Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Bedankt voor je antwoord janine. Jij hebt ook een uitschieter van 45 dagen zie ik. Nou dan kan ik nog een week wachten. Wacht denk tot eind volgende week en dan misschien de huisarts bellen, als er nog geen tekenen zijn. Maar goed die kan er verder ook niet zo heel veel aan doen natuurlijk.
Ik was volgens mij berekening afgelopen weekend vruchtbaar. Ben er voor het gemak vanuit gegaan dat ik een regelmatige cyclus heb van 28 dagen. Dit is mijn eerste pilvrije maand, dus ik weet het eigenlijk nog niet. Maar goed, omdat ik deze maand toch niet voorbij wil laten gaan, hebben we afgelopen weekend ons best gedaan. En wat voel ik vandaag? Een soort menstruatiepijn..en af en toe lichte hoofdpijn. Zit nu op m'n 16e dag. Dus volgens mij voel ik gewoon m'n ovulatie! Dat zou super zijn, want gister hebben we nog gevreeën. Nouja, alsnog kleine kans natuurlijk dat het meteen raak is, maar toch leuk dat deze maand al een echte poging is!

Nu vraag ik me af, tel je de dag waarop je voor het eerst ongesteld wordt mee in je cyclus? En zo ja, valt de ovulatie dan altijd precies in het midden? Dus als m'n ovulatie op de 16e dag is (eerste dag menstruatie mee geteld), zou ik dan op de 32e dag ongesteld moeten worden? Stomme vragen hoor, maar heb me er gewoon nog niet zo in verdiept

En nog iets: ik ben vrij snel gestrest, vooral door m'n werk. Heb dan al gauw buikpijn van de stress enz. Dit beïnvloedt een evt. zwangerschap natuurlijk negatief, of niet? Maar dan kan ik 't wel vergeten, want er gaat geen maand voorbij dat ik niet gestrest ben haha. Maarja, eigenlijk is dat helemaal niet grappig natuurlijk...
@ Mayala

Je ovulatie vindt meestal 14 dagen voor je volgende menstruatie plaats. De tijd vóór je ovulatie kan verschillen. Dus het is niet zo dat je cyclus nu 32 dagen zal duren.

Lijkt wel biologieles.
Ok, bedankt voor je reactie! Zal geen biologie-vragen meer stellen.
Hai meiden

Hier ben ik weer .. Ik heb al een paar dagen niet geschreven, maar ik lees wel bijna elke dag mee..

Het is vandaag dag 26 van mijn cyclus en ik ben erg benieuwd hoe het zal gaan.. Ik ben de laatste tijd erg veel moe.. Mijn vorige cyclus was 31 dagen.. Nou we gaan het wel zien..

Ik heb nu ook weer hoofdpijn... Zo irritant maar ja niet teveel zeuren!! Oh wat was het vandaag heerlijk weer hè.. Daar kan ik zo van genieten.

Ik zie mezelf al helemaal lopen met mijn kinderwagen rond een plasje om mijn overtollige zwangerschapskilotjes kwijt te raken..

@pluis

bedankt voor je verhaal inderdaad zo is een decemberkindje ook eigelijk wel speciaal...

Nou meiden... Wie wordt er nou zwanger?
Hallo dames daar ben ik weer

Ik heb ook dat ik moeite heb om mijn cyclus nog goed te volgen.

Ik heb in Dec mijn laatste pil geslikt

In Januarie ben ik de 16e ong geworden in feb de 22e en deze maand de 21e, dus ik weet eingelijk niet goed wat mn vrucht bare dagen zijn ik houd nu maar een cyclus van 28 en 30 dagen aan omdat het met de pil echt precies 30 dagen duurde

Ik tel de dag waneer ik ongesteld wordt als de eerste dag van mn nieuwe ronde.

Ik heb deze maand ook echt weer vreselijke menstuatiepijnen gehad:(

Ik heb vooral pijn in mn benen!

Ik ben in december naar de gyn geweest voor een echo(zo'n hele charmante met zo'n stokje daar beneden en ik kreeg 2 paar ogen extra er bij van een stagair

Het voordeel daarvan is dat er wel extra goed gekeken werd naar mijn eierstokken baarmoeder en alles wat daarbij zit.

Ik was door gestuurd door de HA omdat er een vermoeden was dat ik misschien Endometriose heb.

Er was gelukkig nog niets te zien maar sinds die dag dat ik mn eicellen zo op een scherm zag dacht ik wauw kijk nou mn eitjes!

Klinkt heel stom maar ik vond dat toch zo bijzonder om te zien.

Er is toen aan me gevraagt op ik een spiraaltje wilde laten plaatsten tegen de pijn en dat mijn menstuatie op een gegeven moment zo uit blijven.

Ik heb toen huilend tegen me vriend verteld dat ik eingelijk zo graag een baby wil! maar het nooit durfde te zeggen

We hebben er toen een paar weken overna gedacht en sinds dien proberen we pa en ma te worden:P jeetje lang verhaal geworden.

Maarja wat ik eingelijk wil zeggen is soms ben ik heel bang dat ik onvruchtbaar ben,vooral als ik van die erge pijn heb.

Oh god wat zal ik blij zijn zeg als ik een gezond babytje in mn armen heb! En ach wat kan mij het schelen mag ook best in December einglijk als ik er maar 1 mag krijgen of 2 ook goed;) hihi
_pinklady_: ja, leuk he.. lig je daar met zo'n staaf tussen je benen. Ik ken dat! Ooit moest ik naar de gyn omdat de HA vermoedde dat ik pcos heb (en dat heb nu licht maar wel regelmatig nu). En toen kreeg ik ook een echo. Fantastisch om je eitjes te zien he.. Zo grappig! En ja, ik had er ook een stagiaire bij! dus 2 paar mannelijke ogen lagen naar mijn poes te kijken..

als ik menstrueer heb ik ook altijd veel pijn. 1 dag kan ik niet zonder pijnstillers. Ben ook weleens bang voor endo maar ik hoop het niet. Eerst maar es zo proberen.. en ja, in mijn benen dat ken ik ook.. heel irri. Laatst (volgens mij in feb) ben ik zelfs een dag thuis gebleven, en dat doe ik normaal nooit. Ik vloeide zo ontzettend veel en had de hele nacht zo'n pijn gehad.. Toen ik rond 12.30 uit bed kwam dacht ach nu gaat het wel.. ik stond onder de douche en ik moest me tegen de muur zetten.. viel bijna flauw.. angstig vind ik dat. Hopelijk ben ik snel zwanger en ben ik ff van de menstruatie af.
Hallo Dames,

Van mij hier ook weer een post. Ik zit nu op dag 35 van mijn cyclus maar nog niet ongi. wel een zeurend gevoel alsof ik het moet worden maar het niet doorzet herkennen jullie dit? Ik ben op 14-2 gestopt met de pil dus wacht eigenlijk nu op mijn eerste menstruatie. Wellicht kunnen jullie mij je eigen ervaring hierin vertellen of dit bekend voorkomt?

Ook ben ik de afgelopen tijd 3 kilo aangekomen en spelen er af en toe hoofdpijnen op en ook moet ik wat meer plassen als normaal ik hield wel vocht vast toen ik overstapte van lovette naar stederil 30 dus mijn inschatting is dat mijn natuurlijke hormoonhuishuiding nu op gang aan het komen is omdat het nu een maand geleden is dat ik gestopt ben met de pil.

Ik vind het echt spannend allemaal!En kan ook niet wachten iedere keer als ik zo'n kleinte zie dan ben ik helemaal in love.

Afgelopen zaterdag is mijn collega bevallen en mijn oude buurmeisje de week ervoor wel leuk 2 kraamvisites kan ik toch weer even wegdromen

Liefs, thomassen11
@thomassen11: Jep ben 8 kilo aangekomen na het stoppen.. maar daarna ook 11 kilo kwijtgeraakt..

woog altijd 66 + 8 = 74 -11 = 63.. maar das al weer jaren geleden.. Nu weeg ik weer 65/66.. maar probeer weer naar de 63 te komen.

Bij sommige duurt het gewoon even voordat je lichaam ontpilt is.. n.
@ Janine20001 pfff goed om te horen dan ben ik gelukkig niet de enige die dit heeft.

Ben je die 11 kilo gewoon zo kwijt geraakt nadat je eigen hormoonhuishuising weer op gang was of heb je er echt veel voor moeten doen?

Ik bedoel ik sport nog steeds twee keer in de week en eet ook 3 keer per dag en tussendoor een stuk fruit dus niet anders als daarvoor.
Tjee ik wist niet dat je aan kan komen na het stoppen met de pil, staat mij dan ook nog wat te wachten! He bah
@nelleke: je hoeft niet aan te komen hoor.. mijn collega is juist 4 kilo afgevallen zonder er iets extras voor te doen..

en ik ben daarna ook weer afgevallen zonder iets extra te doen
Hallo allemaal,

ik ben een nieuwkomer bij dit item.

Lijkt me erg leuk om mee te kunnen schrijven en lezen.

M'n vriend en ik gaan in april proberen zwanger te worden.

Ik ben al een flinke tijd gestopt met de pil. M'n cyclus is redelijk regematig. Behalve nu was ie een paar dagen te laat. Kunnen we dus ook weer later beginnen grrrr.

Het heeft een tijd geduurd voordat mijn vriend zo ver was dat ie wilde en nu kan ik dus niet meer wachten!! Maar volgens mij ben ik niet de enige toch?

Nou tot snel!

x Moimoi
hey moimoi.. ook hier??
Pff gelukkig Janine, ik schrok al zal daar echt niet blij mee zijn, wil er wel 6 kilo vanaf

Welkom moimoi!
Pink Lady, ik ben een aantal jaren geleden aan endometriose opereerd. Het is erg moeilijk te zien op zo'n echo, daarvoor moeten ze toch echt een kijkoperatie doen. Heb je vaak last van buikpijn? Als je snel zwanger word schijnt de endometriose trouwens te verdwijnen of minder te worden, door de hormomen, dus duim voor je!

Hier nog geen nieuws, aankomend weekend gaan we er weer voor, we zien wel hoe het word ga me niet meer gek maken.
Wie van jullie heeft ook een IPhone/ Ipod touch?

Ik heb namelijk wat handigs (uit)gevonden om je cyclus in bij te houden, ontzettend easy, hoef je zelf niet te rekenen wanneer je het meest vruchtbaar bent enzo. Ik dacht dat is misschien ook wat voor jullie. (moet je wel zo'n apparaat hebben natuurlijk)

Het heet App box, je heb de lite (gratis) en de pro (¤0,79) werken allebei goed en daar staat een sub in en dat heet pCalendar waar je alles in kan bijhouden. (je menstruatie, hoe lang de cyclus duurt etc.)
Zijn mijn berichten onzichtbaar ofzo? :-)
@Mayala: Je laatste bericht is van een dag geleden en die je net hebt verzonden
Klopt, hoezo?
Omdat je vraagt of je berichten onzichtbaar zijn
@Maedl ik heb tijdens mijn menstruatie veel buikpijn ja vooral in me zij,Die pijn straalt helemaal door naar me benen tot me knie ongeveer.

Soms is het zo erg dat ik net als Janine20001 dat ik gewoon al mn afspraken af moet zeggen om in bed te blijven liggen.

Ik ben er al zo vaak naar de dokter voor geweest en die zei gewoon tja sommige vrouwen voelen nou eenmaal meer pijn als de ander,binnen 4 min stond ik weer buiten!

Ik voelde me gewoon niet serieus genomen

Gelukkig naar een peer keer bij me nieuwe HA geweest te zijn kreeg ik eindelijk een doorverwijzing.

Goed nieuws trouwens mn huidje is zo goed als pukkeltjes vrij.

Ik scrub braaf elke dag mn gezicht en daarna een lekker cremmetje op

Hopen dat mn eitjes nu deze maand wel bezoek willen hebben
@Mayala Dit vond ik op het internet

Stress en zwanger worden

Over de invloed van stress op de vruchtbaarheid wordt veel gespeculeerd, maar zijn weinig feiten voorhanden. Uit de onderzoeken die er zijn verricht, blijkt dat het wel meevalt met de invloed van stress op de zwangerschapskans. Soms wordt er wel een verband gevonden, maar is dat niet heel sterk.

Wel is uit onderzoek gebleken dat vrouwen, in de maand dat ze zwanger raakten, vrolijker en onbezorgder waren dan in de maanden waarin het niet lukte. Er bleek geen verband te bestaan met een toegenomen vrijfrequentie.

de rest staat op http://www.zwangerstraks.nl/stress.php
_pinklady_: ehmmm, dan moet zorgen dat ik de volgende maand helemaal stressloos door het leven wandel.. hmmmm, ik ben wel een beetje een stresskip..
Aha, moimoi , hier nog iemand van het Rammeltopic .

@ Mayala: ik snap je zorgen. Ben zelf ook stress-gevoelig iemand en vraag me ook vaak af of dat negatieve invloed zal hebben op het zwanger worden-zijn. Bovendien hoor ik de laatste tijd in mijn kennissenkring een boel verhalen over miskramen en doodgeboren kindjes , waardoor ik me er steeds meer van bewust word dat een gezonde zwangerschap dus helemaal niet zo vanzelfsprekend is als we misschien denken. Maar goed, dat is meteen het bewijs voor mijn 'zorgelijke gemoed' , want er zijn natuurlijk genoeg succesverhalen.

Het mag dan zo zijn dat het niet bewezen is, maar als een zuigeling of heel jong kind al heel gevoelig reageren op stress van de moeder/ouders, waarom zou een ongeboren kind daar dan geen last van hebben? Het is namelijk wel bewezen dat een kindje in de buik vanaf een maand of 5 al vanalles registreert (heb ik ooit eens colleges over gehad ). Dus ook stress, lijkt me. Maar dan hebben we het niet over 'normale' stress, maar meer over zaken als maandenlange spanningen tussen de ouders, psychische problemen van de moeder e.d. Als je dus een 'normale stresskip' bent , zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven