracht klaar. je gaat niet preken tegen een kleuter. Nogmaals dit is normaal voor deze leeftijd. Kind bedoelt er niks kwaads mee
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
04-06-2020 01:20
Het is wel eens gebeurd. Dan appte ik mijn vrienden een fotootje met de tekst erbij is dit van jullie? En dan praatte ik er kort over met mijn kind. Kijk eens wat ik vond, dit is van ... toch? Het is niet de bedoeling dat je spullen meeneemt, zullen we het samen terug gaan brengen?

No big deal.
👍🏻
summerville schreef:
04-06-2020 01:20
Zo... bedankt! Hier kan ik iets mee.
ik hoop het. Lijkt me niet zo veilig voor je zoon om zo op te groeien
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-06-2020 01:21
Speelgoed is teruggebracht klaar. je gaat niet preken tegen een kleuter. Nogmaals dit is normaal voor deze leeftijd. Kind bedoelt er niks kwaads mee
Zeker niet preken. Maar als mijn kind van 5 dat zou doen en ik hoor daar van van de andere ouder dan krijgt hij wel luchtig te horen dat dat niet helemaal de bedoeling is. Jij zou toch ook verdrietig zijn als Pietje jouw spulletjes zomaar meenam? Daarna case closed.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-06-2020 01:22
ik hoop het. Lijkt me niet zo veilig voor je zoon om zo op te groeien
Normaal... veilig. Misschien heb je iets meer informatie nodig voordat je zulke uitspraken kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties.
Er kan een slotje op!
Alle reacties Link kopieren
succes TO
Als je het niet kunt aanvoelen hoe een 5/6 jarige denkt, dan kun je misschien eens boeken lezen over de ontwikkeling van kinderen? Ze kunnen heel veel nog niet overzien. Wel handig om te weten als je zelf ouder bent van zo'n schepsel?
summerville schreef:
04-06-2020 01:24
Normaal... veilig. Misschien heb je iets meer informatie nodig voordat je zulke uitspraken kunt doen.
misschien heb jij iets meer informatie nodig over wat je van kleuters mag verwachten
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
04-06-2020 01:29
misschien heb jij iets meer informatie nodig over wat je van kleuters mag verwachten
Dan bericht ik jou als eerste.
Alle reacties Link kopieren
SanneH01 schreef:
04-06-2020 01:10
Het is aan de ouders van dat vriendje om het eventuele ongevraagd meenemen te bespreken/ bestraffen. En aan jou om met je kind te bespreken dat weggeven niet de bedoeling is.

Eerlijkheid stimuleren doe je door praten. Als een kind weet dat hij gestraft wordt, zal het meer gaan liegen. En liegen is erger dan een fout maken. Voor liegen krijgen mijn kinderen eerder straf dan voor een fout.
Til er niet te zwaar aan hoor, ze moeten nog veel leren.
Dit. Ga niet invullen voor dat andere kind, richt je op je eigen kind.

En je zult in de toekomst nog wel vaker van dit soort momenten krijgen.
Ik heb meegemaakt dat er s’avonds ineens een huilend kind aan de deur stond met een ma ernaast en dat ze moest opbiechten dat ze een legopoppetje had meegenomen (ik vond het zo zielig voor dat kind). Mijn zoon zei tegen die moeder: “Nee die mocht ze van mij hebben hoor”.
Gealarmeerd door de mij tot dan toe onbekende gulheid van zoon zei ik nadat de deur weer dicht was: “Goh wat aardig dat je haar een poppetje hebt gegeven”. Hij keek mij aan zonder te knipperen en zei: “Dat heb ik niet maar die moeder is echt heel streng”.

Moet je dan prijzen dat hij wilde voorkomen dat vriendinnetje gestraft zou worden? Moet je het dan gaan hebben over het liegen? Ik schrok van de souplesse waarmee hij glashard die volwassen vrouw in de ogen had gekeken en kon liegen. Maar dat laatste was een brug te ver voor een kind van destijds 7 jaar. Bovendien wist hij toen ook wel dat volwassenen vaak ‘little white lies’ vertellen. Toch geprezen dat hij vriendinnetje wilde beschermen maar dat ik dat liegen een beetje raar vond.
Nee heb je, ja kun je krijgen
lemoos2 schreef:
04-06-2020 01:31
Dit. Ga niet invullen voor dat andere kind, richt je op je eigen kind.

En je zult in de toekomst nog wel vaker van dit soort momenten krijgen.
Ik heb meegemaakt dat er s’avonds ineens een huilend kind aan de deur stond met een ma ernaast en dat ze moest opbiechten dat ze een legopoppetje had meegenomen (ik vond het zo zielig voor dat kind). Mijn zoon zei tegen die moeder: “Nee die mocht ze van mij hebben hoor”.
Gealarmeerd door de mij tot dan toe onbekende gulheid van zoon zei ik nadat de deur weer dicht was: “Goh wat aardig dat je haar een poppetje hebt gegeven”. Hij keek mij aan zonder te knipperen en zei: “Dat heb ik niet maar die moeder is echt heel streng”.

Moet je dan prijzen dat hij wilde voorkomen dat vriendinnetje gestraft zou worden? Moet je het dan gaan hebben over het liegen? Ik schrok van de souplesse waarmee hij glashard die volwassen vrouw in de ogen had gekeken en kon liegen. Maar dat laatste was een brug te ver voor een kind van destijds 7 jaar. Bovendien wist hij toen ook wel dat volwassenen vaak ‘little white lies’ vertellen. Toch geprezen dat hij vriendinnetje wilde beschermen maar dat ik dat liegen een beetje raar vond.
;-D Slim kind
Alle reacties Link kopieren
/
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
04-06-2020 01:31
Dit. Ga niet invullen voor dat andere kind, richt je op je eigen kind.

En je zult in de toekomst nog wel vaker van dit soort momenten krijgen.
Ik heb meegemaakt dat er s’avonds ineens een huilend kind aan de deur stond met een ma ernaast en dat ze moest opbiechten dat ze een legopoppetje had meegenomen (ik vond het zo zielig voor dat kind). Mijn zoon zei tegen die moeder: “Nee die mocht ze van mij hebben hoor”.
Gealarmeerd door de mij tot dan toe onbekende gulheid van zoon zei ik nadat de deur weer dicht was: “Goh wat aardig dat je haar een poppetje hebt gegeven”. Hij keek mij aan zonder te knipperen en zei: “Dat heb ik niet maar die moeder is echt heel streng”.

Moet je dan prijzen dat hij wilde voorkomen dat vriendinnetje gestraft zou worden? Moet je het dan gaan hebben over het liegen? Ik schrok van de souplesse waarmee hij glashard die volwassen vrouw in de ogen had gekeken en kon liegen. Maar dat laatste was een brug te ver voor een kind van destijds 7 jaar. Bovendien wist hij toen ook wel dat volwassenen vaak ‘little white lies’ vertellen. Toch geprezen dat hij vriendinnetje wilde beschermen maar dat ik dat liegen een beetje raar vond.
❤️
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
04-06-2020 01:18
Hij durft niks meer met jou te bespreken en gezien dit topic snap ik waarom.

Nou inderdaad. Recept voor meer liegen en achterhouden ipv veilig dingen kunnen zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven