spelcomputer

20-05-2012 19:56 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn zoon van 3, in augustus wordt hij 4, zoek ik iets van een spelcomputer. Wij gaan binnenkort op vakantie en moeten dan best wel een eind rijden. Het lijkt mij wel leuk dat hij zich daar dan mee kan vermaken.

Is er iemand die weet wat leuk is voor deze leeftijd, of is hij hier nog te jong voor? Ik moet er wel bij zeggen dat hij nog nooit games op de computer of nintendo heeft gespeeld.

Zelf hebben wij niets van dit alles in huis.Ik heb er ook niet zoveel verstand van
http://www.vtechnl.com/product.asp?strG ... &strID=116

Iets in die trant?
Vmotion van Vtech, leuk voor thui smaar kan ook mee in de auto omdat er batterijen in zitten. Mijn dochtertje is vorige week 3 geworden en heeft er al regelmatig mee zitten spelen!
Storio van Vtech!
Inbderdaad de apparaten van Vtech, leuk, gemakkelijk in gebruik en ook nog educatieve spellen.
Een iPad?
quote:Liselotte4 schreef op 20 mei 2012 @ 20:16:

Een iPad? Wilde ik ook al zeggen
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Ipad? Als ik die aanschaf dan is die voor mij en niet voor vernielzuchtige handjes van mijn buldozer .

De producten van Vtech zien er goed uit. Ik zal me er even in gaan verdiepen. Zag dat ze een spelletje van Micky Mouse Clubhouse hebben, dat is zwaar favoriet hier.

Tot zover bedankt voor alle tips!
Ik zou niet voor Vtech gaan, daar vindt hij over twee jaar niks meer aan. Hier hebben ze nintendo's. (ga voor de gewone dsi xl, de 3D voegt niet echt iets toe). Dat blijft leuk en ik heb er ook wat spelletjes voor mezelf opstaan.

Maar sinds kort hebben we inderdaad een iPad en die is een stuk populairder dan de nintendo's ooit geweest zijn. Zonen zijn 7 en 4. Voor in de auto blijft het echter de Nintendo. Ik laat ze niet alleen op de achterbank met mijn iPad
iPad of een andere tablet. peuter heeft een tomtec, vind een iPad nog te duur voor haar. (2 jaar is ze)
Wij hebben voor onze dochter die vier werd een Nintendo DSi gekocht. Ze is er helemaal wég van! Spelletjes met Dora etc. ideaal!

(je kunt er ook zo'n kaartje in steken waarop je zelf spelletjes kunt downloaden, zodat je niet aan de dure spellen vast zit)
Ow en de XL wordt afgeraden voor deze leeftijd omdat de knoppen voor die kleine handjes te ver uit elkaar zouden zitten.

De 3DS wordt afgeraden omdat de ogen onder de 7 jaar dit niet aan zouden kunnen.

Succes!
Moeten kleine kinderen echt al een spelcomputer dan? Ik ben een beetje verbaasd... Er zijn toch wel andere manieren om een kind onderweg in de auto te vermaken? Nu heb ik geen auto, ik zit wel een paar keer per jaar 7 uur in de trein met mijn kind, maar no way dat ik daar wat voor computer dan ook voor ga aanschaffen.
Nee hoor, niks moet.

Het kan.

Ik zou ook de nintendo ds kopen.. kreeg zoon met vier en hetzelfde exemplaar is zes jaar later nog steeds even populair.

Nog nooit zoveel waar voor m'n geld gehad waar het speelgoed betreft.
In de auto: naar buiten kijken, cd luisteren, spelletjes met papa en mama doen (rode auto's tellen bijv), etc.

Als je echt een spelcomputer wilt (niet in de auto maar gewoon 15 minuten max per dag) de storio of een iPod touch. Onze kinderen van 3 en 4 vinden dat leuk.

O ja, in de auto slaapt het ook lekker
niets moet hoor! we rijden regelmatig lange afstanden en hij vermaakt zich prima. wij hebben het zelf ook niet in huis. ik vind alleen dat hij er best kennis mee mag maken. alles met mate dan is er niets aan de hand.
Hij maakt nog vroeg genoeg kennis met alle vormen van interactieve media, denk ik dan. Op zijn laatst op de basisschool zal hij toch echt achter de computer moeten zitten. Ik ben er persoonlijk niet voor om dit te stimuleren. Mijn dochter is nu pas 2, maar ze krijgt in geen geval een spelcomputer. Er zullen straks op de basisschool genoeg vriendjes zijn die een nintendo hebben waar ze dan af en toe op zal spelen. Thuis wordt "gewoon" gespeeld, gelezen of geknutseld.
Zou toch een ipad kopen en een hoofdsteun voor in de auto. Leuk om dvd's te kijken, maar ook voor spelletjes. Heb je voor alle leeftijden iets aan, en jezelf ook! ( wel duur, geef ik toe, maar op vakantie gaat ie altijd mee voor mijn net 4 jarige en 5,5 jarige)
Met die gedachte ben ik het niet helemaal eens. Je kan toch ook gewoon spelen als je een spelcomputer hebt? Het is net zoals met de tv, je bent er zelf bij. Mar goed ieder zijn mening.
Wij hebben de vtech storio, heel educatief. Ik begrijp de negatieve reacties hier dan ook niet (alsof een computer betekent dat kinderen niet meer spelen)

Storio is echt leuk: ze leren begrijpend lezen, er zit een woordenboek in, ze kunnen leren schrijven, verhaaltjes luisteren (en kijken) , foto's bewerken, tekenen, kleuren, educatieve spelletjes doen (rijmen, antoniemen etc)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven