Spenenleed

14-01-2012 19:57 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan iemand mij uitleggen welke Avent speen ik voor een papfles moet gebruiken....? Ik heb nummers 2 en 4 en de speciale papspeen gebruikt van Avent. Heb al zoveel flessen Bambix weggegooid!!! Met 2 en 4 krijgt mijn 8 maanden oude zoontje het er met geen mogelijkheid uit, het gat van de speciale papspeen is juist weer veel te groot....

Vriendinnen zeggen dat ik extra gaatjes moet maken in de speen.... ?? Of de gaatjes groter moet maken?? Inmiddels 2 spenen weggegooid... (Trouwens, waarom heeft Avent niet gewoon goede spenen ipv dat iedereen massaal gaatjes prikt???)

Dank alvast!
Mijn kinderen dronken pap door de 1-2-3-speen van Avent.
Geen pap meer geven of met een lepeltje? Bij mijn 2e heb ik even pap gegeven met de pap speen van Avent (waar I, II, III op de speen staat). Je moet de speen zo draaien zodat het goede cijfer onder het neusje van de baby zit, tenminst, zo heb ik het altijd begrepen. Ben er snel mee opgehouden, want mijn kind hoefde niet zo nodig pap en gezien zijn gewicht was het ook niet nodig. Hoe oud is je kind?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
1-2-3 speen werkte hier het beste met pap. De papspeen zelf verslikte ze zich mee.

Difrax werkte hier trouwens beter dan Avent.
1-2-3- speen van avent werkt wel goed met een papfles. Gewoon even kijken welke 'stand' voor jullie het beste werkt.
Gewoon een boterham aanbieden, dan ben je van een hoop ge-emmer, geklieder en gedoe af.
Hier ook geen problemen met de 3 standen speen van avent. En als het eerste gaatje te groot is (Wat ik me bijna niet kan voorstellen want er komt dan naar mijn idee echt te weinig uit) maak je de pap toch ietsje dikker.
Ik heb nog nooit problemen gehad met de spenen van Avent.

De papspeen (1-2-3 speen) ging hier prima, de papfles was wel altijd snel leeg maar daar had hij geen last van.
Oh ik hield me trouwens ook niet aan de hoeveelheid schepjes die op het pak staan.

Ik keek gewoon hoe dik hij het lekker vond.
Ok, dan ga ik de 1-2-3 speen aanschaffen, dank voor de tip!
quote:sosofie schreef op 14 januari 2012 @ 20:13:

Gewoon een boterham aanbieden, dan ben je van een hoop ge-emmer, geklieder en gedoe af.Ik vond het juist altijd zo lekker dat je kind dan bij je in bed neemt, daar papfles geeft en dan nog even lekker verder knuffelt en doezelt. En lekker rustig opstaan daarna.
Ik sluit me bij de 1-2-3 speen gebruiksters aan
Wat voor papspeen had je dan Doezel? Ik dacht dat die 123 al de papspeen was.
Ik had destijds een B-free fles. Het gat van de papspeen was te toch te klein. Ik heb toen zelf een groter gat gemaakt in een gewoon flessenspeen. Werkte goed.
Ik kocht altijd de goedkoopste gewone flessen die er waren, en dan knipte ik zelf met een schaar een gaatje in de speen.

Dan kon je de pap tenminste ook wat dikker maken (voedzamer) zonder dat het meteen vastliep door een te klein gat.
quote:Kezz schreef op 14 januari 2012 @ 20:20:

[...]

Ik vond het juist altijd zo lekker dat je kind dan bij je in bed neemt, daar papfles geeft en dan nog even lekker verder knuffelt en doezelt. En lekker rustig opstaan daarna. Geinig, die verschillen. Ik gruwel van pap en vond het ook supernaar om te geven. Dat gespetter 's ochtends van zo'n lepeltje en maar weer schone kleren aan in de ochtendspits...Van flessen wilden we zsm af. Met een jaar dronken ze bij ons niet meer uit een fles.
En als het nog vastloopt in de 1-2-3-speen, heb je klontjes. Even eruit duwen, en dan gewoon weer verder laten drinken. Of even laten sabbelen op het uiteinde van de speen, werkte hier ook prima.
Ik vond het aaschaffen van de juiste speen ook zo'n drama. Dan kwam er weer niks uit, dan weet teveel...

Daarom gaf ik pap altijd met een lepel. Maakte ik de helft of 3/4 aan in een bordje en de rest gaf ik als melk (dus niet aangemaakt met pap) uit een fles.
Mijn dochters bliefden allebei geen pap, dus daar ben ik snel mee gestopt. Vond het overigens ook een crime om de juiste speen te vinden. 1-2-3 speen van Avent ging nog wel het beste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven