Te groot voor het servet maar te klein voor het tafellaken

03-12-2021 21:50 94 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allen

Voor het (de) kerstcadeau(s) voor zoon (11 jaar, groep 8) heb ik 0,0 inspiratie. Hij is reeds in het bezit van alles wat met een i begint. Hij is pas jarig geweest dus andere grote dingen (VR toestanden, spellen voor PS) heeft hij al gekregen.
- hij heeft een hekel aan voetbal dus trainingspakken of shirts van een of andere voetbalgod vallen af
- uitgekeken op alle varianten van Lego (ook de architect versie en die mindstorms)

Wat doet hij dan wel zul je denken:
- door de buurt racen met zijn fiets met buurjochies, dat filmen met GoPro cameraatjes en daar melige filmpjes met geluid en muziek van maken
- gamen met buurjochies (iPad, PS, VR Quest)
- muziek luisteren
- dansen (street- en breakdance)
- duiken (pas nog een nieuwe uitrusting gekregen voor zijn verjaardag van oma)

Interesses:
- vliegtuigvaart maar dan het technische aspect (RC vliegtuig heeft hij gekregen voor zijn verjaardag), niet zozeer de ‘looks’ zoals bij modelbouw
- maken en bewerken van filmpjes
- installatiemonteurs lastig vallen tijdens hun werk
- bestuurders van grote bouwmachines lastig vallen over hun voertuig 🙈

Wat wil hij: ‘Weet niet, het allerliefste een puppy’. Maar dat gaat niet gebeuren want al een hond en kat in huis.
Vroeger was het makkelijker, met verjaardag een startset van het een of ander en dan een maand of twee later uitbreidingsset of ander aanvullend gebeuren. Maar ik weet het dit jaar echt niet (behalve de klassiekers zoals pantoffels, een boek en een pyjama)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik was een paar jaar geleden in het Philips museum in Eindhoven, Daar waren kinderen ik denk tot een jaar of 12 , bezig allerlei elektrische dingen in elkaar te zetten (daar leek het tenminste op, er liep ook wat volwassen hulp rond, maar zal alleen in de vakanties zijn denk ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Positivevibes schreef:
03-12-2021 23:05
Of rondleiding bij de marechaussee/afhandelaars/toren op Schiphol?

Volgens mij is de enige rondleiding ‘Schiphol behind the scènes’, een rondleiding van een uur in een bus.

https://www.schipholexperience.com/nl/

De dingen die jij noemt worden vanwege veiligheidsrisico’s niet gedaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mss iets geks, maar een goedkope DJ mixer / mengpaneel zodat hij zelf muziek kan opnemen / mixen / draaien? Toch iets heel anders maar waar hij, als hij het leuk vindt, erg lang plezier van kan hebben.
Alle reacties Link kopieren
DJ lessen bij een goede muziekschool
Vliegkamp waar hij vlieglessen krijgt (kan op vliegveld Lelystad van 10 tot 19 jaar)
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Kleppeboxx schreef:
03-12-2021 23:57
Mss iets geks, maar een goedkope DJ mixer / mengpaneel zodat hij zelf muziek kan opnemen / mixen / draaien? Toch iets heel anders maar waar hij, als hij het leuk vindt, erg lang plezier van kan hebben.
Dat heeft senior in huis naast een lading muziekinstrumenten maar daar interesseert zoon zich niet voor.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Hij heeft alles al, dus ik zou in plaats van nog meer spullen te geven gewoon iets leuks gaan doen. Weekendje weg (Antwerpen, Brussel, Parijs, Londen. Of als dat te duur is gewoon een leuke stad in eigen land), escape room, speurtocht, zeilen, fierljeppen, euro Disney, paintball met vrienden, of anders geld.

Of een slaapkamer make-over?
Lemoosje, mag ik constateren dat jouw zoon interessante interesses heeft, en ook tot in den treure stimulans krijgt via ouders/familie om hierin te ontwikkelen. Leuk om te lezen.

Overigens resulteert dit voor mij wel in een creativiteitsvacuüm. Ik kan niets bedenken a la minute. Gelukkig heb je veel ideeën via anderen.
Alle reacties Link kopieren
Praktisch cadeau, iets voor zijn kamer. Een nieuwe lamp of dekbedhoes.
Een boek.
Een doos technisch lego
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
03-12-2021 23:35
Volgens mij is de enige rondleiding ‘Schiphol behind the scènes’, een rondleiding van een uur in een bus.

https://www.schipholexperience.com/nl/

De dingen die jij noemt worden vanwege veiligheidsrisico’s niet gedaan.
Oh dat klinkt best logisch. Ik roep ook maar wat :)

Ik zou het denk ik wel in een beleving zoeken.
Positivevibes schreef:
04-12-2021 08:00
Oh dat klinkt best logisch. Ik roep ook maar wat :)

Ik zou het denk ik wel in een beleving zoeken.
Klopt. Die hebben wij met kind gedaan. Was heel erg leuk! Maar inderdaad via bus rondleiding op terrein.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben met dochter een weekendje weg geweest toen ze 10 werd. Ze mocht zelf een activiteit kiezen en dat werd een klim workshop waarbij je als ouder moet zekeren. Echt superleuk.

Verder hebben we een aantal musea gedaan die in haar interessegebied liggen. Al met al was het een top weekend en leuker om te geven dan meer materiële spullen.

Komend jaar wordt de jongste 10 en zij is haar weekend al aan het plannen
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heel leuk Okkervil! Leest ook alsof je dames hebt die weten wat ze willen. Ik ben nu druk aan het kijken voor activiteiten. Corona is klote maar gelukkig is er outdoor genoeg te doen.

Minpunt is dat ik veel niet kan/mag doen vanwege medische toestand en pa hoogtevrees heeft. Maar mijn broer zou wel met hem willen gaan skydiven of aan een klimmmuur hangen/klimmen.

Heb ook een vliegles/rondvlucht gevonden in een Cessna. Dan moet ik mijn moeder overhalen om daar aan mee te doen i.p.v. nog een cadeau van oma. Dat is 510,- voor drie personen, misschien wil nichtje ook mee de lucht in (dat is het type kind dat zonder te knipperen met haar ogen wel gaat bungeejumpen of half uit de bak van een ballonvaart gaat hangen)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Qua klimmen is boulderen misschien ook een leuk idee, dat is de laatste jaren in opkomst. Bij boulderen hoef je niet gezekerd te worden omdat je niet hoger gaat dan een meter of vier en er liggen dikke matten onder.
Een rit in een raceauto op een circuit? Gaan wij met de kerst doen, als dat tegen die tijd mag. Gereserveerd hebben we al, maar ligt natuurlijk aan de maatregelen of dat kan doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
Niks doen qua cadeautjes omdat hij/jullie ‘alles al hebben’ is geen optie?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Een greenscreen?
Alle reacties Link kopieren
Stuntstep, ramps om op straat neer te leggen voor de step/crossfiets. Dagje bmx’en bij een stuntpark, bon voor jumpsquare.
Alle reacties Link kopieren
Heeft ‘ie al ledlights voor op zijn kamer? Bluetooth speaker met kleuren?
Bedankt voor de tip voor Robotland. Dit gaat mijn jongste fantastisch vinden.

Qua cadeautjes: de pubers krijgen hier geld of een uitje als ze niets weten. Als ze dat niet willen, moeten ze met een idee komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven