Stokken verzamelen

08-09-2012 23:05 33 berichten
Uit nieuwsgierigheid...

Wij hebben twee jongens. Toen de oudste peuter was, verzamelde hij fanatiek stokken. Kleine, maar het liefst zo groot mogelijk. Ze moesten allemaal mee naar huis.

Nu is de jongste drie en begint hij een vergelijkbare stokken verzameling aan te leggen.

Verzamelt jouw zoon ook stokken? Zou dit voortkomen uit een oerdrift? Doen meiden dit ook?
Geen idee of dit een oerdrift is, mijn zoon doet het ook, dochter liep vroeger wel altijd met stokken maar ze is overgegaan op steentjes, schelpjes, bloemetjes en veertjes.
Alle reacties Link kopieren
Nope, 2 jongens, geen stokkenverzamelaars. Herinner me wel van vroeger dat ik het zelf wél erg leuk vond om stokken in 't bos te verzamelen. Dus denk niet dat het écht een jongensding is.
Toevallig vandaag op pad geweest met een aantal kinderen van die leeftijd. Die liepen allemaal rond met gevonden stokken, steentjes, en andere gevonden schatten. Lijkt me heel normaal en zal ook weer over gaan.
Mijn dochter van 2 doet het. Altijd als we wandelen is ze stokken aan het zoeken. Vindt ze een mooiere, dan wordt er geruild.

En wat is er mooier dan met een stok langs een metalen hek lopen of lekker in een regenplas prutten?
Dochter deed het nooit en zoontje loopt vanaf 2jr met stokken te sjouwen als we in het bos zijn. Ik dacht ook al dat het door oerdriften als jagen etc zou komen
Zoon niet. Dochter wel. Ze is nu 12 en doet 't nog steeds...
Yep, zal wel een soort van rare verzameldrift zijn.

Jammer dat de hond ze ook lekker vind
Idd, heel normaal. Mijn zoon verzamelde ook stokken/stenen/veren noem maar op, maar is daar inmiddels mee opgehouden (15 jr). Mijn dochter (11 jr), verzameld daadwerkelijk alles....en denk dat ze dat ook blijft doen...
Ja, hier doenze ook aan stokken verzamelen.

De hond is het blij mee
13 jarige dochter verzameld ook stokken. Sowieso van elke vakantie gaat er een wandelstok mee naar huis. Mijn man moet dan haar naam, jaartal en de vak bestemming er in snijden.

In het bos achter ons huis bouwen ze nog steeds hutten, slepen en verzamelen ze heel wat weg :-)
Hier alleen de hond
Hier Geen stokken, maar stenen.

Liefst zo groot mogelijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Twee dochters hier, die vooral schelpjes verzamelen. Maar ook steentjes en veertjes. Geen stokken.
Ja dat is oerinstinct, straks gaat ie konijnen stropen en daarna een beer of edelhert
Stokken, steentjes, takjes, alles moet mee naar huis. De regel is hier dat het in mijn tas moet passen, dan bewaar ik het in mijn tas. Waarna ik ze zonder drama weer kan lozen, want ernaar vragen doet ze nooit meer. (En mocht ze dat wel doen dan is het -oh wat jammer nou toch- vast en zeker onderweg ergens uit mijn tas gevallen. )

Kind hier is een meisje trouwens en ik heb het bij andere meisjes ook al gezien. Geen jongensding dus. Hopelijk wel oerdrift, zou mooi zijn als zich dat inderdaad evalueert, scheelt dat straks weer een ritje naar de slager.
~note to self~

Tijdig abonnement op de dierentuin opzeggen.
Hier worden de gevonden steentjes in de broekzakken gestopt. Heb nu maar 2 bakjes op de wasmachine gezet, 1 voor de steentjes en 1 voor het kleingeld
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 september 2012 @ 23:56:

Ja dat is oerinstinct, straks gaat ie konijnen stropen en daarna een beer of edelhert
Hier vechten ze bijna om stokken!

(kleuters ) ze zijn hier heilig en worden ook goed verstopt thuis
Loat goan!!!
Mijn zoon van bijna 4 verzamelt blaadjes en roept dan steeds "hier mama, omdat ik jou zo lief vind" :-) Ieder blaadje moet opgeraapt en meegenomen worden en wordt als groot cadeau overhandigd. Af en toe gooi ik het weg anders slibt mijn huis dicht... en dan moet het nog herfst worden....
Mijn dochter van bijna drie verzamelt takken, stenen en veren. Eens in de paar weken laat ik haar verzameling weer vrij in de natuur, anders wordt het zo'n zooi hier
Ik zocht altijd klavertjes vier! Was daar vroeger uren druk mee.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Ik ben ruim volwassen, maar heb een paar maanden geleden een paar hele mooie (kronkel!-)takken gevonden. Die liggen nu decoratief te zijn in de vensterbank....

Twee oudste dochters verzamelen stokken. De jongste is 22 maanden, maar ik verwacht dat zij ook wel zal beginnen binnenkort.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven