Stapelbed of 2 losse bedden

07-12-2020 15:02 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan mijn oudste twee kinderen samen op 1 kamer slapen. De oudste is dan bijna 4 jaar en de jongste bijna 2 jaar.

Ik twijfel tussen een stapelbed of 2 losse bedden.

Welke ervaring hebben jullie met een stapelbed?

Nadeel lijkt mij het bovenste bed opmaken.
Nadeel van 2 losse bedden is dat er dan niet heel handig een kledingkast in hun kamer meer past. Kan dat wel makkelijk oplossen door een smallere kast te kopen.

Bij een stapelbed ga ik wel eentje kiezen die een trap heeft bestaand uit 'blokken' en niet zo'n standaard ladder zeg maar.
clivia52 schreef:
07-12-2020 16:26
ik zou kiezen voor een groter huis
dat kan ook inderdaad ;-)
Misschien is een hoekstapelbed een optie? Twee bedden haaks over elkaar waarbij voeteneind van lage bed onder andere bed staat. Dat is wel hoger maar lager dan een normaal stapelbed. Iets van 1.40 hoog.
Wij hebben gekozen voor twee losse bedden. Als ze groter zijn komt dat stapelbed nog wel.
Ik zou geen stapelbed doen. Pas als beide kinderen minimaal 5 a 6 jaar zijn.

Voor nu zou je 2 peuterbedden van Ikea kunnen doen, die zijn 160cm lang en kunnen ze tot zeker 10 jaar in. Dan is er wel plek voor een grote kledingkast? Die heb je wel nodig voor 2 kinderen.

Of 2 halfhoogslapers. Is minder hoog dan stapelbed. En kan met kastruimte eronder zodat er geen losse kledingkast nodig is.
Je zou ook kunnen kiezen voor bedden met bergruimte eronder, dan zou je een deel van hun kleding daar al in kwijt kunnen (eigenlijk alles wat opgevouwen kan worden).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kan die kleerkast niet nog een jaar of 2 bij jullie op de kamer, op de gang, in de badkamer, ...?

Dan zou ik 2 enkele bedden doen.

En anders maar een stapelbed of zo'n geschrankt bed.
Vaak genoeg gemerkt dat kinderen snel leren en dat die ladder of trap na een aantal keer geen probleem meer is. Zorgen voor een hoog genoeg hekje en ze kunnen er nagenoeg niet over tuimelen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik zou voor een stapelbed gaan dat je kunt demonteren tot twee losse bedden, mocht het toch te veel problemen opleveren.
Zelf trouwens genoeg uit zo'n stapelbed gevallen zonder erg op wat gejank na.
Kattebelletjes schreef:
07-12-2020 16:51
Misschien is een hoekstapelbed een optie? Twee bedden haaks over elkaar waarbij voeteneind van lage bed onder andere bed staat. Dat is wel hoger maar lager dan een normaal stapelbed. Iets van 1.40 hoog.

Hè ja, dit is ook gezellig.
Hips, hopsakee en pierlala.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven