stoppen met borstvoeding

14-08-2012 16:45 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet vandaag gaan stoppen met voeden ivm antidepresiva die ik moet gaan slikken. Ondanks dat ik lang heb kunnen voeden de oudste heb ik ruim 4 jaar aan de borst gehad, en de jongste nu 2,5 jaar. beide dochters kregen nog alleen voor het slapen gaan, kan ik achter de keus staan om te moeten stoppen maar toch ben ik een beetje verdrietig dat het nu zo opeens stoppen gaat.

weet dat het in nederland misschien niet zo gebruikelijk is om zolang te voeden en ik niet veel mensen ken, een handje vol die zolang voeden of hebben gevoed. Dus commentaar dat het tijd wordt om te stoppen mag je voor je houden!
Er zijn best AD die je kunt combineren met borstvoeding.
Natuurlijk moet ik niet vergelijken, maar ik doe het toch even:

Ik las de eerste regels van je verhaal en herkende het, ik had al medelijden met jou en je baby. Tot ik las dat je 4 en 2,5 jaar hebt gevoed. Geen commentaar op het lange voeden, dat wil ik alleen maar toejuichen, maar je hebt echt niets te klagen.

Toen ik zwanger was heb ik me helemaal verdiept in BV. Ik heb andere moeders gesproken die al gevoed hadden en ben naar BV-cursus geweest. Helaas was mijn zwangerschap een hel en 4 dagen na de bevalling was ik zo depressief dat medicatie om de hoek kwam kijken. Twee lullige weken heb ik mijn kind kunnen voeden zoals ik het wilde en toen moest hij over op de fles.
quote:anoniemevrouw schreef op 14 augustus 2012 @ 16:45:

*

weet dat het in nederland misschien niet zo gebruikelijk is om zolang te voeden en ik niet veel mensen ken, een handje vol die zolang voeden of hebben gevoed. Dus commentaar dat het tijd wordt om te stoppen mag je voor je houden!Aangezien er verder ook geen vragen in je OP staan ga ik er van uit dat je gewoon even je ei kwijt wilde.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2012 19:55
Reden: * Quoten OP
% gewijzigd
Ik herken dat wel een beetje. Ik ben gewoon gestopt omdat ik het wel welletjes vond na 2,5 jaar, maar toch vond ik het ook jammer om die periode af te sluiten. Mijn jongste zoon vond het nog veel jammerder, hij vraagt er nog bijna dagelijks naar. Hij heeft zelfs al vrolijk opgemerkt dat hij ook wel weer kan komen drinken als mama straks nieuwe melk heeft voor de baby (ben zwanger).

Maar goed, misschien kun je een leuke laatste bv-foto maken vanavond en er echt bewust bij stilstaan en afscheid nemen van deze tijd. Je hebt het toch maar mooi 2,5 jaar gedaan, je kinderen lijden er geen schade aan om nu te moeten stoppen en met die AD voel je jezelf waarschijnlijk fijner, dus voor jou is het zeker goed. Misschien helpt dat?
Na 4 en 2,5 mag je inderdaad niet klagen
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Yvonne77 schreef op 14 augustus 2012 @ 16:54:

Natuurlijk moet ik niet vergelijken, maar ik doe het toch even:

Ik las de eerste regels van je verhaal en herkende het, ik had al medelijden met jou en je baby. Tot ik las dat je 4 en 2,5 jaar hebt gevoed. Geen commentaar op het lange voeden, dat wil ik alleen maar toejuichen, maar je hebt echt niets te klagen.

Toen ik zwanger was heb ik me helemaal verdiept in BV. Ik heb andere moeders gesproken die al gevoed hadden en ben naar BV-cursus geweest. Helaas was mijn zwangerschap een hel en 4 dagen na de bevalling was ik zo depressief dat medicatie om de hoek kwam kijken. Twee lullige weken heb ik mijn kind kunnen voeden zoals ik het wilde en toen moest hij over op de fles.

Herkenning Yvonne. Ik heb het vol kunnen houden tot 3 weken. Wij behoren dan ook niet tot de doelgroep waartoe TO spreekt

Hier een lieve gezonde zoon van inmiddels bijna 3,5. Lang leve Nutrilon.
Ja, sorry hoor, kan hier echt niet tegen!

Je had het niet tegen mij
quote:Yvonne77 schreef op 14 augustus 2012 @ 16:58:

[...]

Ja, sorry hoor, kan hier echt niet tegen!?
quote:Star schreef op 14 augustus 2012 @ 16:59:

[...]

?Heb het al gewijzigd.
quote:Yvonne77 schreef op 14 augustus 2012 @ 16:59:

[...]

Heb het al gewijzigd.Ik snapte je al niet
quote:mjdh schreef op 14 augustus 2012 @ 16:57:

[...]

Herkenning Yvonne. Ik heb het vol kunnen houden tot 3 weken. Wij behoren dan ook niet tot de doelgroep waartoe TO spreekt

Hoezo niet? Ze spreekt toch tot het hele VF? Dat zijn wij ook hoor!

Hier een lieve gezonde zoon van inmiddels bijna 3,5. Lang leve Nutrilon.Mijn zoon verdroeg helaas geen koemelk. Stoppen met BV was hier echt een ramp, een doodziek kind. Van krampjes en buikpijn werd het uiteindelijk een slokdarm-ontsteking. Dus ik kan er niet zo goed tegen als iemand gaat pruilen omdat ze maar 2,5/4 jaar kon voeden.
quote:Star schreef op 14 augustus 2012 @ 17:00:

[...]

Ik snapte je al niet Ik snap mezelf ook niet altijd, dat scheelt weer.
quote:mjdh schreef op 14 augustus 2012 @ 16:55:

[...]

Aangezien er verder ook geen vragen in je OP staan ga ik er van uit dat je gewoon even je ei kwijt wilde. Ja, ik wil inderdaad mijn ei even kwijt.
quote:anoniemevrouw schreef op 14 augustus 2012 @ 17:02:

[...]

Ja, ik wil inderdaad mijn ei even kwijt.Er zijn borstvoedingssieraden te koop. Ik vind ze wanstaltig, maar misschien is het voor jou een mooie afsluiting.
Met sertraline kun je heel goed bv geven bijv. Tof dat je al zolang voedt. Je hebt je kinderen de beste start gegeven. Als je nu stopt niet schuldig voelen maar als je wil doorgaan het kan met sommige AD wel (gecheckt met een lk)

Hier krijgen de kids gewoon bv tot ze zelf niet meer willen alleen nu ik zwanger ben vind ik bv geven echt niet tof. Hopelijk ist " un faaaaaaseeeee" ?
.
quote:copywrong schreef op 14 augustus 2012 @ 17:03:

Met sertraline kun je heel goed bv geven bijv.

Weet je dat heel zeker? In het Farm. Kompas staat namelijk dit:

Overgang in de moedermelk: Ja, in kleine hoeveelheden. Farmacologisch effect: Er zijn geen nadelige effecten op de gezondheid van zuigelingen gemeld. Advies: Borstvoeding ontraden.
quote:Yvonne77 schreef op 14 augustus 2012 @ 17:07:

[...]

Overgang in de moedermelk: Ja, in kleine hoeveelheden. Farmacologisch effect: Er zijn geen nadelige effecten op de gezondheid van zuigelingen gemeld. Advies: Borstvoeding ontraden.

Sertraline Bij depressie L2

L2 Veilig

Een beperkte aantal borstvoedende vrouwen heeft dit geneesmiddel gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. De kans op mogelijke nadelige bijwerkingen is uiterst klein.
Verschil tussen Farmaceutisch Kompas en de lijst van Hale?

Maar het moet maar net zo zijn dat je toe kunt met de medicijnen die samengaan met borstvoeding.

Beetje zuur om te zeggen dat ze niet mag klagen omdat ze 2,5 jaar borstvoeding heeft kunnen geven aan de jongste. Als je zelf kort of niet hebt kunnen voeden, maakt dat het echt niet makkelijker voor TO om te moeten stoppen terwijl ze er zelf eigenlijk nog lang niet klaar mee is. Juist na zo'n lange tijd is het een vanzelfsprekend onderdeel van je leven.

TO, sterkte, kijk als het van toepassing is nog eens naar de lijst van Hale, en ik hoop dat je snel baat hebt bij de medicijnen!
quote:wen schreef op 14 augustus 2012 @ 17:14:

Beetje zuur om te zeggen dat ze niet mag klagen omdat ze 2,5 jaar borstvoeding heeft kunnen geven aan de jongste.

Dat is jouw mening, ik heb een andere. Meestal ben ik mijn begripvolle zelf, maar vandaag even niet. Vind het inderdaad gezeur als je zolang hebt kunnen voeden. Dan mag je jezelf gelukkig prijzen.
quote:Yvonne77 schreef op dinsdag 14 augustus 2012 17:07 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="copywrong in "stoppen met borstvoeding"" class="messagelink">copywrong schreef op 14 augustus 2012 @ 17:03</a>:</b>

Met sertraline kun je heel goed bv geven bijv.</div></blockquote>

<i>Overgang in de moedermelk: Ja, in kleine hoeveelheden. Farmacologisch effect: Er zijn geen nadelige effecten op de gezondheid van zuigelingen gemeld. Advies: <b>Borstvoeding ontraden.</b></i>

Ja zeker. Zelf geïnformeerd bij de ha en 2 lk. Op bv.com staat ook een lijst en tenslotte heb ik zelf ervaring en ik merkte er niks van bij m'n zoon (was net 1 destijds). Ik vond de voordelen van bv groter dan de mogelijke nadelen. Ik merkte niks aan m'n zoon (sufheid oid) en ik voelde me zoveel beter. Later ook weer gestopt en ook toen niks gemerkt en m'n zoon dronk zeker 5x pd (boobyholic)

En de bv past zich straks aan aan het jongste kind. Een oudere kan natuurlijk wel gewoon meedrinken. ( baby heeft voorrang natuurlijk)

Nu is het gewoon gevoelig door hormonen maar dat schijnt weer over te gaan. Ik ben nog maar net zwanger
afsluiting van een periode is altijd om een beetje weemoedig van te worden...zeker als het een fijne periode was. Ook al geef je in verhouding met de rest al superlang bv en is er geen reden om erover te treuren. Gevoel kan je niet afdwingen. ( en als je anti depressiva gaat gebruiken zou het kunnen dat er behalve het standaard weemoedige gevoel nog meer speelt wat niet helpt bij het afsluiten natuurlijk )

Knap dat je zo lang gevoed hebt!
Ik denk dat ze zich ook geluk prijst maar dat doet niks af dat het rot is je kind bv te ontzeggen wat hij/zij vanaf dag 1 heeft gekregen en voor het kind in kwestie en de moeder echt veel meer is dan gewoon eten/drinken.

Het is rot als het bij een ander niet is gelukt oid maar dat doet niks af aan haar gevoelens.
Nee vast. Maar dat geneuzel over 'je hebt je kindje de beste start gegeven' en 'knap dat je het zo lang hebt volgehouden' zijn niet aan mij besteed. Borstvoeding. Het lukt wel, of het lukt niet... Leuk voor je dat het wel lukt. Zwaar klote als het niet lukt. En als ik dan lees dat TO respectievelijk 2,5 en 4 jaar borstvoeding heeft gegeven, dan vraag ik me af wat daar zo moeilijk aan is.

Maar goed, geweldig, mooi en leuk. Succes en ik zit duidelijk niet op mijn plaats in dit topic. Frustratie en verdriet dat ik mijn doodzieke kindje met mijn eigen doodzieke lichaam niet zelf kon voeden zijn gevoelend die wel slijten maar nooit meer weggaan....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven