tekenen maar wat...
dinsdag 17 januari 2012 om 10:57
Wat een grappig topic.
Die toverblokken heb ik wel eens bij de hema gezien.
Bij Dille & Kamille hebben ze ook hele leuke boeken. Staan opdrachtjes in, gewoon kleurplaten, en volgens mij ook van die dingen dat er een paar lijnen staan en je er dan iets van moet maken. Ik kan me herinneren dat ik vroeger van dat soort boeken had en dat ik er geen genoeg van kon krijgen.
(Sterker nog, dacht er laatst over om er een voor mezelf te kopen, gewoon voor de lol en het jeugdsentiment... )
Die toverblokken heb ik wel eens bij de hema gezien.
Bij Dille & Kamille hebben ze ook hele leuke boeken. Staan opdrachtjes in, gewoon kleurplaten, en volgens mij ook van die dingen dat er een paar lijnen staan en je er dan iets van moet maken. Ik kan me herinneren dat ik vroeger van dat soort boeken had en dat ik er geen genoeg van kon krijgen.
(Sterker nog, dacht er laatst over om er een voor mezelf te kopen, gewoon voor de lol en het jeugdsentiment... )
dinsdag 17 januari 2012 om 16:58
`Wat ook erg leuk is om te doen is gezichtjes tekenen.
Je tekent allemaal cirkels op papier ..of geeft ronde vellen .
Dan laat je zien hoe een gezicht verandert door de stand van de ogen en mond.
Zo kan ze allemaal emoties tekenen. Leerzaam...en erg leuk!
De ogen en mond hoog in de cirkel maakt een ouder persoon ...en laag geplaatst juist kinderlijk.
Je tekent allemaal cirkels op papier ..of geeft ronde vellen .
Dan laat je zien hoe een gezicht verandert door de stand van de ogen en mond.
Zo kan ze allemaal emoties tekenen. Leerzaam...en erg leuk!
De ogen en mond hoog in de cirkel maakt een ouder persoon ...en laag geplaatst juist kinderlijk.
dinsdag 17 januari 2012 om 17:09
Mijn zoon was er zich heel goed van bewust dat wij beter konden tekenen dan hij, en wilde daarom echt niet: doe jij het maar, dat kan ik niet.
Tot we met hem gingen stoepkrijten: daarbij komt de fijne motoriek wat minder nauw, dus dat deed hij wel. En toen hij eenmaal de smaak te pakken had, ging hij ook op papier tekenen.
Alleen jammer dat het januari is.
Tot we met hem gingen stoepkrijten: daarbij komt de fijne motoriek wat minder nauw, dus dat deed hij wel. En toen hij eenmaal de smaak te pakken had, ging hij ook op papier tekenen.
Alleen jammer dat het januari is.