Sterilisatie, hoe jong?

05-02-2009 16:30 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag is hoe jong ze een vrouw laten steriliseren?

Stel je weet op je 25e al dat je nooit kinderen wilt, zullen ze het dan doen? Krijg je bij zoiets nog gesprekken met iemand wat je redenen zijn en of je het echt zeker weet?

Hoop trouwens dat ie op de goede pijler staat!
.
Kom je trouwens niet vroeger in de overgang als jij je laat steriliseren?
quote:lindy schreef op 05 februari 2009 @ 20:01:

[...]

Moet je wel minstens vier keer per jaar werken.
quote:Geraldine schreef op 05 februari 2009 @ 20:01:

Kom je trouwens niet vroeger in de overgang als jij je laat steriliseren?Nee, er wordt namelijk niets verwijderd.
Eigenlijk vind ik dat vrouwen die menen dat ze vervroegd in de overgang komen/ niet meer ongesteld worden niet zouden moeten steriliseren. Een niet-medisch noodzakelijek operatie moet je m.i nooit uitvoeren als degege die m wil niet eens helder heeft wat precies de gevolgen wel en niet zijn.

Ik denk dat artsen sneller overgaan tot sterilisatie als er al kinderen zijn. Toen mijn ex op zijn 25e zich wilde steriliseren stuurde de arts hem ook weg met als reden "mss bedenk je je nog" inmiddels is ie 10 jaar ouder en vorig jaar alsnog gesteriliseerd.
quote:return_of_kreng schreef op 05 februari 2009 @ 20:25:

Eigenlijk vind ik dat vrouwen die menen dat ze vervroegd in de overgang komen/ niet meer ongesteld worden niet zouden moeten steriliseren. Een niet-medisch noodzakelijek operatie moet je m.i nooit uitvoeren als degege die m wil niet eens helder heeft wat precies de gevolgen wel en niet zijn.

Huh??

Ik wist al heel jong dat ik geen kinderen wilde. Ik weet dat nu nog steeds. Ik vind mijn Implanon ideaal omdat ik dan ook niet ongesteld word (is ook van generlei nut). Maar jij vindt dat ik niet gesterilliseerd zou mogen worden als ik dat zou willen?

Kun je (duidelijker) uitleggen hoe en wat je bedoelt? Want ik begrijp je bericht niet zo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Maar hoe kunnen ze controleren dat je geen/al kinderen hebt? Kunnen ze dat ergens aan zien?
quote:Brummetje schreef op 05 februari 2009 @ 22:16:

Maar hoe kunnen ze controleren dat je geen/al kinderen hebt? Kunnen ze dat ergens aan zien? Je bent zo grappig...
Ja het zal vast wel, maar ik weet het gewoon echt niet.

Als ik gewoon zeg dat ik al een kindje heb, hoe kunnen zij dan weten dat dat niet zo is?
Dit meen je toch niet serieus toch?
Dit meen je toch niet serieus hé??
quote:Brummetje schreef op 05 februari 2009 @ 23:17:

Ja het zal vast wel, maar ik weet het gewoon echt niet.

Als ik gewoon zeg dat ik al een kindje heb, hoe kunnen zij dan weten dat dat niet zo is?Nou ja wellicht omdat de stand van je bekken veranderd als je een kind hebt gebaard?
Wat dacht je van je medisch dossier?

*loopt hoofdschuddend weg, Godallemachtig hoe dom kun je zijn dat je denkt dat je op zo'n punt de boel kunt flessen?*

Oh, en ja dat kun je ook aan je lichaam zien. Je baarmoeder veranderd toch een tikkeltje van een kind baren, heel vreemd..
Volgens mij wil ze MW na doen en even lekker rellen (hoop ik maar)
Hm dit was 2 zielen, ongeveer 1 gedachte?
anoniem_72305 wijzigde dit bericht op 05-02-2009 23:28
Reden: ach eentje meer of minder :P
% gewijzigd
Als je op zo'n gesprek komt, hoef je toch niet gelijk helemaal uit te kleden incl inwendig onderzoek omdat ze zeker willen weten dat je al kinderen hebt gehad?
Ik was 31 toen ik me liet steriliseren. Was al eerder bij de gyn geweest en die lul heeft me omgepraat om eerst maar een spiraaltje te nemen. Hij steriliseerde liever geen vrouwen die nog geen kids hadden.

Kom ik een jaar (en weet ik hoeveel klachten vanwege die Mirena) later bij zijn collega in dezelfde kliniek, was het geen probleem :$

Terwijl die eerste me echt had gezegd dat geen enkele gyn dat deed. Heb die man wel verteld wat ik van hem dacht, eikel. In het openbaar toen hij z'n ronde deed

Had het 10 jaar eerder moeten laten doen, wat een opluchting zeg.

Geen hormonentroep meer in je lijf, niet de angst om zwanger te worden, geen gehannes met condooms. Ideaal.

Belachelijk dat daar een leeftijd aan gehangen zou moeten worden, er is toch ook geen minimum leeftijd om zwanger te mogen worden? Laat iedereen lekekr zelf beslissen over haar lijf.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Mevrouwdekees schreef op 05 februari 2009 @ 23:23:

Wat dacht je van je medisch dossier?

*loopt hoofdschuddend weg, Godallemachtig hoe dom kun je zijn dat je denkt dat je op zo'n punt de boel kunt flessen?*

Oh, en ja dat kun je ook aan je lichaam zien. Je baarmoeder veranderd toch een tikkeltje van een kind baren, heel vreemd..Ik heb een IQ van 124, dus dom ben ik niet.
quote:Caylinn schreef op 05 februari 2009 @ 23:22:

[...]

Nou ja wellicht omdat de stand van je bekken veranderd als je een kind hebt gebaard?Dat wist ik dus ook niet. Er zíjn namelijk mensen die zich daar niet verdiepen Caylin, dat betekent niet dat je dom bent.
HPL, je hebt gelijk ik denk dat het beter is als Brummetje zich laat steriliseren.
Nou ja eigenlijk hoef ik niet eens erover te liegen. Als ik (nou ja wel met btj overdrijven) vertel wat ik van kinderen vind en het dus heel zeker weet, dan doen ze het wel hoor.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 05 februari 2009 @ 23:31:

[...]

Dat wist ik dus ook niet. Er zíjn namelijk mensen die zich daar niet verdiepen Caylin, dat betekent niet dat je dom bent.Kom HPL je weet toch wel dat een arts kan zien of je kinderen hebt gehad, een gyn.
MdK, waarom zou iemand moeten weten hoe je lijf veranderd na een bevalling? Ik dacht ook dat je baarmoeder weer gewoon z'n oude vorm terug kreeg hoor. Weet ik veel. Lekker boeiend ook als je geen kids wilt.
quote:zusenzo schreef op 05 februari 2009 @ 23:32:

HPL, je hebt gelijk ik denk dat het beter is als Brummetje zich laat steriliseren.Sorry? Doe niet zo raar alsjeblieft. Wat is dat nou voor achterlijke opmerking?

Edit; ik vind het echt heel naar dat je me die woorden in de mond legt. Je hebt ws geen idee hoevaak ik een dergelijke kutopmerking naar m;'n hoofd heb gekregen.
Als zij er zo over denkt kan ze zich beter laten steriliseren toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven