Speelvriendje neemt / krijgt speelgoed mee [Lege OP]

04-06-2020 00:22 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-06-2020 06:08
Reden: OP (grotendeels) verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
97.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:36
99.71% gewijzigd
Het klinkt niet alsof je zoontje echt houdt van zijn verzameling. Hij weet niet eens welke hij dubbel heeft en welke niet. Hij had het al aangeboden, dus hoe het dan ook verder is gegaan, je zoontje had het alweer aangeboden, dus dat maakt het minder raar dat het vriendje iets meeneemt.

Maak je het niet veel te groot?
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:36
99.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier als mijn kinderen dingen weggeven is dat helemaal prima. Ik heb er een aantal die ook die fase hebben gehad, nou ik vind dat een hele mooie eigenschap Nog steeds delen ze makkelijk met elkaar en anderen en geven ook makkelijk weg


Nu is het wel zo als ik merkte dat mijn kind onder deuk werd gezet dan greep ik in, dan zeg ik namens kind ‘nee dat is speelgoed van hier’

Ik zou zeker niet als iemand vrijgevig is daar straf voor geven. Het is juist zo’n mooie karaktereigenschap!!
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:37
99.63% gewijzigd
ik vind het juist lief dat hij wil delen...
Kun je geen doos neerzetten met kleine dingen die hij weg MAG geven?

Ik vind dat je nogal overdreven reageert en straft, besproken met ouders van vriendje, al bij jullie geweest om het kleine ding terug te brengen en nu mogen ze niet meer spelen pffffff. Ik denk dat alle partijen vooral jezelf het meest gebaat zijn/is met wat luchtigheid. Succes!
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:37
99.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:37
99.68% gewijzigd
summerville schreef:
04-06-2020 00:57
Dat laatste kan best. Het gevoel plakt gewoon.
Vind vooral persoonlijk dat je ook als kind niet iets moet meenemen dat niet van jou is.
Ik krijg juist een naar gevoel van hoe jij schrijft over dat vriendje, alsof je denkt dat hij een dief is? Terwijl je toch weet dat je zoontje zijn spullen aanbiedt? Dan ligt dat veel meer voor de hand. Hij had het zelfs die middag nog aangeboden.

Ik zou dit wel recht zetten, zoals je hebt gedaan, maar vooral mijn eigen kind aanspreken op het feit dat hij zich niet aan de afspraak heeft gehouden. Ik vind dat je wel erg streng bent overigens, vrijgevigheid zo afstraffen, is dat echt wat je wil uitdragen?
Alle reacties Link kopieren
summerville schreef:
04-06-2020 01:01
Ik vind wel dat je het moet bespreken. Als zoon zegt dat hij het niet wist. En vriendje iets anders vertelt. Dan kun je het - vind ik - niet zo laten.
Waarom krijgt zoon dan straf?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:39
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:38
98.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:40
99.70% gewijzigd
deze kinderen zijn 5!!!!!! waarom worden ze gestraft voor kinderdingen. Doe even normaal met je ‘ er blijft een rotgevoel knagen’. Wat denk je nou!? Het vriendje is een manipulatieve oplichter en dief? het kind is vijf en kent niet eens het verschil tussen fantasie en echt.
summerville schreef:
04-06-2020 01:07
Ik wil meegeven dat hij niets hoeft weg te geven om aardig gevonden te worden.
je projecteert je volwassen gedachten op je kind. Een kind heeft nog geen besef van mijn en dijn
Alle reacties Link kopieren
summerville schreef:
04-06-2020 01:01
Ik vind wel dat je het moet bespreken. Als zoon zegt dat hij het niet wist. En vriendje iets anders vertelt. Dan kun je het - vind ik - niet zo laten.
Maar je schrijft zelf in de OP dat vriendje nog voordat hij wegging aan je zoon heeft gemeld dat hij het zou meenemen? Dat is iets anders dan dat je zoon het niet wist.
summerville schreef:
04-06-2020 01:04
We hebben het vooral over delen en vrijgevigheid. Daar kan niemand op tegen zijn.

Wat vinden jullie ervan als kinderen ongevraagd iets meenemen? Van vriendje, school, opvang?

Ik heb daar geen ervaring mee. Dat is mijn leermoment van vandaag.
Het ligt eraan hoe het is gegaan. Kinderen van 5 zijn nog aan het leren dat spullen van iemand kunnen zijn. Hoe dat precies zit en hoe erg het is om iets mee te nemen, weten ze niet. Een steentje van het plein? Dat mag best mee in hun broekzak. Een stukje glas? Ook wel. 1 legoblokje uit de bouwhoek? Een autootje?

Waar ligt de grens? Kinderen verkennen deze grenzen, soms zelfs zonder daar bewust mee bezig te zijn. Ik wil iets graag hebben, want ik vind dat zo mooi! Je mag het wel hebben, ik heb er toch nog 100. Moeder van vriendje wil het niet, maar ik wil het zo graag en mijn vriendje hoeft het niet te hebben en wil het aan mij geven, wat nu? Als ik nu eens...

Daar zit verder geen kwaad achter, ze weten vaak niet hoe het nou zit. Van de ene mag het, van de ander niet, maar het speelgoed is toch van mijn vriendje, dus hij mag dat toch bepalen dan?
Het is aan de ouders van dat vriendje om het eventuele ongevraagd meenemen te bespreken/ bestraffen. En aan jou om met je kind te bespreken dat weggeven niet de bedoeling is.

Eerlijkheid stimuleren doe je door praten. Als een kind weet dat hij gestraft wordt, zal het meer gaan liegen. En liegen is erger dan een fout maken. Voor liegen krijgen mijn kinderen eerder straf dan voor een fout.
Til er niet te zwaar aan hoor, ze moeten nog veel leren.
S-Meds schreef:
04-06-2020 01:07
deze kinderen zijn 5!!!!!! waarom worden ze gestraft voor kinderdingen. Doe even normaal met je ‘ er blijft een rotgevoel knagen’. Wat denk je nou!? Het vriendje is een manipulatieve oplichter en dief? het kind is vijf en kent niet eens het verschil tussen fantasie en echt.
Eens!
Alle reacties Link kopieren
ik kan me herinneren dat mijn beste vriendin mij een gevonden verpakking van een my little pony (mooie plaatjes om uit het karton te knippen) uit mijn handen rukte, keihard wegrende (zij was sneller) en mij huilend achterliet.

Volgende dag speelden we weer. Het is goed gekomen met mij en haar.

PS svp niet quoten ivm herkenbaarheid :proud:
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:14
7.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TanteOlivia schreef:
04-06-2020 01:01
Ik krijg juist een naar gevoel van hoe jij schrijft over dat vriendje, alsof je denkt dat hij een dief is? Terwijl je toch weet dat je zoontje zijn spullen aanbiedt? Dan ligt dat veel meer voor de hand. Hij had het zelfs die middag nog aangeboden.

Ik zou dit wel recht zetten, zoals je hebt gedaan, maar vooral mijn eigen kind aanspreken op het feit dat hij zich niet aan de afspraak heeft gehouden. Ik vind dat je wel erg streng bent overigens, vrijgevigheid zo afstraffen, is dat echt wat je wil uitdragen?
Het ligt idd voor de hand. Zoontje zegt dus alleen dat hij het niet wist. Pas bij het vertrek hoorde hij het. Toen durfde hij niets te zeggen. En vriendje wilde meteen weg toen hij werd opgehaald. Wat normaal niet zo is. Maar ik weet het dus niet. En ik wil niemand een dief noemen. Het gaat mij er alleen om dat ik het niet oké zou vinden als iets stiekem wordt meegenomen. Dat vind ik bij hem ook zeker niet goed.
Alle reacties Link kopieren
/
anoniem_149906 wijzigde dit bericht op 04-06-2020 01:39
99.56% gewijzigd
ik vind het erg dat ouders blijkbaar geen besef hebben wat een kind vijf kan snappen en hoe dat brein werkt. Schadelijk is dat voor het kind
summerville schreef:
04-06-2020 01:14
Vriendje is ouder. Oplichter en dief? Geloof dat ik iets heb gemist. Maar bedankt voor jouw reactie.
wat is dat rotgevoel dan? en waarom moeten de kinderen ervoor boeten? hoe oud is het vriendje? 6?
Alle reacties Link kopieren
SanneH01 schreef:
04-06-2020 01:10
Het is aan de ouders van dat vriendje om het eventuele ongevraagd meenemen te bespreken/ bestraffen. En aan jou om met je kind te bespreken dat weggeven niet de bedoeling is.

Eerlijkheid stimuleren doe je door praten. Als een kind weet dat hij gestraft wordt, zal het meer gaan liegen. En liegen is erger dan een fout maken. Voor liegen krijgen mijn kinderen eerder straf dan voor een fout.
Til er niet te zwaar aan hoor, ze moeten nog veel leren.
ik ben het 1000 procent met je eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven