Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
hallo allemaal,

voor het eerst op het forum vandaag.

eind februari na heel wat jaren mijn laatste pil geslikt, dus ik geloof dat ik nu aan het ontpillen ben; hoofdpijn, ongelooflijk moe, enorme trek in eten... het zal er allemaal wel bij horen.

leuk om jullie berichtjes te lezen. we houden contact :-)
Hallo allemaal.

volgens mij inmiddels weinig bekenden.... ik schreef met name in het begin mee. Vriendlief moet nog erg wennen aan het idee dat ik graag NU kinderen wil. Hij wil het over een halfjaar - jaartje. Dus op zich kan ik daar wel mee leven want........... we gaan misschien 15 oktober 2010 trouwen!!!! Het is nog niet helemaal zeker maar wel voor 90%. Voor een aantal dingen hebben we een optie.... Ben daar nu helemaal meebezig.... erg spannend!!

Het verbaasd me overigens dat er nog niemand zwanger is, had ik al wel verwacht...

Ik moet over een paar wkn naar gyn, hebben tussen mijn menstruatie's bloedverlies.... al een hele poos. Nu eindelijk een verwijzing. Ik hoop maar dat het niet ergs is.......

Ik blijf jullie berichtjes lezen en af en toe reageer ik wel!
quote:nukje schreef op 26 maart 2010 @ 07:55:

Aha, moimoi , hier nog iemand van het Rammeltopic .

@ Mayala: ik snap je zorgen. Ben zelf ook stress-gevoelig iemand en vraag me ook vaak af of dat negatieve invloed zal hebben op het zwanger worden-zijn. Bovendien hoor ik de laatste tijd in mijn kennissenkring een boel verhalen over miskramen en doodgeboren kindjes , waardoor ik me er steeds meer van bewust word dat een gezonde zwangerschap dus helemaal niet zo vanzelfsprekend is als we misschien denken. Maar goed, dat is meteen het bewijs voor mijn 'zorgelijke gemoed' , want er zijn natuurlijk genoeg succesverhalen.

Het mag dan zo zijn dat het niet bewezen is, maar als een zuigeling of heel jong kind al heel gevoelig reageren op stress van de moeder/ouders, waarom zou een ongeboren kind daar dan geen last van hebben? Het is namelijk wel bewezen dat een kindje in de buik vanaf een maand of 5 al vanalles registreert (heb ik ooit eens colleges over gehad ). Dus ook stress, lijkt me. Maar dan hebben we het niet over 'normale' stress, maar meer over zaken als maandenlange spanningen tussen de ouders, psychische problemen van de moeder e.d. Als je dus een 'normale stresskip' bent , zou ik me niet al te veel zorgen maken.Ik hoop dat je gelijk hebt! Ik ben niet iemand met maandenlange spanningen op welk vlak dan ook, maar wel iemand die snel gestrest raakt door werk e.d. En nu toch TE veel bezig met zwanger worden. Heb een vriendin die een jaar lang heeel erg graag zwanger wilde worden en er m.i. ook teveel mee bezig was. Totdat ze relaxter werden en zoiets hadden van: weet je wat, het komt allemaal wel. En toen was ze direct zwanger. Nouja, ik geloof dat enige vorm van spanning/stress dus zeker wel invloed kan hebben en ben daarom een beetje bang dat het niet gaat lukken...
quote:nelleke4 schreef op 25 maart 2010 @ 07:50:

Omdat je vraagt of je berichten onzichtbaar zijn
quote:_PinkLady_ schreef op 25 maart 2010 @ 09:24:

@Mayala Dit vond ik op het internet

de rest staat op http://www.zwangerstraks.nl/stress.phpThanks!
Hoi Nukje en Janine20001 en de rest,

idd naast het "rammelforum" ook hier maar eens gaan kijken.

Nu we gaan beginnen kan ik hier ook lekker meekletsen.

Zijn er van de tabel nog helemaal geen zwangeren? Zou toch moeten kunnen al of niet?

Hopelijk gaat het bij ons allemaal snel lukken!

xx moimoi
hey moimoi..

ja, zal nu wel kunnen verwachten dat er al een paar bevrucht zijn.. maar we wachten af..
@ Janine, haha, jij hebt het steeds maar over 'bevrucht raken'; het lijkt wel Animal Planet
Je zou inderdaad wel denken dat er ondertussen iemand zwanger zou zijn na zo'n tijd....maar besef ook wel dat het niet meteen hoeft te lukken allemaal al hopen we dat wel natuurlijk en ik zie er ook een aantal namen tussen staan die niet actief reageren dus wie weet?

Ik w8 nog steeds op mijn menstruatie ik begin er een beetje genoeg van te krijgen ondertussen zit ik op dag 39 en nog niets maar ja ik zal mijn lichaam ook even de tijd moeten gunnen om aan de normaale hormoonhuishuiding te wennen. De afgelopen twee dagen heb ik me wel iets beter gevoeld moet ik zeggen niet zo'n hoofdpijn enzo als afgelopen tijd. Ik hoop dat ondertussen mijn eigen hormonen zich een weg aan het banen zijn. Normaal vind ik het niet erg fijn om ong. te worden maar nu mag het wel even komen dan weet ik in iedergeval dat mn lichaam weer functioneert

Ik heb gelukkig weinig last van stress op mijn werk sinds ik van afdeling ben veranderd. Dit heeft me erg veel rust gegeven moet ik zeggen en dat is wel zo prettig.

@ de nieuwe als ik het nog niet heb gezegt welkom!

Liefs
Ik ben nu ongesteld af, nu voor het eerst dus zonder pil mijn cyclus vervolgen! Twijfel nog of ik condooms ga gebruiken deze maand of niet... Ga in ieder geval niet deze maand letten op wanneer we vrijen, daar wacht ik op tot volgende maand!
nukje, ik vind dat zo grappig klinken bevrucht raken..
Hihi Animal Planet

Nou ik ben benieuwd of mn eieren deze maand es bevrucht willen raken.

Ik heb ze alleen nog niets geven om bevrucht te raken.

Ik heb zoveel gewerkt dat ik gewoon oververmoeid ben ben bijna ziek naar huis gegaan vandaag.Ga vanavond ook op tijd naar bed want morgen moet ik weer...dus mn hoofd staat ook niet echt naar om een parings dansje uit te gaan voeren vanavond:P

Op mn werk raakt de een na de ander "per ongeluk " zwanger

Dat is toch verdorrie niet eerlijk mijn eierstokken rammelen zo hard het lijken wel samba ballen!
Hoi,

Alweer een tijd niet meer gereageerd en inderdaad heel veel nieuwe meiden, welkom allemaal, gezellig hoor!

@Drenthegirl, gefeliciteerd met je aankomende huwelijk, superleuk om daar mee bezig te zijn, lijkt me.

Ik ben 16 maart op dag 27 ongesteld geworden. Dus we zijn nu bezig met ´ronde 3´. Omdat ik toch wel een beetje ongeduldig ben en er zulke goede verhalen over hoorde, ben ik afgelopen donderdag met ovulatietesten begonnen en gistermiddag was die al positief. Dus dat betekent dat ik dan gister, vandaag of morgen mijn eisprong heb. Vandaag is het dag 12. Dus we doen gewoon goed ons best en dan zien we wel over 2 weken.

Maar wel fijn om te zien dat ik in ieder geval een eisprong heb.

Fijne avond allemaal,

Groetjes Nolleke
Dubbel
@nolleke: ja, ik hoor ook goede verhalen over de ovulatietesten. Een vriendin van mij heeft eerst drie maanden zonder gedaan.. en toen hadden ook nog niet van het moet nu perse.. beetje ontpillen etc. Na drie maanden toch maar aan de ovulatietesten gegaan en na 3 rondes is ze zwanger..! Ik mocht van haar de ovulatietesten die over waren wel hebben (zij denkt dat ik ergens midden dit jaar ga beginnen).. maar voor ronde 1 heb ik ze al thuis liggen (ja erg he, maar ik wacht al zolang op groen licht van vriend)!

Ik denk dat ik binnen deze dagen ongesteld moet worden.. kep namelijk net een halve reep chocola op.. (en dat doe ik normaal nooit)

liefs
@pinklady: sambaballen nog wel
Ik heb dinsdag of woensdag m'n eisprong gehad en nu dus vage klachten zoals lichte buikpijn en hoofdpijn. En ik heb echt zelden hoofdpijn. Zouden dat toch ontpillingsverschijnselen zijn? Of heeft het iets met die eisprong te maken?

Iemand ervaring?
@Pinkladay hahaha sambaballen

@ Nolleke wel fijn dat je zo'n korte cyclus hebt :-) suc6 met de komende ronde hihihi

@ Mayala, het zou beiden kunnen denk ik sommigen krijgen dit met de eisprong ook maar het kan net zo goed ontpillingsverschijnselen zijn denk ik..... Wanneer ben jij gestopt ook alweer sorry ben het vergeten en kan het zo ook niet terug vinden

Hier nog steeds niets geen teken of ik ongesteld moet worden of niet pfff niet dat ik er op sta te springen ofzo hihi maar goed het zou wel prettig zijn een signaaltje te krijgen dat mn lichaam gewoon werkt hihihi

Ik heb de laatste dagen wel veel last van pijn in mn onderbuik een beetje een vreemde buikpijn die ik niet echt kan plaatsen het is ook niet echt menstruatiebuikpijn ofzo het is nu inmiddels dag 40

we wachten maar rustig af.

Welke ovulatietesten heb jij trouwens janine2000/nolleke? Als ik vragen mag misschien wel handig bij mijn volgende cyclus.
ik heb matcare testen besteld via internet.. en ik heb er al eentje getest.. gewoon omdat ik wilde weten of mijn eisprong voorbij was. En hij gaf neg aan.

succes
quote:thomassen11 schreef op 28 maart 2010 @ 09:57:

@ Mayala, het zou beiden kunnen denk ik sommigen krijgen dit met de eisprong ook maar het kan net zo goed ontpillingsverschijnselen zijn denk ik..... Wanneer ben jij gestopt ook alweer sorry ben het vergeten en kan het zo ook niet terug vinden

Ik heb de laatste dagen wel veel last van pijn in mn onderbuik een beetje een vreemde buikpijn die ik niet echt kan plaatsen het is ook niet echt menstruatiebuikpijn ofzo het is nu inmiddels dag 40

we wachten maar rustig af.

Ik ben begin maart gestopt met de pil...voelde m'n eisprong (denk ik) op dag 16/17 en zit nu op dag 21 ongeveer. Dus volgens mij berekening zou ik over 9 dagen ongesteld moeten worden. Hoopte eigenlijk dat je zou zeggen: nee hoor, dat zouden tekenen kunnen zijn dat je zwanger bent

Zou jij niet zwanger kunnen zijn, of vrij je nog veilig (ben 't ook even kwijt)?
@ Mayala,Ik ben op 14 februari gestopt met de pil en wilde de 1e menstruatie afwachten maar ja die blijft dus uit ik weet dat ik voor ik de pil had wel regelmatig was en ook een vrij korte cyclus had 28/29 dagen. Ik wilde het even de tijd geven gezien lange tijd de pil te hebben gebruikt maar heb nu zoiets van begint wel lang te duren... Maar goed dat het koopzondag is hier vandaag in het WC en dat we er toch heen gaan. Denk toch maar dat ik eens een test ga doen voor alle zekerheid.

De laatste keer onbeschermt was ik nog niet gestopt met de pil en verder hebben we bechermt gevreen maar goed dat geeft geen 100% ganrantie natuurlijk dat weet ik ook.

hihihi ja ik had het graag tegen je willen zeggen maar meer meiden hebben last van die klachten na het stoppen met de pil...

@ Janine2000 dank je! Ik zal eens rondsnuffelen
Ik lees hier steeds over 'ontpillingsverschijnselen'. Hoe zit het met de verschijnselen als je je spiraaltje laat verwijderen?
Hai meiden

ik zit vandaag op dag 31 van mijn cyclus vorige 2 keer was ik vandaag ongesteld geworden .... Nu nog geen ongi en het voelt ook niet of het eraan zit te komen... Wel erg moe en Soms misselijk.. Misschien dat ik dinsdag ga testen als ik nog niet ongesteld ben..

Iedereen een fijne zondagavond!!!
Spannend Rihs!

@ Nukje: ik heb eigenlijk geen idee. Maar of het allemaal waar is, weet ik niet. Heb ook al vaker gelezen dat verschillende doktoren zeggen dat 'ontpillen' onzin is. Misschien zijn het allemaal wel normale lichamelijke verschijnselen die we niet goed (her)kennen omdat we massaal aan de anticonceptie zijn geweest ons halve leven.
@ Nukje: ik heb eigenlijk geen idee. Maar of het allemaal waar is, weet ik niet. Heb ook al vaker gelezen dat verschillende doktoren zeggen dat 'ontpillen' onzin is. Misschien zijn het allemaal wel normale lichamelijke verschijnselen die we niet goed (her)kennen omdat we massaal aan de anticonceptie zijn geweest ons halve leven.[/quote]

Dit zou best kunnen hoor want nu let je veel meer op je lichaam dan voor heen.Je gaat nu elk dingetje en krampje voelen

Het enige wat ik zelf gemerkt heb aan het stoppen van de pil is dat mijn huid wat onrustiger geworden is sneller puistjes enzo.

Ik heb verder geen last van extra vermoeidheid of misselijkheid.

En als ik wat vermoeider ben dan normaal denk ik meer van het zal wel komen omdat ik veel gewerkt heb en met wat andere dingen aan me hoofd heb.

Maar goed lek lichaam werkt weer anders he;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven